Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45. Schade

ps ik zat me gisteren te bedenken: zo'n Aleko is in West-Europa natuurlijk een zeldzaamheid, hoe zit het dan met de onderdelenvoorziening? Stel je hebt een barst in het voorraam, of je hebt een distributieriem o.i.d. nodig; is dat dan nog ergens te vinden? Hij is overigens wel een beauty ! Als nieuw....
Zag ze begin jaren '90 in Rusland best veel rijden.
Maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat de Polonez comfortabeler rijdt :)

En we zitten al op pagina 98, wat gaat het hard zeg, bijna tijd voor een feestje, pagina 100! :D

ps ik zat me gisteren te bedenken: zo'n Aleko is in West-Europa natuurlijk een zeldzaamheid, hoe zit het dan met de onderdelenvoorziening? Stel je hebt een barst in het voorraam, of je hebt een distributieriem o.i.d. nodig; is dat dan nog ergens te vinden? Hij is overigens wel een beauty ! Als nieuw....
Zag ze begin jaren '90 in Rusland best veel rijden.
Maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat de Polonez comfortabeler rijdt :)
Dat is een goede, in Duitsland en Frankrijk is de Aleko kortstondig verkocht,maar erg weinig.

Techniek is redelijk universeel, qua Moskvitch onderdelen zit je wel goed, de 2140, 408 etc hebben veel dezelfde onderdelen. Maar eens, vind het nog maar eens. Ik heb in Nederland een 408 gezien, een IZH meen ik, maar ik durfde dat ook niet aan. Puur op het punt van onderdelen. Zeker nu met Rusland. Lada kan je wel doen, met (de overblijfselen) Lada GMBH, en daar is ook nog wel in Nederland wel wat fixen natuurlijk. EN ja het is een parachtig exemplaar!

Engelsen zijn ook leuk (als ze niet teveel gezopen hebben tenminste.. :) ). Ik kan me van heel vroeger nog wel herinneren: vraag je de weg naar het postkantoor (toen er nog geen geldautomaten waren: cheque v/d Postbank verzilveren tegen Engelse Ponden) leggen ze het eerst uit en dan besluiten ze mee te lopen om er zo zeker van te zijn dat je goed terecht komt....
Ja eens,super volk vind ik, het hotel ook die mensen vinden het zo leuk dat we als Nederlanders er (weer) waren, en tips en praatjes maken. Super leuk.

Peter, vogende week in Hoorsterzwaag?
Yes, jullie ook? De Fryske boy komt ook weer, en Marc komt ook mee. Als je niet op het veld staat, nou dan ehm kom je maar even zitten. Als we er zijn stuur ik je wel een locatie ;)

Ik wist niet eens van het bestaan van de Aleko af. Ik dacht dat je Allegro verkeerd had geschreven... Leuk model, lijkt wel wat op de VW Passat B1 uit de jaren 70 als je je ogen wat dichtknijpt. Leuk om zo weer wat te leren.
Ja dat snap ik wel ja! Daar kan ik me wel wat in vinden inderdaad! (Marc zijn buurman noemde de Polonez ook al een Passat)

Vandaag een poging gewaagd met contact met de verzekering.... Nou ik heb heel wat Sofa-sessie met Ayo nodig om bij te komen, wat een ellende zeg.

Ik had beter met Ayo kunnen praten, na een half uur in de wacht ben ik maar gaan appen, wat een verspilde moeite zeg.

Ik wacht morgen en overmorgen maar af en anders bel ik volgende week maar eens weer.

Zoals ik altijd tegen Stijn, mijn collega, zeg "onder de noemer je kunt er niets mee, maar ik vertel het toch." meestal gevolgd door een autoverhaal.

Adrian, mijn Poolse vriend , heeft een nieuwe auto . Niet iets wat ik hier moet delen natuurlijk, ware het niet dat deze zo ultra cool is dat ik het wel vertel.

Adrian heeft een Pixo, die prima is maar met 2 passagiers en wat bagage niet de beste auto om in heuvels in Polen te rijden blijkbaar...

Gisteren vertelde hij me dat ie bij een auto ging kijken
55253306973_25c3aa125a_b.jpg

Een heuse Daewoo Nubira.... (natuurlijk wint dit niet de prijs van een mooie auto)

55253160321_f8f9f876a1_b.jpg

Hij staat bij een handelaar, die alles wat los en vast zit koopt en verkoopt, kortom het is een goedkope auto.. Adrian vertelde me dat oude Daewoo's nu niet een goed imago hebben in Polen. Maar de reden om deze te kopen (na de matchbox-hobby, heb ik hem ook met een rare hobby auto aangestoken)

55253160286_01336c00c4_b.jpg

Het is een Amerikaanse uitvoering! Werkelijk briljant! Of zoals hij zei "It is EMW, right?"

Ze hebben er waarschijnlijk een EU-achterklep opgezet :)
De Amerikaanse Nubira's hebben trouwens een door het Australische Holden gebowude GM-motor.
En voor een korte tijd is de Nubira in Rusland via CDK-kits in elkaar gezet en verkocht als Doninvest Orion.

Ze hebben er waarschijnlijk een EU-achterklep opgezet :)
De Amerikaanse Nubira's hebben trouwens een door het Australische Holden gebowude GM-motor.
En voor een korte tijd is de Nubira in Rusland via CDK-kits in elkaar gezet en verkocht als Doninvest Orion.
Ah wat goed, Doninvest Orion kende ik niet, de opvolger TagAZ wel natuurlijk.

Vandaag trouwens een terugkoppeling van de verzekering, de auto is misschien door de schade toch totalloss, ze wachten nu wat opkopers willen bieden (nou dat antwoord weten we denk ik wel) en dan hoor ik het weer. Ik ben er inmiddels goed flauw van om heel eerlijk te zijn, communicatie vanuit de verzekering is ook niet echt denderend vind ik. to be continued dan maar weer.

Er staat er 1 te koop die bijna dezelfde specs als mijne heeft, alleen geen trekhaak en hij heeft het oude dashboard. Wel jammer dat ie een 3 zitsbank heeft en niet de 2 zitter die ik heb nu.

Dat ie totalloss is hoeft niet te betekenen dat je hem kwijt bent. Ik zou zeggen nieuw spatbord en bumper en klaar. Zo een vind je nooit meer.

Ik snap je helemaal Pjotr. Zelf ook gehad met mijn vorige C-klasse; slechte communicatie vanuit de verzekering en daarna bleek hij totallos. Ik werd daar niet heel blij van.

In jouw geval kun je wel natuurlijk het 'wrak' terug krijgen en het zelf doen; of laten doen. Het vervelende is dat je hier doorgaans financieel nooit beter uit komt; volledig schadeloos word je niet gesteld. In ieder geval niet vanuit de verzekering.

Maar de Rover is toch te uniek om zomaar te laten gaan!

Succes de komende tijd!

Ik reageer later op jullie , Gert & Marcus!

Vandaag dry needling weer gehad, pfoe dat ging nu veel minder , dus vroeg de oogjes dicht, gelukking moeten we morgen ook vroeg op voor EMW...

55257315611_2f219c513a_b.jpg

Mausenfanger vind de FSO ook enig.

De FSO is er klaar voor:
55257444158_870b7e7038_b.jpg

Mijn vader (en ik) hebben nog even lapje erover gehaald.

Wie weet tot morgen, ik heb in ieder geval een EMW date met forumvriend Verlichting & Rutger.

Wat leuk! Ik heb jouw Mercedes ook gespot!!

Wij zijn inmiddels ook weer thuis! Na afloop nog een bbq bij vriend Marc.

Wat was het een mooie, leuke en gezellige dag!!

Leuke gesprekken gehad, nieuwe forummers ontmoet, bekenden gesproken. Polonez heeft het goed gedaan, en had vele fans. Kortom super geslaagde dag!

Zelfs mijn bekende Olav was helemaal uit Hamburg overgekomen in zijn Toyota Century.

Ja was een leuke dag. Mooi om de FSO in real life te zien. Herinneringen worden dan toch levendiger. Het dashboard blijft fantastisch. Ik kreeg nog een heel technisch college van je vader over de motor van de Polonez. Maar als ik weet waar de oliepeilstok van de auto zit weet ik eigenlijk voldoende. Ben niet zo'n techneut. Maar goed dat je vader handig is met de techniek!

Marc wel gezien met zijn inderdaad heel mooie Rover, hij stond met iemand te praten. Vanginkelmichel met de Seat even gesproken en Roadracer van de forumleiding gesproken vlak voordat ik naar huis ging.

Heb echt een nieuwe telefoon nodig, bij intensief gebruik houdt de accu het nog maar een halve dag uit.

Over de foto's die ik heb doorgestuurd: kijk maar wat je gebruikt voor je verslag.

Ik zal later, nog een mooier verslag maken. Hopelijk vandaag nog, maar eerst moederdag dingen doen.
55259301267_d4296e7d2e_b.jpg

Hij stond er mooi bij, op den duur was mijn telefoon leeg, ik kreeg redelijk veel "je bent gespot" berichten en ook de vorige eigenaar gesproken.

Ik heb een hekel aan mensen die het autobezit heel groot maken, en net doen als de wereld stilvalt als ze langs rijden, maar ik voelde me af en toe wel (ehm even een bekendheid uit de mouw schudden) Madonna:

Op de heenweg op de snelweg een vrouw die uit de auto hing om een foto te maken, seinende (Poolse) vrachtauto's, niet omdat ik iets verkeerd deed of verkeerde verlichting voerde, maar omdat ze ons zagen.

Een Pools bestelbusje wat ons inhaalde , ineens vol in de ankers ging om een foto te maken, en daarna toeterend en met alarmlichten liet weten dat ie het tof vond. We moesten een stuk binnendoor omdat de A28 dicht was, op dat stuk kwamen we ook wat Poolse wagens tegen, die bijna allemaal seinden, wezen en/of zwaaiden. Of alle 3 deden.

Redelijk bizar, wel tof natuurlijk!

55260335298_b00e2a3417_b.jpg

Terug met @Marc 827 3500 .

Ja was een leuke dag. Mooi om de FSO in real life te zien. Herinneringen worden dan toch levendiger. Het dashboard blijft fantastisch. Ik kreeg nog een heel technisch college van je vader over de motor van de Polonez. Maar als ik weet waar de oliepeilstok van de auto zit weet ik eigenlijk voldoende. Ben niet zo'n techneut. Maar goed dat je vader handig is met de techniek!

Marc wel gezien met zijn inderdaad heel mooie Rover, hij stond met iemand te praten. Vanginkelmichel met de Seat even gesproken en Roadracer van de forumleiding gesproken vlak voordat ik naar huis ging.

Heb echt een nieuwe telefoon nodig, bij intensief gebruik houdt de accu het nog maar een halve dag uit.

Over de foto's die ik heb doorgestuurd: kijk maar wat je gebruikt voor je verslag.
Haha, ja mijn vader is wat handiger! Dat is soms heel handig! Ja het was erg leuk om elkaar eindelijk te zien, ik moet je nog appen inderdaad, mijn telefoon was ook leeg op den duur. Mobiele laders zijn soms ook handig voor zulke dagen, maar dan moet je ze wel goed opladen en niet zoals een bepaald iemand deed(we noemen geen namen, maar hij droeg een petje op den duur en beige shirt met een verkeerde FSO erop) het leeg meenemen.

Ik/wij waren je op den duur inderdaad kwijt, het was ook zoo groot en er stond zoveel he? Ik hoorde 1200 wagens. EN zoals je al zei, het is prachtig weer geworden!

Ik app je nog even over de foto's! Ik heb al wel een ideetje daarvoor, maar ik moet eerst moederdag-dingen doen (lees tuinieren)

Vandaag belde de verzekering weer. blijkbaar heb ik vrijdag wel indruk bij de mevrouw gemaakt.
Ze had na ons gesprek nog eens goed gekeken, en vond de "1900 euro Marktrplaats" SW's toch lang niet zo goed als mijne, dus toen ze een 2006 met zonnedak en lichtmetalen velgen zag, voor 2500 was mijn dagwaarde ineens ook zo hoog. En aangezien mijne ook van een liefhebber is, durfde ze wel te zeggen dat mijne aan de bovenkant van de markt zit. Kortom de auto is lang niet totalloss, zij ging helemaal mee dat ik sneller aan onderdelen kon komen, en wellicht ook in betere staat. Dus ik krijg het bedrag uitbetaald en dan ga ik ga het zelf fixen en het laten spuiten het beste idee volgens haar, en dat gaan we doen.

Ik was heel sceptisch, maar deze mevrouw wist dus wel wat ze deed. De biedingen waren overigens erg laag, het hoogste bod was 260 euro.

Ik ben dus erg blij, tot slot nog een foto van de SW tijdens de Pride of Longbridge, toen we het terrein verlieten:
55266028909_0354265cc6_k.jpg

55265797821_99c578a16b_k.jpg

komt het toch nog goed! ik heb jaren geleden ook eens schade gehad aan mijn auto door tegenpartij, wat ook wel meer was dan een kras.maar er werd nooit gepraat over dagwaarde van mijn brakkie.of is bij jouw de tegenpartij nooit gevonden??

Leuk dat het "hoogste" bod €260,- was :)
Dat maakt 'm immers niet economisch total loss ! (y)
En blijkbaar was je bij dat gesprek ook goed voorbereid, dat kan net het verschil gemaakt hebben...
Dus het gaat goedkomen :)

ps heb je in Engeland aangifte gedaan?
Voor autoschade in Engeland (of de rest van het Verenigd Koninkrijk) veroorzaakt door een onbekende of onverzekerde bestuurder, kun je niet terecht bij het Nederlandse Waarborgfonds Motorverkeer. Je moet hiervoor zijn bij de Britse evenknie: het Motor Insurers' Bureau (MI:cool:.
Het MIB is de organisatie in het VK die schade afwikkelt bij onverzekerde of onbekende (doorrijder) voertuigen, vergelijkbaar met het Waarborgfonds in Nederland.
Ook in Engeland geldt dat u direct de politie moet inschakelen en bewijzen moet verzamelen (getuigen, foto's) om kans te maken op vergoeding.
Als u verzekerd bent, kan uw Nederlandse autoverzekeraar of rechtsbijstandverzekeraar u helpen bij het indienen van de claim bij het MIB.

Laatst bewerkt:
komt het toch nog goed! ik heb jaren geleden ook eens schade gehad aan mijn auto door tegenpartij, wat ook wel meer was dan een kras.maar er werd nooit gepraat over dagwaarde van mijn brakkie.of is bij jouw de tegenpartij nooit gevonden??
Nou het komt er op neer, een Rover is natuurlijk moeilijk. Gelukkig zijn we de 500 euro tijd voorbij, en betaal je ook inmiddels voor mooie Rovers wat, maar het is soms lastig waarde te bepalen. Omdat de tegenpartij bekend is, heb ik alles via de verzekering. De schade werd op ruim 1800 euro geschat, en als er dan anderen voor 1900 te koop staan, dan is het niet heel aantrekkelijk om te maken. Vandaar dat over de dagwaarde werd gesproken.

Leuk dat het "hoogste" bod €260,- was :)
Dat maakt 'm immers niet economisch total loss ! (y)
En blijkbaar was je bij dat gesprek ook goed voorbereid, dat kan net het verschil gemaakt hebben...
Dus het gaat goedkomen :)

ps heb je in Engeland aangifte gedaan?
Voor autoschade in Engeland (of de rest van het Verenigd Koninkrijk) veroorzaakt door een onbekende of onverzekerde bestuurder, kun je niet terecht bij het Nederlandse Waarborgfonds Motorverkeer. Je moet hiervoor zijn bij de Britse evenknie: het Motor Insurers' Bureau (MI:cool:.
Het MIB is de organisatie in het VK die schade afwikkelt bij onverzekerde of onbekende (doorrijder) voertuigen, vergelijkbaar met het Waarborgfonds in Nederland.
Ook in Engeland geldt dat u direct de politie moet inschakelen en bewijzen moet verzamelen (getuigen, foto's) om kans te maken op vergoeding.
Als u verzekerd bent, kan uw Nederlandse autoverzekeraar of rechtsbijstandverzekeraar u helpen bij het indienen van de claim bij het MIB.
Ja ik heb aangifte gedaan, en daardoor is de ander ook gevonden. En via de politie heb ik ook zijn gegevens gekregen. Ze gaan nu de schade proberen te verhalen op hem.

De verzekeringmevrouw was heel positief, terwijl ik eerst een hard hoofd had. Sterker nog, het berdag staat zelfs al op mijn rekening.

Volgende week er maar eens goed naar kijken, ik zag ook een adres wat uitdeuken zonder spuiten doet, misschien ga ik daar ook nog langs.

Morgen gaat de FSO nog een rit maken, dat doen we mee met de Holland-Oostrit, dat was de rit van onze vriend Piet, maar was vorig jaar al overgenomen door "het buurmeisje" met hulp van Piet. Dus het zal toch een beetje beladen zijn.

Donderdag was ik naar Hoornsterzwaag, met Marc & de Fryske boy, maar ook mijn vader en de beste monteur, aka Erin. En we hadden ook nog aansluiting van de enige echte bekende forummer @Rutger DC
55272568484_ce2a43a29c_k.jpg

Het weer was beter dan we verwacht hadden, en het was een geslaagde dag. Dat verslag komt not, net als EMW.

Fijn dat de tegenpartij gevonden lijkt te zijn!
Marc weet wel hoe en waar je dit het beste kan herstellen toch?

Fijn dat er nog helden bestaan die geen cape dragen! Puur uit financieel belang vermoed ik dat je verzekeraar het dossier al gesloten heeft. Om voor dit soort bedragen een complex dossier op te starten voor het verhaal is ook een dure kwestie, daarnaast rotondes en Engeland....

Fijn dat er nog helden bestaan die geen cape dragen! Puur uit financieel belang vermoed ik dat je verzekeraar het dossier al gesloten heeft. Om voor dit soort bedragen een complex dossier op te starten voor het verhaal is ook een dure kwestie, daarnaast rotondes en Engeland....
1) verhalen is vrij makkelijk, en zal waarschijnlijk via de verzekeraar van de tegenpartij gaan
2) scheelt terugval in de no-claim ladder.

Volgens Nederlands verkeersrecht wel, maar het Engelse verkeersrecht steekt wat anders in elkaar, meer op zee(vaart)recht gebasseerdersrecht (Beide 100% aansprakelijk en dan aftrek voor wat je eraan gedaan hebt om schade te voorkomen). Daarnaast verschrikkelijk veel bedrijfsregelingen, knock fof knock... Dus om energie in iets te stoppen voor die paar centen? Gewoon je BM trede laten staan is effiecienter.

Volgens Nederlands verkeersrecht wel, maar het Engelse verkeersrecht steekt wat anders in elkaar, meer op zee(vaart)recht gebasseerdersrecht (Beide 100% aansprakelijk en dan aftrek voor wat je eraan gedaan hebt om schade te voorkomen). Daarnaast verschrikkelijk veel bedrijfsregelingen, knock fof knock... Dus om energie in iets te stoppen voor die paar centen? Gewoon je BM trede laten staan is effiecienter.
Bij AR verzekering regelt de verzekeringsmaatschappij dit voor je.

Wat leuk om te zien @JohandeBoer , gaaf!! Ik heb dan ook weer zin om naar Polen te gaan! Naar de meetings .

Strakke Uno ook zeg! Hele mooie, ook de GAZ trouwens, in Rusland werd altijd gezegd dat een zwarte van de KGB was, ik las eens dat de Volga de duurste auto in Polen was die je kon kopen

Ook nog een botsing-update!

Ik ben bij een schadebedrijf geweest dat aan uitdeuken doet zonder spuiten die konden het wel oplossen, sterker nog ze hebben al wat lopen trekken en de deuk is al 50% minder, de finishing touch doen ze half juni, iets met drukte..

Ook kunnen zij spuiten, dus tzt gaan ze de motorkap spuiten voor me, de spiegel ga ik met mijn grote vriend doen. Ook dacht het bedrijf dat met stellen de bumper ook recht te krijgen en ze zeiden ook "als je dat zelf kunt losdraaien, dan moet je dat doen."
Toen ik vertelde dat ze het bijna totalloss wilden verklaren zei die man "het is maar goed dat ik mijn bekertje vast heb en leeg is, want anders viel die, voor die kleine schade, zo'n mooie Rover. Dat is echt onzin. Wel fijn dat het bedrag is uitbetaald, dan kun je het inderdaad beter zelf zo doen."

De SW heeft nu zijn eerste Rover kwaaltje, nouja bij mij dan (het hangende hemeltje , klokje en koppakking had de vorige eigenaar al, en ik heb bij aankoop de centrale computer al vervangen) , het slot van de passagiersdeur maakt ineens heel veel lawaai, dat is het pompje begreep ik. Helaas niet of nauwelijks nieuw te verkrijgen, dus er is een van een sloper onderweg. Wellicht dit weekend een mooi klusje om te doen.

Grappig wat je zei van die zwarte GAZ in Rusland ( KGB ).
Mijn vrouw vertelde me dat als Polen in die tijd deze auto zagen rijden (ook in het zwart) dat ze dan wisten dat het vrijwel zeker een agent van de Służba Bezpieczeństwa ( SB ) was; de geheime dienst tijdens het communisme in Polen (werkte nauw samen met de KGB..).
Super update over de schade aan je Rover en het oplossen ervan.
(mijn vrouw is nu bezig met een Poolse kruiswoordpuzzel; vraag die ze net zag: oud Engels merk auto's; zonder mij te raadplegen wist ze: Rover ! :) ).

Wat leuk om te zien @JohandeBoer , gaaf!! Ik heb dan ook weer zin om naar Polen te gaan! Naar de meetings .

Strakke Uno ook zeg! Hele mooie, ook de GAZ trouwens, in Rusland werd altijd gezegd dat een zwarte van de KGB was, ik las eens dat de Volga de duurste auto in Polen was die je kon kopen

Ook nog een botsing-update!

Ik ben bij een schadebedrijf geweest dat aan uitdeuken doet zonder spuiten die konden het wel oplossen, sterker nog ze hebben al wat lopen trekken en de deuk is al 50% minder, de finishing touch doen ze half juni, iets met drukte..

Ook kunnen zij spuiten, dus tzt gaan ze de motorkap spuiten voor me, de spiegel ga ik met mijn grote vriend doen. Ook dacht het bedrijf dat met stellen de bumper ook recht te krijgen en ze zeiden ook "als je dat zelf kunt losdraaien, dan moet je dat doen."
Toen ik vertelde dat ze het bijna totalloss wilden verklaren zei die man "het is maar goed dat ik mijn bekertje vast heb en leeg is, want anders viel die, voor die kleine schade, zo'n mooie Rover. Dat is echt onzin. Wel fijn dat het bedrag is uitbetaald, dan kun je het inderdaad beter zelf zo doen."

De SW heeft nu zijn eerste Rover kwaaltje, nouja bij mij dan (het hangende hemeltje , klokje en koppakking had de vorige eigenaar al, en ik heb bij aankoop de centrale computer al vervangen) , het slot van de passagiersdeur maakt ineens heel veel lawaai, dat is het pompje begreep ik. Helaas niet of nauwelijks nieuw te verkrijgen, dus er is een van een sloper onderweg. Wellicht dit weekend een mooi klusje om te doen.
Zo fijn! Blij dat je m mag houden.

Zo, ondanks dat het gisteren de warmste dag van het jaar was, gingen we klussen aan de SW.

Dit was hoe het was:
55290020479_7c29b0ecb5_4k.jpg

55288878067_dcaba5ca0d_h.jpg

Woensdag was ik bij een bedrijf geweest, en zij hebben al een beetje "snel" aan de deuk lopen trekken, dus het is al wat minder.
55289938213_453c37579b_h.jpg

Zoals gezegd op de 15e gaat de SW heen, die meneer zei ook, volgens mij kun je als je de bumper losdraait en er een beetje aan trekt, het weer recht of rechter krijgen.

Dus dat hebben we gisteren gedaan:
55289938293_76ef825a8b_h.jpg

Links zit ie bijna weer perfect, nu is het natuurlijk een Rover, dus het is niet en was ook niet "Duits strak"

55290020539_58891c2923_h.jpg

Rechts niet helemaal, maar volgens de kenner, we noemen geen namen, Marc, draait dit bij als de deuk eruit is, en die kunnen we anders ook nog stellen, mocht dit nodig zijn.

Daarnaast hebben we ook het slot gedaan, dat maakte al een tijd lawaai, dan is het pompje aan het einde van zijn latijn. Dit is niet meer nieuw te verkrijgen, dus het advies is "tot ie niets meer doet, het te gebruiken." Ik irriteerde me zo er aan, dat ik toch via een sloper eentje heb gekocht, het bedrag was laag, dus ik durfde het wel aan om te proberen.

Demonteren was helaas geen Hyundai-werk, dus het had iets meer voeten in aarde (lees lastiger) maar uiteindelijk:
55290191340_4dbcab8606_h.jpg

55290191550_f2d5209769_h.jpg

Demonteren ging zozo, monteren was redelijk makkelijk, maar in elkaar zetten....

Na veel gemopper, een hele boel glazen koude Cola en zweet:
55290191540_a3a95613e7_h.jpg

EN ook het slot gaat nu weer goed open en dicht, en zonder irritant geluid ook.

55290020584_e9f9983fd3_h.jpg

Het lijkt in ieder geval niet meer op een schadebak :)

Bedankt voor jullie leuke woorden @HarryVanZee , @PauseBreak , @Mach1 & @Marc 827 3500

Na het klussen van zaterdag was het gisteren tijd voor een "get together' (zoals mijn oud collega altijd zei) met mijn grote vriend, nee niet Marc maar Marc junior natuurlijk ;)

Ik had de camera mee, want dan konden we een paar foto's maken onze bijna identieke maar dan anders hatchbacks.
55292215624_3bc8656229_h.jpg

Een paar plaatjes, niet omdat het moet, maar omdat het kan:
55292156134_dda37e0993_h.jpg

55292520504_3e2ec65474_h.jpg

55292438753_1d80a8ec28_h.jpg

55292074148_fd6e2d6450_h.jpg

Grappig is veel verschillen en toch ook veel gelijk, zoals de luchthapper, de antenne op het spatbord (voor het eerst dat ik hem zag), de mistlampen, maar de SD1 is toch wel flink brede, terwijl beide grilles (optisch) een kenteken breed zijn.

55292156144_2d882018f0_h.jpg

En toen was het tijd voor een BBQ, er kwam ook nog een stel in een lavendelkleurige Rover, kortom een leuke afsluiting van deze warme dag.

Ben geen kenner van de Rover Streetwise (vind het wel een enorm wijs en uiterlijk karaktervolle auto!) maar is een ander, gebruikt zijscherm helemaal niet vindbaar? Uitdeuken-zonder-spuiten is zo te zien niet meer haalbaar..

Met jouw contacten rondom de SW zou een ander scherm best wat uitdeuk/plamuur/herstel/arbeid kosten kunnen schelen.. Herspuitkosten heb je sowieso want een gebruikte in exact dezelfde kleur acht ik per definitie al onvindbaar.

Terug
Bovenaan