Anonieme Autophiel zei:
Wederom in een breder verband, check wie autotests doet. Tegenwoordig wemelt het van tientallen autophiele een-pitters met een Go-Pro, hobbyisten, bloggers, vloggers, en merkgeijle doe-het-zelvers. Hun mening is wat het is - een mening. Professionele autojournalisten zijn eveneens net mensen - de lezer / kijker zal nooit weten welk belang speelt. Hoewel sommigen op deze site wel een idee hebben ..
Nou was de dubbeltest tussen de 308 en Golf geschreven door Marc Klaver en dat is eigenlijk een van mijn favoriete AutoWeek-redacteurs. Zakelijk (ook in zijn woordgebruik), kundig, goed te volgen en geen poeha. Bepaald geen vermoeiende popiejopie-vlogger. Misschien met een bovengemiddelde voorkeur voor Duitse auto's of eigenschappen waar Duitse auto's doorgaans goed op scoren (bedieningsgemak, balans communicatief en comfortabel weggedrag) en dat mag, het is meer dat ik bepaalde dooddoeners echt niet meer kan lezen. Dat een Golf een allemansvriend is, vreselijk waardevast en ontzettend tijdloos. Bij de introductie van een nieuwe Polo: de auto is zelfs groter dan de Golf IV! Nou ongelooflijk zeg. Dat lees je nu nooit over een nieuwe Peugeot 208 en 306 of zo. Het probleem vind ik dat je als lezer zo een bepaalde richting op gestuurd wordt. Dat allemansvriendverhaal is geen eigenschap van de (gebruikte) auto zelf die de Golf beter maakt. Dat de Golf tijdlozer is, is wat mij betreft ook maar een mening (waar ik het niet mee eens ben, de 308 vind ik net zo tijdloos) en iets wat in het narratief met clichés past. Alle Golfs zijn tijdloos, dus deze ook. Een onsje minder dooddoeners mag van mij wel.