Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

WaarommendeGTdekleineCorvettenoemt-Ling

opel-gt-14.jpg

Zou me ook lastig zat lijken om te shoppen in deze klasse. Megane lijkt me ook helemaal niet verkeerd.
Maar vanwege mijn voorliefde voor Opel zou ik toch voor de Astra K gaan.

Hmm, ik had de oude Megane nog voor ogen. De nieuwe ziet er idd wel gelikt uit zeg!
Ik ben verder redelijk merken neutraal, zeker in deze klasse. Wel een voorliefde voor Audi/BMW, maar dat is pas leuk shoppen vanaf 40k+ en dus eigenlijk geen eerlijk vergelijk.

Hier weer een klusweekend achter de rug. Mijn vader en ik hebben ons gisteren stuk gebeten op het witten van het plafond in de woonkamer, wat een @*&%$# werk zeg! Hopelijk lijkt het allemaal wat, want ik ga dat niet nog een keer weer over doen....
Vandaag wordt de laatste muur in de kamer van een kleurtje voorzien (spannend want de muurverf in de emmer lijkt heeeeel anders dan het kleurenkaartje welke ik had uitgezocht :D) en komt er een klein stukje behang in de keuken. Woensdag komen ze de vloer leggen en is het beneden in principe klaar (y)

Mogguh!!

Pfieuw, wat een lekker weertje zeg. De Astra gaf net 10 graden aan, en dat in combinatie met zon zou eigenlijk betekenen dat de kap los kan.
Hoe zaten/zitten jullie daarin Joost/Frank? Ik hoor wel eens dat een natte/vochtige kap niet geopend mag worden.
Echter kan ik me ook voorstellen dat dit voor een half uurtje niet veel kwaad kan, als je hem maar geen dagen lang net en opgevouwen laat liggen.

Heb dus de kap voor de zekerheid maar dicht gelaten.....maar kriebelde wel. :cool:

mogguh!
@Ruud: cabrio vandaag even in de zon laten staan en op de terugweg lekker de kap naar beneden! (y)

Op zich een fijne auto hoor: mooi comfortabel, snel genoeg, luxe genoeg
Eens, maar dat model P*l* kost tweedehands net zoveel als een Punto Evo... :(

@pekel: de auto werd vanochtend op de weg toch nog wel vies. Even de regen van deze week afwachten, daarna weer even een lapje over de Punto halen.

@MediaMarkt: ik hou het in de gaten voor een scheerapparaat. Is nu krap €80, dus ben benieuwd of ie straks echt 21% voordeliger is.

Kappie gewoon naar beneden Ruud. Als je hem maar weer op tijd omhoog klapt om te drogen. Het is in feite net een tent..;)

@pekel: de auto werd vanochtend op de weg toch nog wel vies. Even de regen van deze week afwachten, daarna weer even een lapje over de Punto halen.

Ik wacht ook nog mooi even. De pekel is nog lang niet van de weg getuige het feit dat er vanochtend nog allemaalzout opspatte en ik vanmorgen de sproeiers nog veelvuldig moest gebruiken.

Eens, maar dat model P*l* kost tweedehands net zoveel als een Punto Evo...

Van buiten is ie wel te pruimen maar van binnen echt slaapverwekkend saai. En je betaalt er echt de hoofdprijs voor.

@ Rob: Ik zit inderdaad lekker in het ziek-zijn... gaat maar door. Maand geleden voor de laatste keer en nu alweer.
Vrouwlief is door de medicijnen ook vaak ziek, dus misschien steekt ze mij aan ;)

Heb dus de kap voor de zekerheid maar dicht gelaten.....maar kriebelde wel.
Kappier eraf! Vochtig wegzetten is inderdaad niet aan te raden, maar een half uurtje/uurtje kan volgens mij geen kwaad. Daarna dakkie dicht en lekker in de zon laten drogen (y)

@ Richard: Spannend :cool: Klopt wel dat kleuren anders opdrogen dan dat ze in de pot zitten... maar ik heb ook al eens resultaten gezien: geweldig :)

@ Polo: van binnen inderdaad supersaai, maar wel echt ideaal als tweede auto volgens mij. Ik vind het een verrassend prettige auto. Maar inderdaad: de vraagprijzen zijn absurd.

Is nu krap €80, dus ben benieuwd of ie straks echt 21% voordeliger is.

kan nu al zeggen van niet, 17.36% korting misschien ;)

maar zoals bij veel producten gooien ze de prijzen omhoog. onze droger is nu nog 798 euro, ben benieuwd wat er gebeurd straks! Woensdag overdag is de webshop niet bereikbaar vanwege aanpassingen

Ik ben ook benieuwd wat de prijzen gaan doen, heb net als Joost de "oude" prijzen opgeschreven en houdt het dus ff in de gaten.

@Ruud: cabrio vandaag even in de zon laten staan en op de terugweg lekker de kap naar beneden!
Als ik naar huis rijdt is het al weer donker. Dus dan valt er niet meer zo veel te genieten van de zon. :)

Het blijft idd opletten met de BTW actie van de Mediamarkt en je moet niet vergeten dat ze die actie in de eerste plaats hebben voor eigen gewin en niet zozeer voor de consument. Ik heb me er redelijk in verdiept en het blijkt dat sommige producten vanaf woensdag "ineens" uitverkocht zijn, dat prijzen in de aanloop naar de BTW actie enigszins zijn verhoogd en dat veel producten zijn uitgesloten.
Opzich is het verhogen van de prijs niet erg, want met de BTW actie ligt de prijs wel lager dan bij concurrenten (laagste prijs garantie) maar is het voordeel niet zo groot als dat je zou denken bij de prijzen van een x aantal dagen/weken terug.

Overigens doet bijvoorbeeld een BCC ook gewoon mee met de prijzenoorlog, dus ook daar kun je gewoon koopjes scoren.

Ik ben in elk geval nog een leuk lijstje met apparatuur nodig en hoop woensdag wel m'n slag te kunnen slaan :)

CabrioRuud zei:
Als ik naar huis rijdt is het al weer donker. Dus dan valt er niet meer zo veel te genieten van de zon.
Maar je kan dan nog altijd genieten van het "open" rijden, de frisse lucht, de vrijheid, het vrijbuitertsgevoel,...

British Racing Green zei:
CabrioRuud zei:
Als ik naar huis rijdt is het al weer donker. Dus dan valt er niet meer zo veel te genieten van de zon.
Maar je kan dan nog altijd genieten van het "open" rijden, de frisse lucht, de vrijheid, het vrijbuitertsgevoel,...

Soms is dat 's avonds zelfs nog lekkerder dan overdag!

@ Richard: Spannend cool smiley Klopt wel dat kleuren anders opdrogen dan dat ze in de pot zitten... maar ik heb ook al eens resultaten gezien: geweldig grinning smiley

Real time update: krijg net een foto van m'n vader. De muur is inmiddels blauw, de kleur is erg mooi maar misschien iets aan de lichte kant (ik had diep donkerblauw in gedachte). Waarschijnlijk droogt het nog wel iets donkerder op. Morgen nog een laagje extra erover en dan heb ik pas vrijdag tijd om het zelf bij daglicht te gaan bekijken, spannend! :D

Waarschijnlijk droogt het nog wel iets donkerder op
Ik meen dat het normaal juist iets lichter opdroogt.

Morgen nog een laagje extra erover en dan heb ik pas vrijdag tijd om het zelf bij daglicht te gaan bekijken, spannend!
Aj, spannend hoor!!! Ben benieuwd naar een impressie tegen de tijd dat het klaar en ingericht is.

Ik hoop toch dat Berry gelijk heeft en niet Ruud of Joost o_O

Naja en anders haal ik voor 26eu gewoon weer een nieuw emmertje op met een donkerdere kleur :p

Helaas jongens, muurtje lijkt prima! :D
Doordat er glasvezelbehang onder zit (heeft een enigszins zuigende werking) moet er voor het mooie nog wel een extra laagje over, maar op de plekken waar het er al iets dikker op zit staat de kleur mij prima aan (y)

Mogguh!

Werd gisteren nog gebeld door de schadehersteller: roestrand aan de kofferklep.
Dat wist ik natuurlijk en daarvoor heb ik al contact gehad met Fiat. Heen en weer gemail en gebel tot nu toe met dealer en importeur, veel 'wijzen met het vingertje'.
Dan zou ik ook nog weer naar de dealer moeten rijden (zit niet in de buurt) , foto's maken, auto weer brengen, leenauto mee, dan nog weer terug.. eigenlijk geen zin in.

Maar de hersteller zei dat het roesten toch wel gestopt moest worden; werkte zich al een weg naar buiten en onder een kitrand.

Italiaanse auto's en roest: blijft toch een mooie combinatie :p

Leuk hé, zo'n openbaar forum
:D

Helaas jongens, muurtje lijkt prima!
Toch stiekem wel jammer :p Baby-blauw was grappig geweest!

Mogguh.
Bij mij is die roest netjes hersteld. Ik ben bij de dealer geweest, die heeft foto's gemaakt en twee weken later heb ik de importeur gebeld om de status op te vragen. Toen heeft de importeur met de dealer geschakeld en is het snel opgelost. Ik moest er ook voor naar Utrecht, dus was voor mij ook wel even een ritje. Maar het is me het waard geweest!
Check ook het randje van de motorkap even.
Gaat de schadehersteller die klep nu ook aanpakken, of niet?

@Richard: gelukkig! (y)

@ Barri: Motorkap heb ik niks aan gezien, dus daar heb ik geluk mee. Kofferklep gaat aangepakt worden maar krijg ik vanzelfsprekend een apart factuurtje van. Bedrag viel erg mee.

Probeer dan alsnog via coulance wat door de importeur vergoed te krijgen :) Gaat waarschijnlijk niet lukken, maar niet geschoten is altijd mis.

Ja, verkeerde zuinigheid en toch ook een ontwerpfoutje: zuinigheid omdat de binnenkant van de klep blijkbaar te weinig behandeld is (geen wax in de klep, waardoor er gewoon water onderin komt te staan) en daarnaast een ontwerpfout omdat het condenswater onderin de klep er niet uit kan: de afwateringsgaatjes zitten ongeveer 0,5mm a 1mm vanaf de onderkant... Maarja, als je er 1mm wax in laat lopen zou dat nog niet zo'n probleem moeten zijn.
Het schijnt wel dat latere Punto's iets andere afwateringsgaatjes hebben.

Heeft opel eindelijk het roest-imago van zich afgegooid komen ze met die Italiaanse roestbakken aanzetten..;)

Is daar geen terugroepactie voor geweest? Zo nee (wat ik verwacht naar aanleiding van Barri zijn citaten), dan is het eigenlijk schandalig en komt Fiat zichzelf nog wel tegen. Roestende punto's van nog maar een paar jaar oud zijn natuurlijk geen reclame. En daar rijden er nogal wat van rond. Maar jah..denk dat er wel meer merken zijn die zo handelen.

Geen terugroepactie inderdaad, maar ik moet zeggen dat de importeur het wel netjes heeft afgehandeld.

Inderdaad goed nieuws! Met name Eibergen met z'n 100.000 stoplichten kan soms een behoorlijk obstakel zijn. Maar goed, nog maar zien dat ik daar nog steeds werk als het eenmaal zover is..

@roest: onlangs op de c4 ook ontdekt, komt van onder de chroomstrip op de motorkap. Zit nog in de carrosseriegarantie, hoewel citroen moeilijk schijnt te doen als je de auto niet bij hun in onderhoud hebt.. Toch maar eens achteraan

Ik ben erg nieuwsgierig of dit bij een concept blijft, of dat ze er een productiemodel van gaan maken. Ik vind 'm wel ontzettend leuk in elk geval! En hoewel er in de commentaren op de nieuwspagina nogal negatief wordt gedaan over de motor die er volgens Opel in zit, past dat juist volgens mij helemaal binnen het idee van de auto: klein, licht en vlug.

Nog wat issues met de C4 trouwens, sinds ik de winterbanden heb gemonteerd lijkt het weggedrag daar onder te lijden. Het heeft me een paar weken gekost om tot de conclusie te komen dat de bandenspanning nog totaal verkeerd stond (veel te hard voorop en iets te zacht achter, ik heb ze van as gewisseld) en na dat te hebben aangepast leek mij het probleem opgelost. Met het weer zoals vandaag klaagt C. echter nog regelmatig over een voor haar gevoel zwabberende auto en dat kan niet de bedoeling zijn. Hij ligt sowieso wat minder strak op de weg dan de astra, dat voel ik wel.. maar ik heb niet het idee dat het nu zo problematisch is. De winterbanden (continental) die er op zitten schurken tegen de 3,5mm aan en zijn dus nauwelijks meer op die taak berekend, aan de andere kant zouden ze dus nog meer dan voldoende met water om moeten kunnen gaan. Mijn plan was ze af te rijden deze zomer en dan te vervangen voor een setje nieuwe zomerbanden, maar die investering toch maar wat naar voren halen? Wat denken jullie?

Zo wordt het overigens wel een zwart jaar. De Astra heeft ook al behoefte aan nieuwe zomerbanden, er moeten nieuwe (16") winterbanden op de C4 en ik weet eerlijk gezegd niet hoe de winterbanden onder de Astra er straks uit komen. Maar dan kunnen we er ook weer even tegenaan o_O

Bovenstaand concept moet de nieuwe GT worden?
Ziet er geinig uit, het is maar de vraag wat er (als het tot een productiemodel komt) van overblijft.

@ Frank, ligt er een beetje aan wat het weer nog gaat doen. Het is nu warm genoeg dat je met goede nieuwe zomerbanden prima van A naar B komt. Krijgen we nog echt flinke vorst en sneeuw dan zijn winterbanden misschien wat beter. Aan de andere kant, verse zomerbanden komen misschien wel net zo ver als versleten winterbanden. Ik zou voor een nieuw setje gaan (y)

Ik heb ook nog steeds "problemen" met mijn banden. Ik heb voor twee nieuwe Michelin winterbanden die het prima doen en achterop twee Good Years all-season banden (80.000km oud), de achterbanden vond ik vanaf het begin al niks. Maar nu met sneeuw en gladde ondergrond is het helemaal lachwekkend, ik kan als een rally rijder de bocht door omdat de achterkant dan gewoon geen grip heeft o_O

Ik moet er eigenlijk mee terug, maar ik zal later deze week op FB even vermelden waarom ik dat niet ga doen :)

Ik moet er eigenlijk mee terug, maar ik zal later deze week op FB even vermelden waarom ik dat niet ga doen

omdat die clio er uit gaat ;)

@GT Concept; ik vind de verhoudingen echt helemaal niets... Bij een calibra opvolger(waar ze ook over spraken) had ik gewoon een 2+2 coupe verwcht zoals de C-klasse coupe / 4 serie coupe en zo. Dit is idd wel meer GT maar vind de verhouden niet echt bijzonder nog. Ben benieuwd naar het echte exemplaar

Mogguh!

@ Bandjes: zijn lastige dingen inderdaad! Soms met een bandenwissel is alles weer ok, maar het kan ook zomaar gebeuren dat klachten verergereen of gewoon niet weg zijn. Erg lastig.
@ Richy: ik kan wel wat gaan gokken, maar laten we dat maar niet meer doen he? :p

@GTconcept: Ik ben nog niet wild enthousiast maar dat komt ook omdat het nog een echt concept is; rare proporties en designelementen. Ik zie hier nog weinig productieversie in. Kan leuk worden, maar eerst maar eens zien wat Opel er van maakt ;)

Nog wat issues met de C4 trouwens, sinds ik de winterbanden heb gemonteerd lijkt het weggedrag daar onder te lijden. Het heeft me een paar weken gekost om tot de conclusie te komen dat de bandenspanning nog totaal verkeerd stond (veel te hard voorop en iets te zacht achter, ik heb ze van as gewisseld) en na dat te hebben aangepast leek mij het probleem opgelost. Met het weer zoals vandaag klaagt C. echter nog regelmatig over een voor haar gevoel zwabberende auto en dat kan niet de bedoeling zijn.

Grappig..gistern melde ik het ook al maar had precies hetzelfde. Ik gleed deze dagen met de voorjaarstemperaturen ook alle kanten op met de winterbanden. Gisteravond opgepompt naar 2,7 bar en nu is het weg.
De banden worden blijkbaar zo zacht met deze temperatuur het goed op spanning zetten de oplossing is.

Whoehoe... Vanmiddag mijn nieuwe (werk) laptop in ontvangst genomen..

HP Zbook 14 inch G2 Ultrabook
i7 5500 processor
250 gb SSD
16 gb geheugen
Lekker licht en dun
verlicht toetsenbord..

me is very happy.. :) Dit id niet een kleine, maar een enorme stap voorruit tov. mijn vorige HP i3 4GB laptop.

zbook14_gallery_img7_tcm_223_1956891.jpg

Mooi ding Jimmy! En ook nog van de baas. Maakt het nog mooier..;)

Heb zelf ook een HP en ben er erg tevreden over. Al beginnen de jaren ook alweer te tellen.

Thnks Rob, werkt echt top! de vorige was ook al van de baas, maar was een "basis" model.. dit is wel een paar klassen hoger :D

Photoshop, Indesign, Bridge, naast elkaar open en wisselen tussen die 3 gaat gewoon soepel.. Scheelt wel in de koffie consumptie, ik hoef niet meer te wachte nu.

Corsa-20SEH zei:
Photoshop, Indesign, Bridge, naast elkaar open en wisselen tussen die 3 gaat gewoon soepel.. Scheelt wel in de koffie consumptie, ik hoef niet meer te wachte nu.

Die kun je voor de snelheid ook beter niet op Windows laten draaien. :)

Ik weet het, wilde ook eigenlijk een macbook, maar ons automatiserringsprogramma kan daar niet mee overweg, dat is enkel voor Windows geschreven, dus die optie viel helaas af.

in april krijg ik een andere laptop, nu nog een HP Elitebook die ook kwalitatief erg goed werkt. Elke dag staat het ding veel aan. Heel veel mee reizen. Koude werkplaatsen, zomerzon, soms werk ik er mee als de tempraturen onder 0 zijn. Vieze vinger maar hij blijft het gewoon top doen nu bijna 4 jaar lang.

maar in April krijg ik volgens mij exact het zelfde type als jij nu hebt. Vooral het gewicht is erg prettig omdat ik er veel mee onderweg ben. Nu grap ik wel eens dat ik nog een keer een nekhernia op loop met dit ding o_O Enige nadeel vind ik dat ik mijn numerieke toetsenbord kwijt ben die ik nu wel heb en veel gebruik.

Ik ben verplicht HP te kiezen, ik wil per se een ultrabook ivm gewicht, en volgens mij is een groter scherm of numeriek toetsenbord (nog) niet mogelijk

Macbook is voor ons ook een No-go, omdat ons ERP systeem er niet mee overweg kan

Ik had al geen numeriek deel meer, nou mis ik dat ook niet, want op mijn losse toetsenbord heb ik dat er wel opzitten... buiten de deur gebruik ik dat zelden. op kantoor heb ik ook gewoon een groot 22 inch scherm.

Maar erg fijn ding, met ene dockingstation ideaal zo. :)

Ik heb op kantoor 2 grote beeldbeeldschermen en wel nummeriek toetsenbord. Dus als ik onderweg zit met de laptop is het altijd al erg behelpen met beperkte beeldschermruimte en dan ook straks numeriek missen. Ik hoop dat ze snel komen met een ultrabook met breedbeeld en numeriek

Ultrabook is ultra-dun/-licht?
Daar hebben ze gewoon de dvd-speler uitgesloopt...? :cool:

Mijn pa heeft vorig week ook een HP van z'n werk gekregen; alleen een iets meer basismodelletje (17" volgens mij...)
Handig, die verlichting onder de toetsen (y)

@GT Concept;
Gaaf bakkie hoor!
En een 1,0 turbo aandrijving zou best passen bij de geschiedenis van de oer-GT, met de destijds gebruikte techniek van de Kadett B (en dito motoren.)

Het is en blijft een concept, dat schijnen mensen nog weleens te vergeten...
De deur wat meteen ook het zijpaneel achter het voorwiel is en die hele glazen koepel bijvoorbeeld. Heel leuk, dat gaat er natuurlijk nooit komen in een productiemodel.
Maar eens zien óf ze er wat mee gaan doen en wat er dan van overblijft, vergelijk het maar met een haute couture modeshow! (y)

@Joost;
Een opvolger van de Calibra lijkt me dit zeker niet, daarvoor zie ik die Buick van laatst nog eerder naar Europa komen.

Franklinn zei:
@roest: onlangs op de c4 ook ontdekt, komt van onder de chroomstrip op de motorkap. Zit nog in de carrosseriegarantie, hoewel citroen moeilijk schijnt te doen als je de auto niet bij hun in onderhoud hebt.. Toch maar eens achteraan

Wat doen ze bij dealeronderhoud aan de carrosserie dan...? o_O

Terug
Bovenaan