Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Haha, eens met rob. Moet ook nie aan een panda denken, dan liever een agila B.

@rob: nope, niet wat gehoord maar moet er morgen toch heen ivm voorbanden astra.
Dus zal het dan wel horen.
Leuk pakketje poetsmiddelen trouwens wat je hebt gekocht.

@ Rob, jouw voorraad poetsspullen groeit ook gestaag volgens mij. Mijn non-ferro is ook op, mooi dat ze nu een betere spuitkop hebben (y)
@ Fer, leuke hersenspinsel weer! De GP zie ik idd wel verdwijnen dit jaar, maar Siggie? Volgens mij rol je vrolijk verder richting de 400k km :D

In verband met wijzigingen in het Opel aanbod, wordt onze database momenteel aangepast. De Car Configurator is door deze aanpassingen tijdelijk niet bereikbaar. Excuses voor het ongemak. We hopen op uw begrip en zetten vanzelfsprekend alles op alles om de Car Configurator zo snel mogelijk weer bereikbaar te maken.

Ik zal nog eens de Opel configurator uitproberen :(
Gelukkig werkt die van ** wel :T

Eeeeennnnn de Opeling, dat wordt hem even niet aangezien ik op de iPad typ. Houden jullie tegoed!

@ Fer, leuke hersenspinsel weer! De GP zie ik idd wel verdwijnen dit jaar, maar Siggie? Volgens mij rol je vrolijk verder richting de 400k km big smile smiley
haha, goede inschatting :) (y)
Heb meer vanuit de gedachte dat inmiddels het olieverbruik 1 op 1000km is (half litertje per tankbeurt, tegenwoordig geeft het lampje op mijn dashboard aan wanneer het tijd is om te tanken :D) en dat het olieverbruik juist sinds afgelopen zomervakantie weer wat erger geworden is.
Ik verwacht komende zomervakantie ongeveer hetzelfde te gaan doen, door Frankrijk karren met aanhangwagen, dan wil ik niet elke 300km stilstaan om er een scheut olie bij te gooien. Moet wel leuk blijven ;)

Mgoed, ik kan nog eens overleggen met de garage of ze uit willen zoeken waardoor de olie verdwijnt: ik vermoed zuigerveren of klepseals. De olie verbrand iig.

En hij lust 5w30 zeker? Dure hobby ;)

Hier een voorstander voor een panda trouwens, charmante wagentjes! Geen idee wat de budgettaire beperkingen zijn, maar ik vind de 100hp schattig van stoerheid :)

Midje!!

Zo, de astra is weer voorzien van nieuw schoeisel. Nu kunnen de voorbandjes ook weer veilig over straat.
Mens, zat echt niks geen profiel meer op. Dat de vorige eigenaar daar nog mee wilde rijden, vraag me ook af hoe die auto in juni door de APK is gekomen.

De GTS stond bij mijn garage nog op de brug. Bougies waren vervangen, maar gaf geen resultaat. Ze hadden nog iets vervangen maar ook geen resultaat (verdelerkap, kan dat????). Nu dacht de monteur dat evt. de katalysator verstopt zou zitten, hij vond dat er bij de uitlaat een vreemd geluid klonk. Net alsof de motor de uitlaatgassen niet goed kwijt kan. Dan zou dan wel kunnen verklaren waarom de auto in noodloop gaat.
Maandag gaan ze er mee verder. Tot die tijd de cabrio als dagelijks vervoer.
En kwam vandaag meteen een "negatieve" kant tegen.....een beetje kratje past er al niet in. Achja, ben met de kofferruimte van de GTS ook verwent.

Vanaf een afstandje erin gooien zit er niet in, maar met een beetje tactisch inpakken van de weekboodschappen is het toch niet zo'n groot probleem? Zonder windscherm op z'n plek gaat het wel makkelijker overigens.

Zuur dat de vectra een raadsel blijft trouwens.. Het liefst heb je dat het dan ook gelijk is opgelost!

Vanaf een afstandje erin gooien zit er niet in, maar met een beetje tactisch inpakken van de weekboodschappen is het toch niet zo'n groot probleem?
Een boodschappenkratje past inderdaad nog prima, of een kistje bier.

Had nu een grotere kist, was net te breed om nog tussen de bak en klep te passen. Die staat nu op de achterbank.
Maargoed, heb deze auto ook niet gekocht als verhuiskar.:)

Iemand hier een parrot 3200LS? Dat ding zit in de cabrio maar moet geupdate worden (kan er nu geen connectie mee maken).
Dus vandaag al via bluetooth geprobeerd, maar nu blijkt dat deze update via een datakabel moet. Heeft iemand die toevallig?

Zuur dat de vectra een raadsel blijft trouwens.. Het liefst heb je dat het dan ook gelijk is opgelost!
Verstopte katalysator zou zo maar kunnen, voldoet wel aan de symptomen:
- Rammel in uitlaat (vond dat al vreemd nadat onlangs de einddemper vervangen was, maarjah)
- Hoger brandstofverbruik (zit laatste tijd op 7-7,2 Liter per 100km. Dat heb ik nooit gehad)
- Trekt niet in hogere toerentallen (eigenlijk nooit last van gehad, alleen gisteren).

Vreemde is echter dat hij toch nog wel met enige regelmaat warm wordt. Heb er in aug. nog een lange vakantietocht mee gemaakt, ben er in september of oktober nog mee naar berlijn gereden, onlangs nog naar Deventer (uurtje snelweg). Moet normaal toch voldoende zijn om de katalysator op temperatuur te laten komen. En de ritjes naar het werk zijn ook 30km enkel, dat is niet super ver maar ook niet zo kort dat katalysator niet warm wordt.

Snap dan alleen nog niet waarom bandenspanning een foutmelding gaf.

Mmm..vreemde klachten ruud. Vind het wat vreemde klachten voor katalysator. Maar wat kwam er bij het uitlezen uit? Heb je hem weer bij dezelfde garagist gebracht als anders?
Hoop voor je dat het niet weer zo'n tijd gaat duren. Al is het rijden in de cabriolet vast geen straf. Denk straks dat de vectra als tweede auto gaat dienen..;)

Vanmorgen spulletjes van carclean gekregen. Mooi spul weer. Was ook wel benieuwd wat ik cadeau kreeg bij mijn toch niet geringe bestelling. Maar was slechts een setje gesponsorde plastic dingetjes om je ruitenwissers van de ruit te houden bij vorst. Ben wel eens meer verwend..;)

@ Rob,
Ik heb laatst voor over de 100,- besteld. kreeg helemaal niets gratis. Maarja, de prijzen zijn ok en de service en levering ook.

@Ruud, heb je hem weer naar diezelfde garage gebracht, die hebben er de vorige keer ook niks van gebakken, ik vind het ene enorm vreemde klacht, zeker met jou gebruik.

@Ruud, heb je hem weer naar diezelfde garage gebracht, die hebben er de vorige keer ook niks van gebakken,

Jij zegt het wat explicieter maar ik dacht er net zo over. Op basis van wat ik bovenstaand lees, vind ik hem al weer wat eigenaardig bezig..eerst bougies vervangen en nu aan de uitlaat denken...vorige keer liet ie ook niet echt een sterke indruk achter. Krijg beetje gevoel dat ie steeds maar wat probeert zonder gericht te kijken wat er nu echt mis is.

Avond!!

Al is het rijden in de cabriolet vast geen straf. Denk straks dat de vectra als tweede auto gaat dienen..winking smiley
Het eerste ben ik met je eens, dat tweede zeker niet. Het is natuurlijk niet helemaal terecht om een Vectra die uit 2002 stamt te vergelijken met een Astra die uit 1998 stamt. Eigenlijk zou je de Vectra met de Astra H moeten vergelijken. Wat valt me op naar de eerste dagen astra t.o.v. Vectra.

- Wat een heerlijk blok is die 2.2. Lekker soepen en als het moet echt snel. Komt ook mede door een andere versnellingsbak.
Dan merk je wel dat de WR alle fut uit de 1.8 haalt.
- Ja, een 2.2 verbruikt echt meer als de 1.8. Zit gemiddeld op toch snel 1,5 liter per 100km meer. Maargoed, met de Astra maak ik geen kilometers dus vind ik dat niet erg. Zeker niet met brandstofprijzen van 1,20 euro in duitsland.
- De stoelen in de Astra vallen me tegen. Kan er niet echt lekker op zitten, rugleuning is te smal (en dat voor iemand van mijn smalle postuur).
Neej, dan zitten er in de GTS toch echt veel fijnere stoelen.
- Wat is een 5-deurs fijn. Geen lange deuren, gordel dichtbij de stoel....en je kunt fatsoenlijk achterin. Neej, voor praktisch gemak laat je een 3-deurs staan.
- Toch best een volwassen onderstel onder de Astra. Rijdt niet heel veel anders als de GTS.
- De bekritiseerde bedieningshendels in de Vectra C serie vind ik toch wel fijn werken....in vergelijk met de stokjes in de Astra.

Jij zegt het wat explicieter maar ik dacht er net zo over. Op basis van wat ik bovenstaand lees, vind ik hem al weer wat eigenaardig bezig..eerst bougies vervangen en nu aan de uitlaat denken...vorige keer liet ie ook niet echt een sterke indruk achter. Krijg beetje gevoel dat ie steeds maar wat probeert zonder gericht te kijken wat er nu echt mis is.
Mijn gevoel zegt wel een beetje hetzelfde Rob. Moet echt zeggen, ze willen alles voor je doen maar heb soms ook wel het idee dat een Opel-garage wat gerichter zou zoeken. Anderzijds, zij lezen hem ook uit en zou je zeggen dat ze op hetzelfde komen. Ik wacht maandag af wat ze vinden, en dan is de vraag natuurlijk wat ze gaan factureren. Als er straks andere bougies en verdelerkap op zitten zonder dat het echt nodig is dan kan dat best einde klantrelatie zijn. Maar het liefst laat ik de vectra er in onderhoud en switch dan wel bij een andere auto.
Als ik privé een andere modernere auto zou kopen, dan is de kans wel redelijk dat ik een andere garage overweeg.

Het eerste wat ik zou doen is de GTS aan de computer hangen en daar vind je gelijk al wel welk component storing geeft. Dan is het alleen nog uitzoeken waarom dat component waarden meet buiten de tolerantie. Of dat component is stuk, of het word elders veroorzaakt.

Katalysator verstopt/stuk is moet je onherroepelijk een foutmelding krijgen op de 2e lambda sensor met uitlezen. (en als hij echt dicht zit houd de auto ook in omdat de inspuiting verkeerd word aangepast en geen goede flow in uitlaat zit)

Ik vermoed misschien ook ergens valse lucht / LMM na het horen van deze symptomen. maar met uitlezen kun je vrij gericht zoeken. Ook de krukassensor of nokkenas sensor is goed mogelijk.

Vraag anders de garage eens welke storingscode ze gemeten hebben en ga zelf even zoeken op google. Vaak kom je ook snel uit bij de meest veel voorkomende oorzaken. Storingscodes beginnen met een letter (meestal P) en daar 4 cijfers.

@ Rob: Ik neem toch aan dat de dealer toch ook dit soort basiskennis heeft. En ja, hij heeft wel aan de computer gehangen.....heb zo niet gehoord wat er aan mankeerde. Maargoed, wacht maandag wel ff af.

@ Rob: Ik neem toch aan dat de dealer toch ook dit soort basiskennis heeft. En ja, hij heeft wel aan de computer gehangen.....heb zo niet gehoord wat er aan mankeerde. Maargoed, wacht maandag wel ff af.

Ik neem wel aan dat ze dat zouden moeten weten inderdaad.

Bij ons destijds zag ik echter wel dat door (met name de oudere monteurs) foutcodes verkeerd worden begrepen. Immers het onderdeel wat storing geeft hoeft niet altijd dat gene te zijn wat daadwerkelijk defect is. Sterker nog; vaak word het elders veroorzaakt. De jonge automonteurs weten zich daar veel beter mee te redden en te redeneren.

Nog mooier is met de computer aan beginnen met rijden en de Live data opslaan en vervolgens die data analyseren van alle sensoren in een auto. Daar moest je bij de wat oudere monteurs al helemaal niet mee aankomen

Avond!

@Fer; Met deze lage dieselprijs zou ik zeggen, nog even doordieselen...
(of heb ik het te snel gelezen en is het voordeel op/via de MRB groter dan de literprijs benzine/diesel...?)

@Ruud;
Jammer dat ze de oorzaak nog niet hebben kunnen vinden...
Volgende keer de foutcodes even laten noteren, dan kunnen wij ook even meedenken (als je dat wilt uiteraard...)

De "verdelerkap" moet de bobine(-brug) zijn; verdelerkappen zijn meer "Astra F"-generatie, vanuit de verdeler gaan de losse bougiekabels naar de bougies...
Maar als dat niets opgelost heeft, gewoon de oude terug laten plaatsen (ding kost iets van 130 euro)...

Was even aan het rondneuzen en de brandstofdrukregelaar schijnt ook nog weleens de geest te willen geven...
Maar je zou zeggen, dat daar dan ook wel een melding/foutcode van zou moeten worden geregistreerd.

Verder wat Joost zegt, de LMM die slecht werkt (maar niet direct zelf een foutcode afgeeft, echter heeft het wel invloed op andere zaken)...
Gasklep komt ook regelmatig voorbij.

Astra F zei:
Al is het rijden in de cabriolet vast geen straf. Denk straks dat de vectra als tweede auto gaat dienen..winking smiley
Het eerste ben ik met je eens, dat tweede zeker niet. Het is natuurlijk niet helemaal terecht om een Vectra die uit 2002 stamt te vergelijken met een Astra die uit 1998 stamt. Eigenlijk zou je de Vectra met de Astra H moeten vergelijken. Wat valt me op naar de eerste dagen astra t.o.v. Vectra.

- Wat een heerlijk blok is die 2.2. Lekker soepen en als het moet echt snel. Komt ook mede door een andere versnellingsbak.
Dan merk je wel dat de WR alle fut uit de 1.8 haalt.
- Ja, een 2.2 verbruikt echt meer als de 1.8. Zit gemiddeld op toch snel 1,5 liter per 100km meer. Maargoed, met de Astra maak ik geen kilometers dus vind ik dat niet erg. Zeker niet met brandstofprijzen van 1,20 euro in duitsland.
- De stoelen in de Astra vallen me tegen. Kan er niet echt lekker op zitten, rugleuning is te smal (en dat voor iemand van mijn smalle postuur).
Neej, dan zitten er in de GTS toch echt veel fijnere stoelen.
- Wat is een 5-deurs fijn. Geen lange deuren, gordel dichtbij de stoel....en je kunt fatsoenlijk achterin. Neej, voor praktisch gemak laat je een 3-deurs staan.
- Toch best een volwassen onderstel onder de Astra. Rijdt niet heel veel anders als de GTS.
- De bekritiseerde bedieningshendels in de Vectra C serie vind ik toch wel fijn werken....in vergelijk met de stokjes in de Astra.

Als je de Vectra C met de Astra H gaat vergelijken, dan moet je bij de G wel de goede introductiejaren nemen; eerste Cabrio's reden rond in 2001...

1. De Astra G met Z22SE heeft de F23SR versnellingsbak, die kan je wel als sportief classificeren (ook in de OPC1 gebruikt) ;)
2. Brandstofverbruik kan ik me van mijn 2.2 niet veel van herinneren... :T
3. Dat is apart zeg... Ondanks mijn postuur, wat wel precies tegenovergestelde is :), heb ik altijd prima in zowel mijn Cabrio als Coupé gezeten (beide sportstoelen met leder of half-leder...)
4. 2-deurs hé ;) Praktisch gemak zal tegenvallen, al eens geprobeerd om met het dak dicht achteruit in te parkeren...? :p
5. De Cabrio heeft een sportonderstel, de GTS ook neem ik aan...?

rjthefrisian zei:
Vanmorgen spulletjes van carclean gekregen. Mooi spul weer. Was ook wel benieuwd wat ik cadeau kreeg bij mijn toch niet geringe bestelling. Maar was slechts een setje gesponsorde plastic dingetjes om je ruitenwissers van de ruit te houden bij vorst. Ben wel eens meer verwend..;)

Ik heb die dingen ook...
Weet je waar ze ideaal voor zijn (en waar ik ze altijd voor gebruik...)?

Als je de auto aan het afspuiten bent met de hd-spuit (en ook met het wassen), doe je die dingen eronder en wordt het water, schuim en vuil mooi afgevoerd! (y)

Mogguh!

@Jos: zal er maandag eens naar vragen.
Achteruit parkeren is geen enkel probleem, parkeer altijd in op buitenspiegels. En de astra heeft sensoren in de achterbumper die me ook nog een beetje helpen.

Wat betreft vergelijking astra g - vectra c. Ookal is de astra in 2001 gekomen, onderstel, materialen, systemen komen toch in de basis uit 1998/1999.
En dat meek je wel, de vergelijking met een Vectra B zou denk ik veel beter op gaan.

Volgens mij heeft mijn vectra wel esp. Zie dat lampje knipperen op het dash als ik volgas weg rijdt. Volgens mij hebben de uitvoeringen met alleen TC een knop nabij de asbak om de tc tijdelijk uit te schakelen.

Astra F zei:
@Jos: zal er maandag eens naar vragen.
Achteruit parkeren is geen enkel probleem, parkeer altijd in op buitenspiegels. En de astra heeft sensoren in de achterbumper die me ook nog een beetje helpen.

Dat had ik vrogger allemaol nich...

Astra F zei:
Volgens mij heeft mijn vectra wel esp. Zie dat lampje knipperen op het dash als ik volgas weg rijdt. Volgens mij hebben de uitvoeringen met alleen TC een knop nabij de asbak om de tc tijdelijk uit te schakelen.

Bedoel je hierbij de Astra of de Vectra...?
De Astra's hebben iig vanaf de 1.8 (ltr) ESP met TC, de 2.2 heeft dat dus ook wel.
Het knopje wat je bedoelt zit echter alleen in de OPC's, maar je kan het wel achteraf inbouwen... (heeft Joost toch ook gedaan?)

Heb je deze folder al eens bekeken? Staan alle bijzondere uitvoeringen in...
https://www.opel-infos.de/infomaterial/80_12_2004-06-00_1.pdf

Mogguh!

@ Jos: Leuke folder, zienogerigens mijn uitvoering er niet in terug. Maargoed, die komt dan ook uit belgie.
@ marc: ik zou van tc toch verwachten dat hij het doorslaan van de wielen tegengaat, maar dat deed hij niet echt waarneembaar.
Zou logischerwijze echter verwachten dat tc een onderdeel is van esp

Wat betreft vergelijking astra g - vectra c. Ookal is de astra in 2001 gekomen, onderstel, materialen, systemen komen toch in de basis uit 1998/1999.
En dat meek je wel, de vergelijking met een Vectra B zou denk ik veel beter op gaan.

idd, de cabrio kwam pas in 2001, maar verder is het gewoon een auto uit 1998. Ook technisch gezien qua motoren, geen canbus en zo. Terwijl de astra H best veel leent van de vectra C qua design, interieur en techniek.
Het knopje wat je bedoelt zit echter alleen in de OPC's, maar je kan het wel achteraf inbouwen... (heeft Joost toch ook gedaan?)

Klopt, bij mijn weten hebben alle astra's 2.2 zowel traction control als ESP. Maar dat kan natuurlijk per land verschillen. Dat knopje heb ik nadien inderdaad ingebouwd, waarom? Nou het is heel eenvoudig te installeren en staat leuk en kost niet veel. Verder heb ik het gewoon altijd ingeschakeld gehad. Met vol gas zul je het wel moeten merken, al laat TC wel iets wielspin toe in de astra (in de calibra ook overigens).

Verder heb ik nooit echt ongemak gehad van ee 3 deurs omdat er toch nooit mensen mee reden met mij. Kofferbak was vrijwel altijd prima als is het soms met kratjes bier even iets meer passen en meten. Wel kan ik mij vinden in de grote deuren. Net nog met de twingo weg geweest die heeft ook al van die joekels. Dan parkeren op een wat krappe parkeerplaats dan zijn de mini deurtjes in mijn BMW echt veel makkelijker.

Achteruit parkeren vind ik ook drama met dak er op omdat ik de achterkant lastig kan inschatten, daarom vind ik parkeersensoren ook echt heel handig. want paaltjes en andere obstakels ga je echt niet zien in de spiegels (y) Maar kan mij verder prima in de punten van ruud vinden :)

Wij zijn nu een dvd aan het kijken van een man van een jaar of 60 die Alzheimer heeft maar er nog wel goed over kan praten. Heel interessant, maar ook heel angstig. Wat een enge ziekte toch eigenlijk. Mijn opa heeft het ook, en het is wel sneu om te zien. In deze documentaire zie je hoe de 'patiënt' het zelf beleeft. Die man was onlangs ook bij RTL Late Night overigens.

Ik lees hier op het forum veel mensen met een liefde voor de Alfa Guilietta. Ik vind het ook een fantastisch model, maar deze week in AW staat er een heel stuk over geschreven en is de liefde wel wat afgenomen. Veel motorstoringen, elektronica problemen, teleurstellend materiaalgebruik. Enige wat positief was, dat is het onderstel en design.

Klopt, bij mijn weten hebben alle astra's 2.2 zowel traction control als ESP

Nope niet waar, de mijne had echt alleen TC ( dat hebben ze wel allemaal ), ESP was echt pas later standaard ( in NL in ieder geval ).

Volgens Carbase : stabiliteitscontrole (vanaf 8/2002)

Klopt Marc, nu je het zegt, je hebt gelijk. TC was idd standaard, ESP optie. Mijn cabrio was er wel mee uitgerust.

Bij de dealer kunnen ze op basis van chassisnummer exact achterhalen wat er wel of niet op zit

Mijn vectra had wel tc maar geen esp. Mijn astra had beide en heb nu ook beide. Maar met de winterbandjes spin ik als een dolle op natte weg..;)

Wel grappig..zojuist pa nog even uitgelegd hoe zijn koplamp sproeiers werken. Hij dacht dat ze er niet op zaten..ik zei dat dat wel moest met af fabriek xenon. En inderdaad..maar een dimmende spiegel zit er dan weer niet op...

Veel motorstoringen, elektronica problemen, teleurstellend materiaalgebruik. Enige wat positief was, dat is het onderstel en design.

Dat roep ik dus ook steeds. Heb ook diverse testen gelezen. Prachtige auto om te zien maar afwerking en degelijkheid is om te janken. Op heel veel punten schiet de afwerking tekort en daardoor komt de auto na paar jaar al versleten/afgetrapt over en gaan veel zaken al haperen of kapot. Ook veel elektronische problemen.

Ben ik die de Opel car configurator omslachtig en ontduidelijk vind?

Zo selecteer ik bijvoorbeeld de Innovation uitrusting op de Astra, dat lijkt mij de meest luxe uitvoering (aangezien die als laatste in het rijtje staat)? Echter zitten daar een aantal zaken niet op, die op andere uitrustingsniveaus wel aanwezig zijn :confused:

Mijn vectra had wel tc maar geen esp.
Wel grappig, mijn GTS heeft beide niet.

Dat roep ik dus ook steeds. Heb ook diverse testen gelezen. Prachtige auto om te zien maar afwerking en degelijkheid is om te janken. Op heel veel punten schiet de afwerking tekort en daardoor komt de auto na paar jaar al versleten/afgetrapt over en gaan veel zaken al haperen of kapot. Ook veel elektronische problemen.
Toch jammer, want ik deel net als jullie de mening dat het een prachtige wagen is.

'
Achso, dat wist ik dan weer niet. Denk niet dat ik het inbouw in de Cabrio, verwacht niet dat die normaal in situaties komt waar TC uitgeschakeld moet worden. Wat overigens wel grappig is, het eerste stukje na een koude start blijft de motor op 2.000 rpm lopen. Dat vind ik bijzonder hoog.
Als er een stukje mee gereden is zakt het toerental wel normaal terug.

Echter zitten daar een aantal zaken niet op, die op andere uitrustingsniveaus wel aanwezig zijn confused smiley

Lijkt me heel sterk ! Als het er niet opzit dan zal er waarschijnlijk iets juist wel opzitten wat duurder / luxer is.
Dus geen airco maar climate control bijvoorbeeld.

AsconaGT zei:
Ik lees hier op het forum veel mensen met een liefde voor de Alfa Guillia. Ik vind het ook een fantastisch model, maar deze week in AW staat er een heel stuk over geschreven en is de liefde wel wat afgenomen. Veel motorstoringen, elektronica problemen, teleurstellend materiaalgebruik. Enige wat positief was, dat is het onderstel en design.
Dat negatieve stuk in de AW viel mij ook al op. In reviews en elders op internet lees ik heel weinig van de problemen die AW schetst. Maar prima zo'n artikel, dan gaan de prijzen tenminste wat omlaag en rij ik over 2 jaar in een Giulietta 1.4 MultiAir! (y)

Total Loss zei:
Echter zitten daar een aantal zaken niet op, die op andere uitrustingsniveaus wel aanwezig zijn confused smiley

Lijkt me heel sterk ! Als het er niet opzit dan zal er waarschijnlijk iets juist wel opzitten wat duurder / luxer is.
Dus geen airco maar climate control bijvoorbeeld.

Ik heb nu de brochure erbij gepakt, die is gelukkig duidelijker dan de configurator en het lijstje op de site zelf. Voor 30k heb je een volledig volgehangen Astra met 150pk, doen ze goed (y)

Dat negatieve stuk in de AW viel mij ook al op. In reviews en elders op internet lees ik heel weinig van de problemen die AW schetst. 

Dan moet je toch echt even beter zoeken. Zoek maar eens duurtesten over de Guiletta op.

Agila Bi fuel
Is dat niet iets voor Fer? Okay, geef direct toe dat hij in deze kleur niet spannend is. Maar een paar leuke velgjes eronder....en lekker goedkoop rijden maar.

Astra F zei:
Agila Bi fuel
Is dat niet iets voor Fer? Okay, geef direct toe dat hij in deze kleur niet spannend is. Maar een paar leuke velgjes eronder....en lekker goedkoop rijden maar.
Ik word wel een beetje moe van het altijd maar aan willen smeren van Opels :D, maar zo'n Agila is wel ok. Wel in een hip kleurtje graag, en ik vraag me af of LPG een must is? Als tweede auto wordt ie toch niet heel vaak gebruikt denk ik. Grappig detail: dat digitale stukje in het instrumentenpaneel is exact gelijk aan dat van onze Alto :)

edit: deze is wel leuk. Maar wat een dure dingen zeg!
<https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1012392135-opel-agila-1-2-86pk-edition-style-airco-afn-trekhaak-elek-p.html>
$_85.JPG

Opel configurator: ik kan geen leuke kleuren voor de Astra selecteren, maar dat ligt misschien minder aan de Configurator maar meer aan de beslissingen van de fabrikant bij het model... :D
Alleen knalrood vind ik nog te doen, verder niet. Geen heldere blauw, geen chique donkerblauw :(

@Alfa Romeo;
Welke bedoelen we? De Giulia of de Guillietta, ik lees namelijk beide...?
Eerstgenoemde is toch nog niet eens uit?

@Agila B;
Die hebben wij gehad in LPG-versie...
Affabriek zat er dan een sterkere cilinderkop op, maar voor de rest was een slappe hap, die 1.0 liter...
Stuurde wel aardig (zat voor geen meter btw) en was ook puur een kilometervretertje, omdat mijn vader destijds tussen een paar werklocaties heen-en-weer moest pendelen voor een project.

In de zomer hebben we toen de Zafira OPC erbij genomen als vakantieauto ;)

Kan je trouwens ook net zo goed een Splash nemen, waarschijnlijk goedkoper ook!
Leuk als GT met de zwarte stukken...

m1cyjpvbgnyi_600.jpg

pel configurator: ik kan geen leuke kleuren voor de Astra selecteren, maar dat ligt misschien minder aan de Configurator maar meer aan de beslissingen van de fabrikant bij het model... y

klopt, ik heb dat ook eerder al eens gezegd, Op zich zijn het stuk voor stuk geen lelijke kleuren, maar er is geen enkele kleur waarbij is echt zoiets heb van; die kleur zou het moeten worden. Terwijl ze bij de insignia best wel een aantal leuke kleuren hadden.

@Agila, ik heb er veel in gereden en ook een tijdje als dagelijkse woon-werk auto mee gehad destijds. Dat was een 1.2 Enjoy op benzine. En eerlijk is eerlijk, voor een A segment auto was het gewoon echt een prima auto. Afwerking was goed, zitten ook prima, best vlot nog. Maar gewoon vrij prijzig tov andere A segment autootjes. Die van 'mij' was iets van 14.000 euro wat ik mij er nog van herinner. En omdat er geen cruise control leverbaar op was viel hij ook gelijk af toen wij in de markt waren voor een klein autootje.

Ik zit even met de configurator te spelen, en ik kom op €27,920 voor een Astra. 1.4 150pk, Innovation.
De volgende optie(s) en/of accessoire(s) zijn voorzien:
17" lichtmetalen velgen 'multispaaks' (RM6), Bevat: Tire 225 / 45 R17 SL - 91V BW HW4. € 95,00
Navi900 IntelliLink pakket (LP1D), Bevat: Grafisch kleureninfodisplay; Dakantenne 'shark fin'; Park pilot vóór en achter; RF900 Navi IntelliLink; Digitaal Audio Systeem geïntegreerd type DAB/DAB+/DMB-R; 6 premium luidsprekers. € 695,00
Achteruitrij camera (UVC) € 195,00
Trekhaak, afneembaar (VQ9) € 650,00
Elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak (CF5) € 495,00
Totaal: € 2.130,00
Kleur: power red met -volgens het plaatje maar niet volgens de tekst- beige stoffen bekleding :cool:

Dan moet je toch echt even beter zoeken. Zoek maar eens duurtesten over de Guiletta op.
Ik zoek vooral op reviews hier op de site en op fora als het Alfa forum, daar zie ik niet veel gekke dingen. Alleen dat probleem met de bedrading van de achterklep is wel irritant.

Prijs van de astra is beslist netjes, echter wel gewoon marktconform en niet bijzonder laag

Als ik een nieuwe megane GT-line configureer met verwarmbare stoelen, R-link pakket + BOSE, saftypakket zit ik op 28.000. En daar zit ook al led koplampen in, navigatie, GT-pakket, verkeersbordherkenning, adaptive cruisecontrol, etc.

Heb ik even wat gemist...?
Vanwaar het samenstellen van de Astra's/Meganes...?

Mogguh!

Hier (weeer) lekker aan het snotteren. Afgelopen weekend ook mooi rustig aan gedaan, erg prettig.
Punto staat bij de schadehersteller en als vervangende auto een ** **** 1.2 meegekregen. Zoiets als:
1920px-2005-2008_Volkswagen_Polo_%289N3%29_Match_5-door_hatchback_%282011-10-25%29.jpg

Op zich een fijne auto hoor: mooi comfortabel, snel genoeg, luxe genoeg. Alleen de CC is ellendig: klikje sneller en dan wordt je in 1x vooruit geduwd. Wordt je bijna misselijk van.

Ohja, voor onze Bosch-ers: Mediamarkt heeft BTW-actie vanaf woensdag ;)

@ AstraK: afgelopen zaterdag nog even bij de Opeldealer gekeken, erg mooie auto. Lekker strak gelijnd, beetje in de stijl van de H. Interieur ook fraai!

AsconaGT zei:
Prijs van de astra is beslist netjes, echter wel gewoon marktconform en niet bijzonder laag

Als ik een nieuwe megane GT-line configureer met verwarmbare stoelen, R-link pakket + BOSE, saftypakket zit ik op 28.000. En daar zit ook al led koplampen in, navigatie, GT-pakket, verkeersbordherkenning, adaptive cruisecontrol, etc.

Eigenlijk kun je bij alle merken best wel lekker shoppen voor zo'n budget. Ik ben alleen erg benieuwd hoe het navigatie/infotainment systeem in elkaar steekt bij de verschillende merken.

Als ik mijn Clio als voorbeeld neem, dat werkt gewoon prima. Touchscreen is handig, maar werkt niet zo vlot/soepel/gevoelig als een telefoon en is soms een wat traag systeem. Verder gewoon een prima systeem. De Fiesta (heb ik maar kort mee gereden/gespeeld) heeft geen touchscreen dacht ik en werkt gewoon prima met knoppen. In de ** P*** is het systeem lekker vlot en geeft het touchscreen bijna een telefoongevoel, sleutel in het contact en je hebt ook gelijk navigatie (mijn auto is, met name op koude dagen, toch soms wel een paar minuten bezig om satellieten te vinden).
Dit even kort op basis van mijn ervaring en de auto's van collega's (en/of leenauto's).

Ben wel benieuwd hoe de Megane/****/Astra/308 van modeljaar 2015/2016 hun systemen voor elkaar hebben wat dat betreft. Persoonlijk vind ik het namelijk allemaal wel mooie auto's (Megane is wel een twijfel geval) en zullen ze ook voor dagelijks gebruik prima rijden, voor mij komt het er dan op neer hoe goed de luxe/snufjes in elkaar steken aangezien je daar dagelijks veel gebruik van maakt.

Mogguh!

Lekker rustig weekend gehad. Zaterdag even de stad in geweest en gisteren even op visite.
Kwam er net wel achter dat mijn winterbanden wel een pufje extra lucht kunnen gebruiken. Gleed zo over de banden weg met deze voorjaarstemperaturen.

Zou me ook lastig zat lijken om te shoppen in deze klasse. Megane lijkt me ook helemaal niet verkeerd.
Maar vanwege mijn voorliefde voor Opel zou ik toch voor de Astra K gaan.

@ Jimmy: de ziekenboeg bij jullie alweer wat leeg?

@ Gerwin: die verkoudheid is bij jou haast structureel. Denk om jezelf he..(y) Al is het hier op het werk ook net een blaffende kennel met honden.

@ Rob, leeg maar wel op een kiertje. Lize heeft nog wel last van haar maag maar is verder vrolijk en niet ziekig.. ik ben weer @work.

Deze klasse is inderdaad lastig, mijn keuze zou de outsider Mazda 3 zijn. op basis van uiterlijk/interieur.

Mogguh!
Dit weekend de Tourer - i.t.t. de openingspost hier op de originele velgen met winterbanden - eens door de carwash getrokken...
Gisteren 10, vandaag 12 graden... zout weggespoeld ;)

12439518_10207518903678077_5280382726697058901_n.jpg

Terug
Bovenaan