Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
929V6 zei:Mooi, en ik moet zeggen dat de kleinere wielmaat bij de bovenste zeker niet te iel oogt! De 508 doet zo als geheel zelfs wel wat aan de 406 denken in z'n laatste wat chiquere verschijningsvorm.
D2 maar dan met vierkante haakjes er omheen zei:929V6 zei:Mooi, en ik moet zeggen dat de kleinere wielmaat bij de bovenste zeker niet te iel oogt! De 508 doet zo als geheel zelfs wel wat aan de 406 denken in z'n laatste wat chiquere verschijningsvorm.
Dat zijn de 16" velgen. 17" staat net wat mooier.
BENZine zei:Ik heb hem gezien bij de dealer en er in gezeten. Van buiten een prachtige auto, by far het mooiste model wat Peugeot de laatste decennia op de weg heeft gebracht.
Maar van binnen..... een net interieur maar véél te krap. Het is echt te hopen dat de SW een heel stuk ruimer is want anders denk ik dat een heel groot deel van de doelgroep niet voor een 508 zal kiezen.
Bird Nerd zei:Talisman is ook een fraaie verschijning en wel ruim en dat lijkt ook een aardige flop te zijn.
Bird Nerd zei:Talisman is ook een fraaie verschijning en wel ruim en dat lijkt ook een aardige flop te zijn.
Ach, een Mercedes CLA is nog krapper vanbinnen en die verkocht/verkoopt volgens mij ook prima. De 508 lijkt me daar een aardige concurrent voor, net wat ruimer voor dezelfde prijs, maar zeer vergelijkbaar qua concept. Mensen die ruimte nodig hebben shoppen elders.BENZine zei:Ik heb hem gezien bij de dealer en er in gezeten. Van buiten een prachtige auto, by far het mooiste model wat Peugeot de laatste decennia op de weg heeft gebracht.
Maar van binnen..... een net interieur maar véél te krap. Het is echt te hopen dat de SW een heel stuk ruimer is want anders denk ik dat een heel groot deel van de doelgroep niet voor een 508 zal kiezen.
Moderator
Omdat die mensen geen ruimte nodig hebben. Zij die dat wel hebben, kochten een Renault, Peugeot, Ford of wat dan ook. Peugeot gaat nu ook premium en dus denkt het zich een krap interieur te kunnen veroorloven, omdat ze mikken op een andere doelgroep. Gewaagde zet...Bird Nerd zei:Ik vind het sowieso altijd zo typisch dat je mensen altijd ziet/hoor/leest klagen over bv beperkte ruimte achterin of het ontbreken van een stationwagon bij bepaalde auto's. Maar ondertussen rijden we wel massaal in de 1-serie, (oude) A-klasse en V40Lijkt alsof men dat makkelijker pikt van een premiummerk
Wouter82 zei:Omdat die mensen geen ruimte nodig hebben. Zij die dat wel hebben, kochten een Renault, Peugeot, Ford of wat dan ook. Peugeot gaat nu ook premium en dus denkt het zich een krap interieur te kunnen veroorloven, omdat ze mikken op een andere doelgroep. Gewaagde zet...Bird Nerd zei:Ik vind het sowieso altijd zo typisch dat je mensen altijd ziet/hoor/leest klagen over bv beperkte ruimte achterin of het ontbreken van een stationwagon bij bepaalde auto's. Maar ondertussen rijden we wel massaal in de 1-serie, (oude) A-klasse en V40Lijkt alsof men dat makkelijker pikt van een premiummerk
Moderator
929V6 zei:Voor de gezinnen hebben ze toch de 3008 en 5008? En voor wie zou bij de vorige 508 de ruimte achterin een cruciaal aankoopargument zijn geweest? Ik denk alleen voor taxibedrijven maar voor zover die al klant zijn bij Peugeot zie ik die ook nog wel op de 5008 overstappen.
929V6 zei:Ik zie trouwens ook niet in waarom iemand die geen ruimte nodig heeft geen Peugeot zou mogen kopen.
Deano zei:Eindelijk is hij gearriveerd. Woensdag ga ik de wagen ophalen, nog even geduld dus.
![]()
Ernst Plante zei:Voor de liefhebber, hierbij die van mij.
Veel rijplezier !
![]()
Deano zei:Eindelijk is hij gearriveerd. Woensdag ga ik de wagen ophalen, nog even geduld dus.
![]()
D2 maar dan met vierkante haakjes er omheen zei:Deano zei:Eindelijk is hij gearriveerd. Woensdag ga ik de wagen ophalen, nog even geduld dus.
![]()
*Kuch* Is het vandaag niet woensdag?![]()
Bagnole (maar zoals gewoonlijk bij Nederlanders...Reyner zei:zoals gewoonlijk bij de Fransen: bagnolle de merde![]()
iDS zei:Bagnole (maar zoals gewoonlijk bij Nederlanders...Reyner zei:zoals gewoonlijk bij de Fransen: bagnolle de merde![]()
)
Wouter82 zei:Wat amateuristisch, en het zijn ook geen onderdelen die de dealer er even in kan schroeven. Succes met het langere wachten....
De 508 Sport Engineered Concept is een door Peugeot Sport onder handen genomen 508 met een plug-in hybride aandrijflijn. Van de 508 is al een 225 pk sterke plug-in versie aangekondigd, maar deze concept-car gooit het over een andere boeg. Volgens Peugeot geldt de concept-car als glimp in de toekomst, een toekomst vol sportieve geëlektrificeerde auto's.
De 508 Sport Engineered Concept heeft een 200 pk sterke geblazen benzinemotor onder de kap, een viercilinder die samenwerkt met een circa 110 pk sterke elektromotor op de vooras en een 200 pk sterke elektromotor op de achteras. Het gecombineerd vermogen: grofweg 400 pk. De 508 zou in staat zijn om in 4,3 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De tussensprint 80-120 km/h neemt slechts 2,5 tellen in beslag en om van 80 km/h naar 180 km/h te accelereren, zou je 9,3 seconden geduld moeten hebben. De topsnelheid: 250 km/h. Het accupakket heeft een capaciteit van 11,8 kWh en daarmee moet de 'plug-Peug' 50 kilometer elektrisch kunnen afleggen.
Natuurlijk heeft Peugeot Sport meer gedaan dan slechts het monteren van een krachtige aandrijflijn. Zo moeten 380 millimeter grote remschijven aan de voorzijde helpen om de auto fatsoenlijk tot bedaren te brengen. De spoorbreedte voor is 2,4 centimeter vergroot, achter bedraagt de verbreding 1,2 centimeter. Peugeot spreekt verder over een directere stuurinrichting en ook de Michelin Pilot Sport 4S-banden die om het 20-inch lichtmetaal zijn gevouwen, helpen mee.
BENZine zei:Ik heb hem gezien bij de dealer en er in gezeten. Van buiten een prachtige auto, by far het mooiste model wat Peugeot de laatste decennia op de weg heeft gebracht.
4Head zei:de handbak is net als bij andere peugeots echt de grootste rommel die je kan vinden in automobiel industrie.
929V6 zei:4Head zei:de handbak is net als bij andere peugeots echt de grootste rommel die je kan vinden in automobiel industrie.
Onderbouwd commentaar heb ik ook weleens van betere kwaliteit gezien.
geen notchback maar een sedan
In de industrie? Ik dacht de sloop. Tenminste, in de meeste PSA-producten voelt de bak aan alsof 'ie er een autoleven op heeft zitten.4Head zei:de handbak is net als bij andere peugeots echt de grootste rommel die je kan vinden in automobiel industrie.