Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In verband met wijzigingen in het Opel aanbod, wordt onze database momenteel aangepast. De Car Configurator is door deze aanpassingen tijdelijk niet bereikbaar. Excuses voor het ongemak. We hopen op uw begrip en zetten vanzelfsprekend alles op alles om de Car Configurator zo snel mogelijk weer bereikbaar te maken.
haha, goede inschatting@ Fer, leuke hersenspinsel weer! De GP zie ik idd wel verdwijnen dit jaar, maar Siggie? Volgens mij rol je vrolijk verder richting de 400k km big smile smiley
Een boodschappenkratje past inderdaad nog prima, of een kistje bier.Vanaf een afstandje erin gooien zit er niet in, maar met een beetje tactisch inpakken van de weekboodschappen is het toch niet zo'n groot probleem?
Verstopte katalysator zou zo maar kunnen, voldoet wel aan de symptomen:Zuur dat de vectra een raadsel blijft trouwens.. Het liefst heb je dat het dan ook gelijk is opgelost!
@Ruud, heb je hem weer naar diezelfde garage gebracht, die hebben er de vorige keer ook niks van gebakken,
Het eerste ben ik met je eens, dat tweede zeker niet. Het is natuurlijk niet helemaal terecht om een Vectra die uit 2002 stamt te vergelijken met een Astra die uit 1998 stamt. Eigenlijk zou je de Vectra met de Astra H moeten vergelijken. Wat valt me op naar de eerste dagen astra t.o.v. Vectra.Al is het rijden in de cabriolet vast geen straf. Denk straks dat de vectra als tweede auto gaat dienen..winking smiley
Mijn gevoel zegt wel een beetje hetzelfde Rob. Moet echt zeggen, ze willen alles voor je doen maar heb soms ook wel het idee dat een Opel-garage wat gerichter zou zoeken. Anderzijds, zij lezen hem ook uit en zou je zeggen dat ze op hetzelfde komen. Ik wacht maandag af wat ze vinden, en dan is de vraag natuurlijk wat ze gaan factureren. Als er straks andere bougies en verdelerkap op zitten zonder dat het echt nodig is dan kan dat best einde klantrelatie zijn. Maar het liefst laat ik de vectra er in onderhoud en switch dan wel bij een andere auto.Jij zegt het wat explicieter maar ik dacht er net zo over. Op basis van wat ik bovenstaand lees, vind ik hem al weer wat eigenaardig bezig..eerst bougies vervangen en nu aan de uitlaat denken...vorige keer liet ie ook niet echt een sterke indruk achter. Krijg beetje gevoel dat ie steeds maar wat probeert zonder gericht te kijken wat er nu echt mis is.
@ Rob: Ik neem toch aan dat de dealer toch ook dit soort basiskennis heeft. En ja, hij heeft wel aan de computer gehangen.....heb zo niet gehoord wat er aan mankeerde. Maargoed, wacht maandag wel ff af.
Astra F zei:Het eerste ben ik met je eens, dat tweede zeker niet. Het is natuurlijk niet helemaal terecht om een Vectra die uit 2002 stamt te vergelijken met een Astra die uit 1998 stamt. Eigenlijk zou je de Vectra met de Astra H moeten vergelijken. Wat valt me op naar de eerste dagen astra t.o.v. Vectra.Al is het rijden in de cabriolet vast geen straf. Denk straks dat de vectra als tweede auto gaat dienen..winking smiley
- Wat een heerlijk blok is die 2.2. Lekker soepen en als het moet echt snel. Komt ook mede door een andere versnellingsbak.
Dan merk je wel dat de WR alle fut uit de 1.8 haalt.
- Ja, een 2.2 verbruikt echt meer als de 1.8. Zit gemiddeld op toch snel 1,5 liter per 100km meer. Maargoed, met de Astra maak ik geen kilometers dus vind ik dat niet erg. Zeker niet met brandstofprijzen van 1,20 euro in duitsland.
- De stoelen in de Astra vallen me tegen. Kan er niet echt lekker op zitten, rugleuning is te smal (en dat voor iemand van mijn smalle postuur).
Neej, dan zitten er in de GTS toch echt veel fijnere stoelen.
- Wat is een 5-deurs fijn. Geen lange deuren, gordel dichtbij de stoel....en je kunt fatsoenlijk achterin. Neej, voor praktisch gemak laat je een 3-deurs staan.
- Toch best een volwassen onderstel onder de Astra. Rijdt niet heel veel anders als de GTS.
- De bekritiseerde bedieningshendels in de Vectra C serie vind ik toch wel fijn werken....in vergelijk met de stokjes in de Astra.
rjthefrisian zei:Vanmorgen spulletjes van carclean gekregen. Mooi spul weer. Was ook wel benieuwd wat ik cadeau kreeg bij mijn toch niet geringe bestelling. Maar was slechts een setje gesponsorde plastic dingetjes om je ruitenwissers van de ruit te houden bij vorst. Ben wel eens meer verwend..![]()
Astra F zei:@Jos: zal er maandag eens naar vragen.
Achteruit parkeren is geen enkel probleem, parkeer altijd in op buitenspiegels. En de astra heeft sensoren in de achterbumper die me ook nog een beetje helpen.
Astra F zei:Volgens mij heeft mijn vectra wel esp. Zie dat lampje knipperen op het dash als ik volgas weg rijdt. Volgens mij hebben de uitvoeringen met alleen TC een knop nabij de asbak om de tc tijdelijk uit te schakelen.
Volgens mij heeft mijn vectra wel esp. Zie dat lampje knipperen op het dash als ik volgas weg rijdt.
Wat betreft vergelijking astra g - vectra c. Ookal is de astra in 2001 gekomen, onderstel, materialen, systemen komen toch in de basis uit 1998/1999.
En dat meek je wel, de vergelijking met een Vectra B zou denk ik veel beter op gaan.
Het knopje wat je bedoelt zit echter alleen in de OPC's, maar je kan het wel achteraf inbouwen... (heeft Joost toch ook gedaan?)
Moderator
Klopt, bij mijn weten hebben alle astra's 2.2 zowel traction control als ESP
Veel motorstoringen, elektronica problemen, teleurstellend materiaalgebruik. Enige wat positief was, dat is het onderstel en design.
Wel grappig, mijn GTS heeft beide niet.Mijn vectra had wel tc maar geen esp.
Toch jammer, want ik deel net als jullie de mening dat het een prachtige wagen is.Dat roep ik dus ook steeds. Heb ook diverse testen gelezen. Prachtige auto om te zien maar afwerking en degelijkheid is om te janken. Op heel veel punten schiet de afwerking tekort en daardoor komt de auto na paar jaar al versleten/afgetrapt over en gaan veel zaken al haperen of kapot. Ook veel elektronische problemen.
'Het knopje wat je bedoelt zit echter alleen in de OPC's, maar je kan het wel achteraf inbouwen... (heeft Joost toch ook gedaan?)
Echter zitten daar een aantal zaken niet op, die op andere uitrustingsniveaus wel aanwezig zijn confused smiley
Moderator
Dat negatieve stuk in de AW viel mij ook al op. In reviews en elders op internet lees ik heel weinig van de problemen die AW schetst. Maar prima zo'n artikel, dan gaan de prijzen tenminste wat omlaag en rij ik over 2 jaar in een Giulietta 1.4 MultiAir!AsconaGT zei:Ik lees hier op het forum veel mensen met een liefde voor de Alfa Guillia. Ik vind het ook een fantastisch model, maar deze week in AW staat er een heel stuk over geschreven en is de liefde wel wat afgenomen. Veel motorstoringen, elektronica problemen, teleurstellend materiaalgebruik. Enige wat positief was, dat is het onderstel en design.
Total Loss zei:Echter zitten daar een aantal zaken niet op, die op andere uitrustingsniveaus wel aanwezig zijn confused smiley
Lijkt me heel sterk ! Als het er niet opzit dan zal er waarschijnlijk iets juist wel opzitten wat duurder / luxer is.
Dus geen airco maar climate control bijvoorbeeld.
Dat negatieve stuk in de AW viel mij ook al op. In reviews en elders op internet lees ik heel weinig van de problemen die AW schetst.
Moderator
Ik word wel een beetje moe van het altijd maar aan willen smeren van OpelsAstra F zei:Agila Bi fuel
Is dat niet iets voor Fer? Okay, geef direct toe dat hij in deze kleur niet spannend is. Maar een paar leuke velgjes eronder....en lekker goedkoop rijden maar.
Moderator
pel configurator: ik kan geen leuke kleuren voor de Astra selecteren, maar dat ligt misschien minder aan de Configurator maar meer aan de beslissingen van de fabrikant bij het model... y
Moderator
Kleur: power red met -volgens het plaatje maar niet volgens de tekst- beige stoffen bekledingDe volgende optie(s) en/of accessoire(s) zijn voorzien:
17" lichtmetalen velgen 'multispaaks' (RM6), Bevat: Tire 225 / 45 R17 SL - 91V BW HW4. € 95,00
Navi900 IntelliLink pakket (LP1D), Bevat: Grafisch kleureninfodisplay; Dakantenne 'shark fin'; Park pilot vóór en achter; RF900 Navi IntelliLink; Digitaal Audio Systeem geïntegreerd type DAB/DAB+/DMB-R; 6 premium luidsprekers. € 695,00
Achteruitrij camera (UVC) € 195,00
Trekhaak, afneembaar (VQ9) € 650,00
Elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak (CF5) € 495,00
Totaal: € 2.130,00
Ik zoek vooral op reviews hier op de site en op fora als het Alfa forum, daar zie ik niet veel gekke dingen. Alleen dat probleem met de bedrading van de achterklep is wel irritant.Dan moet je toch echt even beter zoeken. Zoek maar eens duurtesten over de Guiletta op.
AsconaGT zei:Prijs van de astra is beslist netjes, echter wel gewoon marktconform en niet bijzonder laag
Als ik een nieuwe megane GT-line configureer met verwarmbare stoelen, R-link pakket + BOSE, saftypakket zit ik op 28.000. En daar zit ook al led koplampen in, navigatie, GT-pakket, verkeersbordherkenning, adaptive cruisecontrol, etc.