Peugeot 508 | L sedan facelift op p. 10

peugeot-508-2-2018-84.jpg

peugeot-508-2-2018-66.jpg

peugeot-508-2-2018-02.jpg

peugeot-508-2-2018-09.jpg

peugeot-508-2-2018-14.jpg

peugeot-508-2-2018-21.jpg

peugeot-508-2-2018-38.jpg

peugeot-508-2-2018-90.jpg

peugeot-508-2-2018-32.jpg

peugeot-508-2-2018-27.jpg

76 foto's: https://www.largus.fr/geneve/peugeot-508-2018-nos-impressions-a-bord-de-la-nouvelle-508-9024392.html

Ook alvast wat voorbeurs foto's van de 508, hier staan er heel veel: https://worldscoop.forumpro.fr/t6720p150-2018-peugeot-508-ii-r82-r83

peugeot_508_10_5a9d67036cb91.jpg

peugeot_508_21_5a9d6703f189b.jpg

peugeot_508_20_5a9d6703c6920.jpg

peugeot_508_40_5a9d670427e11.jpg

peugeot_508_04_5a9d670261011.jpg

20 foto's: https://www.auto.cz/autosalon-zeneva-2018-peugeot-508-nazivo-je-nadherny-nasli-jsme-nejaka-slaba-mista-119804

adc65a10.jpg

402cc210.jpg

6c513610.jpg

b5664d10.jpg

04e05e10.jpg

d37b5810.jpg

Wauw, dat heeft toch nog meer een conceptgehalte dan ik dacht. Tamelijk gedurfd. Ik ben echt benieuwd de auto zelf eens in het echt te zien.

Je kan nu de "First Edition" reserveren.

225pk benzine alleen rood, 19" en een hoop opties
€ 57.990

180pk diesel alleen blauw, 19" en een hoop opties.
€ 57.840

Toch wel een stuk duurder dan de huidige, maar dat kan ook wel kloppen als ze het tegen de A5 sportback op willen nemen.

Prijzen lijken mij dus voor full spec versies, en dan zijn die dik in orde lijkt mij. Daar heb je geen dik aangeklede A4 of A5 voor. Erg mooie wagen de 508, behalve de dagrijverlichting, kan er niet aan wennen, maar verder een topper, goed gedaan van Peugeot.

dca492 zei:
Prijzen lijken mij dus voor full spec versies, en dan zijn die dik in orde lijkt mij. Daar heb je geen dik aangeklede A4 of A5 voor. Erg mooie wagen de 508, behalve de dagrijverlichting, kan er niet aan wennen, maar verder een topper, goed gedaan van Peugeot.

Daar heb je gelijk in. Krijg het even niet voor elkaar om de specs hier te krijgen.

Matthijs82 zei:
dca492 zei:

Daar heb je gelijk in. Krijg het even niet voor elkaar om de specs hier te krijgen.

Huidige, of nu, oude 508 koste in topuitvoering met 180pk niet zo heel veel minder, en het lijkt mij dan dat de prijzen van voornoemde nieuwe versie in topuitvoering, hier wel overheen gaan maar niet erg veel.

Hoe meer ik er over na denk hoe meer je gelijk hebt :)

Maar het is me gelukt, heb een PDF op de site weten te vinden.

https://reserveren-nieuwe508.peugeot.nl/Sources/AP/mentions/nl-NL/Technicaldetails.pdf

(Hij is wel heel dik aangekleed)

Matthijs82 zei:
Hoe meer ik er over na denk hoe meer je gelijk hebt :)

Maar het is me gelukt, heb een PDF op de site weten te vinden.

https://reserveren-nieuwe508.peugeot.nl/Sources/AP/mentions/nl-NL/Technicaldetails.pdf

(Hij is wel heel dik aangekleed)

Idd zeer compleet en als ik eea zo bekijk in de PDF denk ik zelfs dat de prijzen niet of nauwelijks hoger uitvallen, want veel opties waren op het vorige model helemaal niet leverbaar....... . Dan lijkt het mij heel goed mogelijk dat de meer reguliere modellen ook qua prijsstelling best wel eens 'bij de weg' kunnen blijven en niet extreem worden verhoogd zoals bij veel nieuwe modellen (helaas) het geval is, maar dit blijft afwachten.

Zo'n full spec 508 (zeker in de bloedmooie rode kleurstelling) maakt wel ontzettend hebberig :)

ja man, wat een bak. Nu al de mooiste van dit jaar en afgelopen jaar en er moet nog zoveel uitkomen en die gaan het allemaal niet redden ;)

Buitenkant schitterend, maar interieur moet ik toch wel in het echt zien. Sowiso lelijk jaren 80 stuur met die hoeken en ik blijf de automaathendel lelijk vinden. Benieuwd hoe die in het echt is.

Mooie auto. Vind de typeaanduiding op de motorkap fantastisch, maar dat komt ook omdat toen ik klein was mijn ouders 504 en 505's hebben gereden :).

Vind alleen het dashboard een beetje.... tja. Net alsof het nog niet helemaal af is.

Uit eerste testjes blijkt toch dat ie achterin krap is en weinig bagageruimte heeft tov de concurrentie. Ik was daar al bang voor, en ik denk dat het een groot succes in de weg staat.

Maar misschien volgt er straks een ruime 508 SW, dan verandert de zaak natuurlijk.

BENZine zei:
Uit eerste testjes blijkt toch dat ie achterin krap is en weinig bagageruimte heeft tov de concurrentie. Ik was daar al bang voor, en ik denk dat het een groot succes in de weg staat.

Maar misschien volgt er straks een ruime 508 SW, dan verandert de zaak natuurlijk.

Idd gewoon wachten op de SW, die zal wel spectaculair ook vormgegeven worden en eveneens bloedmooi, en dan waarschijnlijk meer dan voldoende hoofdruimte. SW zal sowieso wel de lease favoriet worden tzt binnen het 508 gamma, dat is nu ook zo.

Tis dus een sedan, maar met echt 5de deur. Da's een tijd geleden dat ik dat zag. Geeft meerwaarde.

peugeot-508-2-2018-14.jpg

Aangezien D-segmenters niet meer perse voor hun ruimte worden gekocht/geleased (C-segmenters zijn ruim zat) mikken ze dus op iets anders. 3-serie, A4 en C-klasse zijn ook niet bijzonder ruim

Tis dus een sedan, maar met echt 5de deur

Uh dus gewoon een hatchback, geen sedan

Bird Nerd zei:
Aangezien D-segmenters niet meer perse voor hun ruimte worden gekocht/geleased (C-segmenters zijn ruim zat) mikken ze dus op iets anders. 3-serie, A4 en C-klasse zijn ook niet bijzonder ruim

Peugeot moet niet de strijd aangaan met BMW, Mercedes en Audi, dat kunnen ze nooit winnen. Tenzij Peugeot iets extra’s toevoegt, en dat had extra binnenruimte moeten zijn. Gemiste kans dus.

BENZine zei:
Bird Nerd zei:

Peugeot moet niet de strijd aangaan met BMW, Mercedes en Audi, dat kunnen ze nooit winnen. Tenzij Peugeot iets extra’s toevoegt, en dat had extra binnenruimte moeten zijn. Gemiste kans dus.

Peugeot gaat ook de strijd niet aan. Franse avant garde hoeft zich niet te bewijzen.

dca492 zei:
Peugeot gaat ook de strijd niet aan. Franse avant garde hoeft zich niet te bewijzen.

Dat was ooit zo (al lijken de Fransen zelf daar nig steeds in te geloven). In de jaren 70 en 80 hadden Franse voitures een grote vaste aanhang. Met onderscheidend design, maar vooral vanwege een ongeëvenaard comfort door hydropneumatische vering en onafhankelijke wielophanging. Tegenwoordig zijn Peugeot, Citroen en Renault qua comfort niet meer onderscheidend.

Nou eerst maar afwachten hoe die het gaat doen. Talisman doet het ook niet zo super. Zal waarschijnlijk alleen maar minder worden als de nieuwigheid er vanaf is. De Insignia zal wel hetzelfde lot vergaan

BENZine zei:
dca492 zei:

Dat was ooit zo (al lijken de Fransen zelf daar nig steeds in te geloven). In de jaren 70 en 80 hadden Franse voitures een grote vaste aanhang. Met onderscheidend design, maar vooral vanwege een ongeëvenaard comfort door hydropneumatische vering en onafhankelijke wielophanging. Tegenwoordig zijn Peugeot, Citroen en Renault qua comfort niet meer onderscheidend.
mo

Huidige focus bij Citroën is weer 100% gericht op comfort. Peugeot richt zich op stijl en sublieme afwerking, de prijsklasse in aanmerking genomen.
Citroën komt met een opvolger van de C5 en C6 en dus wellicht ook weer een E segment Peugeot op termijn. De Franse merken zijn door een diep dal gegaan maar herstellen zich nu opmerkelijk goed en zeer overtuigend. Verkopen zitten ook in de lift. Het blijft afwachten of de 508's goed gaan verkopen, ik denk dat de nog te introduceren SW voor de aantallen moet gaan zorgen.

Vandaag uitgebreid in diverse 508's gezeten.
Ook in de versie met open dak achterin genoeg ruimte voor het hoofd (1.88 m). Over de beenruimte geen klachten. De kofferbak is ook riant, vooral erg lang.

Prachtige wagen hoor! Daar zou ik woensdag wel mee terug naar huis willen rijden :D.

Nou maar hopen dat ie in het eggie charismatischer overkomt dan op de foto's... Want om je eerlijk te zijn, ik vind het toch een weinig echt opzienbarend design dan je op basis van al het appetijtelijk lekkers dat ons aan concepts was voorgeschoteld in de afgelopen jaren mocht verwachten.

Ik heb met de verdict tot Genève gewacht. Conclusie: Tsja, het is wel een mooie auto maar het premiumgevoel krijg ik er niet bij. Ook vond ik 'm niet de wow-factor hebben. De binnenin gebruikte materialen vond ik nou ook niet zo geweldig dat de 508 echt partij is voor de Audi A5 Sportback. Want daar moet deze mee gaan concurreren lees ik overal. Ik ben dan ook heel benieuwd of Peugeot de prijzen duidelijk onder de 4GC en A5 gaat houden of zich op de Arteon prijzen gaat richten. Of nog daaronder. De A5 Sportback met 150pk kost 42.885, de BMW 418i GC 136pk Aut 42.530 en de Arteon 1,5 150pk 40.250. Een hele complete Superb 1.8 TSI 180pk Greentech Business doet 42.185 euro en een fully loaded Talisman Limousin 200pk Aut 42.590.

De nieuwe 508 225pk First Edition. Aut......57.990 euro :eek:. Voor 59 mille heb je een 430i GC High Executive Aut. Die is natuurlijk wat minder riant uitgerust, maar duidelijk lijkt me wel dat Peugeot zich qua prijzen op de A5, 4GC en Arteon richt en niet op Superb en co. Ik vraag me af of ze het daarmee gaan redden........

Op één of andere manier kon de auto me niet overtuigen. Hij mij te bedacht. Alsof de hele auto moet uitstralen dat ie geweldig en bijzonder is. Maar uiteindelijk is het wat mij betreft: "ik wil wel partij zijn voor een A5 of een 4 Gran Coupe......maar ik ben het niet".

Ik zei het al op pagina 1, Peugeot had de 508 groter (ruimer) moeten maken. Minimaal Arteon niveau. Dan had ie in dat opzicht een streepje voor gehad op de A5 en de 4GC, en was het aantal potentiele klanten veel groter. Nu gaat ie het waarschijnlijk heel moeilijk krijgen.

V.w.b. die first editions....das een beste smak geld voor een Peugeot.

Met respect voor alle Peugeot dealers in het land; tik je 60K af en dan zit je bij onderhoud beurtjes en ongetwijfeld tussentijdse storingen toch nog aan de smerige instant koffie in een plastic bekertje ergens in de hoek gedrukt van een sleetse showroom aan een morsige leestafel.

Zo’n nieuwe 508 moet gewoon netjes op een niet premium niveau prijs in de markt worden gezet. Het is geen ‘premium’ merk.
Gewoon goed en solide zoals mijn oude 404 en 406.

Poeh. 225 pk uit een 1.6 motor geperst.

Ik vind de prijs wel erg stevig. Je hebt hiervoor een heel rijk uitgeruste Peugeot, maar kunt voor hetzelfde tarief een best wel goed uitgeruste BMW 320i kopen met een bewezen goede motor, rijgedrag en automaat. De restwaarde na 4 jaar gaat ook absoluut in het voordeel van de BMW uitvallen. Ik denk dat de keuze van de meeste consumenten dan naar de BMW (of vergelijkbare Audi) uitgaat.

Ook in een bescheiden uitvoering met wat extras zul je als snel richtig 46-48k gaan. En dit is ook al een stuk duurder dan een mooie Mazda of andere Aziaat. Ik ben benieuwd welke doelgroep dit moet aanspreken.

De nieuwe 508 225pk First Edition. Aut......57.990 euro eye popping smiley. Voor 59 mille heb je een 430i GC High Executive Aut. Die is natuurlijk wat minder riant uitgerust, maar duidelijk lijkt me wel dat Peugeot zich qua prijzen op de A5, 4GC en Arteon richt en niet op Superb en co. Ik vraag me af of ze het daarmee gaan redden........

Ik dacht even dat die hoge prijs door een hoge bpm kwam (vuile motor), maar dat is dus niet het geval. Ook de diesel 508 zit qua prijs op 4GC/Arteon niveau.

Hoeveel mensen kopen uberhaupt een D-segmenter van Peugeot met meer dan 200pk...

De first editions zijn goed geprijsd. Een vergelijkbaar uitgeruste Fuitse concurrent kost veel meer. Autovisie artikel is tendentieus en onvolledig.
En ik zie bepaald niet in waarom een Peugeot niet premium zou zijn met deze 508. Afwerking, materiaalgebruik en uitstraling zijn zondermeer vergelijkbaar met een A4 en C-klasse, hoogstens aantrekkelijker vormgegeven.

BENZine zei:
Ik zei het al op pagina 1, Peugeot had de 508 groter (ruimer) moeten maken. Minimaal Arteon niveau. Dan had ie in dat opzicht een streepje voor gehad op de A5 en de 4GC, en was het aantal potentiele klanten veel groter. Nu gaat ie het waarschijnlijk heel moeilijk krijgen.
M.i. verkoopt de A5 veel beter dan de Arteon, dus ik weet niet of de Arteon de juiste referentie is.
Ik (1,83 m) heb eens meegereden in de vorige A5 (chauffeur 1,90 m), ging perfect.
Als ik lees dat de wielbasis van de 508 met 2,74 meter 2,4 cm korter is dan die van de huidige, dan begrijp ik wel niet waarom de wagen niet die wielbasis behoudt en ook de andere afmetingen in die zin zouden zijn aangepast (lengte dan +- 4,80 meter, hoogte 1,414 meter): identieke verhoudingen en iets beter beslagen op het terrein als gezinswagen.
Hét verschil met Arteon en A5 is nl. dat wie niet in de hatchbacks geïnteresseerd is, kan nog terugvallen op een notchback.

Ik denk dat het voor Peugeot ook gewoon beetje een gok is. Wellicht slaat het in de premium kringen aan (misschien niet deze 508 maar zijn opvolger en evt andere volgende premium modellen). Er is dan wel meer keuze voor degene met een gevulde portemonnee die stijlvol en "dik" voor de dag wil komen. Los van de A5, 4 GC en Arteon.

Een Arteon Elegance Business met 2.0 190 pk komt op ongeveer € 48k bijvoorbeeld. Maar die is vrij groot zoals BenZine aangeeft.

dca492 zei:
De first editions zijn goed geprijsd. Een vergelijkbaar uitgeruste Fuitse concurrent kost veel meer. Autovisie artikel is tendentieus en onvolledig.
En ik zie bepaald niet in waarom een Peugeot niet premium zou zijn met deze 508. Afwerking, materiaalgebruik en uitstraling zijn zondermeer vergelijkbaar met een A4 en C-klasse, hoogstens aantrekkelijker vormgegeven.

Is dat echt zo? Ik krijg toch het gevoel dat diverse mensen het niet met je eens zijn over afwerking/uitstraling.
Persoonlijk zou ik ook niet snel 60k neertellen voor een Peugeot.

Maar goed, we zullen moeten wachten tot de "normale" prijzen uit zijn om te kunnen bepalen waar Peugeot echt z'n pijlen op richt.

Premium is zo'n gezeur. Marketing praat. Plak vier ringen op de 508 en de wagen is premium. Allemaal klinklare onzin, mijn bescheiden mening.

dca492 zei:
Premium is zo'n gezeur. Marketing praat. Plak vier ringen op de 508 en de wagen is premium. Allemaal klinklare onzin, mijn bescheiden mening.

Oh ja? Zou het zo simpel zijn? De perceptie van de doelgroep is belangrijk.

Uh nee. Ik heb sinds 2014 een (nieuw gekochte) A3, men zegt dat het gewoon een dure golf. Maar nee, het voelt echt allemaal net iets beter. (ook een paar dagen in een Golf gereden die een dag later geleverd is) Ik was ook altijd van mening dat premium marketing praat is. Maar het is echt niet zo.

(klikjes, wiebeligheid van draaiknoppen of het gebrek ervan, gebruikersgemak navi en al dat soort zaken)

Als je zelf een Citroen C3 gewend bent kun je (blijkbaar) niet beoordelen of een auto wel of niet premium is. Maar neem van mij aan, al die mensen die voor een Mercedes Benz, BMW of Audi kiezen zijn echt niet gek. Die weten precies wat ze wel of niet willen, en ze zien/voelen/horen/ruiken aan alles dat hun auto beslist een groot verschil maakt met een Peugeot, Citroen, Opel of wat dan ook.

P. Klieder zei:
dca492 zei:

Oh ja? Zou het zo simpel zijn? De perceptie van de doelgroep is belangrijk.

Het is zo simpel. De Duitsers hebben goede marketeers, het beste pr en marketing beleid en agentschappen. Daar kan geen concurrent tegen op. En als je als fabrikant dan maar lang genoeg roept dat je product premium is, ondersteund met uitgekiende campagnes. Dan wordt een product premium. Van mij mag het hoor. Ik heb er niets mee.

Heb je ooit wel eens een langere periode in een moderne BMW, Audi of Mercedes gereden?
Zo nee, ga ik je opmerkingen over wel/niet premium niet serieus nemen.

dca492 zei:
Het is zo simpel. De Duitsers hebben goede marketeers, het beste pr en marketing beleid en agentschappen.

Eureka!! Ga met dit nieuws naar PSA. Zij weten dit niet!!!! Zij zullen je belonen

dca492 zei:
En als je als fabrikant dan maar lang genoeg roept dat je product premium is,

Nog eentje dan; de "premium" fabrikanten zelf noemen het woord premium volgens mij zo goed als nooit. Dat doet de pers, forummers, anderen etc.

Terug
Bovenaan