Peugeot 208 | facelift 2024; nieuw: GTi

Rutger DC zei:
Volt zei:
De (fiscale) prijzen zijn bekend gemaakt: de benzine versie vanaf € 16.750,- en de elektrische versie vanaf € 35.250,-

Prijzen Peugeot 208 -inclusief e-208- bekend

Dat wordt dus helemaal niks, die elektrische 208. Peugeot staat volgens mij straks voor schut als Volkswagen de ideepuntdrie presenteert. Groter, vooral meer binnenruimte, meer actieradius en dat voor hetzelfde geld? Kom aan Peugeot...

VW moet eerst aan accu's zien te geraken. Bovendien zou VW de wagens quasi aan kostprijs verkopen om de globale CO2-uitstoot van de groep naar beneden te halen.
PSA heeft zo' n trucs tot nader order nog niet nodig.

Mooie auto, maar dan wel een uitvoering zonder die zwarte randen boven de wielen. Op het eerste gezicht vind ik de Clio net iets meer auto maar voor een definitief oordeel moet ik ze toch eerst maar eens in het echt zien.
Het interieur is wel weer echt des Peugeots. Zeer fraai dus.
Ik hoop altijd nog dat het schip met geld een keer aanmeert in mijn dorp. Dan wordt het een groenmetallic of witte 3008.

De e-208 komt ook als Active en als GT-Line, maar nog definitief bekend of ze ook naar hier komen. Lijkt mij van wel...
In de nieuwe Franse prijslijst komen we nu nog twee andere versies tegen. In zijn thuisland voert de Active de prijslijst van de e-208 aan. Tussen de Allure en GT plaatst Peugeot daar de GT-Line. In Frankrijk is de Active ruim € 1.000 goedkoper dan de Allure.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/peugeot-e-208-komst-als-instap-active/

Peugeot heeft de e-208 op Roland Garros geparkeerd:

VEM-Peugeot-e-208-1.jpg

VEM-Peugeot-e-208-2.jpg

VEM-Peugeot-e-208-4.jpg

VEM-Peugeot-e-208-6.jpg

VEM-Peugeot-e-208-8.jpg

VEM-Peugeot-e-208-9.jpg

VEM-Peugeot-e-208-11.jpg

Peugeot-e-208-508-Roland-Garros-2019-07213-785x518.jpg

Peugeot-e-208-508-Roland-Garros-2019-07218-785x528.jpg

Peugeot-e-208-508-Roland-Garros-2019-07192-785x458.jpg

Peugeot-e-208-508-Roland-Garros-2019-07196-785x515.jpg

Peugeot-e-208-508-Roland-Garros-2019-07193-785x512.jpg

Peugeot-e-208-508-Roland-Garros-2019-07175-2-785x523.jpg

Bron: https://worldscoop.forumpro.fr/t12397p925-2019-peugeot-208-ii-p21

Wel grappig dat 'ie en profil wat trekjes van de 205 3-deurs heeft. Dat zal vast niet mijn verbeelding zijn, maar met opzet zijn gedaan.

Nice catch R, deze messcherpe RG pics.
Je bent overigens niet de enige die de 205 gelijkenis ziet.
Vidal / Imparato melden het ook ;)

Cool wagentje, maar dat interieur waarin alles schots en scheef staat is niet mijn ding. Lijkt me dat de battle 208 - Clio niet veel gaat veranderen bij deze generaties.

In Nederland wel, simpelweg omdat de Clio Estate wegvalt en die was hier ten lande erg populair. Ik gok zeker 50% van de verkopen. Peugeot zet in op elektrisch, Renault op hybride. De e-208 zal het wel goed gaan doen in de lease. Renault heeft met de Zoe natuurlijk nog wel een troef in het B-segment achter de hand.

Rutger DC zei:
In Nederland wel, simpelweg omdat de Clio Estate wegvalt en die was hier ten lande erg populair. Ik gok zeker 50% van de verkopen. Peugeot zet in op elektrisch, Renault op hybride. De e-208 zal het wel goed gaan doen in de lease. Renault heeft met de Zoe natuurlijk nog wel een troef in het B-segment achter de hand.

Internationaal uiteraard. Geen auto die speciaal voor de NL markt wordt ontwikkeld. Als dat zo was dan zou Renault nooit twijfelen over de Clio Estate;)

@Rickm: En dat is?

Eerste exemplaar in UK. Mooi interieur. Uitleg https://youtu.be/ZJjySyB9OSA

Jammer van die zwarte randen om de wielkasten, maken de wielen erg klein en geeft hem een "offroad" uiterlijk.

Is alleen op de GT en GT-Line, geloof ik

Sneak-Preview-Peugeot-208-2019-Foto-1.jpg

Van meerdere hoeken:

https://www.youtube.com/watch?v=pb1BSKs-zjY&t=

https://www.youtube.com/watch?v=Fck0O-Dqn34&t=

Hm, lijkt wel dat de 208 enorme wielen, of banden met kleine wangen, nodig heeft om er goed uit te zien. Ik vind het op details een prachtige auto, maar het geheel weet ik zo net nog niet. De proporties zijn wat vreemd. Die korte achterdeur, wielkastranden, relatief lage raampartij, misschien had de heer Vidal een aantal nachtjes langer moeten nadenken over het definitieve ontwerpo_O

Foie Gras zei:
Hm, lijkt wel dat de 208 enorme wielen, of banden met kleine wangen, nodig heeft om er goed uit te zien. Ik vind het op details een prachtige auto, maar het geheel weet ik zo net nog niet. De proporties zijn wat vreemd. Die korte achterdeur, wielkastranden, relatief lage raampartij, misschien had de heer Vidal een aantal nachtjes langer moeten nadenken over het definitieve ontwerpo_O

De Corsa ziet er m.i. beter geproportioneerd uit in veel opzichten, ook minder 'plasticky'. Het wachten is nu op de Citroen equivalent van de 208.

bAWSsfU.jpg

NvjgMvp.png

Vind het lastig oordelen zolang ik beide nog niet irl gezien gezien. Bij Peugeot heb je meer bollingen in het ontwerp, iets wat me bij de huidige juist zo tegenviel.

De oude 208 vind ik juist een van de mooiste B-segment hatchbacks uit het afgelopen decennium. Ziet er dik en volwassen uit, tijdloos maar met een eigen gezicht. Een paarse driedeurs 208 XY gaarne. Daar kan de nieuwe 208 wat mij betreft bij lange na niet aan tippen.

Foie Gras zei:
De C3 bestaat al;)
Corsa mist mijns inziens eigenzinnigheid en is duidelijk een ‘veropelde’ 208.

En de C3 is een vercitroënde 208, alleen is het die van de vorige generatie.

Duitse configurator (Franse is nog niet online..)

Life
V3DImage.ashx

V3DImage.ashx

Active
V3DImage.ashx

V3DImage.ashx

Allure
V3DImage.ashx

V3DImage.ashx

GT-Line
V3DImage.ashx

V3DImage.ashx

GT
V3DImage.ashx

V3DImage.ashx

Vanuit meer hoeken: https://www.peugeot.de/preview/modelle/alle-modelle/neuer-peugeot-208/konfigurator.html#/

Wow, die Life vraagt echt om niet gekocht te worden. Wat een trieste bedoening dat interieur. Dat doet de basisversie van de C3 dan toch beter.

AE heeft een dubbele reportage van de 208.

https://www.autoexpress.co.uk/peugeot/208/107435/new-peugeot-e-208-2019-prototype-review
Toch wel lekker dat burgundy metallic:
_2nz3485_2.jpg

https://www.autoexpress.co.uk/peugeot/208/107432/new-peugeot-208-2019-prototype-review
Of toch maar in het geel:
new-peugeot-208-8.jpg

iDS zei:
Wow, die Life vraagt echt om niet gekocht te worden. Wat een trieste bedoening dat interieur. Dat doet de basisversie van de C3 dan toch beter.

Tja, de beginnende vertegenwoordiger mag het ermee doen hoor. Ik zie zo de karretjes van bijv. Orange zo rondrijden in Frankrijk.

iDS zei:
Wat hebben ze met de ruimte voor het navigatiesysteem gedaan!? Dat ziet er inderdaad heel raar uit. Andere merken lossen dit toch vaak netter op met een andere unit in z'n geheel.

Vind het bij de meeste modellen er maar gaar uit zien. Maar die basismodellen worden toch nooit verkocht

4gBfMWA.jpg

vdV61bM.jpg

LoQDMiC.jpg

ua6LijJ.jpg

GDe20yi.jpg

UPsX5as.jpg

De Corsa springt er positief uit, dat ziet er helemaal niet goedkoop uit, de C3 vind ik, ook aanvaardbaar opgelost. De Fiesta: om je dood te schamen die oplossing

Wouter82 zei:
iDS zei:
De Corsa springt er positief uit, dat ziet er helemaal niet goedkoop uit, de C3 vind ik, ook aanvaardbaar opgelost. De Fiesta: om je dood te schamen die oplossing

Je bedoelt de Yaris?
Nee hoor, de Ford is die met het blauwe ovaal als logo ;),
Maar de Yaris is inderdaad ook niet om aan te zien.

Vanmorgen toevallig langs een nieuwe X3 gelopen: ook erg magertjes hoe zo'n dashboard er in basistrim uitziet...blijkbaar is BMW België er ook zo beschaamd over dat ze de configurator van het model hebben platgelegd:), geen prentje dus van de bedroevende bedoening.

Bij de Yaris krijg je ook een minimale klokkenwinkel..:eek:

Maar, een 208 in het geel smoelt wel erg goed, vind ik. (y)

Mocht je het nog niet weten; de configurator in het Nederlands is online, https://www.peugeot.nl/showroom/nieuwe-208/5-deurs/samenstellen/#/

Statisch vergelijk tussen de Audi A1 en Peugeot 208: https://www.largus.fr/actualite-automobile/peugeot-208-vs-audi-a1-la-quete-du-premium-9897397.html

peugeot-208-vs-audi-a1-1.jpg

peugeot-208-vs-audi-a1-2.jpg

peugeot-208-vs-audi-a1-4.jpg

audi-a1-07.jpg

peugeot-208-06.jpg

Peugeot 208 Puretech 130 Alure
€26.120 in prijslijst
€2.990 (BPM)
€1.700 (kosten motor, ik heb een oud document waar GM rekent met €400 + €11-15/kW)
€500 (kosten versnellingsbak, schatting n.a.v. internet €400 tot €1000)
€100 (kosten benzinetank en leidingwerk)
€20.840 = prijs rijdend chassis

€1.000 (kosten electromotor, oud document zegt €8-12/kW)
€7.500 (kosten li-ion battery pack, Renault verkoopt voor ongeveer €200/kwh retail, Tesla zegt richting €100/kwh productie te gaan)
€100 (laadstekker en kabels)
€0 (BPM)
€29.440 = reele prijs Peugeot e-208 Alure

Prijs in prijslijst: €36.250
En dan heb ik de accuprijs nog aan de hoge kant geschat.

Ik zou graag de e-208 GT overwegen, maar Peugeot rekent helaas woekerprijzen.

L Breevoort zei:

En daar wringt hem nou net de schoen, je hebt het er wel óf niet voor over. Accepteer je het niet dan kies je bijv. voor een Corsa E (identiek aan de 208).
Waarom trouwens een GT, wat biedt die méér dan de Allure, buiten de zwarte omrandingen bij de spatborden (voor mij hoeft dat bijv. niet).

speedtouch zei:
Waarom trouwens een GT, wat biedt die méér dan de Allure, buiten de zwarte omrandingen bij de spatborden (voor mij hoeft dat bijv. niet).

De hele lijst:
-Extra getinte achterste zijruiten en achterruit
-Verwamde sportstoelen voor met leer/alcantara bekleding
-LED koplampen
-Automatisch noodremassistent
-Adaptieve cruisecontrol met lanechange assist
-Parkeerhulp met camera's voor en achter (Allure alleen achter)
-Keyless entry
-Dode hoek sensor
-17" wielen
-Sfeerverlichting interieur met 8 kleuren
-RVS instaplijsten en instapverlichting
-Zwarte hemelbekleding
-Aluminium pedalen
-Lederen sportstuur
-Automatische dimmende binnenspiegel
-In hoogte verstelbare passagierstsoel met Isofix

De carrosserieafwerking met gekleurde elementen zit ook op de electrische Alure.

Verder is het even afwachten wat de Corsa E van 30k biedt, maar ik ben bang dat er een aantal zaken zullen 'missen'. Bovendien vind ik de e-208 een prachtig ogende auto van binnen en van buiten en vind ik de Corsa 'mwoah'.

Die 17 inch velgen maken de auto toch minder comfortabel (heb ik mij laten vertellen)? Je zou dus eigenlijk in allebei moeten proef rijden.

Ik denk dat je de GT ook wel met de 16" van de andere versies kunt krijgen, als je erom vraagt. Maar goed, zolang Peugeot niet iets van 7 tot 10k van de prijs af doet, blijft het in mijn geval bij een theoretisch verhaal.

Ik verwacht dat Peugeot later met eenvoudigere en goedkopere uitvoeringen van de e-208 komt. In eerste instantie zal de vraag groter zijn dan het aanbod.
Er is ruimte voor goedkopere uitvoeringen omdat de e-208 Allure al fors completer en daardoor duurder is dan een benzine 208 Allure (o.m. navigatie, 10” i.p.v. 7” scherm, DAB plus, extra getinte achterste zijruiten en achterruit, achteruitrijcamera, draadloze telefoonlader en 6 jaar kostenloos onderhoud).

L Breevoort zei:
Ik denk dat je de GT ook wel met de 16" van de andere versies kunt krijgen, als je erom vraagt. Maar goed, zolang Peugeot niet iets van 7 tot 10k van de prijs af doet, blijft het in mijn geval bij een theoretisch verhaal.

Heb ik dat goed gelezen dat de E Corsa rond de 36.000 EUR kost en dat kost toch ook de 208 ongeveer?
https://www.opel.nl/apps/Configurator/New_Corsa/Default.aspx?series=e-Edition#configurator/public/colour

speedtouch zei:
L Breevoort zei:

Heb ik dat goed gelezen dat de E Corsa rond de 36.000 EUR kost en dat kost toch ook de 208 ongeveer?
https://www.opel.nl/apps/Configurator/New_Corsa/Default.aspx?series=e-Edition#configurator/public/colour

De Corsa-e Launch edition kost 34.999.
Later wordt ook een eenvoudigere Edition uitvoering leverbaar voor 30.999.

Ik heb voor het eerst sinds enige tijd weer een AutoWeek thuis liggen. In de AutoWeek staat een rij-impressie van de 208 overgetikt uit Autobild: "Bovendien bevindt de compacte Fransoos als het om materiaalkwaliteit en afwerking gaat nog niet op het niveau van de VW Polo, die op dat vlak de norm is in het segment."

Verder een occasiondubbeltest tussen een Golf (2014) en 308 (2015). "Koop je een Golf, dan hoef je dat niet uit te leggen, aan niemand. Hij staat steevast in de verkoop-top 10, soms zelfs op nummer één en de Golf is aanwezig in alle lagen van de bevolking. Dat is zo ongeveer de belangrijkste auto voor VW. Niet alleen qua verkoopaantallen, maar ook als vaandeldrager van het merk." Oké, daar heb je als occasionkoper wat aan! De Golf krijgt verder meer sterren voor de uitstraling (3,5 in plaats van 3), want volgens AutoWeek is de 308 niet zo tijdloos als de Golf, terwijl de Golf elke generatie lang houdbaar blijkt. In de conclusie staat dat de Golf "(...) je als bestuurder een goed gevoel geeft".

Van dit soort vastgeroeste clichés en dooddoeners gaat Peugeot het nooit winnen. Een beetje jammer, temeer ik AutoWeek over het algemeen een onafhankelijke en evenwichtige indruk maakt (zeker vergeleken met Autobild), maar zoiets doet dat gevoel bij mij dan weer een beetje teniet. De Polo en andere Volkswagens zijn op het gebied van interieurkwaliteit niet meer wat het geweest is en dat de Golf tijdlozer is dan de 308, nou daar ben ik het niet mee eens. De 308 lijkt behoorlijk op de Golf, ik vind de een niet tijdlozer dan de ander, ik vind de 308 hooguit iets mooier.

Maar goed, Peugeot kan rustig ademhalen, want die 208 wordt ongetwijfeld een succes.

Rutger, in een breder verband: de Duitse autopers is bizar eenkennig. Als bv Peugeot een Tiguan concurrent uitbrengt dan wordt deze getest rond de markt intro, bij de facelift, en tussentijd als kanonnenvoer meegenomen in een multi 'test' ter meerdere glorie van VW. Ergo, 3 of 4 maal gedurende de levenscyclus van dat model.

Hoe anders bv genoemde VW. Na de introductie volgen in de jaren er op tests van ALLE motor en carrosserie varianten. Dozijnen test komen voorbij, En hebben ze alle varianten gehad, beginnen ze van vooraf aan ;). Chauvinisme een Frans woord?

Precies wat ik beschreef in dit topic: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?3,5864303 Op autoweek.nl staan zeker 12 tests van de huidige Polo :rolleyes: Hoe meer exposure hoe meer het publiek de auto leert kennen. Gebeurt dat bij een concurrent (veel) minder, dan herinneren mensen de auto ook minder en zo vaak minder verkopen. Of een nieuwe concurrent komt op de markt, overduidelijk een ijzersterke aanbieding maar met minder ruimte. Wat zet je er dan tegenover? Een Golf want die heeft alle cijfers prima in orde en zo blijkt dat toch de betere keus. Ipv dat je twee concurrenten tegen elkaar zet die allebei goed zijn maar minder ruimte bieden

Koop je een Golf, dan hoef je dat niet uit te leggen, aan niemand.

Vreselijk zo'n dooddoener. Ze vergeten er gelijk maar even bij dat er ook genoeg mensen slechte associaties mee hebben. Bv de hoeveelheid sjonnies, tokkies en medelanders die er in rijden.

Overigens even snel testvideo's op youtube gekeken over de Polo, dashboard is idd wel zeer strak afgewerkt en met een zachte laag bovenop. Ook voelt/oogt stuur hoogwaardig en zijn ook de harde materialen niet enorm goedkoop. Valt me toch mee

Overigens wordt het woord 'saai' zelden gebruikt door autojournalisten voor een VW-interieur. Terwijl dat vaak genoeg gezegd is over een concurrent. Hoe vaak ook vroeger niet bij bv een Primera of 626 stond als minpunt "grijze auto"

Curlew zei:
Overigens wordt het woord 'saai' zelden gebruikt door autojournalisten voor een VW-interieur. Terwijl dat vaak genoeg gezegd is over een concurrent. Hoe vaak ook vroeger niet bij bv een Primera of 626 stond als minpunt "grijze auto"

Wederom in een breder verband, check wie autotests doet. Tegenwoordig wemelt het van tientallen autophiele een-pitters met een Go-Pro, hobbyisten, bloggers, vloggers, en merkgeijle doe-het-zelvers. Hun mening is wat het is - een mening. Professionele autojournalisten zijn eveneens net mensen - de lezer / kijker zal nooit weten welk belang speelt. Hoewel sommigen op deze site wel een idee hebben .. ;)

Anonieme Autophiel zei:
Wederom in een breder verband, check wie autotests doet. Tegenwoordig wemelt het van tientallen autophiele een-pitters met een Go-Pro, hobbyisten, bloggers, vloggers, en merkgeijle doe-het-zelvers. Hun mening is wat het is - een mening. Professionele autojournalisten zijn eveneens net mensen - de lezer / kijker zal nooit weten welk belang speelt. Hoewel sommigen op deze site wel een idee hebben .. ;)

Nou was de dubbeltest tussen de 308 en Golf geschreven door Marc Klaver en dat is eigenlijk een van mijn favoriete AutoWeek-redacteurs. Zakelijk (ook in zijn woordgebruik), kundig, goed te volgen en geen poeha. Bepaald geen vermoeiende popiejopie-vlogger. Misschien met een bovengemiddelde voorkeur voor Duitse auto's of eigenschappen waar Duitse auto's doorgaans goed op scoren (bedieningsgemak, balans communicatief en comfortabel weggedrag) en dat mag, het is meer dat ik bepaalde dooddoeners echt niet meer kan lezen. Dat een Golf een allemansvriend is, vreselijk waardevast en ontzettend tijdloos. Bij de introductie van een nieuwe Polo: de auto is zelfs groter dan de Golf IV! Nou ongelooflijk zeg. Dat lees je nu nooit over een nieuwe Peugeot 208 en 306 of zo. Het probleem vind ik dat je als lezer zo een bepaalde richting op gestuurd wordt. Dat allemansvriendverhaal is geen eigenschap van de (gebruikte) auto zelf die de Golf beter maakt. Dat de Golf tijdlozer is, is wat mij betreft ook maar een mening (waar ik het niet mee eens ben, de 308 vind ik net zo tijdloos) en iets wat in het narratief met clichés past. Alle Golfs zijn tijdloos, dus deze ook. Een onsje minder dooddoeners mag van mij wel.

Mazda3-Kia-Ceed-VW-Golf-1200x800-3dd49ae505f38e3f.jpg

Als ik dit zie denk ik nou niet direct aan tijdloos.. vind 308 en Golf idd wel vergelijkbaar, hoewel ik de 308 (mits als hatchback) er kloeker uit vind zien dan de Golf

ps: 11 van de 19 vergelijkende tests (op eerste pagina van de vergelijkingstests op AW) zijn met VAG modellen er in :rolleyes:

De vormgeving van het front van de Golf is niet mis maar refereert eerder naar een Peugeot of Opel van enkele generaties geleden dan naar actuele concurrenten. Duitsers noemen dat in het geval van Volkswagen graag tijdloos...

L Breevoort zei:

De (financiële) waarheid ligt waarschijnlijk ergens tussen jouw calculatie en hetgeen Peugeot aanrekent.
Het gaat immers niet enkel om het vervangen van wat onderdelen, er komt ook een pak ontwikkelingswerk aan te pas. Voor de benzineversies kan die investering over een veel groter aantal wagens afgeschreven worden. Daarnaast is er voor de elektrische versies meer fundamenteel onderzoek nodig want de ervaring ermee is veel beperkter.

Terug
Bovenaan