R107: Mercedes S214 E300e / W124 230E / R107 300SL / W116 280SEL / BMW Z4 M40i G29 / Chevrolet Corvette C3 ‘73 + VW T1

Allen dank voor de reacties!

Leuk dat je contact heb gehad met de zoon van de eerste eigenaar. Wilde hij hem niet terug kopen? ;)

Ja, dat wilde hij zeker wel! Was ook een Benz liefhebber, had zelf een S63 AMG. Ik wil de auto niet kwijt, maar mocht dat ooit wel aan de orde zijn dan zal ik hem uiteraard informeren. Zou natuurlijk wel heel bijzonder zijn dat een auto een halve eeuw later weer terugkomt in dezelfde familie.

Laatst bewerkt:
Leuk detail is dat het EGAM dealerplaatje nog op de auto zat toen ik hem kocht, uiteraard door de tand des tijds wel wat verweerd.
g74CTQ1.jpeg

dl1ZuSN.jpeg

Het moest eraf toen de auto werd overgespoten, de gaatjes zijn toen dichtgemaakt. Heb het er daarna niet meer op geschroefd maar uiteraard bewaar ik het wel bij de auto. Het plaatje is wel weer netjes want het is strak geschuurd en opnieuw verchroomd, ik twijfel nog of ik het toch weer ga bevestigen. Dan wel met dubbelzijdig tape want ga er echt geen gaatjes voor boren in de Benz...

Mooi om erbij te houden; met een beetje dubbelzijdige tape moet het wel houden;
Ik zou in zo'n perfecte W116 ook niet gaan boren.

En die zoon vermaakt zich ook wel met z'n S63; kan jij lekker deze houden.

• Leuk
Waarderingen: R107
Dit weekend bij Kaeve in Uden geweest. 2 leuke Benzen en een Corvette. Moest gelijk aan jou collectie denken...

• Leuk
Dit weekend bij Kaeve in Uden geweest. 2 leuke Benzen en een Corvette. Moest gelijk aan jou collectie denken...
Prachtige collectie daar, heel divers ook. Die SLC lijkt echt een plaatje!

En deze 504 coupé is niet perfect, maar wat vind ik dit een mooi model! Voor mij het mooiste Peugeot-model aller tijden.

Die SLC viel toch best wat op aan te merken. Steenslag en een rare streep op de motorkap, een verbogen achterbumper en minstens 1 gaatje in de bestuurdersstoel. Maar daar is de prijs ook wel een beetje naar.

De Peugeot heeft dat iets erger. Maar probeert dat ook nergens te verbergen, leuke auto.

• Leuk
Die SLC viel toch best wat op aan te merken. Steenslag en een rare streep op de motorkap, een verbogen achterbumper en minstens 1 gaatje in de bestuurdersstoel. Maar daar is de prijs ook wel een beetje naar.

De Peugeot heeft dat iets erger. Maar probeert dat ook nergens te verbergen, leuke auto.
De foto’s laten dat niet zien, daarop ziet de SLC er smetteloos uit. Er zijn bedrijven die dat beter doen en die sowieso meer foto’s plaatsen.

Maar lijkt wel een leuk bedrijf, ik kende het nog niet. Wel een jaar of 5 geleden bij Briljant Car Center (ook in Uden) geweest, had toen bijna een (wel smetteloze) R129 gekocht. Achteraf gelukkig toch niet gedaan, later zou door onze geweldige regering worden besloten dat auto’s als deze nooit oldtimer zullen worden (vrij van wegenbelasting), dat lijkt de waarde van de R129 in NL geen goed te hebben gedaan.
2xk0X5U_d.webp

Laatst bewerkt:
Ooit twee grote concurrenten in de Oberklasse, nu gebroederlijk naast elkaar. De (eveneens origineel Nederlandse) E3 2500 komt net als mijn 280SEL uit 1977, is zelfs slechts 10 dagen later op kenteken gezet. Echt een unieke auto met slechts 35.000 km op de teller, nooit iets aan gespoten of wat dan ook, is van buiten en van binnen nog net zo nieuw als 49 jaar geleden in de showroom. De eigenaar van de BMW en ik wilden ze altijd al een keer naast elkaar zetten en dat is er nu dan van gekomen. Prachtig weer, tulpjes in bloei, ideaal voor een paar mooie plaatjes.

9qNN9Ks.jpeg

p2Ql3Wh.jpeg

f0FrK2p.jpeg

7TNMico.jpeg

OCFvXaC_d.webp

a6BuNaQ.jpeg

Laatst bewerkt:
Ik moest aan jou denken toen ik vandaag langs een 300 D uit '85 liep. Mijn geboortejaar, goed jaar dus haha.
Ik liep in een stoet (optocht koningsspelen) dus geen foto gemaakt. Maar het kenteken onthouden; NJ-58-LD.

• Leuk
Ik moest aan jou denken toen ik vandaag langs een 300 D uit '85 liep. Mijn geboortejaar, goed jaar dus haha.
Ik liep in een stoet (optocht koningsspelen) dus geen foto gemaakt. Maar het kenteken onthouden; NJ-58-LD.
Eén van de laatste W123’s (de W124 was er toen ook al), zo te zien van eerste eigenaar en origineel NL.

Het bleef vanmiddag droog, dus even met de Corvette naar de jaarlijkse voorjaarsmeeting bij André Boer in Wezep geweest. Altijd leuk, allemaal liefhebbers bij elkaar, en je kijkt er altijd weer je ogen uit. Er komen elk jaar honderden Corvettes (en Camaro's) naar dit evenement, uit binnen en buitenland. Het bedrijf met museum is op deze dag natuurlijk geopend, het pronkstuk was ditmaal een nieuwe C8 ZR1 ZTK. Deze gaat in NL (met BPM) over de 5 ton. Naast de grootste Corvette-collectie ter wereld heeft André Boer ook een prachtige rij Mercedes-Benzen, natuurlijk allemaal in topstaat en niet te koop.
a6vcefQ.jpeg

muEQuti.jpeg

omuccHt.jpeg

5eclMzv.jpeg

Nn0a3bG.jpeg

wqsudP0.jpeg

IzFAQbh.jpeg

0gJbRDp.jpeg

xmdtPfv.jpeg

LyXRu6O.jpeg

hIJMY1x.jpeg
az8GnLR.jpeg

Op de terugweg nog even een bollenveldje meegepakt, het was weer mooi!

Laatst bewerkt:
Gaaf zeg, zo de W116 en E3 naast elkaar! Alhoewel het eigenlijk natuurlijk niet echt concurrenten zijn, wat dat betreft stond een Mercedes toch wel op een ander niveau dan BMW rond die tijd!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Leuk artikel op de FP over 3 generaties 280SE

l4gz8kU_d.webp

AniP8oo_d.webp

Grote verschillen. De W108 is de echte klassieker, de W126 de modernste en rijdt natuurlijk ook het beste, maar de W116 blijft voor mij toch de meest indrukwekkende S-Klasse van de 3.
Thanks voor het delen!

Hoe mooi een W108 of W126 ook is; voor mij is natuurlijk de W116 ook de grote winnaar. The Best of both: klassiek en toch modern genoeg.

• Leuk
Hoe mooi een W108 of W126 ook is; voor mij is natuurlijk de W116 ook de grote winnaar. The Best of both: klassiek en toch modern genoeg.
De 116 heb ik ook altijd erg imposant gevonden door de brede dubbele bumpers, de grote lichtunits voor en achter, z’n vele chromen lijsten, de aparte ruitenwissers en het bijzonder afgewerkte interieur. Bij de 126 vond ik dat allemaal eerst net iets minder, al vond ik de SEL wel indrukwekkend met z’n lange achterportieren. De W126 was echter wel veel moderner, lichter en zuiniger, waardoor dat model veel langer houdbaar was en liefst 12 jaar geproduceerd is terwijl de W116 maar 8 jaar in productie is geweest. Ook hoefde de 126 veel minder te worden aangepast aan de belangrijke Amerikaanse markt, bumperpartij en verlichting weken daar veel minder af dan bij de 116.

Nooit geweten dat de basis van de W116 hetzelfde is als de W126
’……de opvolger kreeg dezelfde motor en hetzelfde onderstel. Alleen de carrosserie werd onderhanden genomen…..’

• Leuk
Nooit geweten dat de basis van de W116 hetzelfde is als de W126
’……de opvolger kreeg dezelfde motor en hetzelfde onderstel. Alleen de carrosserie werd onderhanden genomen…..’
Van het onderstel wist ik ook niet. Motoren wel, maar eigenlijk betreft het dan alleen de M110 die grotendeels gelijk bleef (280S en SE).
De V8 blokken M116 en M117 werden groter, de 350 werd de 380 en de 450 werd de 500. Bij de facelift in 1986 kwamen de nieuwe 6-cilinder motoren M103 in de W126 (260 en 300). De 8-cilinders werden nogmaals vergroot, de M116 naar 4,2 liter (420) en de M117 naar 5,6 liter (560).

Laatst bewerkt:

Zou toch wel jammer zijn als het T-Modell zou verdwijnen. SUV's zijn niet mijn type auto, sedans vind ik prachtig, maar een Estate is vaak erg handig! Zo ondervond ik ook vandaag maar weer eens bij het transport van 2 grote plantenbakken. In een GLE had ik ze bovendien 25cm hoger moeten tillen...

DG1Thiy.jpeg

Laatst bewerkt:
De T1 vanmiddag opgehaald bij de reparateur. Het busje startte slecht, liep slecht (sloeg vaak af, ook bij gas loslaten tijdens rijden), en was wel toe aan een onderhoudsbeurtje. Hij is voorzien van nieuwe olie, nieuwe remcilinders (waren lek), nieuwe dynamo, nieuwe verdelerkap, wat pakkingen vervangen en de kleppen zijn gesteld. Rijdt nu weer zoals het hoort, en de zon scheen dus gelijk maar even op de foto op een kleurrijk plekje in de polder.
HpEQCE9_d.webp

Wellicht als je langer dan 2 meter bent, ik ben 1.90 en zit er heel comfortabel in. Een E85 is wel te krap voor mij.

• Leuk
Waarderingen: funf
Ik ben 3 cm langer, ik begin nu te twijfelen. Z3 en Z4 E85 waren te klein voor mij. Nu begin ik te twijfelen of ik ooit de G29 goed getest heb.

• Leuk
Ik wil al een tijdje reageren op je topic, maar dat was er nog niet van gekomen. Je hebt echt een aantal mooie auto's bij elkaar verzameld! De nieuwe E vind ik zoals jij 'm (nu) hebt erg fraai. Zo'n Z4 is natuurlijk een hele fijne auto voor roadtrips maar de klassiekere Benzen zijn voor mij wel het hoogtepunt.

Zo'n kale W124 is precies goed, destijds zat de kwaliteit nog echt in het rijden en niet in allerlei gadgets. Zelfs 'kaal' voel je de luxe. Leuk ook dat je de R107 al zo lang hebt en door de jaren heen steeds mooier hebt kunnen maken, het interieur is super geworden. Ik begrijp je overwegingen bij het overspuiten wel, een auto is minder leuk als je 'm niet meer onbezorgd durft te gebruiken…

…aan de andere kant, die prachtige 280SEL is ook gespoten en daar rijd je ook gewoon mee. Net als met de Corvette, die er eveneens als nieuw uitziet. Ik geloof dat je prima plezier kan hebben van auto's die veel te mooi zijn voor hun leeftijd :).

Ik ben 3 cm langer, ik begin nu te twijfelen. Z3 en Z4 E85 waren te klein voor mij. Nu begin ik te twijfelen of ik ooit de G29 goed getest heb.
Gisteravond reed ik nog in de Z4, mijn stoel kon vanuit mijn stand nog zeker 10cm naar achteren dus ruimte zat in de G29.

• Leuk
Waarderingen: Twix
Ik wil al een tijdje reageren op je topic, maar dat was er nog niet van gekomen. Je hebt echt een aantal mooie auto's bij elkaar verzameld! De nieuwe E vind ik zoals jij 'm (nu) hebt erg fraai. Zo'n Z4 is natuurlijk een hele fijne auto voor roadtrips maar de klassiekere Benzen zijn voor mij wel het hoogtepunt.

Zo'n kale W124 is precies goed, destijds zat de kwaliteit nog echt in het rijden en niet in allerlei gadgets. Zelfs 'kaal' voel je de luxe. Leuk ook dat je de R107 al zo lang hebt en door de jaren heen steeds mooier hebt kunnen maken, het interieur is super geworden. Ik begrijp je overwegingen bij het overspuiten wel, een auto is minder leuk als je 'm niet meer onbezorgd durft te gebruiken…

…aan de andere kant, die prachtige 280SEL is ook gespoten en daar rijd je ook gewoon mee. Net als met de Corvette, die er eveneens als nieuw uitziet. Ik geloof dat je prima plezier kan hebben van auto's die veel te mooi zijn voor hun leeftijd :).
Dank voor je uitgebreide reactie. Het is precies wat jij zegt, ik vind het mooi om de oudjes in zo’n goed mogelijke staat te hebben of te krijgen. Dat hoeft zeker niet ineens, juist leuk om ze stap voor stap wat verder te perfectioneren. En doordat de 280SEL eigenlijk net zo mooi is als toen ie nieuw was krijg je tijdens het rijden ook echt het gevoel dat je 50 jaar teruggaat in de tijd.

Misschien wilde ik ze gewoon niet zien :) maar deze stond zowat naast mijn auto geparkeerd.

Maar de type's Z4 is nooit mijn ding geweest, de Z3 daarentegen...

Wellicht als je langer dan 2 meter bent, ik ben 1.90 en zit er heel comfortabel in. Een E85 is wel te krap voor mij.
Dat zal dan wel aan het postuur liggen :D. Met 1.93 zit ik prima in de E85. Laatst bij Dusseldorp even in een G29 gezeten en viel me op dat ik daar minder hoofdruimte heb met stoel in laatste stand. Wel iets meer ruimte voor de benen. Een Z3 pas ik niet in met de kap gesloten.

Gisteren een mooie rit gemaakt met de W116, van Zwolle via Hattem en Epe door de bossen naar Vierhouten. Schuifdak open, heerlijk toeren. Er waren veel oldtimers en ander leuk spul onderweg met het mooie weer. Onderweg zijn we nog gespot, leuk om terug te zien :cool:

b7LxWqr_d.webp

Je bent Dokter Diesel tegengekomen :ROFLMAO:
De (ambulance) broeder met een bijzondere, vermakelijke en merkwaardige autocollectie!

Laatst bewerkt:
Gisteren een mooie rit gemaakt met de W116, van Zwolle via Hattem en Epe door de bossen naar Vierhouten. Schuifdak open, heerlijk toeren. Er waren veel oldtimers en ander leuk spul onderweg met het mooie weer. Onderweg zijn we nog gespot, leuk om terug te zien :cool:

b7LxWqr_d.webp
mooi! Ik ben er vrijwel zeker van dat die Volvo van een van de leerkrachten op de christelijke Mavo in ‘t dorp is… of iig staat daar eenzelfde uitvoering daar regelmatig op de parking te bewonderen.

• Leuk
Die Chevy ben ik onlangs mee op pad geweest. Wat een apparaat is dat zeg, 3 traps diesel V8 automaat. En inderdaad kloppen de beelden van mr T bij The A-Team waarvan je denk; man zit niet zo te sturen :p
Leuke review van de Chevy (y). Zou niet in mij opkomen om ooit zoiets te kopen, maar mooi dat er mensen zijn die dat gewoon wél doen ondanks de gigantische wegenbelasting. Werken geblazen dus, het sturen in het apparaat.

Kan ik ook wel zeggen van de T1 bus, die zwabbert ook alle kanten op. Je bent continue aan het corrigeren, zo ook vrijdag toen er best wel wat wind stond. Bovendien is het krap zitten geblazen in de T1 en de voorruitjes zijn te laag waardoor je voor goed zicht wat onderuit moet zakken. Bij de T2 is dat sterk verbeterd, de cabine is veel ruimer en het zicht is veel beter door de grote bolle voorruit. Best leuk om af en toe een stukje met de T1 te rijden, maar enig comfort is ver te zoeken.

Laatst bewerkt:
Dat is zeker een voordeel haha. Moet ineens denken aan Top Gear met oude Britse sportwagens. Een tuinhuisje, grote plant en een beeld konden zo mee. ;)

• Leuk
Hey @R107, ik zou nog even kijken hoe mijn dakraamspoiler vast zit. Sorry voor de late reactie, deze avond pas tijd gehad om de de 350 weer uit te laten.

Hij zit met twee beugeltjes tussen de raamsnor en het frame. Ik zie geen duidelijke verdikking en mijn dak opent gewoon soepel. Er stond alleen een markering met Merc-L op, ik kon geen merkje of iets dergelijks vinden.
Mijn 116 is van ‘73 en heeft een Webasto dak, geen idee of dat ooit is veranderd, maar die van jou is van na de ‘facelift’ gezien de plaatsing van de antenne.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

IMG-8497.jpg

IMG-8498.jpg

IMG-8495.jpg

IMG-8496.jpg

Terug
Bovenaan