Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

127752-2016-opel-mokka-x-6.jpg

127749-2016-opel-mokka-x-10.jpg

127747-2016-opel-mokka-x-8.jpg

wel keileuk kleurtje (y)

@ Rob: Gefeliciteerd! Mocht je een kleur trouwboekje uitzoeken, of waren er ook nog verschillende uitvoeringen? (wij hadden alleen de keuze uit een kleur: wit/rood/zwart/blauw)

Kleuren hadden wij ook en wij konden ook de Friese versie kiezen: het 'Trouboekje' zonder w..
Daarnaast konden we nog gewoon handschrift en kaligrafie kiezen (tegen betaling).

En als ik dan zaterdag toch weer een groot deel van de dag heb verdaan met winkels bezoeken probeer ik 's middags ook maar even langs de ** en Opel dealer te gaan om de **** en Astra te bekijken.

Voor de **** hoef je niet naar de dealer..die zie je op elke hoek van de straat..;)

Voor de **** hoef je niet naar de dealer..die zie je op elke hoek van de straat..winking smiley

Klopt. Maar ik vrees dat ze mij zo raar aan kijken als ik probeer in te stappen in een auto die op de hoek van de straat geparkeerd staat o_O

Schijnt heel gemakkelijk te wezen om zo'n **** open te krijgen..;)

Maar ben benieuwd wat het gaat worden. Je moest weer aan de benzine toch?

Klopt, ik heb de afgelopen 2,5 jaar 80.000km gemaakt. Dat komt neer op 32.000km per jaar, de verwachting is dat ik straks iets meer in de buurt ga werken en iets minder kilometers ga maken. Een diesel is pas verplicht van 35.000km dacht ik, daar ga ik sowieso niet aan komen.
Mijn leasebudget is tevens deels bepaald op mijn jaar kilometers, dus ik ga niet te hoog zitten qua kilometers aangezien ik anders aan het eind van het jaar iets terug moet betalen. Maak ik meer kilometers dan vooraf begroot dan komt het verschil mijn kant op :)

Daarnet, tijdens de lunch (lees zelf gesmeerd broodje kaas opeten achter de laptop) even met de Opel configurator gespeeld. Een Astra 150pk Innovation met LED verlichting, lederen bekleding en wat klein spul is toch wel een fijne aanbieding hoor. Volgens mij blijft er dan niet heel veel meer te wensen over, t.z.t. maar eens kijken of dat mogelijk is. :)

Benzine scheelt al zo'n €2500 in de catalogusprijs, dus ook minder bijtelling.
Ik zou toch voor de Astra gaan denk ik. Nieuwste model, niet duur, fijn uitgerust. Een Golf heeft iedereen al :)

Klopt..zit al bommetjevol..heb hem destijds ook eens voor pa geconfigureerd..misschien nog intropakketje ivm navigatie en nog slagje grotere velgen maar dan heb je echt alles wel wat nodig is.

Midje!!

@ Astra: klopt, als innovation is hij echt lekker uitgerust. Ledlampkes, agr stoelen en als je budget over hebt een schuifdakje.
Moet zeggen, als het er aan het eind van het jaar van gaat komen dan heeft de ST wel mijn voorkeur. (Ja, weet dat ik er alleen in zit)
Maargoed, eerst ff de Insignia afwachten.

Vanochtend nog ff aan het werk geweest. Heerlijk om ff alleen te zijn op kantoor, muziek lekker aan en niet gestoord worden. Heerlijk.
Nu de GTS maar eens ff wassen.

Jun!

Ik dacht die is flink aan het carnavallen. Hier vanmiddag ook even auto's gewassen. Was maanden geleden. Corsa weer eens koplamp vervangen. Nummer vier al.

Zou de banden van corsa bij de pomp op spanning brengen en vriendin draait ventieldopje eraf en loopt band opeens sissend leeg. Ventiel zo gaar als wat. Als een dolle op de laatste lucht naar bandenboer 300m verderop gereden. D. moest vanavond aan het werk en aan lekke band hadden we niks. Gelukkig was ie nog net open en daar alle banden even voorzien van nieuwe ventielen. Waren allemaal niet al te best.

Ik denk dat ze inderdaad gebruikte ventielen erin gedaan hebben. Heb die banden en velgen toen ook bij een stelletje import Nederlanders gekocht die een hal met banden hadden staan. Was ook een vreemd handeltje.

Maar jah..Gelukkig dat ie vanmiddag plofte en niet vanavond laat als mijn vriendin op pad is voor haar werk in Drachten.

Sneu van de verkopers, verkeerde zuinigheid die oude ventielen.

Vandaag even de tegels in het schuurtje hoger gelegd, en de straat er vóór. Nu kan ik er weer een fiets in rijden zonder dat het tandwiel op de dorpel blijft staan :D
Morgen maar even de auto wassen, is hard nodig. Volgende week de Kever even technisch aanpakken.

Mokka: ik heb niks met die gekke hoge dingen. Maar het front is wel mooier geworden idd. Wat is het prijsverschil met een Astra trouwens? Ik zou altijd voor de Astra gaan.

ik heb er ook niets mee. Een echte grote stoere SUV vind ik best gaaf, maar zo'n mokka (en soortgenoten) vind ik te gedrongen ogen en krijg er een hoog 50+ gevoel bij, alleen de caravan hoort er nog echt achter.

De nieuwe mokka vind ik juist de voorkant minder mooi, minder stoer. De achterkant vind ik op zich wel aardig maar daar is niet veel aan veranderd en het interieur is er wel fors op vooruit gegaan (y) Als een hoge instap geen harde eis is zou ik ook altijd voor een astra of iets gaan.

Ik zag eergisteren nog een Opel Monterey 3.2 V6, erg gedateerd natuurlijk maar toch best een stoer ding nog eigenlijk :)

hier bij ons net zo. Bij ons werd er overigens wel netjes een toespraak gehouden in de grote zaal de de ambtenaar en ruimte voor foto's en waren een 10 tal familieleden bij en voor ons was het geregistreerd partnerschap best een officieel moment. en kregen gewoon netjes een boekje. Mijn zusje 1,5 jaar later was gewoon in een kantoortje papiertjes invullen en klaar, bezuinigingen blijkbaar.

Gordijnen, ja die kun je zo duur maken als je wil! Wij hebben vrijwel geen echte gordijnen alleen siergordijnen omdat er toch niemand naar binnen kijkt. Boven rolgordijntjes en siergordijnen die wel dicht kunnen maar we toch bijna nooit doen. Meeste komt gewoon van de Ikea/Kwantum en zelf op maat gemaakt, dan valt het echt reuze mee. Maar je kunt het (net zoals met alles) het ook heel duur maken.

Enige tijd geleden had ik een lege accu, waarschijnlijk doordat ik de auto te lang op contact had laten staan of deuren lang open terwijl de accu al niet zo sterk was. Voor een week of 3 geleden nieuwe accu geplaatst maar vanmorgen, deuren wilden niet meer ontgrendelen... :( ik dacht nee he, toch niet weer accu leeg. Maar ja dus... Terwijl vrijdagavond er nog mee is gereden en met de kou laatst niets geen problemen. Ook staat hij soms een week stil op schiphol en dan is het altijd starten en lopen.

ANWB maar gebeld (ben tenslotte gewoon lid) en ook alles door laten meten. Maar dynamo is goed, accu ook, dus waarschijnlijk ergens lekstroom. Deuren zaten wel gewoon allemaal goed dicht en blijkbaar lekt er heel sporadisch iets stroom ergens.

Om de accu weer beetje sap te geven maar aan de accu lader gehangen voor de zekerheid
N4QPR-JxDnrWIc82jS25LFBNsh4hu4AzY90h8kI8jkDcT2WbW8l-_r2qxcEfs-Wj41HFLB065UeSLMl_DpPM_q-XdWtpJEd3rPtcFFJa41mx4CzvvxXyJKe6qTAMj3XyflpLR3_vRcWA3HzpVdTKXlcow9_Kzh1BrpflIn_fg0ByYZbLe3ZX_fUF_tw5wJmC0pHTtJbebSMj49M1y9KoX7yGjTWGAERx3yGyq7b2Gs5ZamqWm079eJyQQccmjwx-WBseU28sa-wISDEvgY6SFrsGayNyG5Gmoy3gAhnDm0I4FRaqytMf27jvf4aNs2HR3IcCCwxWh7brQUMA92DchrN_BUNgqi5FZFFnjCOQrLcImalxPMRrPybT0IT8B0di6pUKPOnzMzVv0ihQhr4OYjMHF0n36nRdMfbGM2Y1TPhrjvxA2JGanlMKoYSv51vmepWyNJp1hdU7GDCP7XIGTTamUImEooLYvFNWly5zS6626IN7HylJDw-w5U2fxZ7GKP-UuqtjneK8EVkpFzPT5lKecDPTkxlhwq-ZW2lgff87pCjpPoWNi0bvq-AL2vGIY7gHdQ=w501-h667-no

@Joost, ik zou het dan zoeken in de onzichtbare lampjes, zoals die in het dashboardkastje (misschien werkt het schakelaartje niet meer of blijft hangen) of die in de kofferbak.
Dat anoying probleem had ik in de Signum. Tijdens lichte vorst werkt de achterklepvergrendeling niet goed. Als ik de deuren ontgrendel, schiet de kofferbak ook open.
Dat was laatst het probleem toen Siggie niet wilde starten :(
Kwam ik achter toen het lampje in de kofferklep stuk bleek te zijn. Weet alleen niet waarom die stuk was, op weinig stroom zou het lampje gewoon moeten blijven branden..

Mogguh!

@ Rob: hadden we met de Twingo ook. Alle ventielen waren bagger. Daarnaast ook nog een C-merk banden erop waarvan de voorsten in bedenkelijke staat waren.
Bij banden toch een verkeerde zuinigheid: enige contact met de weg.

@ Gordijnen: We hebben gister een tweede bezichtiging gehad en de bewoners hadden net nieuwe rolgordijnen (op maat) gekocht.
Ook hadden ze de muren in de woonkamer behangen. 'Zolang het niet verkocht is, blijven we bezig'

De woonkamer lijkt al niet meer op de foto's op Funda o_O

@ Joost: niet iets met die radio van je? Daar was toch ook iets niet helemaal fris?

@ Gordijnen: We hebben gister een tweede bezichtiging gehad en de bewoners hadden net nieuwe rolgordijnen (op maat) gekocht.
Ook hadden ze de muren in de woonkamer behangen. 'Zolang het niet verkocht is, blijven we bezig'
Mooie instelling! Maar het maakt het onderhandelen wel weer iets lastiger. Aan de andere kant: om het geld is ze het blijkbaar niet echt te doen?

Mooie instelling! Maar het maakt het onderhandelen wel weer iets lastiger. Aan de andere kant: om het geld is ze het blijkbaar niet echt te doen?
Ze willen in principe wel graag van het huis af volgens mij... tussen de regels door begrijp ik dat ze een ander huis op het oog hebben ;)
Maar goed; we zien wel hoe de onderhandelingen gaan. We hebben een max. bedrag in hoofd en als dat voor hun niet haalbaar is, dan kijken we weer rustig verder.

We hebben geen haast, alhoewel het nu een ideaal moment is om een huis te kopen (huizenprijzen zijn nog niet echt gestegen, rente is weer gedaald)

Ben zomaar eens wat zoekopdrachten aan het doen naar Jaguar XJ, Infiniti FX, Lexus RX, Audi A8, BMW7, Maserati Quattroporte, ...
Gewoon,
nu H. weer aan het werk is,
en ze dan nog eens op amper 10km van huis haar nieuwe werkplek heeft,
dan komen al die benzineslurpers in aanmerking om ooit haar 500-tje te vervangen...
Rijden in pure en schandalig overdadige luxe (y)

Haha, maar ziet ze dat zelf ook zitten? Wel tof hoor, een XJ of Quattroporte! (y)
Lexus RX kost ook weinig meer, en is wel een fijn ding. Toch zou ik liever voor de GS gaan.

Barri zei:
Haha, maar ziet ze dat zelf ook zitten?

Waarom denk je dat Mercedes niet in het lijstje staat?
Dat ziet zij absoluut niet zitten...
Een van de redenen waarom de NA thans geen SL is ;)

Maar eens ze het interieur van bijvoorbeeld een Quattroporte gezien heeft, is ze ongetwijfeld om... ;)

Barri zei:
Haha, maar ziet ze dat zelf ook zitten?

Precies mijn vraag! :)

Een LS kan natuurlijk ook nog gezien het genoemde rijtje. Ik kijk nu al uit naar de zoektocht en alle twijfels die daar bij komen kijken ;)

@Gerwin: leuke voortgang! En wat een bijzondere move om zo tussen de bezichtigingen door nog weer een bak centen aan je huis te spenderen.. staat 'ie al zo lang te koop? En was het wel een beetje jullie smaak?

Afgelopen weekend lekker rustig carnaval gevierd, het was weer gezellig! Gisteren de auto gewassen, het bleek dus dat hij geel is. De afgelopen weken was hij langzaam maar zeker donkergrijs geworden. Er blijft ook veel meer rotzooi op zitten dan op de C4, het wonder van de aerodynamica denk ik. Laatstgenoemde heeft het overigens ook hoog nodig toe aan een wasbeurt, maar goed.. volgend weekend maar!

Ben zomaar eens wat zoekopdrachten aan het doen naar Jaguar XJ, Infiniti FX, Lexus RX, Audi A8, BMW7, Maserati Quattroporte, ...
Gewoon,
nu H. weer aan het werk is,
en ze dan nog eens op amper 10km van huis haar nieuwe werkplek heeft,
dan komen al die benzineslurpers in aanmerking om ooit haar 500-tje te vervangen...
Rijden in pure en schandalig overdadige luxe

Zooo.. verdient de zorg bij jullie zo goed? Toen mijn vriendin haar diploma in de zorg haalde ging ze van een Cuore naar een Corsa. H. gaat van een fiat 500 naar een Quattroporte...;)

wij allemaal denk ik :)

Ik ben de laatste voorbereidingen aan het treffen.. en straks, met de wind mee naar Oostenrijk!

Tot donderdag :)

En wat een bijzondere move om zo tussen de bezichtigingen door nog weer een bak centen aan je huis te spenderen.. staat 'ie al zo lang te koop? En was het wel een beetje jullie smaak?
Tja, zou ik persoonlijk ook niet doen!

Beetje onze smaak inderdaad: maar als het huis leeg is, dan kunnen we pas echt zien wat er moet gebeuren. Kijken of de laminaatvloeren allemaal nog een beetje van goede kwaliteit zijn (dan kan het blijven zitten) .
Basisonderhoud is goed, maar afwerking is niet geweldig. Plinten bijvoorbeeld niet netjes in verstek en de moeilijke gedeeltes zijn plint-loos. En zo is het in het hele huis; alles heeft wat TLC nodig!

@ Peter: leuke auto's om tussen te sneupen. Nog leuker als de mogelijkheid er daadwerkelijk is om een dergelijke auto te kopen natuurlijk! BMW 6 serie Gran Coupé dan?

@ Jimmy: Viel spass!

Sanoma zei:
@ Peter: leuke auto's om tussen te sneupen. Nog leuker als de mogelijkheid er daadwerkelijk is om een dergelijke auto te kopen natuurlijk! BMW 6 serie Gran Coupé dan?

Hela, ik bedoel wel wagens met de nodige "levenservaring"...
Je dacht toch niet dat zo'n ding nieuw op de oprit gaat komen? :eek:

Dat snap ik! Maar de Grancoupe is inmiddels al een paar jaartjes oud dus zodra het daadwerkelijk serieus wordt (paar jaar?) dan zijn ze misschien wel aardig in prijs gedaald!

0014490600.jpg

En hier wil iedereen in Zeeland gaan wonen... (meer wel in BE blijven werken).

waarom? Financieel goedkoper? Er zijn toch ook veel NLers die in belgie willen wonen?

Zo'n 6 serie is toch wel een geweldige auto vinden. Ook de oude coupe (y) wel iets opzichtig maar tegen verwachtingen in zie ik er niet vaak foute types in rijden. Ook een mercedes CL vind ik bijzonder om te zien.

Maar ook zeker de aluminium XJ is eigenlijk een beetje miskent talend en heel goed betaalbaar tegenwoordig.

Avond!!

Ik dacht die is flink aan het carnavallen. Ik dacht die is flink aan het carnavallen.
Ik had zaterdag piketdienst, dus echt carnaval vieren zat er voor mij niet in. Dus 's middags de GTS gewassen, dat bleek geen overbodige luxe te zijn.
Wat was dat ding smerig!! Kan langzamerhand wel merken dat de tand des tijds bij de GTS begint toe te slaan. Lak op voorbumper bladert steeds meer af en op de achterspoiler zitten ook bobbeltjes in de lak. Nadien de schoonmaak thuis gedaan en 's avond lekker naar m'n regionale voetbalclub gekeken op tv. Er zit eindelijk weer passie in het spel bij Twente, daar zijn de resultaten dan de laatste wedstrijden ook naar.

Gisteren wel gezellig carnaval gevierd, om 21.00uur lag ik goed aangeschoten in bed.......en vanochtend weer fit op het werk. Dat zijn nog eens de dagen :cool:

En vandaag besloot één Xenonlamp dat hij het ook welletjes vond, dus met één oog dicht naar huis gereden :)
Net bij de oale leu thuis onder de carport ff een halogeenlamp erin gedaan.....wel kloten, want donderdag staat er net een rit naar Fretzdorf op het programma. Heb in ieder geval xenonworld al gemaild of ze nog reservelampen hebben. Als dat het geval is bestel ik er meteen 2.
EDIT: Heb ze ff gemaild met foto van de lampen gezien er geen info op stond welke lampen het waren. Kreeg binnen een kwartier netjes een mail terug met een keurig antwoord. Erg netjes!!

En net ff een 2e hands katalysator gekocht via een linkje was Jos me stuurde......Jos BEDANKT!!!!

@ Joost: Kloten zeg, zeker als je niet kunt ziet waar het weg komt..
@ peter: Krijg je er hobby aan om auto's te shoppen?

Avond...

Lekker turbulente vlucht gehad... opstijgen was echt even vasthouden maar we zijn heel en in 1 stuk in Oostenrijk aangekomen.

Lekker hapje eten, paar uur bar hangen, en nu slapen.. ff de mail checken en antwoorden en ff Autoweek natuurlijk :)

Morgen wordt het rijden :) leuk!

Mogguh!

Klinkt goed Jimmy! Have fun!

Hier vanmorgen de astra ingeleverd en splinternieuwe Opoe Meriva meegekregen. Rijdt prima maar viel me een ding op....zelfde motor als mijn astra maar voelde veel feller. Dacht misschien ligt het aan gewicht maar mijn astra is op papier 50 kg zwaarder dus dat zal het hem niet zijn. Kan ook wel eens met andere versnellingsbakverhoudingen te maken hebben.

Corsa-20SEH zei:
Avond...

Lekker turbulente vlucht gehad... opstijgen was echt even vasthouden maar we zijn heel en in 1 stuk in Oostenrijk aangekomen.

Lekker hapje eten, paar uur bar hangen, en nu slapen.. ff de mail checken en antwoorden en ff Autoweek natuurlijk :)

Morgen wordt het rijden :) leuk!

Vliegen naar Oostenrijk, dan ergens overnachten en met een auto door naar de wintersportbestemming? Is dat niet wat omslachtig?

Goedemorgen!

@ Joost, is het probleem inmiddels al gevonden? Klinkt idd als een lekstroompje ergens, zal wel niet kwaad kunnen maar is wel vervelend en ga het maar eens vinden :(
@ Peter, wat een gaaf idee! Ik zou de Quatroporte met stip op één zetten, bloedmooie wagen met een prachtige (Ferrari) V8 geluid (y)
Zijn volgens mij wel erg dure auto's in onderhoud vaste lasten en brandstof, maar dat is dan deel van de hobby natuurlijk.
@ Jimmy, have fun! Erg gaaf tripje (y)

Mogguh!

Wat heb ik ook een heerlijke baan, ik had net een hele boze meneer op bezoek en hij ging weer lachend naar huis. En dat terwijl ik geen haarbreed heb hoeven toegeven op ons standpunt waar hij nu net zo boos over was. Soms helpt het schijnbaar toch om gewoon frustratie even te kunnen ventileren :)

@Jimmy: Jij hebt ook geen vervelende baan zeg! Veel plezier

@Rob: toch maar weer inruilen die Astra?

@Fer: volgens mij krijg ik volgende week weer een collega van je op bezoek. Ze had wat klachten over je werk ;)

AsconaGT zei:
En hier wil iedereen in Zeeland gaan wonen... (meer wel in BE blijven werken).

waarom? Financieel goedkoper? Er zijn toch ook veel NLers die in belgie willen wonen?

Huizen in Zeeland zijn stukken goedkoper dan aan deze kant van de grens.
En ook belastingen vallen er ferm mee (moet je alleen opletten met je firmawagen die in NL beduidend meer belast wordt dan in BE).

Terug
Bovenaan