Peugeot 508 | L sedan facelift op p. 10

Een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen, Peugeot doet dat blijkbaar wel. Ze hebben met de 508 dezelfde fout gemaakt als destijds met de 407, dat beloofde ook een onderscheidende auto te zijn maar verloor elke test vanwege te weinig binnenruimte.

In zijn topjaar deed de 407 het íets beter dan de 406 en sowieso beter dan de huidige 508.. :rolleyes: Je ziet wel vaker dat sommige D-segment auto's het even erg goed deden maar ze kakken vaak daarna in omdat zo'n Passat toch wel erg algemeen fijn is

Dat Peugeots vaak ook niet echt betrouwbaar zijn helpt ook niet echt

Nog maar een dubbeltest, ditmaal een vergelijk tussen de Peugeot 508 en Audi A4 door het eveneens Franse Auto Moto:

004-1-750x410.jpg

Notre avis, notre verdict
Grâce à son tarif bien plus avantageux lié à un équipement plus complet et surtout par son châssis d’une incroyable précision, la 508 s’impose face à une A4 trop chère mais aussi mieux construite et dotée d’une mécanique plus agréable.

Complete vergelijkingstest: https://www.auto-moto.com/essais/peugeot-508-vs-audi-a4-2018-laquelle-est-la-meilleure-essai-avis-technique-match-qualites-defauts-172013.html

De Audi A4 lijkt op alle vlakken te winnen behalve prijs en originaliteit van het interieur. Vooral de benzinemotoren van de 508 krijgen kritiek, de 1.6 Puretech is een beetje achterhaald. Aan Opel is nu de taak om een nieuwe viercilinder benzinemotor voor PSA te ontwikkelen die het kan opnemen tegen de concurrentie. De 508 maakt met dieselmotor waarschijnlijk meer indruk. Overigens, op de foto's van de vorige pagina vind ik de Renault Talisman mooier, een stuk dikker ogend. Alleen het interieur vind ik minder geslaagd, dat lijkt meer in een SUV te passen dan in een middenklasser.

dca492 zei:
Ik had ook liever de 508 een maatje groter gezien en niet met een coupe vormgeving voor de sedan, het zijn en blijven gezinswagens. Ook de SW is helemaal Lifestyle wagon qua stilering, wat mij betreft een gemiste kans en risicovolle strategie van Peugeot. Passat is recht toe recht aan en denk ik mede ook door de ruimte, veel verkocht.

Op de media slingeren wat artikelen rond waarin staat dat Peugeot nadrukkelijk niet voor Passat-aantallen gaat, maar de auto wat hoger positioneert, richting de Arteon. Dat gaat ten koste van de verkopen, maar Peugeot wil wél verdienen aan de 508 in Europa, wat VW met de Passat, Renault met de Talisman, Opel met de Insignia en Ford met de Mondeo niet lijkt te lukken, auto's die doorgaans met flinke kortingen worden gedumpt bij wagenparkondernemingen. Dergelijke kunstmatig hoog gehouden aantallen ambieert Peugeot dus helemaal niet (meer).

Het blijft echter wel de vraag of de koper bereidt is deze hogere prijs voor een Peugeot te betalen. In Frankrijk misschien wel maar in de rest van Europa?

sierrra zei:
Het blijft echter wel de vraag of de koper bereidt is deze hogere prijs voor een Peugeot te betalen. In Frankrijk misschien wel maar in de rest van Europa?
Hogere prijs? Vergeleken met z'n voorganger bedoel je?

Vergeleken met de concurrentie (die volgens mij nog niet allemaal WLTP gehomologeerd zijn) is 'ie zeer vergelijkbaar geprijsd. De Blue lease-uitvoeringen zijn ronduit concurrerend, voor dat geld haal je echt geen gelijkwaardig uitgeruste Passat (met aanzienlijk minder vermogen) hoor!

Och ja. Marge creëren i.p.v. omzet. Over een paar jaar is de omzet te laag en moet alles weer 'customer focused' zijn en doen de aantallen weer ter zake. Voor Peugeot (en ook FCA trouwens) is dit momenteel helemaal geen gekke strategie, kijk ook naar de kritiek die VAG krijgt op de relatief lage marges.

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

Andere kleuren en uitvoeringen: https://www.km77.com/coches/peugeot/508/2019/5-puertas/imagenes

Denk dat we hier snel op uitgekeken zijn, net als bij de huidige

voiture zei:
Ik vind dat wit juist erg fraai. Zeker i.c.m. het rode leder en de GT-trim.

Wit met rood; altijd fraai;)

Kan nog steeds niet wennen aan die donkere achterlichten. To much, heeft een Peug niet nodig!
Krijg een beetje Yue Loong Feeling (wie kent ‘m nog?) feeling... en dat was ook zo’n verkooptopper voor teveel geld.

Wat een mooi interieur, echt prachtig. Vind de achterlichten ook wat overdone, maar wel een erg fraaie wagen geworden. In het wit valt de dagrijverlichting ook niet zo op want dat vind ik wel een zeer grote dissonant in het ontwerp. De eerste kritieken zijn niet overwegend positief dat vind ik wel jmmr, hopelijk doet deze 508 het goed in de lease. In ieder geval verdiend Peugeot een pluim met zo'n nieuw ontwerp te komen.

ENTE zei:
voiture zei:
Ik vind dat wit juist erg fraai. Zeker i.c.m. het rode leder en de GT-trim.

Wit met rood; altijd fraai;)

Kan nog steeds niet wennen aan die donkere achterlichten. To much, heeft een Peug niet nodig!
Krijg een beetje Yue Loong Feeling (wie kent ‘m nog?) feeling... en dat was ook zo’n verkooptopper voor teveel geld.

Peugeot heeft zich wel vaker door Yue Loong laten inspireren.

1376098071-3060862344.jpg

Interieur is wel gaaf maar heb steeds het idee dat het hele dashboard vreselijk hoog is. Sowieso kan ik mijn focus niet goed zetten, te druk. Liever een hoogwaardig interieur dat wat rustiger voor het oog is. Dat drukke is alleen leuk in het begin

Afgelopen weekend heb ik dankzij de Time to Drive actie van Peug alvast in de nieuwe 508 mogen rijden. De ritten werden begeleid door instructeurs van Prodrive, altijd garantie voor wat goede autoverhalen maar remt wel ietwat om de auto helemaal uit te pluizen. Daarnaast had ik eigenlijk het liefst met de 1.5 diesel willen rijden maar die was net bezet, dus heb ik maar genoegen genomen met de 225pk GT ;) . Evengoed een aardige indruk gekregen.

Het blijft wat mij betreft een prachtige auto, ook IRL. Voorin zit je erg goed, heerlijke stoelen, laag in de auto met een vrij hoge middentunnel. Met mijn 1m80 ben ik schijnbaar perfect geproportioneerd voor de auto aangezien ik een zeer prettige zitpositie vond waarbij ik ook te allen tijde het dashboard volledig af kon lezen. De begeleider was een stuk langer en gaf aan dat het voor hem niet helemaal goed uitkwam.

De auto had een ontspannende uitwerking op mij. Hij veert prettig, is stil en uitgevoerd met diverse stumperhulpjes waardoor je snel geneigd bent op een relaxte manier te gaan rijden. Hij houdt keurig netjes afstand, remt en accelereert zelf, houdt je binnen de lijntjes, etc. Bovendien voelt 'ie -voor mij dan- vrij fors aan. De rijervaring deed me wat dat betreft een klein beetje aan de Kia Ceed denken die ik de dag ervoor reed. Niks sportiefs dus, ondanks de 225 pk. Heb voor de vorm wel even flink gasgeven, en geconstateerd dat de aandrijflijn daar prima mee overweg kan :cool: De achttrapsautomaat beviel goed, itt de DCT van Kia twijfel ik er niet aan dat ik daarmee goed zou kunnen leven. Door de koppelomvormer en het snelle schakelen voel je niet steeds die kleine onderbrekingen bij optrekken.

Ook heb ik nog een gedeelte van de rit achterin gezeten om dat te ervaren. Blijft een lastig verhaal: Ik zit net niet met mijn kop tegen het plafond, maar in mijn veel goedkopere en compactere Astra zit je ruimer en heb je een fijnere zitting. Niet geheel verrassend, toch jammer. Daarnaast blijf ik het infotainment van Peugeot een heikel punt vinden. Het scherm is joekelig groot, maar een bestemming intypen tijdens het rijden moet je echt uit je hoofd laten bijvoorbeeld. Veel andere fabrikanten maken daar juist extra grote knoppen voor in scherm, Peug probeert ze klein mogelijk te maken lijkt het. Daarnaast had ik het gevoel dat de radio stoorde, maar het was DAB+, dus volgens mij is dat in principe niet mogelijk. Mijn indruk is dan ook dat de Focal-installatie niet al te helder geluid produceert. Maar goed, dat zou ik graag nog eens meer uitgebreid testen. Maar de JBL en B&O en 'merkloze' installaties in resp de Ceed, de Focus en de Astra klinken wat mij betreft vooralsnog veel beter (met name die B&O in de Ford!).

Al met al wél een gave auto, want mooi, apart, en absoluut goed rijdend. Zou 'm graag nog een keer proberen in een voor mij meer passende uitvoering, maar als de auto pas in november bij de dealer staat komt dat misschien wat laat voor mijn beslismoment.

Bovenstaande maakt mij ook erg nieuwsgierig.

Komend weekend ga ik zelf in Eersel naar het Time to drive evenement van Peugeot. Erg benieuwd naar de rij ervaring van de nieuwe 508. Heb hem 2 maanden geleden al besteld, maar aangezien levering in November plaats vind kan ik toch niet wachten om even een rondje te doen :D

Pas in november bij de dealer!? Ik zag er gisterochtend een in ons dorp staan toen ik de kleine naar de opvang bracht. Als ie er morgen weer staat zal ik eens foto maken. Zag hem vanaf de achterkant staan, maar dat maakte niet echt indruk. Die zwarte achterlichten vind ik mwah (auto was ook donker).

Het scherm is joekelig groot, maar een bestemming intypen tijdens het rijden moet je echt uit je hoofd laten bijvoorbeeld

Dat is ingebouwde veiligheid. Een bestemming intypen tijdens het rijden moet je nóóit doen, zelfs al werkt het wel goed. Overigens vermoed ik dat het bij de 508 ook met spraakbediening werkt, aangezien dat bij de 3008 ook het geval is.

929V6 zei:
Het scherm is joekelig groot, maar een bestemming intypen tijdens het rijden moet je echt uit je hoofd laten bijvoorbeeld

Dat is ingebouwde veiligheid. Een bestemming intypen tijdens het rijden moet je nóóit doen, zelfs al werkt het wel goed. Overigens vermoed ik dat het bij de 508 ook met spraakbediening werkt, aangezien dat bij de 3008 ook het geval is.

Ingebouwde veiligheid door iets zodanig uit te voeren dat het wel werkt, maar niet goed. Dat zou een hoop verklaren tav het functioneren van PSA infotainment. Al had ik dan een plaatje van een grote roze olifant icm tekst "NIET HIERAAN DENKEN!" effectiever gevonden.

Spraakbediening hebben de meeste auto's al jaren, maar ik heb nog niet ervaren dat het net zo goed werkt als google (maps). Vaak vereist het veel tussenstappen en aanvullende acties via het scherm, en praten tegen je auto blijf ik raar vinden. Bovendien geen argument om dan maar een matig werkende interface te ontwikkelen.

@springbok: De inleidende tekst van de mail die ik van Peug kreeg was "Beste meneer [D2], Het duurt nog tot november voordat de nieuwe Peugeot 508 in onze showrooms te bewonderen valt." Dus vandaar. De auto waarmee ik reed had een Nederlands kenteken, de andere 2 modellen Franse platen. Als het eerder kan hou ik me aanbevolen. Mijn tactiek is meestal om de Autoscout24's e.d. in de gaten te houden. Nog niet gezien dat een Nederlandse dealer er feitelijk een heeft staan.

@Deano: Veel plezier alvast! Wat voor uitvoering heb je besteld?

[size=medium]Onthuld: plug-in hybrides van Peugeot 508 en 3008[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 24 september 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]

In het derde kwartaal van 2019 start Peugeot met de verkoop van de plug-in hybrideversies van de 508 en 3008. Er komen twee uitvoeringen, waarvan de krachtigste twee elektromotoren heeft.

Peugeot introduceert plug-in hybridetechniek in de 508 en 3008. De basis bestaat uit een 1.6 PureTech benzinemotor, een aangepaste e-EAT8 achttrapsautomaat, een elektromotor en een lithium-ion accupakket dat onder de achterbank is gemonteerd. Peugeot belooft een elektrische actieradius van 50 kilometer, gemeten volgens de nieuwe, ‘realistische’ WLTP-methode. De topsnelheid op alleen de elektromotor is 135 km/u, daarboven assisteert de brandstofmotor. Het opladen van de accu’s duurt via een normaal stopcontact 7 uur en via een wallbox 1 uur en 45 minuten.

Peugeot heeft twee versies ontwikkeld van de nieuwe hybride aandrijflijn: Hybrid en Hybrid4. Die eerste heeft een 180 pk sterke versie van de benzinemotor en één elektromotor die 80 kW vermogen levert. Deze motor is gekoppeld aan een accupakket van 11,8 kWh. De totale systeemoutput is volgens Peugeot 225 pk.

De Hybrid4-versie, die alleen voor de 3008 beschikbaar wordt, heeft een extra elektromotor die bij de achteras is gemonteerd. Hierdoor heeft de SUV vierwielaandrijving en flink meer vermogen. De achterste motor heeft namelijk net als de elektromotor aan de voorkant 80 kW. Daarmee zijn we er nog niet, want de benzinemotor is 20 pk sterker en het accupakket is iets krachtiger. Het resultaat is een systeemvermogen van 300 pk, de meest krachtige aandrijflijn die het merk ooit in een productie-auto aanbood.

Peugeot gaat de nieuwe plug-in hybrides vanaf het derde kwartaal van 2019 aanbieden. De prijzen verwachten we pas halverwege volgend jaar te kunnen vermelden.

peugeot-508-3008-hybrid-298343-800.jpg

peugeot-508-3008-hybrid-298341-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/september/45495-plug-in-hybrides-van-peugeot-in-twee-versies

Deano zei:
[D2] zei:
Zelf heb ik de Blue Lease Allure BlueHDI 130 besteld, met grotere two tone velgen. In de kleur donkerblauw :D

Met de handbak? Ik zou zelf voor de automaat gaan. Dat levert een mooiere en functionelere middentunnel op, en past imo goed bij het karakter van de auto en de rijhulpsystemen. Dan zou ik de grotere velgen (ca 1200 euro bovenop de prijs mede dankzij hogere CO2-uitstoot) laten voor wat ze zijn. De BL Allure komt standaard met 17", lastig om er plaatjes van de vinden maar ik vind het acceptabel ogen:

Peugeot-508-II-2018-Test-und-alle-Infos-1200x800-472f3b3e003fae6d.jpg

Hoe staan mensen tegenover de voor China te maken LWB versie van de 508? Ik zou het niet gek vinden, zeker als blijkt dat de ruimte achterin de gewone 508 niet overhoudt...

prepared-for-china-long-wheelbase-sedan-peugeot-508-l.jpg

straatos zei:
Hoe staan mensen tegenover de voor China te maken LWB versie van de 508? Ik zou het niet gek vinden, zeker als blijkt dat de ruimte achterin de gewone 508 niet overhoudt...

Ziet er oké uit, maar zowel qua concept als uitvoering is dit een traditionele sedan en dat is imo nu net níet hoe Peug in Europa de 508 wil neerzetten. Ben wel benieuwd of er kwalitatief (veel) verschillen zijn met de Europese 508. Maar ik denk dat Peugeot voor Europa vooral de SW bedacht heeft voor mensen die op zoek zijn naar meer ruimte. Sowieso schijnen ins deze regionen veel mensen van stationwagons te houden.

Blijft een plaatje en in de nieuwe Autovisie staat een test van de 508, komt er goed uit. Blijft wennen de dagrijverlichting aan de voorzijde, vind ik persoonlijk te agressief maar al met al een zeer fraaie verschijning, sterk nummer van Peugeot zeker als SW.

Tommes from auw to kevuul draifs ze niew peugeot 508 also, but nau in ze 130 bhp deezil vurzjen!

https://www.youtube.com/watch?v=8ifiu8ZGu_w

Er zullen denk ik bedrijven zijn die van de achterlichtstrip één geheel maken door die zwarte strook te vervangen.
Krijgt het iets van de uitstraling van de nieuwe Audi A7. Niet omdat ik een Audi look wil, maar dat zwarte glimmende stuk in het midden vinnik geen porum.

2audia7.jpg

Voor wie blij wordt van (uitrustings)details: Hier twee detailed walkarounds van resp. een Allure met handbak en vervolgens een GT.

https://www.youtube.com/watch?v=z17SIyqXXns

https://www.youtube.com/watch?v=IcCQucG27Bo

[D2] zei:
Deano zei:
[D2] zei:
Zelf heb ik de Blue Lease Allure BlueHDI 130 besteld, met grotere two tone velgen. In de kleur donkerblauw :D

Met de handbak? Ik zou zelf voor de automaat gaan. Dat levert een mooiere en functionelere middentunnel op, en past imo goed bij het karakter van de auto en de rijhulpsystemen. Dan zou ik de grotere velgen (ca 1200 euro bovenop de prijs mede dankzij hogere CO2-uitstoot) laten voor wat ze zijn. De BL Allure komt standaard met 17", lastig om er plaatjes van de vinden maar ik vind het acceptabel ogen:

Heb de 508 inderdaad met een handbak besteld, moest ergens de grens trekken voor mezelf. Qua rijhulpsystemen veranderd er niks tussen de automaat en de handbak (op het automatisch parkeren na dan), echter is de middentunnel wel anders. Daarentegen vind ik de middentunnel van de handbak praktischer ingericht, aangezien de inductieve oplader dan bovenop de console zit in plaats van eronder. Rijd momenteel nog de V40 en die heeft ook zo een 'vergeten' vakje achter de middenconsole, ben hier zelf niet zo weg van.

Tevens vind ik een handbak wel fijn rijden, mede doordat ik zelden in de file staat. Mocht dit wel het geval geweest zijn dan had ik zeker een automaat genomen omdat dan de meerwaarde voor mij ook groter geweest zou zijn.

De introductie van de 508 is opgeschort richting november. Heb even navraag gedaan bij de dealer, de levering van mijn wagen is opgeschoven richting begin december. Dit vond ik wel een tegenvaller, aangezien ik nog had geïnformeerd bij Peugeot Nederland voordat ik had besteld. Toen was de levertijd nog begin oktober. Aan de andere kant heb ik liever een goed geproduceerde auto, dan dat deze door haastige spoed half afgewerkt is :)

Ik was best onder de indruk van de 508 (vooral dat dashboard!), maar waar ik weer helemaal op afknapte was de donkere dakhemel. Lijkt wel een trend te zijn, want zowat iedere auto op de Mondial had een zwart interieur met dito dakhemel. Wat een claustrofobische bedoeling wordt het daardoor.

Lancia Lover zei:
Ik was best onder de indruk van de 508 (vooral dat dashboard!), maar waar ik weer helemaal op afknapte was de donkere dakhemel. Lijkt wel een trend te zijn, want zowat iedere auto op de Mondial had een zwart interieur met dito dakhemel. Wat een claustrofobische bedoening wordt het daardoor.

Het donkere hemeltje zit alleen op de GT en de GT-Line, in de Active of de Allure is 'ie gewoon wit/crèmekleurig.

@Dean: Kan ik me goed voorstellen van die handbak. Sowieso heb ik nog enigszins mijn twijfels daarbij hoor, een compacte diesel met bijbehorende smalle powerband en dat dan gekoppeld aan acht versnellingen. Ik ben bang dat dat ding bij een beetje gasgeven gelijk 3 versnellingen terugschakelt. Terwijl ik dat zelf bij een handbak maar heel zelden doe op de snelweg. Bij terug naar 5 heb je wel een directere gasrespons, maar per saldo ben je niet echt minder tijd kwijt als je naar een hogere snelheid wilt accelereren. In de GT vond ik de automaat erg prettig, maar ja, veel meer vermogen en een benzinemotor, iets zegt me dat dat niet helemaal lekker vergelijkt.

Aan de andere kant vind ik dat het interieur van de 508 echt bedoeld is om die automaat te herbergen, qua vormgeving. En in een auto met ACC incl stop & go -waar ik igv de 508 ook echt gebruik van zou willen maken- is het mijns inziens ook de meest logische keuze.

Tot mijn verbazing reed er gisteren een rode nieuwe 508 weg bij de Peugeot dealer in Culemborg.
Deze stond op Frans kenteken.
Heb er een tijdje achter gereden, maar foto's maken was helaas onverantwoord. Hij reed ook vrij stevig door.
Bij het wegrijden zag ik nog net de dagrijverlichting. Die vond ik niet zo mooi. De achterkant met die zwarte balk vind ik wel weer heel gaaf, al doet het ook wel een beetje ouderwets aan.

ClioDCI zei:
Tot mijn verbazing reed er gisteren een rode nieuwe 508 weg bij de Peugeot dealer in Culemborg.
Deze stond op Frans kenteken.
Er is een aantal Peugeots 508 in het land ivm het Time to drive-event. Een aantal daarvan staat op Frans kenteken. Zou goed kunnen zijn dat je daar é'n van gezien hebt.

[D2] zei:
Het blijft wat mij betreft een prachtige auto, ook IRL. Voorin zit je erg goed, heerlijke stoelen, laag in de auto met een vrij hoge middentunnel. Met mijn 1m80 ben ik schijnbaar perfect geproportioneerd voor de auto aangezien ik een zeer prettige zitpositie vond waarbij ik ook te allen tijde het dashboard volledig af kon lezen. De begeleider was een stuk langer en gaf aan dat het voor hem niet helemaal goed uitkwam.

De auto had een ontspannende uitwerking op mij. Hij veert prettig, is stil en uitgevoerd met diverse stumperhulpjes waardoor je snel geneigd bent op een relaxte manier te gaan rijden. Hij houdt keurig netjes afstand, remt en accelereert zelf, houdt je binnen de lijntjes, etc. Bovendien voelt 'ie -voor mij dan- vrij fors aan. De rijervaring deed me wat dat betreft een klein beetje aan de Kia Ceed denken die ik de dag ervoor reed. Niks sportiefs dus, ondanks de 225 pk. Heb voor de vorm wel even flink gasgeven, en geconstateerd dat de aandrijflijn daar prima mee overweg kan :cool: De achttrapsautomaat beviel goed, itt de DCT van Kia twijfel ik er niet aan dat ik daarmee goed zou kunnen leven. Door de koppelomvormer en het snelle schakelen voel je niet steeds die kleine onderbrekingen bij optrekken.

Ik heb net als D2 inmiddels een stuk met de nieuwe 508 als 225pk sterke GT mogen rijden. Ik ben het voor het grootste deel eens met wat er hierboven is gezegd. De dode hoek vind ik vrij groot. Ik vind de A-stijlen op zich al opvallend dik, maar door mijn lengte zit de binnenspiegel precies in mijn gezichtsveld. Dat betekent dat bijna alles rechts voor de auto in de dode hoek zit.

Ik vind, net als D2, de GT niet sportief, maar het is erg prettig om een beetje vermogen achter de hand te hebben. Al met al een erg mooie en erg fijne auto.

Doe mij maar die A5 Sportback. Eén van de mooiste auto's op de markt. En ik kan maar niet aan die plompe neus van de 508 wennen. Past gewoon niet bij de rest van de mooie koets

Mooie wagen de A5, maar als puntje bijnpaaltje komt, biedt de 508 wel meer waar voor zijn geld.
En weer zo'n journalisten die met de hype meeheulen en dit vierdeurs coupés noemen. Het zijn gewoon hatchbacks hoor jongens van de ANWB!

AE deed een triotest: 508 vs Kia Optima vs Opel Insignia.
https://www.autoexpress.co.uk/peugeot/508/105089/peugeot-508-fastback-vs-kia-optima-vs-vauxhall-insignia-grand-sport

Ik zag van de week een 508 'in het wild' voor mij uit door het drukke verkeer 'schieten'.. TJ kenteken.

Kwam ik de dag erop bij een Peugeot dealer.. niks van een nieuwe 508 in de showroom te ontdekken..

Blijkt de dealerintroductie pas begin 2019 te zijn..?? o_O
https://mulderautomotive.nl/peugeot-nieuws/eindelijk-is-nieuwe-peugeot-508-onthuld/

Was dus een aardige 'voorloper', die 508 die ik zag..
Wat heeft het nou voor zin om de 508 al door de pers te laten beoordelen in een NL test.. terwijl mensen die er daardoor geïnteresseerd door worden.. bij de dealer voor nop komen voor een proefrit. / zit???

Ja, een orderformulier kan je vast al wel ondertekenen.. maar is dat wat je wilt bij zo'n nieuwe auto?

@Durashift: ik meen mij te herinneren dat zulks ook het geval was bij mijn 406 en sowieso ook bij de 308SW...rare lange tijd idd tussen intro en daadwerkelijk op voorraad staan.

Ik heb de nieuwe 508 ook zien rijden in augustus dit jaar, nabij Schiphol. Frans kenteken.
Zo in een flits (op dat moment zat ik achter het stuur van een uiterst snelle Duitser met dito rijgedrag :)) een slanke ranke verschijning. Oogt een stuk kleiner dan de huidige. Wel fraai!

Er gaat een aantal auto's van het nieuwe model langs bepaalde dealers. Geïnteresseerden en (potentiële) klanten kunnen er alvast mee rijden. Hoe dat precies met aanmelden etc. gaat weet ik niet, maar daar kan [D2] vast meer over vertellen.

De 508 komt over het algemeen in november bij de dealers te staan. Mijn bestelling wordt eind november/ begin december afgeleverd. Dus neem aan dat de meeste dealers er dan ook wel 1 in de showroom hebben staan.

Vandaag de 2e generatie Daihatsu Copen gezien en het was mij opeens duidelijk waar Peugeot het idee van de slagtanden vandaan heeft...

Dit exemplaar uit 2014:
lnqGQtu.jpg

Zojuist gebeld door de leverende dealer. Mijn 508 zou eerst in oktober (26e) komen. Nu is er helemaal geen leverdatum meer bekend. Ze krijgen het daar schijnbaar niet opgestart. Januari 2019 wordt ook niet gehaald. Afwachten dus...wat een aanfluiting.

Terug
Bovenaan