Peugeot 208 | facelift 2024; nieuw: GTi

D2 maar dan met vierkante haakjes er omheen zei:
s velthuis zei:
Op de meeste modellen is überhaupt geen kleur anders dan grijs meer leverbaar, dus geel is al heel bijzonder, laat staan twee verschillende tinten. Ik ga dit ding steeds meer waarderen.
Tut tut, informeer je eens. Valt allemaal wel mee hoor.

rtx1i7az.jpg

37355342-brand-new-cars-lined-up-in-a-parking-lot.jpg

COPY_303309966_AR_1_TBTQUDPUANWN.jpg

1440x810_cmsv2_b10bc1f0-c2dc-5741-adc2-8c3af046be53-3118751.jpg

Je hebt gelijk. Ik dacht dat die drie gele en rode vlekjes dode pixels in mijn scherm waren. Maar die zijn daadwerkelijk in kleur geleverd :eek:

Dat zijn geen B-segmenters.. meeste B-segment auto's kan je ook in een rode of blauwe krijgen of bv een gele of oranje

Even wat verschillende carconfigurators langs gelopen bij Vw, Peugeot en dacia. 5 tinten grijs, soms een tint blauw, en één tint rood. Dan ben je er wel.

Nog niet zo heel lang geleden werden ook auto's als de Passat of Octavia geregeld in kleuren als mosterdgeel, donkergroen, turqoisegroen, jeansblauw, babyblauw, marineblauw, koper, paars, wijnrood of vuurrood verkocht.

peugoet-2808f.jpg

peugoet-2809g.jpg

peugoet-2806d.jpg

peugoet-2805c.jpg

peugoet-2804b.jpg

peugoet-2803a.jpg

dsc_0194-f8a8a267f9caccf32e7fac075ae13274.jpg

Meer foto's:
https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/new-peugeot-208-revealed-petrol-diesel-and-ev-choices
https://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Peugeot-208-Genewa-2019,36171,1

Mooi interieur, ouderwetse buitenkant. Dat doet de 'vernieuwde' Renault Clio mi. toch beter.
Maar waar zijn de hatchbacks met een rechte achterkant gebleven? Allemaal hebben ze tegenwoordig een schuine achterklep. Dat kost een hoop laadruimte. De VW Golf is nog ongeveer de enige met een vierkante vorm.

Zo de knetter wat een gave bak

Helaas met 2 kids te klein maar ziet er zo top uit
Voor mij wordt het straks waarschijnlijk de 3008 maar hier wordt je erg hebberig van

Rutger DC zei:
Overigens, ik vermoed (maar weet niet zeker) dat de gele 208'en allemaal dezelfde kleur hebben. De ene tint lijkt lichter door de computerafbeeldingen en de laatste lijkt donkerder door de donkere belichting of fotobewerking.

Dat lijkt me de enige logische uitleg.

Van voren en van achter okee, van opzij vind ik hem bijna lachwekkend met dat kleine achterdeurtjes met die enorme klinken. En als uitsmijter de lompe benzineklep. Nee.

Tja, het achterportier is wel wat krap qua lengte inderdaad. Toch kan ik zo'n 'standaard' deurklink wel waarderen. De nieuwe Clio had ik 'm ook gegund. ;)

Het was natuurlijk veel logischer geweest om kleinere deurgrepen op de 208 te monteren. Mensen die dat soort auto's rijden hebben immers kleinere handjes.

Wouter82 zei:
rzasa zei:
En als uitsmijter de lompe benzineklep. Nee.

Het is dan ook niet de tankklep, maar (ook) de klep voor de laadstekker. Die is altijd groter.

En men heeft ervoor gekozen die klep ook op de uitvoeringen met verbrandingsmotor te gebruiken. Daar is uit oogpunt van productiekosten wel iets voor te zeggen.

Het grootste probleem van de portiergrepen is dat ze te laag zitten. Waren ze opgenomen in de vouw erboven zodat die van het achterportier ook minder ver naar voren zat, dan denk ik dat de proporties ook beter hadden geklopt.

Overigens vind ik de 208 dezelfde handicap hebben als de CX-30, door de zwarte wielkastranden vallen de wielen zelf nogal weg, waardoor an sich al tamelijk belachelijke B-segment maten van 17 of 18 inch al als te klein ogen.

De 208 lijkt meer (enthousiaste) reacties op te wekken dan de nieuwe Clio, waaraan nog geen recente thread is gespendeerd....

DeeTwee zei:
Het was natuurlijk veel logischer geweest om kleinere deurgrepen op de 208 te monteren. Mensen die dat soort auto's rijden hebben immers kleinere handjes.

:)

Ik heb trouwens ook niet de indruk dat de achterportieren kleiner zijn dan bij de concurrentie (waarbij er meerdere zijn met een derde zijruitje, wat dde doorgangsruimte voor het hoofd erg beperkt).
Peugeot kon moeilijk het portier voorbij de bumper laten uitsteken, alhoewel dat wel een primeur zou vormen.

^^^^: kijkend naar de dorpelrand van de portieren niet nee.. maar bij de Clio waaiert het portier meer uit richting de c-stijl. Is dus op het middenvlak (daar waar de portierhendel zou moeten zitten wat mij betreft) een stukje breder dan de Peugeot.
Het derde zijruitje (in het portier bij de 208) lijkt mij juist bevorderlijk voor een betere instap i.v.m. de Clio.

peugoet-2805c.jpg

98-renault-clio-2019-autocar-studio-hero-side.jpg

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5857285,page=2

Formaat achterportier en plaatsing (lompe) handgreep is het enige minpunt van de 208 als je het mij vraagt

Het lijkt er elk geval op dat Peu er beter in geslaagd is om de vooroverhang binnen de perken te houden dan Renault met z'n Clio...

peugeot-208-2019-05.jpg

straatos zei:
Het lijkt er elk geval op dat Peu er beter in geslaagd is om de vooroverhang binnen de perken te houden dan Renault met z'n Clio...

Volgens mij maakt het geen moer uit, die zwarte rand om het wiel camoufleert het alleen een beetje.

DeeTwee zei:
straatos zei:

Volgens mij maakt het geen moer uit, die zwarte rand om het wiel camoufleert het alleen een beetje.

Hm, zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik kon geen foto's vinden van de 208 opzij zonder de kuipranden. Daarom deze dan maar.

new-2019-peugeot-208-spy-photos-car-magazine-throughout-peugeot-ev-2019.jpg

straatos zei:
DeeTwee zei:
straatos zei:

Hm, zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik kon geen foto's vinden van de 208 opzij zonder de kuipranden.

Kijk eens op pagina 1..

Dat zwarte plastic rond de wielkasten ziet er niet uit.
Achterportier in verhouding te klein en deurgrepen te groot.

Maar voor de rest een pracht ontwerp, vooral het interieur oogt top.

s velthuis zei:
Even wat verschillende carconfigurators langs gelopen bij Vw, Peugeot en dacia. 5 tinten grijs, soms een tint blauw, en één tint rood. Dan ben je er wel.

Nog niet zo heel lang geleden werden ook auto's als de Passat of Octavia geregeld in kleuren als mosterdgeel, donkergroen, turqoisegroen, jeansblauw, babyblauw, marineblauw, koper, paars, wijnrood of vuurrood verkocht.

En niet bij de Seat Ibiza gekeken? Of bij de Skoda Fabia? Daar zijn echt meer kleuren te krijgen.

Probleem is dat kopers liever grijs wit of zwart bestellen. Dus net als bij die MPV's die verdwijnen: mensen willen het blijkbaar niet. Dan kan je natuurlijk foto's plaatsen van velden nieuwe auto's waar bijna geen auto's met een opvallende kleur op staan......en dat als bewijs aanvoeren. Dat er geen kleur tussen zit ligt aan de kopers, niet aan de fabrikanten. Als er niet wordt besteld dan wordt het aanbod van sprekende kleuren ook minder.

On topic: ik ben niet weg van het ontwerp van de 208. De C-stijl doet aan de 205 denken en dat is leuk gedaan maar bijzonder vind ik deze 208 niet. De zwarte spatboardranden storen mij. Het maakt 'm in combinatie met dat geel of blauw natuurlijk wel opvallend. Maar als je de versies zonder die randen op eerder geplaatste video ziet dan is de 208 in donkergrijs of wit opeens geen opvallende of bijzondere auto meer. Interieur ziet er mooi en fraai afgewerkt uit en heeft een luxe uitstraling. Daar vind ik de 208 wel geslaagd.

Op basis van alle beelden tot nu heeft de Clio mijn voorkeur.

Hulde voor peugeot, na de nieuwe 508 nu de 208 in een interessante gedaante.
Mooi die knipoog naar de 205 met de cstijl

24 7 zei:
Hulde voor peugeot, na de nieuwe 508 nu de 208 in een interessante gedaante.
Mooi die knipoog naar de 205 met de cstijl

Iets meer terug, vanaf de 208 I, C o/t Y 308 II en 3008 II kreeg PSA in Europa de wind in de zeilen.
Nog niet eens qua aantal verkochte auto's - in de 206 en 307 tijd lag de verkoop een stuk hoger - maar wel qua design, kwaliteit en marge.
Klanten rijden vrijwel allemaal met de duurste versies bij de PSA dealers weg, met gevolg dat de winstgevendheid die van bv FIAT, Renault en VW met afstand verslaat.

Het heeft er alle schijn van dat met de 208 II - en als ik de spy pics mag geloven ook de 2008 II - Peugeot's winning streak nog wel even door gaat.

Evengoed respect voor Renault's Clio V. Waar de 208 II als een brutale brul kikker oogt is de Clio V een fraaie, evenwichtige evolutie van de Clio IV.
Zeer aerodynamisch. Doordat de V lager en een stuk breder is (6,5 cm!), oogt dat model atletisch, elegant, sensueel. Dat laatste woord komt uit de koker van Laurens v/d A.;)

In Frankrijk gaat de nieuwe Peugeot e-208 waarschijnlijk € 25.900,- kosten inclusief 6.000 euro subsidie. Als je de Franse en Nederlandse prijzen van de DS 3 Crossback E-Tense er vervolgens naast legt, kun je tot de conclusie komen dat het instaptarief in Nederland waarschijnlijk net onder de 30.000 euro komt te liggen. Ging uit van prijzen DS exclusief subsidie. Dan slinkt het prijsverschil naar 7.200 euro, trek je dat van de 43.190 euro die een DS 3 Crossback E-Tense in Nederland kost af, dan komt 'ie op ongeveer 36 mille. Dat zou dan weer veel teveel zijn... Zeker nu Volkswagen de E-Up facelift en ID.3 tegen scherpe tarieven in de markt gaat zetten en bereid is om de auto's met flink verlies te verkopen om zo boetes vanwege teveel CO[sub]2[/sub]-uitstoot van het wagenpark te ontlopen.

Bron: https://www.caradisiac.com/des-peugeot-e-208-deja-a-vendre-176125.htm

Wel leuk die prijzen maar uiteindelijk is het de lease die er toe doet

Ik weet wel dat zowat alles bij dergelijke auto's om de zakelijke markt gaat (bijtelling), maar willen ze dat de auto ook toegankelijk wordt voor de doodgewone particulier dan moeten ze inderdaad iets aan die prijs doen.

Ik vrees dat dat niet zo snel zal gebeuren..
Vorige week hoorde ik het de 'ev experts' ook weer zeggen n.a.v. de Amsterdamse plannen: EV's worden over een paar jaar een stuk goedkoper qua aanschafprijs.. blablabla..

Dát riepen ze in 2013/2014 ook, volgens mijn geheugen.. maar nu we dus zo'n 5 jaar verder zijn.. is de aanschafprijs helemaal niet zo gedaald, vind ik.
In mijn ogen komt dat doordat de batterijcapaciteit navenant verhoogt is.. en kennelijk daalt de prijs van batterijen niet zo snel..?? (logisch, want de vraag blijft hoog t.o.v. beschikbare capaciteit -te weinig- ).

Kortom, naar mijn mening kan de aanschafprijs wel wat lager... indien de fabrikanten besluiten om de prijs niet constant te houden (of hoger te maken) door een upgrade van het batterijpakket. De range blijft dan misschien wat beperkter, maar dat is met de laadinfrastructuur in NL in deze tijd minder bezwaarlijk, naar mijn mening.

Met zo'n prijs is het op een aantal junior accountants en wat ander zakelijke rijders na dan nog niet interessant (of zelfs mogelijk) om er zelf één aan te schaffen of privé te leasen.

Wat ook niet helpt, is dat elektrische uitvoeringen bijna altijd luxe en/of sportieve en dus dure uitvoeringen zijn. Maar dat zou weer nodig zijn om van het suffe imago af te geraken. Tja, zo blijven we bezig.

Gilletti zei:
(..) om er zelf één aan te schaffen of privé te leasen.

In Frankrijk zou je vanaf 300 euro per maand (48 maanden, 60K km,.?) een elektrische 208 privé kunnen leasen..
Dat is dan inclusief het subsidiebedrag, neem ik aan.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/peugeot-ontvangt-al-1-100-orders-voor-e-208/

Stel dat het in NL dan 100 euro meer per maand is.. of 50 - 75 indien 60 maanden en 10 duizend kilometer per jaar.. , dan lijkt het mij nog wel een redelijk bedrag..

De DS3 e-tense doet vanaf € 534 excl. BTW bij een zakelijk leaseaanbieder. 60 mnd. / 10.000 km./jaar
https://www.zakelijkelektrischleasen.nl/auto/citroen-ds3-e-tense/

Die tarieven zijn nog best pittig, zeker vergeleken met een normale 208 (weliswaar oude type maar toch).
Maar dat is nog vooruit lopen op de muziek.

Mijn broertje heeft er eentje gereserveerd.
Op 1 juni is de preview gepland maar helaas kan ik daar niet bij zijn.

Erg bijzonder (of ook weer niet) dat er op de voorpagina van Autoweek helemaal niks gerept wordt over de prijzen van de 208 maar het wel vol staat met (veel onzinnigere) nieuwtjes van de VAG groep met zelfs een enorme plek voor de duurtest Polo.....

Maar blijft een leuk ding die 208!

rjthefrisian zei:
Erg bijzonder (of ook weer niet) dat er op de voorpagina van Autoweek helemaal niks gerept wordt over de prijzen van de 208 maar het wel vol staat met (veel onzinnigere) nieuwtjes van de VAG groep met zelfs een enorme plek voor de duurtest Polo.....

Maar blijft een leuk ding die 208!

Prijzen van de 208 zijn nog niet bekend.
Kom heel toevallig echt net van peugeot.nl vandaan.

De betaalbare ideepuntdrie is er nog lang niet. De Peugeot e-208 lijkt met deze prijs wel vooral geschikt voor de zakelijke rijder die een compacte elektrische auto zoekt met lage bijtelling. De e-208 heeft een prima actieradius van 340 km WLTP, goede prestaties in 8.1 sec naar de 100 km/u en kan snel laden naar 80 procent in een half uur.

@Rutger Maar de 208 is er nu en de VW pas straks. ;) Al ben ik bang dat je wel gelijk krijgt, die vanaf 35k voor het B-segment is gewoon aan de hoge kant.

Total Loss zei:
@Rutger Maar de 208 is er nu en de VW pas straks. ;) Al ben ik bang dat je wel gelijk krijgt, die vanaf 35k voor het B-segment is gewoon aan de hoge kant.

Ehh...nu? Er staat hierboven toch echt dat levering van de e-208 pas 2e kwartaal 2020 gaat worden. De ID.3 wordt 2e helft 2020 dus dat scheelt niet veel. Ik ben heel benieuwd wat VW ervan gemaakt heeft. De ID.3 met 58kWh (420 km actieradius) in 1st Edition komt onder de 40 mille in de prijslijst te staan (incl 6 jaar gratis onderhoud). Als je dat naast de vanafprijs van de 208 zet dan lijkt de VW vooralsnog in het voordeel. De eerste vergelijkende testen eind van het jaar zullen moeten uitwijzen of dat ook inderdaad zo is.

Nou, die 36k klopt hoor.. Wat een blamage. Veel te veel voor een b-segment auto. Ik vermoed dat Peugeot gewoon naar de prijs van de Niro / Kona gekeken heeft en de boel daarop afgestemd heeft. Die twee zijn toch niet beschikbaar, dus hebben mensen die EV willen rijden geen keus. Smerige praktijken. Wanneer krijgen we nu eens een merk dat wél echt een scherpe prijs neer durft te zetten? En hoe kan het dat de auto in BE / FR zovéél goedkoper is? BPM zit er niet op en de BTW is vergelijkbaar. Echt bizar dit.

Prijzen

1.2 Puretech 75 Like € 17.580
1.2 Puretech 75 Active € 18.830
1.2 Puretech 100 Active € 20.630
1.2 Puretech 100 GT-Line € 24.230
e Allure € 36.250
e GT € 39.050

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/eerste-prijzen-nieuwe-peugeot-208/

Een e Like zou dus onder de 30 moeten kunnen komen. Maar de EV's moeten natuurlijk zo dik mogelijk zijn o_O

De Peugeot 208 E, kun je die vergelijken met de Renault Zoë?
Als ik kijk naar de prijs wel:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/zoe/43217215

Of mag ik die 2 niet met elkaar vergelijken?

speedtouch zei:
De Peugeot 208 E, kun je die vergelijken met de Renault Zoë?
Als ik kijk naar de prijs wel:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/zoe/43217215

Of mag ik die 2 niet met elkaar vergelijken?

Die 2 zijn zeker behoorlijk vergelijkbaar. De Renault ZOE is wel een stukje hoger, nodig omdat de batterij meer over de bodem verdeeld is. De Peugeot e-208 heeft een grotere actieradius, kan DC snelladen via CCS naar 80 procent in een half uur en heeft betere prestaties. De ZOE is echt wel toe aan een update die er binnenkort schijnt te komen, vooral voor het laden.

Terug
Bovenaan