Matthijs82
Startmotor
Wel makkelijk, zit een kant en klare recycle knop op het dashboard voor als je hem zat bent 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ford Mondeo 5d hb 4871 mm 2850 mm
Hyundai i40 4d sd 4745 mm 2770 mm
Kia Optima 4d sd 4855 mm 2805 mm
Mazda6 4d sd 4865 mm 2830 mm
Opel Insignia 5d hb 4897 mm 2829 mm
Peugeot 508 5d hb 4750 mm 2793 mm
Renault Talisman 4d sd 4848 mm 2808 mm
Skoda Superb 5d hb 4861 mm 2841 mm
Toyota Avensis 4d sd 4750 mm 2700 mm
Volkswagen Passat 4d sd 4767 mm 2791 mm
iDS zei:@ D-C:
volgens een technische tekening op AMS verschenen is hij breder dan in jouw overzicht, nl.1859 mm.
Ik denk dat je het niet bij het juiste eind hebt.iDS zei:Opvallend trouwens (en een goeie zet vind ik):geen knipperlichten in de spiegels. Die zitten waarschijnlijk in de DRV verwerkt en zijn zo genoeg zichtbaar van af de zijkant.
iDS zei:Opvallend trouwens (en een goeie zet vind ik):geen knipperlichten in de spiegels. Die zitten waarschijnlijk in de DRV verwerkt en zijn zo genoeg zichtbaar van af de zijkant.
Het maakt spiegelsniet mooier, wel nog maar eens een pak duurder en ze zijn niet zichtbaarder dan de DRV van deze 508, dat zie je toch aan de profielbeelden.P. Klieder zei:iDS zei:Opvallend trouwens (en een goeie zet vind ik):geen knipperlichten in de spiegels. Die zitten waarschijnlijk in de DRV verwerkt en zijn zo genoeg zichtbaar van af de zijkant.
Wat vind je daar goed aan dan? In de spiegels zijn ze juist er goed zichtbaar.
Oeps, inderdaad: een breedte van 2800 zou iets teveel van het goede zijn!D-C zei:iDS zei:@ D-C:
volgens een technische tekening op AMS verschenen is hij breder dan in jouw overzicht, nl.1859 mm.
Eerste cijfer is lengte, tweede is wielbasis. Maar bedankt voor de exacte getallen, de wielbasis is dus 2 mm langer dan de Passat en in de lengte scheelt het 19 mm. De 508 is dus in ieder geval niet te klein.
speedtouch zei:Dat werd dan wel tijd ook! Ik vind dat als het bij de konkurrenten leverbaar is moet Peugeot ook kunnen leveren a). en b) ze hebben zelf een geschiedenis opgebouwd met schuif(kantel)dak!
ENTE zei:speedtouch zei:Dat werd dan wel tijd ook! Ik vind dat als het bij de konkurrenten leverbaar is moet Peugeot ook kunnen leveren a). en b) ze hebben zelf een geschiedenis opgebouwd met schuif(kantel)dak!
Isla zou trots op je zijn:T
ENTE zei:+1 speedtouch! En toch kreeg ik het voor elkaar om ooit een 404 zonder open dak te kopen![]()
Zucht..... leren ze het nu nooit....Bird Nerd zei:Hopelijk gewoon knoppen voor de climatronic ipv alles via het touchscreen zoals bij de 308.
Touchscreen...
![]()
![]()
Opvallend trouwens (en een goeie zet vind ik):geen knipperlichten in de spiegels. Die zitten waarschijnlijk in de DRV verwerkt en zijn zo genoeg zichtbaar van af de zijkant.
Matthijs82 zei:Zitten in de "tijger tanden" DRL's idd.
Wel apart, ik dacht dat NL-wetgeving verplicht om knipperlichten in de zijkant te hebben.
Filmpje in het frans met wat leuk beelden.
https://www.youtube.com/watch?v=GpUzvTzMCL4
Ben heel benieuwd hoe de "basis" versie eruit komt te zien, instapmodel zeg maar.
![]()
Opvallend trouwens (en een goeie zet vind ik):geen knipperlichten in de spiegels. Die zitten waarschijnlijk in de DRV verwerkt en zijn zo genoeg zichtbaar van af de zijkant.
Ik vind hem recht van voren ook wel iets hebben van de SR1 concept.
iDS zei:Opvallend trouwens (en een goeie zet vind ik):geen knipperlichten in de spiegels. Die zitten waarschijnlijk in de DRV verwerkt en zijn zo genoeg zichtbaar van af de zijkant.
Rembrandt zei:Je “eigen” filmpje laat zien (4.56 en 5.18) dat er wel degelijk knipperlichten in de spiegels zitten.
B-J zei:Maar zijn het niet juist de "niet-baanbrekende" designs van Peugeot die we nou nog als mooi beschouwen? De 404, 604, 405 en 406 waren nou niet echte design statements, maar gewoon nette, ingetogen auto's. De avant-gardisten konden toen, en misschien tegenwoordig ook wel weer, uitwijken naar Citroen/DS.
Nu ik hem, dankzij de filmpjes, in het "echt" zo zie, vind ik hem bijzonder fraai. Gaaf ook dat de meeste motoren over wat meer pit beschikken. Doe mij maar die 1.6thp met 225pk!![]()
iDS zei:En ondertussen een reden gevonden die er toch toe doet: in het filmpje op Youtube verschijnt een fractie van een seconde een basisversie. Die heeft géén LED-koplampen en géén LED-slagtanden. Bij die versie is dat gewoon een chroomaccent (ziet er eigenlijk niet minder uit) en zitten het knipperlicht en DRV gewoon in de koplampen verwerkt.
Dat was bij Renault ook pas sinds de Laguna I. De R12, R18 en R21 waren bij introductie allemaal sedans. Tenzij je de R16 t/m Vel Satis als voorgangers van de Talisman wil zien.Hans406 zei:Nu ontstaat wel de situatie dat Peugeot in de (middel)grote klasse een hatchback (liftback) heeft, waar ze sinds mensenheugenis een traditionele sedan hadden, en bij Citroën en Renault is het net andersom!
Zolang er geen grotere auto's zijn bij Citroën, Peugeot en Renault als de C5, 508 en Talisman, veeg ik ze voor het gemak op 1 hoop, het D- en E-segment. Overigens zijn de huidige D-segment auto's onderhand groter dan de toenmalige E-segmenters.929V6 zei:Dat was bij Renault ook pas sinds de Laguna I. De R12, R18 en R21 waren bij introductie allemaal sedans. Tenzij je de R16 t/m Vel Satis als voorgangers van de Talisman wil zien.Hans406 zei:Nu ontstaat wel de situatie dat Peugeot in de (middel)grote klasse een hatchback (liftback) heeft, waar ze sinds mensenheugenis een traditionele sedan hadden, en bij Citroën en Renault is het net andersom!
The OCC zei:De spirituele opvolger van de 406/406 coupe in mijn mening:
![]()
Waarom ik dat vind? de opvolger 407 vond ik maar een sullig en braaf uiterlijk hebben. Eerste generatie 508 was wel wat beter maar nog niet echt waar ik denk van hier draai ik me voor om.
Maar deze 2e generatie 508 heeft weer een stoere/ruige blik dat de 406 ook had:
![]()
![]()
Btw: Heb nu pas ontdekt dat er een 508 embleem op de motorkap zit.