Peugeot 508 | L sedan facelift op p. 10

Ik heb hem nu ook 2x in real life zien rijden. Toch wel een indrukwekkende auto!

Ben ook benieuwd naar hoe de binnenkant in het echt oogt en voelt. Tot op heden oogt het zeker 'anders', maar ben er nog niet heel wild van.

929V6 zei:
Mooi, en ik moet zeggen dat de kleinere wielmaat bij de bovenste zeker niet te iel oogt! De 508 doet zo als geheel zelfs wel wat aan de 406 denken in z'n laatste wat chiquere verschijningsvorm.

Dat zijn de 16" velgen. 17" staat net wat mooier.

D2 maar dan met vierkante haakjes er omheen zei:
929V6 zei:
Mooi, en ik moet zeggen dat de kleinere wielmaat bij de bovenste zeker niet te iel oogt! De 508 doet zo als geheel zelfs wel wat aan de 406 denken in z'n laatste wat chiquere verschijningsvorm.

Dat zijn de 16" velgen. 17" staat net wat mooier.

De onderste heeft dan zeker 18 inch? Die vind ik dan weer wat aan de grote kant en lijken me ook erg gevoelig voor stoeprandschade.

Ik heb hem gezien bij de dealer en er in gezeten. Van buiten een prachtige auto, by far het mooiste model wat Peugeot de laatste decennia op de weg heeft gebracht (y)(y).
Maar van binnen..... een net interieur maar véél te krap (n). Het is echt te hopen dat de SW een heel stuk ruimer is want anders denk ik dat een heel groot deel van de doelgroep niet voor een 508 zal kiezen.

BENZine zei:
Ik heb hem gezien bij de dealer en er in gezeten. Van buiten een prachtige auto, by far het mooiste model wat Peugeot de laatste decennia op de weg heeft gebracht (y)(y).
Maar van binnen..... een net interieur maar véél te krap (n). Het is echt te hopen dat de SW een heel stuk ruimer is want anders denk ik dat een heel groot deel van de doelgroep niet voor een 508 zal kiezen.

Mee eens, onbegrijpelijk dat de 508 sedan zo krap is, de 508 is toch de ultieme gezinswagen voor Peugeot, zakenwagen ook en dan maak je een coupe sedan..... . ook de nieuwe V60 en Tesla 3 zijn niet om in te zitten voor achter passagiers, veel te krap of veel te laag gemonteerde zitting. De Peugeot is erg fraai, op de dagrijverlichting na dan, maar verwacht dat na de eerste euforie over dit model de verkopen volledig in elkaar zakken.

Talisman is ook een fraaie verschijning en wel ruim en dat lijkt ook een aardige flop te zijn.

Bird Nerd zei:
Talisman is ook een fraaie verschijning en wel ruim en dat lijkt ook een aardige flop te zijn.

https://carsalesbase.com/european-car-sales-data/renault/renault-talisman/

ik vraag me bijna af of die cijfers wel kloppen.

Bird Nerd zei:

Daar kun je over twisten, ik vind hem niet echt mooi en qua vormgeving/afwerking interieur kan de Talisman ook niet echt meekomen met de concurrentie.

BENZine zei:
Ach, een Mercedes CLA is nog krapper vanbinnen en die verkocht/verkoopt volgens mij ook prima. De 508 lijkt me daar een aardige concurrent voor, net wat ruimer voor dezelfde prijs, maar zeer vergelijkbaar qua concept. Mensen die ruimte nodig hebben shoppen elders.

Dat zou kunnen, en ik hoop het ook voor Peugeot. Je kunt zien dat ze werk hebben gemaakt van deze auto dus ik gun er ze alle succes mee. Maar ik ben ook bang voor het scenario van dca492 dat na de eerste euforie de verkopen flink zullen kelderen.

Ik vind het sowieso altijd zo typisch dat je mensen altijd ziet/hoor/leest klagen over bv beperkte ruimte achterin of het ontbreken van een stationwagon bij bepaalde auto's. Maar ondertussen rijden we wel massaal in de 1-serie, (oude) A-klasse en V40 :rolleyes: Lijkt alsof men dat makkelijker pikt van een premiummerk

Bird Nerd zei:
Ik vind het sowieso altijd zo typisch dat je mensen altijd ziet/hoor/leest klagen over bv beperkte ruimte achterin of het ontbreken van een stationwagon bij bepaalde auto's. Maar ondertussen rijden we wel massaal in de 1-serie, (oude) A-klasse en V40 :rolleyes: Lijkt alsof men dat makkelijker pikt van een premiummerk
Omdat die mensen geen ruimte nodig hebben. Zij die dat wel hebben, kochten een Renault, Peugeot, Ford of wat dan ook. Peugeot gaat nu ook premium en dus denkt het zich een krap interieur te kunnen veroorloven, omdat ze mikken op een andere doelgroep. Gewaagde zet...

Wouter82 zei:
Bird Nerd zei:
Omdat die mensen geen ruimte nodig hebben. Zij die dat wel hebben, kochten een Renault, Peugeot, Ford of wat dan ook. Peugeot gaat nu ook premium en dus denkt het zich een krap interieur te kunnen veroorloven, omdat ze mikken op een andere doelgroep. Gewaagde zet...

Voor de gezinnen hebben ze toch de 3008 en 5008? En voor wie zou bij de vorige 508 de ruimte achterin een cruciaal aankoopargument zijn geweest? Ik denk alleen voor taxibedrijven maar voor zover die al klant zijn bij Peugeot zie ik die ook nog wel op de 5008 overstappen. Ik zie trouwens ook niet in waarom iemand die geen ruimte nodig heeft geen Peugeot zou mogen kopen.

929V6 zei:
Voor de gezinnen hebben ze toch de 3008 en 5008? En voor wie zou bij de vorige 508 de ruimte achterin een cruciaal aankoopargument zijn geweest? Ik denk alleen voor taxibedrijven maar voor zover die al klant zijn bij Peugeot zie ik die ook nog wel op de 5008 overstappen.

Dat is inderdaad de bedoeling, dat zodra je iets van ruimte nodig hebt je op een SUV bent aangewezen. Toch zal de vorige 508 niet alleen zijn veel gekocht vanwege zijn lage bijtelling, fijne automaat of elegante ontwerp. En ik dacht ook dat Peugeot met de 407 een wat sportievere weg insloeg wat wat minder ruimte, en dat ze daar met de 508 op terug waren gekomen omdat het toch niet helemaal uitpakte zoals gedacht.

929V6 zei:
Ik zie trouwens ook niet in waarom iemand die geen ruimte nodig heeft geen Peugeot zou mogen kopen.

Dat zeg ik ook niet, of bedoelde ik in elk geval niet te zeggen.

Eindelijk is hij gearriveerd. Woensdag ga ik de wagen ophalen, nog even geduld dus.

k1er5n9.jpg

D2 maar dan met vierkante haakjes er omheen zei:
Deano zei:
Eindelijk is hij gearriveerd. Woensdag ga ik de wagen ophalen, nog even geduld dus.

k1er5n9.jpg

*Kuch* Is het vandaag niet woensdag? ;)

Om 5 uur had ik een afspraak. Zojuist gebeld dat deze niet door gaat. Op de auto blijken 3 opties te ontbreken (adaptieve cruise control, automatisch grootlicht en nog iets). Waardoor de auto niet is zoals besteld. Hoe dit komt weten ze niet en het is er blijkbaar bij meer. Ze gaan dit zo snel mogelijk oplossen, maar hoe ze dit gaan doen en wanneer weten ze nog niet.

Na 8 maanden (ipv de beloofde 3 maanden) geduld, nu dus nog steeds geen auto....

Wat amateuristisch, en het zijn ook geen onderdelen die de dealer er even in kan schroeven. Succes met het langere wachten....

Al nieuws over de oplossing? Lijkt me lastig om die onderdelen naderhand in te bouwen.

Wouter82 zei:
Wat amateuristisch, en het zijn ook geen onderdelen die de dealer er even in kan schroeven. Succes met het langere wachten....

Wat, het moment van afbellen OF dat het er niet op zit?

Is niet uniek.. dat een auto niet geleverd wordt zoals besteld.. en als ik lees dat het er meerdere zijn.. zal er wel iets niet goed gegaan zijn met de 'vertaling' van bestelcodes naar de praktijk aan de montageband? (uitvoeringspakketten / landenspecificaties etc..). ??
Niet zo leuk / goed te praten voor de klant.. maar m.i. duidt het wel op een goede aflevercontrole bij de dealer.. want het zijn eigenlijk functies die tijdens het rijden ontdekt/gebruikt worden..

Wat ik dus wil zeggen: het had ook zomaar gekund dat de klant het na aflevering proefondervindelijk moest vaststellen en dan ben je verder van huis qua 'gedoe'.. naar mijn mening.

.. en zoiets is niet specifiek Frans.. o_O

Hmm, dat leest alsof er na het openen van de orderboeken érgens de (standaard) uitrustingszaken voor NL exemplaren zijn gewijzigd OF dat het destijds al op de prijslijsten foutief stond...

Zoals ik het begrijp waren het bij de betreffende auto's geen opties maar behoorde het tot de standaard specificatie van betreffende modeluitvoering op moment van bestellen...

Klopt, opties zijn standaard op de blue lease allure uitvoering. Fout zit bij PN en/of de fabriek. Nederland is namelijk het enige land dat deze uitvoering met deze opties voert.

Ik ben zelf akkoord gegaan met de auto zonder de opties icm met een aantrekkelijke compensatie. Een vervanger zou namelijk weer lang kunnen duren.

Alle lof naar de dealer die zijn best heeft gedaan.

Is PN lekker mee.. dit zal een populaire, zakelijke, uitvoering zijn.. duss is nu de vraag hoeveel 'foutieve spec's' er nog onderweg zijn... :eek:

Gister de eerste zwarte in het echt zien rijden, GT uitvoering.
Viel mij eigenlijk vies tegen :(
Te donkere achterramen, zwarte velgen; miste echt elke vorm van uitstraling. En dat terwijl ik juist heel enthousiast was obv de fotos.

Zwart is ook zonde op dit model, daardoor valt er veel te veel van de details weg. Zelf zou ik altijd kiezen voor de lichtere, petrol-achtige blauwtint of het rood. En donkere achterruiten zijn prettig, maar je kunt doorslaan met het tinten. De auto van Deano hierboven heeft wat mij betreft net niet teveel tint op de achterruiten.

Denk dat je gelijk hebt met dat zwart qua details. Die donkerer achterlichten doen het ook niet goed op een zwarte auto voor mij.
Nog maar eens in het echt zien, mijn collega krijgt een BL Allure begin april (mits op tijd geleverd en met alles gemonteerd :p )

Peugeots grote primeur in Genève is natuurlijk de 208, maar het heeft ook de 508 Sport Engineered Concept meegenomen: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/peugeot-presenteert-508-sport-engineered-concept/

De 508 Sport Engineered Concept is een door Peugeot Sport onder handen genomen 508 met een plug-in hybride aandrijflijn. Van de 508 is al een 225 pk sterke plug-in versie aangekondigd, maar deze concept-car gooit het over een andere boeg. Volgens Peugeot geldt de concept-car als glimp in de toekomst, een toekomst vol sportieve geëlektrificeerde auto's.

De 508 Sport Engineered Concept heeft een 200 pk sterke geblazen benzinemotor onder de kap, een viercilinder die samenwerkt met een circa 110 pk sterke elektromotor op de vooras en een 200 pk sterke elektromotor op de achteras. Het gecombineerd vermogen: grofweg 400 pk. De 508 zou in staat zijn om in 4,3 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De tussensprint 80-120 km/h neemt slechts 2,5 tellen in beslag en om van 80 km/h naar 180 km/h te accelereren, zou je 9,3 seconden geduld moeten hebben. De topsnelheid: 250 km/h. Het accupakket heeft een capaciteit van 11,8 kWh en daarmee moet de 'plug-Peug' 50 kilometer elektrisch kunnen afleggen.

Natuurlijk heeft Peugeot Sport meer gedaan dan slechts het monteren van een krachtige aandrijflijn. Zo moeten 380 millimeter grote remschijven aan de voorzijde helpen om de auto fatsoenlijk tot bedaren te brengen. De spoorbreedte voor is 2,4 centimeter vergroot, achter bedraagt de verbreding 1,2 centimeter. Peugeot spreekt verder over een directere stuurinrichting en ook de Michelin Pilot Sport 4S-banden die om het 20-inch lichtmetaal zijn gevouwen, helpen mee.

po6yaa9b2p1j_800.jpg

f6zy8feb2bqx_800.jpg

ietyae7bqfeo_800.jpg

01ryhc3bjyp5_800.jpg

grkydbzbp4rh_800.jpg

Autobild @ Genève:

Bildergalerie-Autosalon-Genf-2019-1200x800-9f4cb7a66e896c3f.jpg

Bildergalerie-Autosalon-Genf-2019-1200x800-81294ee24cbd8361.jpg

BENZine zei:

Afgelopen week ook de 508 bekeken. Helemaal eens met jouw bevindingen. Prachtige wagen!

Maar inderdaad van binnen....
Ik ben rond de 2 meter lang en kon alleen in de handgeschakelde Active uitvoering redelijk zitten. De GT stond er met open dak; da’s geen pretje. Met mijn postuur zit ik klem tegen dak aan. Vervolgens hebben de automaten een achterlijk hoge tunnel waardoor je rechterbeen geen ruimte meer heeft.

Wie mooi wil zijn moet klein zijn dus in dit geval. Jammer. Alle Hollanders van enig formaat gaan het hier niet in uithouden.

Ik heb er in gereden, met handbak.
Op zich geen verkeerde auto, maar ik had met name van binnen niet de wauw-factor. Touchscreen bediening voor werkelijk alles is voor mij een enorme afknapper. Dat vond ik al, maar wederom bevestigd. Ventilatiebediening wil ik bijvoorbeeld gewoon als draaiknop oid; praktischer en mooier. Dashboard vond ik onrustig, je rijdt bijna voor je plezier op nacht-modus. Het kleine stuurtje bij een dergelijke grote auto zou ook niet mijn keus zijn.
Ben ook bang dat de buitenkant binnen een paar jaar alweer net zo achterhaald voelt als de oude 508 nu.
Alles bij elkaar een tegenvallend model, terwijl ik er in begin juist heel enthousiast over was.

de handbak is net als bij andere peugeots echt de grootste rommel die je kan vinden in automobiel industrie.

4Head zei:
de handbak is net als bij andere peugeots echt de grootste rommel die je kan vinden in automobiel industrie.

Onderbouwd commentaar heb ik ook weleens van betere kwaliteit gezien.

https://www.youtube.com/watch?v=5raFMCp4658

Insignia wint vanwege ruimte, rijgedrag en value for money. Doe mij maar de veel mooiere Mazda6, zowel van binnen en van buiten. Meer premium dan die 508 die op sommige vlakken fraai is afgewerkt en op andere vlakken niet

929V6 zei:
4Head zei:

Onderbouwd commentaar heb ik ook weleens van betere kwaliteit gezien.
:)
En in mijn Citroën is de bak ook altijd correct (bij het schakelen), in tegenstelling tot de spelling van de commentator.

Zag er recent een paar. Prachtige auto, maar in het zwart mis je sommige details.

Los van de stunning looks .... was de 508 geen notchback maar een sedan dan hadden de achterpassagiers ook mee gekund.
Heb de uitleg van Imperato en Vidal gelezen waarom voor dit ontwerp gekozen is en dat het daarom achterin zo krap is, maar hun argumenten tellen niet in m.n. NW Europa.
Daar is het gros van de potentiële mannelijke kopers te lang & zwaar voor een dergelijk rank design.

Hoe mooi de cockpit ook is, ook de bestuurder heeft het niet ruim: De console is zo breed dat je 'klem" zit..
Los van bovenstaande, gezegend zijn hen die de SW binnenkort ontvangen.

4Head zei:
In de industrie? Ik dacht de sloop. Tenminste, in de meeste PSA-producten voelt de bak aan alsof 'ie er een autoleven op heeft zitten.

Strak, snel, stabiel, zeker: https://www.youtube.com/watch?v=MjmX-s_GWqM

Terug
Bovenaan