Carfanatic
Wegverkenner
https://www.youtube.com/watch?v=ZOMmE2l5l4A
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dca492 zei:Prijzen lijken mij dus voor full spec versies, en dan zijn die dik in orde lijkt mij. Daar heb je geen dik aangeklede A4 of A5 voor. Erg mooie wagen de 508, behalve de dagrijverlichting, kan er niet aan wennen, maar verder een topper, goed gedaan van Peugeot.
Matthijs82 zei:dca492 zei:Prijzen lijken mij dus voor full spec versies, en dan zijn die dik in orde lijkt mij. Daar heb je geen dik aangeklede A4 of A5 voor. Erg mooie wagen de 508, behalve de dagrijverlichting, kan er niet aan wennen, maar verder een topper, goed gedaan van Peugeot.
Daar heb je gelijk in. Krijg het even niet voor elkaar om de specs hier te krijgen.
Matthijs82 zei:Hoe meer ik er over na denk hoe meer je gelijk hebt
Maar het is me gelukt, heb een PDF op de site weten te vinden.
https://reserveren-nieuwe508.peugeot.nl/Sources/AP/mentions/nl-NL/Technicaldetails.pdf
(Hij is wel heel dik aangekleed)
BENZine zei:Uit eerste testjes blijkt toch dat ie achterin krap is en weinig bagageruimte heeft tov de concurrentie. Ik was daar al bang voor, en ik denk dat het een groot succes in de weg staat.
Maar misschien volgt er straks een ruime 508 SW, dan verandert de zaak natuurlijk.
straatos zei:Tis dus een sedan, maar met echt 5de deur. Da's een tijd geleden dat ik dat zag. Geeft meerwaarde.
![]()
Tis dus een sedan, maar met echt 5de deur
Bird Nerd zei:Aangezien D-segmenters niet meer perse voor hun ruimte worden gekocht/geleased (C-segmenters zijn ruim zat) mikken ze dus op iets anders. 3-serie, A4 en C-klasse zijn ook niet bijzonder ruim
BENZine zei:Bird Nerd zei:Aangezien D-segmenters niet meer perse voor hun ruimte worden gekocht/geleased (C-segmenters zijn ruim zat) mikken ze dus op iets anders. 3-serie, A4 en C-klasse zijn ook niet bijzonder ruim
Peugeot moet niet de strijd aangaan met BMW, Mercedes en Audi, dat kunnen ze nooit winnen. Tenzij Peugeot iets extra’s toevoegt, en dat had extra binnenruimte moeten zijn. Gemiste kans dus.
dca492 zei:Peugeot gaat ook de strijd niet aan. Franse avant garde hoeft zich niet te bewijzen.
moBENZine zei:dca492 zei:Peugeot gaat ook de strijd niet aan. Franse avant garde hoeft zich niet te bewijzen.
Dat was ooit zo (al lijken de Fransen zelf daar nig steeds in te geloven). In de jaren 70 en 80 hadden Franse voitures een grote vaste aanhang. Met onderscheidend design, maar vooral vanwege een ongeëvenaard comfort door hydropneumatische vering en onafhankelijke wielophanging. Tegenwoordig zijn Peugeot, Citroen en Renault qua comfort niet meer onderscheidend.
Moderator
voiture zei:Ook in de versie met open dak achterin genoeg ruimte voor het hoofd (1.88 m).
De nieuwe 508 225pk First Edition. Aut......57.990 euro eye popping smiley. Voor 59 mille heb je een 430i GC High Executive Aut. Die is natuurlijk wat minder riant uitgerust, maar duidelijk lijkt me wel dat Peugeot zich qua prijzen op de A5, 4GC en Arteon richt en niet op Superb en co. Ik vraag me af of ze het daarmee gaan redden........
Die is er nu nog niet, dat is dus een open vraag zonder enige waarde.Bird Nerd zei:Hoeveel mensen kopen uberhaupt een D-segmenter van Peugeot met meer dan 200pk...
M.i. verkoopt de A5 veel beter dan de Arteon, dus ik weet niet of de Arteon de juiste referentie is.BENZine zei:Ik zei het al op pagina 1, Peugeot had de 508 groter (ruimer) moeten maken. Minimaal Arteon niveau. Dan had ie in dat opzicht een streepje voor gehad op de A5 en de 4GC, en was het aantal potentiele klanten veel groter. Nu gaat ie het waarschijnlijk heel moeilijk krijgen.
dca492 zei:De first editions zijn goed geprijsd. Een vergelijkbaar uitgeruste Fuitse concurrent kost veel meer. Autovisie artikel is tendentieus en onvolledig.
En ik zie bepaald niet in waarom een Peugeot niet premium zou zijn met deze 508. Afwerking, materiaalgebruik en uitstraling zijn zondermeer vergelijkbaar met een A4 en C-klasse, hoogstens aantrekkelijker vormgegeven.
dca492 zei:Premium is zo'n gezeur. Marketing praat. Plak vier ringen op de 508 en de wagen is premium. Allemaal klinklare onzin, mijn bescheiden mening.
P. Klieder zei:dca492 zei:Premium is zo'n gezeur. Marketing praat. Plak vier ringen op de 508 en de wagen is premium. Allemaal klinklare onzin, mijn bescheiden mening.
Oh ja? Zou het zo simpel zijn? De perceptie van de doelgroep is belangrijk.
dca492 zei:Het is zo simpel. De Duitsers hebben goede marketeers, het beste pr en marketing beleid en agentschappen.
dca492 zei:Ik heb er niets mee.
dca492 zei:En als je als fabrikant dan maar lang genoeg roept dat je product premium is,