Peugeot 508 | L sedan facelift op p. 10

P. Klieder zei:
iDS zei:
Blablablablabla,...

Ik weet niet hoe jij een auto ingymt maar het lage deel loopt ongeveer gelijk met de achterbank. Dus dan heb je geen last van een ruitje wat in de carrosserie zit.

Tenzij iDS ....

images

:)

929V6 zei:
En dan moet hij ook nog achterstevoren instappen...

:D

Überhaupt is in en uitstappen in wagens met dit soort aflopende daklijnen een pijniging.
Onlangs met z’n vieren in een A5 diep België in. Heb me er met moeite in kunnen wurmen. En toen zat ik enkele uren klem tegen het dak... bij het uitstappen leek ik op de gebochelde vriend van de post bovenaan de pagina:)

Maar wie Premium wil overkomen moet de pijn kunnen verdragen;)

Zat de 1.90 m. lange AW redacteur Frank Jacobs niet een keer op de achterbank van de Arteon, waarbij de beenruimte vorstelijk is en de hoofdruimte net aan? Betekent dat kleinere mensen meer dan comfi zitten. Iets zegt me dat dit bij de 508 niet het geval is. We shall see.

Ik heb 'm er ff bijgezocht: https://www.autoweek.nl/rijimpressie/volkswagen-arteon-2017/
Grappig ook: https://www.volkswagen.nl/voorraad/test/contentpage-test-ivo

Ik hoorde vandaag bij de Peugeot dealer dat de 508 pas in september in de showroom staat. Dat zou ook met de WLTP te maken hebben.

Maar hoe dan ook, ik vind dat onbegrijpelijk. De auto is NU geïntroduceerd, stond in Geneve, is NU hot in de autopers, dus staat NU volop in de belangstelling bij de potentiële klant. Dan moet je het ijzer toch smeden als het heet is, de auto z.s.m. in de showrooms zetten en orders noteren?

Alfa Romeo maakte het nog veel bonter met de Giulia, maar een half jaar bij de 508 is ook veel te lang. Dat doen de Duitsers beter.

BENZine zei:
Alfa Romeo maakte het nog veel bonter met de Giulia, maar een half jaar bij de 508 is ook veel te lang. Dat doen de Duitsers beter.

Tegen die tijd wordt ook de 508 SW geïntroduceerd dus wellicht valt de schade mee. Maar idd de Duitsers doen dit vele malen beter.

straatos zei:
Zat de 1.90 m. lange AW redacteur Frank Jacobs niet een keer op de achterbank van de Arteon, waarbij de beenruimte vorstelijk is en de hoofdruimte net aan? Betekent dat kleinere mensen meer dan comfi zitten. Iets zegt me dat dit bij de 508 niet het geval is. We shall see.

Ik ben 1,91 en vind een Passat sedan op de achterbank al net aan acceptabel. Met de Arteon en 508 heb ik geen ervaring, maar het zou met verbazen als het beter is. Het lijkt me ook niet het belangrijkste bij dit soort auto's als ik eerlijk ben, als je ruimte wil koop (of lease) je toch wel de SW of een auto zonder "coupé-lijn".

In de Franse driekleur, zet er dan ook een blauwe 508 bij in niet-GT uitvoering.

Ik denk dat deze auto heel mooi oud gaat worden, vind het een prachtige wagen. Erg benieuwd naar de SW, en een nieuwe RXH.

Idd een prachtige wagen geworden, kan persoonlijk niet wennen aan de oplossing voor de dagrijverlichting, oog veel en veel te agressief, uit verhouding met de rest van het elegante ontwerp, erg jammer. Gelukkig valt eea veel minder op bij de witte uitvoering.

^^^ En dat zegt iemand die helemaal gek is van de Lexus LS :)

Naar mijn mening heeft de 508 zo’n elementje als die drv juist nodig, gum het weg en er staat een hele gemiddelde en ietwat saaie auto.

BENZine zei:
^^^ En dat zegt iemand die helemaal gek is van de Lexus LS :)

Naar mijn mening heeft de 508 zo’n elementje als die drv juist nodig, gum het weg en er staat een hele gemiddelde en ietwat saaie auto.

Idd maar bij Lexus is de stijl doorgetrokken overal, mooi of niet, hier lijkt het achteraf bedacht om het ontwerp scherper te maken. Vind dit jmmr, verder zeer geslaagd vooral interieur.

Kleine beetje om het exterieur wat scherper te maken vind ik juist wel een goede actie.
Bij Lexus vind ik het persoonlijk te ver doorgetrokken. Ieder z'n ding denk ik.

Maar over het interieur zijn we het eens :)

@Benzine:
Dat vroegtijdig presenteren is iets dat al vele jaren wordt toegepast. Heel duidelijk herinner ik me de situatie met de Opel Calibra, die liet na de voorstelling nog negen maanden op zich wachten. Er was toen discussie of de wagen in Genève als nieuw model kon getoond worden gezien de start vande verkoop nog zover weg lag.
Nu: wat Ford met de huidige Mondeo heeft gepresteerd (introductie twee jaar na de voorstelling) is niet goed uitgedraaid: de Passat is met het merendeel van het clienteel gaan lopen. Idem met de C5 Aircross: vorig jaar gepresenteerd, nu is het helemaal stil geworden rond de wagen en hij zal pas dit najaar in de etalage staan. Dan is ook de interesse voor een deel afgezwakt.
Bij de 508 is de periode tussen presentatie en uitlevering nog te overbruggen, al mag Peugeot niet telang wachten met het opnemen van orders.

Helemaal mee eens, mediastilte is de doodsteek voor een nieuw product. Je moet de hype levend houden.

Net als de Ford Focus, die is weken geleden uitgelekt, ondanks dat het geen officieel Ford bericht was zou ik als ik hun was er wel wat mee doen.

iDS zei:
Bij de 508 is de periode tussen presentatie en uitlevering nog te overbruggen, al mag Peugeot niet telang wachten met het opnemen van orders.

De First Edition kan nu al gereserveerd worden.

Die FE gaat alleen ‘MallePietje’ aanschaffen.
Iedere dealer kent ze wel; vaak vrijgezelle oudere jongeren die helemaal maf zijn van het merk en eigenlijk niet weten wat ze met het verdiende geld moeten doen:T

https://www.youtube.com/watch?v=eqSSNAOuhUI

Leuk filmpje met aan het eind prijzen (geschat);
Active trim vanaf ca. 30.000 pond

Voor mensen die naar de introductie willen:

https://www.peugeot.nl/508-registratie/

Voor mij vervalt hij helaas, ik moet hierna in een VAG-auto gaan rijden, hierbuiten mag niets gekozen worden.
Zo verschrikkelijk is het niet, maar toch wel erg jammer dat deze dan afvalt.

Bij de introductie was er sprake van een Chinese 4-deursversie die geïntroduceerd zou worden op de show van Beijing.
Iemand al iets van gezien??

Peugeot heeft prijslabels gehangen aan de nieuwe 508. De auto wisselt vanaf zo'n 38 mille van eigenaar.

Zeer kort op de presentatie van de nieuwe 508 liet Peugeot al weten wat de auto zou gaan kosten. Althans, de destijds gecommuniceerde prijzen hadden betrekking op de behoorlijk uitbundig aangeklede First Edition-modellen. Wie de 58 mille die daarvoor minimaal betaald moest worden te gortig vond, kan de 508 nu weer op zijn shortlist zetten.

De vanafprijs van de reguliere 508 is vastgesteld op € 42.190. Voor dat bedrag krijg je de sleutels van de 508 Active met 180 pk sterke PureTech-benzinemotor overhandigd. Schakelen geschiedt, net als bij alle benzine-508's, met een achttrapsautomaat. Wie dezelfde motor in combinatie met de Allure- of GT-Line-uitvoering wenst, moet respectievelijk € 44.540 of € 48.140 naar Peugeot overmaken. De krachtigste benzinemotor, de 225 pk sterke PureTech, is voorbehouden aan de GT en kost minimaal € 54.790.

Op dieselvlak heeft Peugeot de 130 pk sterke BlueHDi als basismotor klaarstaan. Deze 1.5 is als Active, de enige 508 met een handgeschakelde zesbak, te koop vanaf € 38.590. De Allure, met achttrapsautomaat, kost minimaal € 43.740. De topdiesel is de 180 pk sterke 2.0 BlueHDi die, tevens met automaat, € 55.340 kost. Net als bij de benzinemotoren het geval is, is deze dikste diesel voorbehouden aan de GT-uitvoering.

Natuurlijk heeft Peugeot ook weer op de leasemarkt gerichte Blue Lease-smaken in het leven geroepen. Voor deze leaseuitvoeringen is ook een 160 pk sterke BlueHDi beschikbaar gesteld. De prijzen van die versies zijn in onderstaande prijzenoverzicht opgenomen. In september staat de 508 bij de dealers.

Best apart dat er nog drie diesels worden aangeboden. Ook de strategie m.b.t. automaat lijkt wat vreemd.
Ongetwijfeld zal er nog wel een minder krachtige benzine-variant komen, maar jammer dat die er niet meteen is. Geldt al helemaal voor een door afwezigheid schitterende hybride (en elektrische) variant. Gemiste kansen wat mij betreft.
Neemt niet weg dat het een prachtige auto is. Of 38k voor een diesel met 130 pk en basis-trim een reëel bedrag is? Ik vraag het me af. Een instap-benzine van € 34.995,- had me handiger geleken.

Basisprijs komt overeen met concurrentie, van de dieselmotor met handbak. Het is wel een enorme stap als je een luxere uitvoering en diesel wilt. Maar dan is ie vergelijkbaar met bv de Mazda6 2.2 150 Essence.

Benzinemotorstrategie is behoorlijk apart. Een automaat met 180pk. Maar aan de andere kant; basisversies van D-segmenters verkopen niet zo goed meer, men gaat liever voor een ruime en luxe C-segmenter. Dus misschien niet zo raar dat sommige merken hem dan hogerop positioneren

danielauto zei:
Poeh, dat is niet mis die prijzen :-( Gaat in de lease natuurlijk dik geklopt worden door bijv de Passat.

Precies, ik vermoed dat dit in de lease absoluut geen aantrekkelijke auto gaat worden.
Maar goed, de ervaren mensen bij Peugeot zullen er wel over nagedacht hebben.

(wel apart dat er geen instap motor van 120pk ofzo is, persoonlijk hoeft zo'n bak vermogen niet meer van mij)

Vind de belijning fraai maar begrijp idd ook niet de forse vermogens, nergens voor nodig en tevens niet waarom de auto als coupe is ontworpen met ene lage daklijn. Dit zijn toch per definitie ook gezinswagens.... .

https://media.peugeot.nl/file/70/5/prijzen-en-specificaties-nieuwe-peugeot-508-blue-lease.410705.pdf#_ga=2.154047355.279415500.1526652934-1119487173.1526652934&_gac=1.212060448.1526652946.EAIaIQobChMI_JX-qrmP2wIVQUAbCh2-mg0bEAAYASAAEgIjUvD_BwE

Lijkt iets genuanceerder.
Zo valt het nog mee en de Active is al redelijk compleet.

danielauto zei:
Poeh, dat is niet mis die prijzen :-( Gaat in de lease natuurlijk dik geklopt worden door bijv de Passat.

Volgens mij is de nieuwe Peugeot al WLTP gehomologeerd, en de Passat nog niet. Sowieso zijn volgens mij heel veel VAG-modellen nog niet 'door de WLTP gehaald'. Als dat eenmaal gebeurd is kun je er op rekening dat al die modellen aanzienlijk duurder worden, aangezien dit resulteert in een aanzienlijk hogere uitstoot op papier terwijl het BPM-beleid geen spat minder streng is geworden. Heel veel extra belasting dus, al proberen merken het bij bestaande modellen te camoufleren met extra uitrusting anderszins nieuwe features. Het moet nog steeds een beetje indalen hier merk ik, maar alle (fossiele brandstof-)auto's gaan in de komende maanden aanzienlijk duurder worden. Recente nieuwe of vernieuwde modellen, zoals de 508 en de Mazda 6, zijn hier een voorbode van.

Belachelijk hoge prijzen, inderdaad dankzij de WLTP aanpassingen. En inderdaad gaan alle auto’s in dit segment tussen de 3 en 5k in prijs omhoog, puur aan belasting! De staat gaat goede tijden tegemoet.... denkt men misschien, maar velen zullen hierdoor besluiten om veel langer door te blijven rijden met hun huidige auto. En welk doel is er dan mee gediend? Niet het milieu, want een 5 jaar oude auto is véél vervuilender dan een nieuwe.

BENZine zei:
Belachelijk hoge prijzen, inderdaad dankzij de WLTP aanpassingen. En inderdaad gaan alle auto’s in dit segment tussen de 3 en 5k in prijs omhoog, puur aan belasting! De staat gaat goede tijden tegemoet.... denkt men misschien, maar velen zullen hierdoor besluiten om veel langer door te blijven rijden met hun huidige auto. En welk doel is er dan mee gediend? Niet het milieu, want een 5 jaar oude auto is véél vervuilender dan een nieuwe.

De nieuwe V60 is vergeleken met concurrentie wel heel scherp geprijsd en volgens WLTP in tegenstelling tot de concurrentie.

Springbok zei:
BENZine zei:

De nieuwe V60 is vergeleken met concurrentie wel heel scherp geprijsd en volgens WLTP in tegenstelling tot de concurrentie.

Volgens mij is die auto bewust heel scherp geprijsd om de concurrentie aan te kunnen gaan. Ten opzichte van z'n voorganger is 'ie echter dermate veel duurder dat huidige V60-rijders waarschijnlijk ergens anders gaan shoppen. Het is tegelijkertijd ook een aanzienlijk grotere en zwaardere auto dan de vorige. Daarnaast is er geen D2-uitvoering meer en krijgt de S60 helemaal geen diesels meer. Ook een manier om de WLTP-boodschap te verpakken. Je kunt in ieder geval niet beweren dat de WLTP in het geval van Volvo géén effect heeft gehad op de prijzen.

... Et à partir d'aujourd'hui, il est possible de configurer une peugeot 508!

https://www.peugeot.fr/gamme/nos-vehicules/508/configurer.html#/?cfgStep=0

"Een ruime SW-uitvoering komt eraan, in oktober op de autosalon van Parijs wordt de stationwagon gepresenteerd. Dat wordt geen klassieke pakezel, zoals de uitgaande 508 SW dat is: “We zetten de sportieve ontwerplijn door met de SW.” Reken dus op een fraai gelijnde auto met een coupé-achtige lijn, een heel ander concept dan Peugeot nu aanbiedt. Bij de uitgaande 508 koos zo’n 80 procent van de klanten in Nederland voor een SW, bij de nieuwe model verwacht De Vos dat dit minder zal zijn: “De nieuwe 508 is een hatchback met een grote achterklep en daardoor in de basis al praktischer, dus niet iedereen zal nog een SW nodig hebben.” https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/mei/44890-peugeot-508-alles-wat-je-nog-niet-wist

[D2] zei:
... Et à partir d'aujourd'hui, il est possible de configurer une peugeot 508!

https://www.peugeot.fr/gamme/nos-vehicules/508/configurer.html#/?cfgStep=0

(y)

Active
V3DImage.ashx

V3DImage.ashx

V3DImage.ashx

Allure
V3DImage.ashx

V3DImage.ashx

V3DImage.ashx

GT-Line
V3DImage.ashx

V3DImage.ashx

V3DImage.ashx

GT
V3DImage.ashx

V3DImage.ashx

V3DImage.ashx

Plaatjes konden helaas niet nog kleiner.. :rolleyes:

De velgen op de Allure zijn de 'Merion'-velgen (afgebeeld in two-tone uitvoering) die in Nederland standaard zijn op de BL Allure en BL GT-Line.

Jammer van het wat saaie kleurenpalet, maar ben en blijf enthousiast over deze Peugeot. Ze hebben het gewoon weer geflikt, een auto maken die ik wil hebben. Hopelijk blijft die hebberigheid ook ná de proefrit, itt bij andere Peugeots.

De neus vind ik toch echt te lomp en te lang. Past imo totaal niet bij de rest van de koets dat wel fraai is

Dat dashboard is sheer genius... en daar kijk je als bezitter / rijder toch het meest naar.

Bird Nerd zei:
De neus vind ik toch echt te lomp en te lang. Past imo totaal niet bij de rest van de koets dat wel fraai is

Overhang voor is ook te fors voor het mooie. Maar uitgesproken 'mooi' is ook niet direct wat in me opkomt bij Peugeots, het is meer dat ze me blijven intrigeren. En dat vind ik misschien wel belangrijker dan 'mooi'.

straatos zei:
Dat dashboard is sheer genius... en daar kijk je als bezitter / rijder toch het meest naar.

Exact, dus die premium dashboards hebben toch meerwaarde....

Trouwens, dat ambient licht zie je ook op steeds mee auto's.

Dashboards in premium auto's zijn premium. Premium staat voor mooie(re) materialen, mooie afwerking, verzorgde details (....bijvoorbeeld ambient lighting). Dat sijpelt door naar fabrikanten die ook upmarket willen. DE 508 is een mooi voorbeeld van upmarket richting Audi A5/BMW 4GC (hee, die worden wel als premium gezien).

P. Klieder zei:
Dashboards in premium auto's zijn premium. Premium staat voor mooie(re) materialen, mooie afwerking, verzorgde details (....bijvoorbeeld ambient lighting).

Dat heeft mijn Astra ook, zachte materialen op het dashboard en de portieren, 'stiksels' op de middenconsole, chroomrandjes, draaiknoppen met een beetje weerstand een klikgeluidje erin, stoelen afgewerkt met geperforeerd leer met piping en stiksels in twee verschillende kleuren, LED-strips in de deuren, etc. Heeft niks met premium te maken, als je een nieuwe auto koopt bij de (non-budget) volumemerken in een wat duurdere uitvoering of hoger segment, dan zitten dat soort snuisterijen er gewoon op. Anders tel je als merk niet mee. Bij een topmodel als de 508 mag je dat in de instapuitvoeringen ook verwachten, een instap-Insignia oid heeft ook echt geen Fisher Price-interieur.

EDIT: In mijn beleving is de truc met de kwaliteitsbeleving in het interieur vooral een 'uitvinding' van Audi, waar BMW en Mercedes achteraan zijn gaan hobbelen. Maar nog steeds oogt en voelt bijvoorbeeld een BMW 1 of 3 vanbinnen lang niet zo chique als een Audi wat mij betreft.

[D2] zei:
EDIT: In mijn beleving is de truc met de kwaliteitsbeleving in het interieur vooral een 'uitvinding' van Audi, waar BMW en Mercedes achteraan zijn gaan hobbelen. Maar nog steeds oogt en voelt bijvoorbeeld een BMW 1 of 3 vanbinnen lang niet zo chique als een Audi wat mij betreft.

Dat is mijn idee ook. Die fabrikanten zien dat het "goed werkt" en passen het ook toe. Een Dacia heeft inmiddels ook airco en lichtmetaal. En hippe uitvoeringen terwijl het merk 10 jaar geleden entree maakte als buitengewoon sobere maar goede en voordelige auto's.

Neemt niet weg dat verblijven in een interieur wat echt mooi is afgewerkt op mij persoonlijk een positieve uitstraling heeft. Meer dan bijvoorbeeld het interieur van de Auris die ik ook gehad heb.

Terug
Bovenaan