Peugeot 508 | L sedan facelift op p. 10

Artisan zei:
Als iemand dit batajon 508-en wil uploaden, graag.
https://worldscoop.forumpro.fr/t6975p350-2018-peugeot-508-ii-r82-r83

Fraaie opstelling, net een Mustang 5 deurs.

Auto's worden ingezet te Biarritz, G7 top.

Productieversie van de Peugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineered):

peugeot-508-pse.jpg

508-peugeot-sport-engineered.jfif

peugeot-508-pse-profil.jpg

peugeot-508-pse-arriere.jpg

De 508 PSE is een plug-in hybride met 200 pk sterke 1.6 turbo benzinemotor gekoppeld aan twee elektromotoren (voor en achterin, dus vierwielaandrijving) en heeft een totaalvermogen van 360 pk en 500 Nm koppel. De sprint van 0-100 km/h moet in slechts 4,2 seconde verlopen, de sprint van 80-120 km/h in 2,5 seconde. De CO[sub]2[/sub]-uitstoot bedraagt 49 g/km en de elektrische actieradius 45 km.

Bron: https://www.largus.fr/actualite-automobile/arretez-tout-voici-la-peugeot-508-pse-de-serie-10246390.html

liwyniubvjqm_800.jpg

33byfhrba8ev_800.jpg

4rgym57b2mwv_800.jpg

5f3yl0vbzp7t_800.jpg

fgwycgsbkx9v_800.jpg

Als de 508 PSE, die overigens als Berline en als Break verschijnt, een voorbode is van welke orde van sportiviteit we mogen verwachten voor andere Peugeots, ziet het er goed uit. De nieuwe topversie van de 508 heeft namelijk een geblazen 200 pk sterke 1.6 die samenwerkt met twee elektromotoren, één per as. Dat is samen goed voor een systeemvermogen van 360 pk en 520 Nm. Daarmee is het de krachtigste straatlegale serieproductie-Peugeot ooit. Het vermogen wordt middels een achttraps automaat, afhankelijk van de gekozen rijmodus, naar alle vier de wielen of naar twee wielen gestuurd.

Volgens Peugeot gaat de 508 PSE in Sport-modus van 0-100 km/h in slechts 5,2 seconden (bij de Berline). Bij 248 km/h houdt het feestje op. Daarmee is de 508 PSE al met al een zeker voor Peugeot-begrippen erg krachtig en rap verhaal. De grap is natuurlijk dat je er met een rustigere rechtervoet ook gewoon puur elektrisch mee kan rijden. Het is volgens Peugeot mogelijk om pakweg 42 km af te leggen met de volgeladen 11,5 kWh-accu.

Uiteraard zou het geen compleet verhaal zijn zonder wat uiterlijke aanpassingen. Je wil immers wel dat je sportieve 508 te onderscheiden is van de leaseversie van je overbuurman. De 508 PSE schreeuwt het weliswaar niet van zich af, maar toch is er goed aan te zien dat het iets bijzonders betreft. Zo zien we een donkere aangepaste grille, dikker bumperwerk voor en achter, sideskirts en twee dikke stortkokers aan de achterkant. Het geheel troont op nieuwe 20-inch lichtmetalen wielen met Michelin Pilot Sport 4S-banden erop. Zowel aan de buitenkant als in het interieur komt het geel/groen van PSE op details terug, zo zijn de remklauwen bijvoorbeeld in die kleur gespoten, maar ook de inzetstukken in de voorbumper. In het interieur zien we de kleur onder meer in de stiksels, in het instrumentarium, bij het PSE-logo op de dorpels en uiteraard ook op het logo op het stuur. De 508 PSE wordt leverbaar in drie kleuren: Perla Nera Black, Pearl White en Selenium Grey.

De Peugeot 508 PSE komt in het eerste halfjaar van 2021 bij de dealers te staan. Prijzen zullen in de aanloop naar die introductie bekend worden gemaakt.

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/sportieve-peugeot-508-pse-is-los/

Een sportieve plug-in? Hoeveel kg is ie zwaarder geworden? Lelijke skirts/'vleugeltjes' rondom zeg

Joas neemt dat ".... is los!" ook al van Lars over. Zo tenenkrommend.

https://www.youtube.com/watch?v=1IA-2Ksv9-E

Klinkt als een uh.. viercilindertje

MCDubbellU zei:
]

Verbaast mij ook dat het elke keer gebruikt wordt. Elke auto 'is los', 'breekt los' of 'ís' er. Waarom niet gewoon 'merk' onthult 'model', 'merk+model is officieel' of 'merk' toont 'model. Dit komt zo krampachtig en tenenkrommend over. Waarom wil AW zo informeel en onprofessioneel overkomen?

Een reden kan zijn om in de teksten herkenbaar over te komen, en dat AW zo de indruk creëert dat het blad één uniforme schrijfstijl hanteert. Jammer alleen -als mijn theorie klopt- dat het dan zo'n slechte schrijfstijl moet zijn. Al blijft het ook een smaakkwestie. Doe mij maar Ton Roks die vroeger voor Autovisie altijd schreef over 'ontaard rappe' en 'mieters sturende' auto's met wellicht een tikkeltje 'wufte' spoilers. Ik vond dat wel wat hebben.

Maar goed, dat geheel terzijde. Blijft een mieterse wagen, die 508 ;) Maar ik blijf zo'n net-niet gevoel houden bij plug-in hybrids. Al die extra kilo's en ruimtebeslag, zonde.

Joop 5528328 zei:
MCDubbellU zei:
]

Verbaast mij ook dat het elke keer gebruikt wordt. Elke auto 'is los', 'breekt los' of 'ís' er. Waarom niet gewoon 'merk' onthult 'model', 'merk+model is officieel' of 'merk' toont 'model. Dit komt zo krampachtig en tenenkrommend over. Waarom wil AW zo informeel en onprofessioneel overkomen?

En het aantal wagens dat al 'lekt' vooraleer nog maar een kilometer gereden heeft...Autoweek mishandelt ze blijkbaar grondig ;-)

MCDubbellU zei:
Klinkt als een uh.. viercilindertje

Geheel in lijn met het sportieve verleden van het merk. Zolang het bij het optrekken maar niet klinkt als een vastlopende cirkelzaag, zoals bij veel "sportieve" auto's van tegenwoordig.

Te vroeg verspreide foto's van de facelift:

jdp5dg.jpg

sdv6oh.jpg

Bron: http://worldscoop.forumpro.fr/t13220p225-2022-peugeot-508-restylee

Wat een zootje.

Flinke verbetering! Stuk strakker en harmonieuzer dan het zootje dat het eerst was. Knap dat de geheel nieuwe neus nog steeds zo goed aansluit bij de rest van het ontwerp(y)

Het lijkt vooral door allerlei schaduwen op deze foto's wat rommelig te ogen, maar het geheel ziet er volgens mij redelijk strak uit. Nog even de officiële foto's afwachten voor een definitief oordeel.

Dat heeft DS inderdaad niet, terwijl al jaren veel Peugeot-modellen aan de achterkant drie led-streepjes (volgens Peugeot zelf de zgn. "griffes" of klauwafdrukken) aan elke kant hebben. Vanaf nu dus ook voor.

rTGqCmg.jpg

6vkoyo0.jpg

4fOycpr.jpg

wGFLlDk.jpg

9j1ELVN.jpg

Smo3QFN.jpg

vEYP6gB.jpg

ulyblSj.jpg

apTqX6g.jpg

Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/peugeot/2023-508/

PSE
95oO9o3.jpg

TwyudJX.jpg

uA4Fg7z.jpg

UIxvQWR.jpg

LmHmVur.jpg

8RLL4Di.jpg

Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/peugeot/2023-508_sw/

Doe mij de versie maar van voor de facelift, daar is de voorkant opeens een stuk subtieler dan de nieuwe met de veel te grote schreeuwerige grille.

929V6 zei:
Dat heeft DS inderdaad niet, terwijl al jaren veel Peugeot-modellen aan de achterkant drie led-streepjes (volgens Peugeot zelf de zgn. "griffes" of klauwafdrukken) aan elke kant hebben. Vanaf nu dus ook voor.

Bij DS zijn het er inderdaad geen drie.
Maar de verticale DRL verscheen binnen PSA wel eerst op de DS7, nadien op de 508. Nu wordt dat oefeningetje herhaald: meervoudige lijntjes eerst bij DS en Peugeot volgt.
Op zich vind ik de facelift niet verkeerd maar ook niet echt een verbetering. De vorige versie van de achterlichten vind ik trouwens beter.
De PSE, tja laat die maar achterwege: vrij lompe voorsteven.

Mooi wagen. Ik heb graag een uitgesproken kleur, maar dit metaalgrijs staat hem goed.
Eerste maal dat ik die lichtjes onderin de bumper opmerk, maar die zaten er blijkbaar al van in het begin.
De wijziging van de bakbediening vind ik geen verbetering. Ik heb beide systemen getest en met de hendel van voor de facelift gaat manoeuvreren toch wat vlotter (afwisselend in voor- en achteruit). Ik vond het ook een mooie hendel. Goed dat de DS7 hem behouden heeft.

Laatst bewerkt:
Geslaagde facelift. De pre-facelift is ook erg fijn met de 1.6 benzine 180pk en automaat. Maar wel minder ruim als de 508 SW van het vorige model.

Grootste fout is dat ze hem zo krap hebben gemaakt. Was het een ruime gezinsauto geweest zoals de Passat dan was ie ongetwijfeld veel succesvoller geweest, want het is en blijft een fraaie verschijning met een mooi interieur.

ik zie ze ook nooit meer, toen ze nieuw waren nog wel, maar het lijkt dat ze allemaal op de sloop liggen oid?

Ik heb er 1. Het valt mij ook op dat je ze bijzonder weinig ziet. Zeker de hatchback die ik heb.
Laatst zei iemand tegen mij dat hij het hele model niet kende toen hij mijn auto voor het eerst zag.
Ik ben er tot nu toe tevreden mee. Hij is inderdaad niet ruim, maar voor mij voldoet hij prima en de looks blijft ik geweldig vinden

Grootste fout is dat ze hem zo krap hebben gemaakt. Was het een ruime gezinsauto geweest zoals de Passat dan was ie ongetwijfeld veel succesvoller geweest, want het is en blijft een fraaie verschijning met een mooi interieur.

De algehele kwaliteit zal er ook niet aan hebben meegewerkt. Zeker de eerste series waren bedenkelijk en vol met (kleine) irritaties.

Jammer want het blijft een fraaie verschijning!

ik zie ze ook nooit meer, toen ze nieuw waren nog wel, maar het lijkt dat ze allemaal op de sloop liggen oid?
Export natuurlijk. Ik heb van zeven door Autoweek geteste 508's even het kenteken gecheckt: twee ervan zijn geëxporteerd (één ervan na een jaar al) en de andere vijf rijden nog gewoon rond. Het zou kunnen dat er relatief veel in een handelsvoorraad staan waardoor je ze op straat weinig ziet.

Terug
Bovenaan