Peugeot 208 | facelift 2024; nieuw: GTi

Volgens mij werd het in de Autoweek podcast ook al besproken. Een 205 GTI was geweldig, maar met een moderne auto kan je dat gevoel niet evenaren. Met een EV niet, maar met een ICE ook niet. Van de nieuwe generatie ook een ICE GTI maken voegt dus niets toe.

Blijkbaar willen mensen geen GTI-achtige EV en ook geen elektrische sportauto's, anders verkochten ze wel beter. Niet voor niets dat diverse luxe/sportmerken hun plannen omgooien.

In hoeverre een EV hot hatch aanslaat is ook nog maar afwachten. Veel echte elektrische hot hatches hebben we nog niet gezien. De Renault 5 / Alpine A290 lijkt het aardig te doen en de Cupra's en Mini's doen het volgens mij ook prima. Ik denk dat er best wel een markt is voor dit soort auto's.

Of de 208 GTi het goed gaat doen in die markt en of een EV het beter doet dan een ICE-208 GTi durf ik dan weer niet te zeggen. In vergelijking met een A290 is het toch wat gewoontjes.

60k in NL of EU prijs?

en de Cupra's en Mini's doen het volgens mij ook prima

Welke Cupra's? De Born verkoopt vooral als leaseauto, de VZ kan niet echt een hot hatch worden genoemd. Tavascan is een SUV. De ICE mini doet het nog steeds goed.

60k in NL of EU prijs?

Welke Cupra's? De Born verkoopt vooral als leaseauto, de VZ kan niet echt een hot hatch worden genoemd. Tavascan is een SUV. De ICE mini doet het nog steeds goed.
De Born zal het dan zijn. Ben eerlijk gezegd ook niet echt meer op de hoogte van wat er bij Cupra allemaal gebeurt sinds de afsplitsing van Seat. De ICE-Mini's doen het prima, maar de elektrische varianten ook.

Peugeot 208 GTi op Auto Zürich:

960px-Peugeot_E-208_GTi_Auto_Zuerich_2025_DSC_3025.jpg

960px-Peugeot_E-208_GTi_Auto_Zuerich_2025_DSC_3030.jpg

Foto's Alexander Migl/Wikimedia

Een GTI 208 toont natuurlijk anders dan de standaard 208. In de basis is de 208 een standaard auto met weinig emoties en als occasion tot 2024 met de nodige problemen. Als GTI gaan we (helaas) deze 208 heel weinig zien.

Terug
Bovenaan