Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gisteren was inderdaad een weertje wat je snel zat bent, wat een regen!
Gelukkig begin vande dag een vergadering gehad, dus tot een uur of twee zat ik toch binnen of op de weg.

'S middags de astra snel gewassen. Had ook ff de wielkuipen uitgespoten, zow wat een zand kwam daar uit zeg!!
Denk niet dat het verkeerd is daar van het zomer nog een keer goed aandacht aan te besteden.
Daarna de astra weer in de winterstalling gezet, daar kan hij mooi staan tot eind van de volgende maand.

@rob: tsjah, vol elektronica is ook meer kans op storingen.
Ga er een beetje van uit dat het wat kleins is.

Ps. Gefeliciteerd met de grote order op het werk, zal wel ff buffelen wordenmvoor jullie.
Als het nieuwe pand klaar is en er een open dag zou volgen probeer ik langs te komen, ben erg benieuwd.

thnx! Het zat al enige tijd in de pijpleiding maar vorige week was het dan definitief. (y) 2016 en 2017 word weer een druk jaar! Maargoed, beter dan rustig of helemaal geen werk. Vrijdag hebben we rondleiding op de bouwplaats van het nieuwe pand en krijgen we een presentatie door de bouwer over het proces en architect en mogen we de gezamelijke kantine uitproberen die er al staat en we gaan delen met andere bedrijven.

Open dag komt er sowieso! Ik laat het wel weten hier voor de geinteresseerden (y)

Mijn broer is trouwens heel druk bij jullie met automatiseren. AGV's en andere zaken hoor ik hem veel over. Heel mooi project voor hem

e vonden de vliegtuigen die om de paar minuten vlak over de stad raasden haast nog het mooist..

ja wat dat betreft had je geluk, want alleen met slecht weer en bepaalde omstandigheden mogen ze pal over de stad vliegen, anders absoluut niet om de overlast te beperken. Verder vind ik amsterdam altijd wel leuk, maar er zijn andere steden die ik zeker zo leuk vind (minder toeristisch).

@Rob: bezoek van buiten de regio is hier ook wel verbaasd over de vliegtuigen. Zelf merk ik er nauwelijks wat van smiling smiley
Waarom eigenlijk met het OV? Zoveel goedkoper is dat toch niet?

als je die aanbiedingen pakt van de NS valt de prijs vaak wel mee, zeker als je parkeergeld en zo ook nog mee rekend. Volgens mij is het 21 euro of zo + kopje koffie. Dus met zn tweeën 42 euro, daar kan ik niet voor rijden + parkeren

Middag!

Ik heb mijn/ons jaarlijkse weekendje weg met vrienden weer gehad. De Vrienden van Amstel was weer top.
Twee dagen met veel/lekker eten en drinken en enorm veel lachen, altijd goed!

Vandaag een dagje bij komen en de administratie maar weer eens op orde maken.

@ Jimmy, alvast gefeliciteerd met de kleine grote meid (y)

Middag!
Gisteren was idd rotweer zeg. Was blij dat we 's middags er even tussenuit konden, feestje in Amsterdam bij familie. Ben met Siggie gegaan en blij toe, vrouwlief wilde graag met de GP maar als ik rugpijn heb kan ik niet in dat ding zitten. Siggie ontspant wat dat betreft heel goed (y)
Verder geen last meer gehad van slecht starten. Ik vermoed dat door een lampje in de zonneklep de accu leeg getrokken is. Wel maf dat het starten zo klinkt alsof alles vastgekoekt is..

als je die aanbiedingen pakt van de NS valt de prijs vaak wel mee, zeker als je parkeergeld en zo ook nog mee rekend. Volgens mij is het 21 euro of zo + kopje koffie. Dus met zn tweeën 42 euro, daar kan ik niet voor rijden + parkeren

Exact zoals ik het zou willen vertellen. Wij hadden idd ook van die tickets. Daarnaast kan je ook even paar biertjes pakken..;)

Zojuist nog even naar het voetbal geweest. Regionale derby ook weer verloren en het staat er allemaal niet florissant voor. Nou jah..Dan hebben we volgens seizoen in het weekend weer wat meer tijd over..;)

Middag!
Vanmiddag maar even verder gegaan met schilderen op zolder. Knapt aardig op! (y)

vrouwlief wilde graag met de GP maar als ik rugpijn heb kan ik niet in dat ding zitten.
Ik moet zeggen dat de stoelen in de Punto mij ook niet echt bevallen; geen steun in de onderrug. Zeker na veel lopen (of schaatsen) heb ik last van m'n onderrug, dan zijn de stoelen van de Punto echt niks. Ik zit eraan te denken een handbediende lendensteun in te laten bouwen.

@trein: ok, dat valt wel mee. Ik verdiep me daar nooit in. Hebben hier geen station in de buurt en ik zou de trein ook echt nooit overwegen. Maar op vakantie moet ik wél altijd even in de station kijken, dat vind ik altijd wel mooie en bijzondere gebouwen! Tic overgenomen van m'n vader denk ik, maar die werkt daar ook in.

Maar op vakantie moet ik wél altijd even in de station kijken, dat vind ik altijd wel mooie en bijzondere gebouwen! Tic overgenomen van m'n vader denk ik, maar die werkt daar ook in.

oke, ik ben dus niet de enige :) Ik moet daar ook vaak even kijken. Gebeurd altijd van alles, levindig en vaak zijn de oudere stations ook vaak prachtige gebouwen. Antwerpen en New York waren toch wel absoluut een van de mooiste waar ik ben geweest.

Ik heb het station op loopafstand, toch pak ik de trein zelden omdat het gewoon erg duur is met name, daarnaast een zitplek zeker niet gegarandeerd is + vaak vertragingen en zo. Voor vakantie willen we met de trein, maar 9.30 vertrek, 3 uur van te voren is 6.30 op schiphol zijn. Dat gaat hem dus niet worden vanuit hier :rolleyes: zitten nog te denken over de overige opties die betaalbaar zijn

barri zei:
Ik moet zeggen dat de stoelen in de Punto mij ook niet echt bevallen; geen steun in de onderrug. Zeker na veel lopen (of schaatsen) heb ik last van m'n onderrug, dan zijn de stoelen van de Punto echt niks. Ik zit eraan te denken een handbediende lendensteun in te laten bouwen.
Waarom? Hoezo niet gewoon zo'n losse lendenkussen?

Ik heb het idee dat ik te groot ben voor de stoelen van de GP. Mijn onderrug krijgt helemaal geen steun en bovenin krijgen mijn schouders juist weer teveel. Daardoor zit ik constant met een gespannen onderrug in de GP.
En die zitting is ook 10cm korter als in Siggie. Dat zit ook voor geen (1/10e) meter..

onderrug geen steun en te korte zittingen heb ik ook vaak last van. Geld in principe voor de meeste A segment auto's en veel B segment auto's hebben er ook een handje van als je de standaard stoelen heb

AsconaGT zei:
oke, ik ben dus niet de enige :) Ik moet daar ook vaak even kijken. Gebeurd altijd van alles, levindig en vaak zijn de oudere stations ook vaak prachtige gebouwen. Antwerpen en New York waren toch wel absoluut een van de mooiste waar ik ben geweest.
:D

Milaan was ook mooi. Kopstation, met twee grote hallen ervoor. Prachtig!
Veel leven inderdaad, en mooie gebouwen. Mooier dan een doods museum of paleis, wat mij betreft.

@Fer: ja, dat wil ik eerst eens proberen, maar dat is zo lelijk :D
De Corsa die ik even had, (2008) had wel erg veel steun in de onderrug. Erg fijn was dat!

Voor vakantie willen we met de trein, maar 9.30 vertrek, 3 uur van te voren is 6.30 op schiphol zijn. Dat gaat hem dus niet worden vanuit hier eye rolling smiley zitten nog te denken over de overige opties die betaalbaar zijn
Wat voor dag?
Parkeren bij een station in de buurt kan, maar om 'm daar zo lang te laten staan... Zou anders evt. bij mij kunnen, 20 minuten rijden naar Schiphol. Maarja, ook dan staat ie een tijdje gewoon geparkeerd te staan hè...

Trouwens, nieuw ideetje voor een extra auto. Ik wil graag een cabrio, het liefst een roadster. Golf 1 cabrio kan, maar ik denk dat ik dan toch iets mis. MX-5 vind ik het nét niet. Nu, de Barchetta. Eigenlijk is dat wel een heel leuk ding!

Zou dan nog liever een MG TF hebben dan een Barchetta...
Of een Alfa Spider als het dan toch Italiaans moet zijn.

Trouwens best leuk weekendje gehad aan de Zeeuwse kust...
Zaterdag werd het om 13u droog en kwam er uiteindelijk zelfs ene stralend blauwe hemel...

Toeval???
In het hotel was er "toevallig" dat weekend net een trouwbeurs... dus H meteen enthousiast ;)

Mogguh.. bewogen weekendje, zaterdag hadden we Lize haar sweet 2 year old party, was erg leuk en vooral druk met al die mini draken.
Zondag zijn wel lekker met zijn 3'en gaan zwemmen, Was erg leuk.. Die gup met haar Efteling zwembandjes om, die wel 732 keer van de glijbaan ging :)

Verder zondagmiddag de hele middag aan de kitcar bezig geweest, hij lekte KVS ergens, maar van boven zag ik niet waar dus ben ik er ff ondergedoken.
Helaas met het aandraaien van een slangklem, toen de dop van de dopsleutel viel en ik deze vakkundig probeerde te ontwijken heb ik een deuk in de carterpan gekopt... AUW, dat deed zeer en mijn bril beschadigd :( en koppijn. Gelukkig had ik al een verlaagde carterpan liggen maar die zit er nog niet op.

Mogguh!

Auw das pijnlijk Jimmy. Mooi dat Lize (en ook jullie) een leuke dag gehad hebben.
Feliciteren doe ik pas als het zover is..:)

Mogguh!

Rustig weekend achter de rug; wel even lekker. Afgelopen zaterdag is S. net geen Nederlands Kampioen geworden met hun slagwerkgroep; tweede plaats helaas. Wel prachtig aantal punten, maar blijft dubbel ;)

Vanmorgen bericht gekregen dat er een intentieverklaring getekend kan worden zodra dat nodig is, dus we kunnen weer serieus verder met onze huizenjacht!

@ Punto steun: Helemaal mee eens. Steun in de onderrug is niet echt fantastisch. Als ik echt last van de rug heb, dan zet ik de stoel altijd zo recht mogelijk; zit niet ideaal, maar pijn in de rug valt dan mee.
Maar zo heeft de Punto wel meer kleine nadeeltjes; ruitensproeiers die vanaf 50 km/h eigenlijk nauwelijks werken, cruisecontrol die geen snelheid kan houden bij heuvel op en heuvel af, bij de rechter deur 'geruis' als het regent

Trouwens, nieuw ideetje voor een extra auto. Ik wil graag een cabrio, het liefst een roadster. Golf 1 cabrio kan, maar ik denk dat ik dan toch iets mis. MX-5 vind ik het nét niet. Nu, de Barchetta. Eigenlijk is dat wel een heel leuk ding
Oooh, dit begrijp ik zo goed! En een MG dan?

@BRG: Nu ook gelijk serieuze plannen? Of 'kalmeert' ze nog wel? ;)

@ Jimmy: Auw...dat zal inderdaad pijnlijk zijn geweest. Nu nog last van, of valt het mee?

@ Gerwin, Nee geen last behalve die kras op mijn bril.

De 1 serie heeft ook weinig steun in de onderrug, maar gelukkig zit er een knopje aan de zijkant, als ik daarop druk dan kan ik dat opblazen, werkt ook voor de zijdelingse steun en de bovenkant van de stoel. Dit is afzonderlijk van elkaar te regelen. Erg prettig.

Mogguh!
@Jimmy: niet fijn! Wel fijn dat je een bril op had, die beschermt je ogen ;)

@ Punto steun: Helemaal mee eens. Steun in de onderrug is niet echt fantastisch. Als ik echt last van de rug heb, dan zet ik de stoel altijd zo recht mogelijk; zit niet ideaal, maar pijn in de rug valt dan mee.
Ik heb 'm sinds kort ook erg rechtop staan, dat is voor de rug net wat fijner.

Maar zo heeft de Punto wel meer kleine nadeeltjes; ruitensproeiers die vanaf 50 km/h eigenlijk nauwelijks werken, cruisecontrol die geen snelheid kan houden bij heuvel op en heuvel af, bij de rechter deur 'geruis' als het regent
De eerste twee herken ik. De laatste niet.
Cruise control heeft sowieso moeite met de snelheid vasthouden. Irritant op de A2, want dan rij je eerst iemand voorbij op de CC, komt diegene jou daarna weer voorbij op de CC...

Oooh, dit begrijp ik zo goed! En een MG dan?
Mijn gevoel zegt dat de MG Russisch roulette is. Maar dat kan ook puur het gevoel zijn?

De 1 serie heeft ook weinig steun in de onderrug, maar gelukkig zit er een knopje aan de zijkant, als ik daarop druk dan kan ik dat opblazen, werkt ook voor de zijdelingse steun en de bovenkant van de stoel. Dit is afzonderlijk van elkaar te regelen. Erg prettig.
Hebben sommige Punto's ook, dat lijkt me erg fijn! (y)

De 1 serie heeft ook weinig steun in de onderrug, maar gelukkig zit er een knopje aan de zijkant, als ik daarop druk dan kan ik dat opblazen, werkt ook voor de zijdelingse steun en de bovenkant van de stoel. Dit is afzonderlijk van elkaar te regelen. Erg prettig

Ideaal he..weet ik ook weer van wie Opel het gejat heeft..;) De AGR stoelen hebben het ook. Bijf er bij, maar deze stoelen zitten echt als gegoten. Nog nooit zulke goede stoelen gehad/ervaren. En wat ook heerlijk voor de rug blijft is stoel- en leuningverwarming. Echt weldadig voor het ruggetje..;)

Vanmorgen bericht gekregen dat er een intentieverklaring getekend kan worden zodra dat nodig is, dus we kunnen weer serieus verder met onze huizenjacht!

Das goed nieuws! Mooi man!

Heuj, dat regeltje tekst had ik even gemist. Fijn bericht, nu lekker verder met zoeken dus! (y)

Het is jammer dat Opels zo zwaar zijn, want een leuk uitgeruste Astra lijkt me ook wel wat. Maar ook de Focus vind ik best geslaagd. Een rode of blauwe met 150pk of 180pk Ecoboost. Lekker! :D
Stoelen vond ik nooit heel belangrijk, maar daar ga ik de volgende keer wel iets beter op letten! Ik word ook ouder hè ;)

02-02-2020
22-02-2020
02-02-2022..
enz..kan nog heel wat zijn dus..;)

Het is jammer dat Opels zo zwaar zijn, want een leuk uitgeruste Astra lijkt me ook wel wat. Maar ook de Focus vind ik best geslaagd. Een rode of blauwe met 150pk of 180pk Ecoboost. Lekker!

Focus SW had ik ook op het lijstje. Zo'n felrode leek me wel wat. Maar knapte erg af op dashboard. Ietepitterig schermpje, veel plastic en lelijke vormgeving. Motoren en onderstel zijn wel top.
Dan maar een wat zwaardere en tragere Astra....;) Misschien niet echt lichtvoetig en dynamisch maar het ligt wel als een blok op de weg hoor.

Dat duurt nog even Peter! Wel koud hoor, februari! :D

Maar knapte erg af op dashboard. Ietepitterig schermpje, veel plastic en lelijke vormgeving.
Mijn vader rijdt C-Max, dus ik ken het. Het schermpje is wel jammer inderdaad, verder gaat het wel. Bediening is iig fijn.
Het liefst zou ik daarom voor van eentje na de facelift gaan, dan is dat nadeel namelijk weg. Die hou ik dus wel in de gaten! 1.0 Ecoboost zou kunnen, maar zo 'n sterkere variant is natuurlijk wel leuk! Ach, eerst nog even een jaar (of twee jaar) door met de Punto! Kost weinig per maand, rijdt lekker en schrijft ook niet veel af.
Maar het rondkijken blijft leuk! :D

Parkeren bij een station in de buurt kan, maar om 'm daar zo lang te laten staan... Zou anders evt. bij mij kunnen, 20 minuten rijden naar Schiphol. Maarja, ook dan staat ie een tijdje gewoon geparkeerd te staan hè...

tis 4 weken, dan heb ik de auto liever bij de deur staan of in een fatsoenlijke parkeergarage, maar das weer erg prijzig.

Hebben nu een hotel geboekt voor 65 euro in het Ibis hotel en gaan we de dag er voor naar schiphol in alle rust en de dag er na relaxed inchecken

Leuk nieuws Peter. Het is al een definitief of een wens van vrouwlief?

@ Joost, waarom je niet laten halen en brengen?
Kost je wel een tank benzine natuurlijk, maar qua parkeergeld bespaar je het ook wel weer. Moet je alleen even een gek weten te vinden die dat wil doen, maar dat is bij mij geen probleem :D

4 weken, dat is wel lang ja! Dan moet je auto er inderdaad gewoon veilig bij staan.
Laten halen/brengen doe ik ook vaak, maar voor ons is het maar een klein ritje. Bij Joost vandaan heb je het al snel over een rit van 3 uur totaal.

Heuj, dat regeltje tekst had ik even gemist. Fijn bericht, nu lekker verder met zoeken dus!
Misschien ook nog wel... maar eerst maar eens verder met wat we al gevonden hebben :D

@ Peter: We zien de uitnodiging vanzelf verschijnen :p

@ Berry: Geen Guilietta meer?
Bij Ford zou ik afknappen op het interieur denk ik... ook al eens in een Fiesta gezeten, maar van binnen vond ik het niet geweldig.

Of een Giulietta inderdaad, maar zo'n Focus zou me ook wel bevallen, al is daar de uitvoering en kleur wat meer van belang.

Laten halen/brengen doe ik ook vaak, maar voor ons is het maar een klein ritje. Bij Joost vandaan heb je het al snel over een rit van 3 uur totaal.

inderdaad. heen en terug is 3 uur rijden als je geen files hebt. Iemand moet zo gek zijn om om 5 uur weg te willen rijden. De nacht er voor is het koningsnacht dus veel gaan er dan de stad in. Koningsdag willen er veel uitslapen. Als ik echt rond vraag is er misschien wel iemand te vinden, maar ik vind het vervelend anderen daar mee op te zadelen. En nu voor 65 euro voor de overnachting is ook prima te doen nabij schiphol met gratis shittel van en naar het vliegveld.

Middag!

Afgelopen weekend lekker bij vrienden in Antwerpen geweest. Jammer van de nattigheid, maar niettemin erg gezellig. De de Koninck brouwerij van binnen bekeken, genoten van de lokale horeca en voor wènig in één van de antiekzaakjes kunst op de kop getikt :) Ditmaal geen station bekeken overigens, maar het is absoluut een mooi gebouw.

@Peter: een hele subtiele aankondiging, dus heel voorzichtig gefeliciteerd met jullie mooie plannen. Is er nog een speciale gedachte bij de bedachte datum? Februari is natuurlijk een prima maand voor een huwelijk, ons koningspaar is geloof ik op 02-02-02 in het echt getreden.

@Berry: het blijft bij jou borrelen op het gebied van auto's he :)

@Joost: voor 65,- kun je ook bijna niet iemand heen en weer laten rijden.

@Gerwin: gaaaf! Staat er nog wat moois te koop naar jullie zin?

@Jimmy: gefeliciteerd met de jongedame! Ik vind het heerlijk hoe je altijd over haar schrijft.

@Stoelen: Citroën kan er ook wat van, wat een heerlijke zetels in die C4. Dat viel dan stiekem toch weer tegen toen ik op dat koude leer gleed in de Astra vanmorgen. De stoelen zitten op zich prima, maar ik heb al gauw de neiging een beetje voorover te gaan hangen omdat ik het idee heb dat ik te veel tegen de raamstijl aan zit te kijken.

@ Frank: Antwerpen, leuk! Daar wil ik ook nog wel weer eens heen :) Wat voor kunst heb je gekocht?

@Gerwin: gaaaf! Staat er nog wat moois te koop naar jullie zin?
We zijn nu alweer een tijdje aan het rondkijken. Eerst keken we naar huizen die op de max. van de hypotheek zaten maar nu kijken we meer naar maandlasten.
We hebben iets van 7 huizen bekeken tot nu toe en we zijn tot 1 conclusie gekomen: we willen een huis met een 'vrije ligging'. En dat is geen hutje op de hei ;) Maar de achterburen niet vlak achter het huis en voor de overburen geldt hetzelfde.

Nu hebben we iets op het oog wat ons wel aanstaat. Vraagprijs is echter wat te hoog en er zit een stuk gemeentegrond langs het hele perceel wat in bruikleen is. Haal je dat stuk grond weg, dan is er geen oprit meer en is de achtertuin 3m smaller; nadeeltje.

Dus daar moeten we even goed over nadenken ;)

Corsa-20SEH zei:
Ford interieur is erg jammer inderdaad...

Ik moet eerijk zeggen, een van mijn beste vrienden mochten een C -segment auto uitkiezen, aankoop door bedrijf. Astra viel af door hoge gewicht icm motor uitstoot/prestaties. Shortlist was 308 (viel af door de rare tellers en ruimte achterin), Leon (dashboard viel totaal niet in de smaak) en de Ford focus. Alle 3 jong gebruikt tot max een jaar oud.

Uiteindelijk is het de focus SW geworden in meest luxe uitvoering uit 2015, en ik moet zeggen dat het dashboard mij 100% mee viel. Dat hebben ze na de facelift toch heel behoorlijk aangepakt (y) en de stoelen zitten ook top.

Leuke tijden gerwin! Ben benieuwd wat het uiteindelijk word. Ik ben zelf ook erg content dat er voor en achter geen huis staat. Met name achter vind ik heerlijk. Staan er beetje huizen te koop in jullie omgeving? Want hier merk ik dat de populaire huizen (geen klushuis, fatsoenlijke plek) super snel weg zijn de laatste tijd. De huizen die lang te koop staan staan op de verkeerde plek of moet van alles aan gedaan worden.

@ Joost ja bij de facelift is het verbeterd, maar een collega van mij rijdt er 1 eind 2013... net een kermis vind ik het, dat vond ik bij de Focus 1 al.. en dat is nog lang voortgesudderd..

@ Gerwin, lekker rondkijken en je prioriteiten goed op orde hebben, dat is erg belangrijk.

Staan er beetje huizen te koop in jullie omgeving?
Staat eigenlijk wel genoeg te koop hier! Maar vooral erg veel tussenwoningen. Daarnaast is staat van onderhoud nog wel een issue of parkeerruimte in de buurt.

Merk wel dat de goedkopere kluswoningen of de instapklare huizen op een mooie plek erg snel weggaan (tot 180.000 euro) de duurdere huizen blijven wat langer staan. (en duurder is bij mij vanaf 200.000 euro, voor de westerlingen :p)

Op een 1 of andere manier hebben wij een hoekhuis weten te vinden welke al 2 jaar te koop staat en waar nog geen kijker is geweest... en toch is het onze favoriet.

Laatste weken komt er trouwens maar weinig aanbod bij...

Avond!
Ik lees hier leuke dingen!

@barri, en een alfa Romeo spider?

@Jimmy: gefeliciteerd met je dochter! 2 jaar alweer, gaat snel he?!

@Peter: bedenk goed wat je met je 2e huwelijk doet! :D Is het officiële aanzoek al gedaan Peter?

@Joost, verstandige keuze om een dagje eerder naar een hotel te gaan. Kan je de dag ervoor Amsterdam nog ff in, kultursnoeven ;)

@Gerwin, mogen we meezoeken? G-bergen en omstreken?

Mooie ontwikkelingen Gerwin en super dat er nu schot in komt :)
Zeven huizen bekeken al, daar heb ik het geduld niet voor. Maar ik ben misschien ook een beetje met m'n neus in de boter gevallen door een huis te vinden die compleet af is

Een huis met achterstallig onderhoud is qua aanschaf misschien aantrekkelijk, maar wat ik vaak tussen de regels door lees is dat jullie beide toch wel erg vaak erg druk zijn. Heb je dan wel zin/tijd om veel te klussen?

@ Berry, eerste type Audi TT geen optie? Wellicht wel iets duurder, maar ook nog altijd een mooie roadster.

Alfa Spider is leuk, maar duur. Zou kunnen, als een cabrio bevalt en ik zelfs de Kever ervoor weg zou willen doen.
Audi TT is leuk, maar nog wat duurder en zwaar... En iets te veel 'gewone' auto.

Huizen bekijken: ik heb er in mn leven 2 bekeken en allebei gekocht...

Sanoma zei:
Staan er beetje huizen te koop in jullie omgeving?
Staat eigenlijk wel genoeg te koop hier! Maar vooral erg veel tussenwoningen. Daarnaast is staat van onderhoud nog wel een issue of parkeerruimte in de buurt.

Merk wel dat de goedkopere kluswoningen of de instapklare huizen op een mooie plek erg snel weggaan (tot 180.000 euro) de duurdere huizen blijven wat langer staan. (en duurder is bij mij vanaf 200.000 euro, voor de westerlingen :p)

Op een 1 of andere manier hebben wij een hoekhuis weten te vinden welke al 2 jaar te koop staat en waar nog geen kijker is geweest... en toch is het onze favoriet.

Laatste weken komt er trouwens maar weinig aanbod bij...

Geduldig blijven zoeken tot je iets moois vindt. Kijk ook eens naar huizen die eigenlijk niet aan je eisen voldoen. Wij keken naar een jong/modern huis aan een rustige straat met een normaal dak. Kochten een oud huis aan een drukke weg met rieten kap. Gewoon omdat wij er meteen verliefd op waren. Zo afwijkend van ons wensenlijstje dat onze makelaar het huis niet aan ons had gemeld.

Hou er met opknaphuizen rekening mee dat het altijd stevig tegenvalt. Ook lastig voor een hypotheek trouwens.

@ Fer, Bedankt :) Ja het gaat erg snel. 2 jaar is voorbij gevlogen, maar wat een heerlijk eigenwijs guppie is het geworden :)

Dat eigenwijze spat er ook regelmatig vanaf als ik foto's op FB voorbij zie komen Jimmy! :D (y)

@ Berry, wat een prachtige charmante foto van jou in het "Nacht van Weesp"-topic :)

phoca_thumb_l_IMG_1367.jpg

Als je wilt dat ik hem weghaal geef je maar een gil ;)

Mogguh!

Hierbij mijn excuses dat ik dit topic een beetje omgooi naar een huizenjacht topic ipv auto's....

@Gerwin, mogen we meezoeken? G-bergen en omstreken?
Het mag zeker, maar is wel erg lastig hoor :) H'berg kent zelf niet zozeer slechte wijken, maar wel wat mindere gebieden: en die zijn lastig om er tussenuit te filteren af en toe!

@ Klushuis: Nee, hebben we inderdaad geen tijd voor. Als we zo'n huis zouden kopen dan zouden we het grote kluswerk allemaal laten doen maar liever een 'kant en klaar' huis.

Zeven huizen bekeken al, daar heb ik het geduld niet voor.
2x open dag, 4x bezichtiging op afspraak, 1x kennis... wij hebben ons prima vermaakt :p
Het probleem was dat we eigenlijk geen idee hadden wat we zochten; alleen het 'vrije gevoel' stond vast. En dat is na een aantal bezichtigingen ook weer gebleken. Liefst parkeerplek bij het huis, goede staat van onderhoud en zoveel mogelijk 'af'.

Kijk ook eens naar huizen die eigenlijk niet aan je eisen voldoen
Ook gedaan! Viel niet tegen inderdaad, maar we waren niet gelijk verkocht :)

Alfa Spider is leuk, maar duur. Zou kunnen, als een cabrio bevalt en ik zelfs de Kever ervoor weg zou willen doen.
De Kever weg? Nèèè...dat zou je niet doen. Toch?

heerlijk eigenwijs guppie is het geworden
Aan de foto's op FB te zien geloof ik dat graag :D Mooi ondeugend koppie zit er op in elk geval!

mogguh! PRachtige foto idd, ik zag 'm ook al :D Lekker aan het schranzen :p

@Gerwin: de KEver gebruik ik echt te weinig. mocht blijken dat ik een roadster wel snel zou pakken, dan is dat een optie. Maar daar moet wel goed over nagedacht worden!

Klushuis is leuk, maar je moet er zin in hebben. Ik vind het geweldig, m'n vriendin wat minder.
Ik kijk regelmatig programma's als Huizenjacht. Erg interessant! Een goedkoper huis wat niet 100% aan je wensen voldoet kan best interessant zijn. Je moet dan even berekenen wat een kleine verbouwing kost om 'm wel aan je wensen te laten voldoen. Soms is dat niet zo heel duur, en heb je uiteindelijk toch een tophuis binnen budget.

Terug
Bovenaan