Regelmatig opnieuw moeten inloggen

Ik hoef al dagen niet meer in te loggen op mijn mobiel. Dus voor mij is dat deel nu perfect.

(Foto's plaatesen, vergedrukt, cursief en alle andere "opties" in de balk boven de tekst blijft nog altijd uitgegrijsd voor mij)

...maar ik wordt nu niet meer naar de homepagina gestuurd maar blijf gewoon op het forum na het inloggen...

Dat was gisteren middag even het geval maar nu niet meer. Te vroeg gejuicht dus. Heel soms ben ik ook automatisch ingelogd op mijn telefoon en ook daar telkens die foutmelding. Kan me voorstellen dat dat voor velen behoorlijk gaat irriteren en daarom maar niet meer inloggen of wegblijven,

Hallo Forumgenoten, ik had het idee dat het juist weer wat beter ging met het inloggen. Door het inloggen op twee platformen met één mechanisme is het inderdaad complex omdat een groot deel van de inlogprocedure vanuit DPG komt. Ik zal nagaan wat de status is en wat we eraan kunnen verbeteren.

Inloggen is momenteel dramatisch, constant opnieuw inloggen en dan 9 van de 10 keer een foutmelding…. Laat ze dit snel oplossen anders haak ik af.

Ik heb het idee dat er een veelvoud aan cookies is. Zo'n vier (of 89) daarvan regelen:

Site sessie
Site login
Forum sessie
Forum login
DPG sessie

En op willekeurige wijze kan je forum sessie verlopen, terwijl je Site sessie nog actief is forceert de Forum login toch een Site login terwijl je site login gewoon nog geldig is en je dus zonder reden allerlei login knoppen ziet en zo weet niemand meer wat boven of onder is.

Ik dacht zojuist ook dat ik (eindelijk?) echt was uitgelogd, login knop, login pagina met opnieuw de login knop en pats toch zonder wachtwoord weer ingelogd. Dan heb ik het alleen over de site, niet het Forum gedeelte

Ik heb het idee dat er een veelvoud aan cookies is. Zo'n vier (of 89) daarvan regelen:

Site sessie
Site login
Forum sessie
Forum login
DPG sessie

En op willekeurige wijze kan je forum sessie verlopen, terwijl je Site sessie nog actief is forceert de Forum login toch een Site login terwijl je site login gewoon nog geldig is en je dus zonder reden allerlei login knoppen ziet en zo weet niemand meer wat boven of onder is.

Ik dacht zojuist ook dat ik (eindelijk?) echt was uitgelogd, login knop, login pagina met opnieuw de login knop en pats toch zonder wachtwoord weer ingelogd. Dan heb ik het alleen over de site, niet het Forum gedeelte
Ja die cookies conflicteren nogal met elkaar.

Eigenlijk zou de dpg sessie de basis moeten zijn, waarna deze overgezet wordt naar het forum en de site.
Daarom gaat het inloggen via de dpg inlog (frontpage, inloggen) ook het minst vaak fout.

Als je vanuit een andere sessie binnen komt (forum sessie meestal) raakt de dpg sessie in de war omdat de koppeling tussen dpg en het forum niet is gemaakt.

Dat zonder wachtwoord kunnen inloggen blijf ik ook vreemd vinden.
Als je chrome gebruikt kan dat vanuit het browser komen. Er is een optie daarvoor. Al werkt het ook met die optie uitgeschakeld nog...

Ja die cookies conflicteren nogal met elkaar.

Eigenlijk zou de dpg sessie de basis moeten zijn, waarna deze overgezet wordt naar het forum en de site.
Daarom gaat het inloggen via de dpg inlog (frontpage, inloggen) ook het minst vaak fout.

Als je vanuit een andere sessie binnen komt (forum sessie meestal) raakt de dpg sessie in de war omdat de koppeling tussen dpg en het forum niet is gemaakt.

Als je chrome gebruikt kan dat vanuit het browser komen. Er is een optie daarvoor. Al werkt het ook met die optie uitgeschakeld nog...
Ik heb dat ook nog bij de developers toegevoegd.

• Leuk
Waarderingen: Vorq
Ik gebruik Firefox op windows en mobiel. Als je niet bent ingelogd krijg je altijd het wachtwoordveld te zien met de optie om die in te vullen als er een wachtwoord bekend is. Waarschijnlijk krijg je de inlog button te zien om dat de site sessie weg is, maar het inlog formulier zie je niet want die komt van login.autoweek.nl en die heeft de sessie nog wel.

Tsja, ik ben tegenwoordig zo weinig nog ingelogd (want ik word er elke keer uitgeknikkerd) dat ik echt nog maar heel sporadisch reageer. Het is allemaal redelijk klungelig geregeld op dit forum qua IT, als je het mij vraagt.
Fascinerend, sindsdien ben ik niet meer uitgelogd. :D

Ha! En dan zul je net zien, natuurlijk.

Foutcode Referentie foutmelding: b0a049cb-d4c0-42aa-bdc9-236f20dc6af1

Laatst bewerkt:
Ik krijg ook nog ontzettend veel foutmeldingen met inloggen en switchen naar het forum, maar mijn gevoel zegt dat het ook wat met mijn browser (safar) van mn iPhone te maken heeft. Andere browsers hebben daar minder last van.

Bijna dagelijks opnieuw inloggen. Doet DPG er nou wat aan?
Ja inloggen doe ik sowieso meerdere keren per dag. Het rare is echter, nu net ook weer:

'rood bolletje met kruisje' op de homepage.
Ik klik me een ongeluk op allerlei links, forum, nieuws, tests, home, forum index, ik blijf uitgelogd, op het forum ook de 'aanmelden' link.
Vervolgens klik ik dan maar op inloggen. Menu klapt open, weer inloggen.

Dan valt me op dat er twee varianten zijn.
1. "dpg account, Log in of maak je account aan" met de gele 'verder knop' of
2. een pagina met de rode "inloggen" knop.. Meestal krijg ik deze.

Daar druk ik op en zonder password, plop, mijn profiel pagina, ingelogd dus, zonder wachtwoord in te voeren of wachtwoord manager. Op het forum ben ik vervolgens ook ingelogd.

Zodra het dpg account ingelogd is... ben je meestal ook op de fp en het forum ingelogd. Maar het forum wilt nog wel eens de foutmelding genereren met de referentiecode en de lijst met dpg bedrijven.
Rare is dat als je die foutmelding krijgt, je nog wel op het dpg account bent ingelogd, maar de rest is uitgelogd...

Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen op andere platforms van dpg tegen dezelfde problemen aan lopen, is er iemand met ervaring bij andere dpg platforms en de integratie met de site daarzo. ?

Er zijn niet veel met ook een forum, maar de dpg en site inlog zullen vast ook op andere plekken gebeuren.

Ik krijg ook heel vaak een DPGmelding vaak als ik weer naar Autoweek wil gaan, op zowel de Autoweek startpagina als op de "nieuwe berichten" pagina, als ik dan herlaadt moet ik inloggen, dit doe ik vaak zoals jullie zeggen op "Autoweek startpagina" daar hoef ik vervolgens niets aan te geven, alleen op inloggen drukken en ik ben ingelogd en nee automatisch invoeren van gegevens gebeurd niet, ik heb alleen aangevinkt "ingelogd" blijven.

Ik heb deze foutmelding : Referentie foutmelding: 5bf81dba-9d75-4e17-9d25-be8cc1115216

Ik gebruik eigenlijk geen of amper een andere site van DPG, en forum alleen op de windows laptop, niet op mijn iPhone.

Ook goed nieuws moet je melden.:p
Ik hoef de laatste dagen niet continue opnieuw aan te melden op mijn iPhone. En áls ik het moet doen, gaat-ie niet meer naar de frontpage, maar naar de forum-inhoudsopgave.
Verbetering dus. (y)

Ik log al maanden niet meer in. Zowel op mijn Samsung telefoon met Opera browser als op mijn computer met Edge blijf ik ingelogd. Het maakt ook niet uit of ik thuis ben op WiFi of onderweg op 4G.

Ik ben ook verbaasd: kom hier weer na een tijdje (o.a. laptop probleem) en ik ben, na (alles) afwijzen van cookies, gewoon direct ingelogd op het forum. :oops: Wisselen naar de homepage doet ook door een groen vinkje verschijnen.

In de tussentijd heb ik een paar keer hier meegekeken via de mobiel. Bewust niet ingelogd omdat ik de goden niet wil verzoeken ..

Firefox browser gebruik ik.

Ook goed nieuws moet je melden.:p
Ik hoef de laatste dagen niet continue opnieuw aan te melden op mijn iPhone. En áls ik het moet doen, gaat-ie niet meer naar de frontpage, maar naar de forum-inhoudsopgave.
Verbetering dus. (y)
Nou, daar heb ik dan ook krap vier dagen van mogen genieten.:mad:

Het is weer terug bij af: telkens opnieuw moeten aanmelden, dan gaat ie naar de homepage en als ik dan weer naar het forum ga ben ik ingelogd.

Is er iets teruggedraaid?
Afgelopen dagen logde het forum zelf in (binnen 1-2 seconden) en ging dan naar de forum index.
Nu dus weer de lange route……….:cry:

Heeft je iphone toevallig een update gehad of heb je je telefoon herstart? Dan resetten alle cookies zich weer en is het klaar met het goedwerkende riedeltje... Soms gebeurt het al met een browser dat wordt afgesloten.
Sowieso heb je, ookal werken de cookies goed, een beperkte "onthoud mij" sessie die ook op een gegeven moment gewoon afloopt en dan begint de ellende opnieuw.

Het is weer terug bij af: telkens opnieuw moeten aanmelden, dan gaat ie naar de homepage en als ik dan weer naar het forum ga ben ik ingelogd.

Ja, moest ik net ook doen. Op zich een kleine moeite, vind ik.

Ik heb wel een MS update doorgevoerd en Firfox laten opfrissen van de week. Maar gisteren werkte direct ingelogd zijn nog wel. Dat was na de updates etc.

Heeft je iphone toevallig een update gehad of heb je je telefoon herstart? Dan resetten alle cookies zich weer en is het klaar met het goedwerkende riedeltje... Soms gebeurt het al met een browser dat wordt afgesloten.
Sowieso heb je, ookal werken de cookies goed, een beperkte "onthoud mij" sessie die ook op een gegeven moment gewoon afloopt en dan begint de ellende opnieuw.
Nope. Het werkte vandaag zelfs nog.
Maar nu ineens niet meer. Aan mijn kant is niks veranderd.

En….ik heb ook niet geswitched tussen apparaten. Ik was vandaag vrij dus ben niet op de laptop geweest. Alleen de (i)Phone.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik sindskort de app, maar die is nog erger dan de website. Altijd opnieuw inloggen en dan ga je automatisch naar de homepagina. Niet heel erg, maar als ik dan bij het forum kom moet ik weer inloggen. Werkt dus zo hè... hebben meer deze ervaring met de app nu?

De laatste paar weken, als ik denk om op aanmelden te klikken doet hij dat vanzelf. Er lijkt wel een telepatie sensor ingebouwd nu.

Wel veel prettiger zo, en verslavender ook trouwens...

De laatste paar weken, als ik denk om op aanmelden te klikken doet hij dat vanzelf. Er lijkt wel een telepatie sensor ingebouwd nu.
...

Ja ik heb hier ook gezien dat op mobiel en laptop het 'poppetje groen wordt' je moet even 5 seconden wachten en dan is hij ineens ingelogd. Stukken beter de laatste maand ongeveer.

De app maar weer verwijderd. Maar de website lijkt nu ook drama. Ingelogd op de site, ga ik naar het forum, niet ingelogd. Klik ik op inloggen en ga ik automatisch naar de homepagina. Dan weer naar het forum, nog steeds niet ingelogd. Drama...

Het regelmatig opnieuw moeten inloggen heb ik mij inmiddels bij neergelegd. Soms doe ik het, soms ook niet.

Bloed irritant overigens dat mijn account dan blijkbaar op alle DPG sites is ingelogd, zoals bijv een nu.nl waar ik helemaal niet ingelogd wil zijn.

Ook dat is nog tot daar aan toe, maar ik werd zojuist gedwongen om mijn/een naam en geboortedatum op te geven. Te achterlijk voor woorden....
Ik wens ze veel succes met het " beter aanbieden van hun diensten" met de opzettelijk onjuist ingevulde gegevens.

Is er na ál die maanden nog steeds geen handig poppetje bij DPG die dit kan oplossen? Of zijn ze te koppig om het inloggen overal op te geven?

Ik gebruik sindskort de app
De app is in feite een snelkoppeling naar het forum die je op het startscherm van je telefoon zet.

Twee of drie weken geleden zijn er enkele updates geweest rond het inloggen. En er wordt nog steeds verder aan gewerkt en gezocht naar verbeteringen. Want @MCW , er is in de DPG inlog het nodige op elkaar afgestemd, ook tussen de verschillende websites. En daardoor heeft het oplossen van een ogenschijnlijk eenvoudig issue soms best wel wat voeten in de aarde kan hebben. Dat zie je van buitenaf niet altijd.

En net was ik weer zomaar uitgelogd en kreeg ik foutmelding als ik wilde inloggen. Waren ze ook weer bezig? ;)

En daardoor heeft het oplossen van een ogenschijnlijk eenvoudig issue soms best wel wat voeten in de aarde kan hebben. Dat zie je van buitenaf niet altijd.

Dat snap ik maar dit speelt inmiddels al zó lang.

Het regelmatig opnieuw moeten inloggen heb ik mij inmiddels bij neergelegd. Soms doe ik het, soms ook niet.

Bloed irritant overigens dat mijn account dan blijkbaar op alle DPG sites is ingelogd, zoals bijv een nu.nl waar ik helemaal niet ingelogd wil zijn.

Ook dat is nog tot daar aan toe, maar ik werd zojuist gedwongen om mijn/een naam en geboortedatum op te geven. Te achterlijk voor woorden....
Ik wens ze veel succes met het " beter aanbieden van hun diensten" met de opzettelijk onjuist ingevulde gegevens.
Die gegevens kun je gewoon weer wissen binnen de dpg omgeving.
Je kunt trouwens ook geen korte achternaam invullen als je die vraag krijgt, dat accepteert de software niet.
Het is onder het mom van de avg belachelijk dat er om gevraagd wordt natuurlijk, ze moeten duidelijk maken waarom deze gegevens verplicht zouden zijn en waar ze ze voor gebruiken en dat gebeurt niet. Daarnaast ontbreekt de optie om de stap over te slaan, wat ook gewoon moet kunnen.

Voor het aanbieden van een persoonlijk verjaardagskaartje (mijns inziens de enige reden waar je naam en geboortedatum voor zou gebruiken) of reclame op basis van je leeftijd moet toch expliciet toestemming gevraagd worden of je daar op zit te wachten, daar mag geen verplichting achter zitten.

Qua inloggen gaat het eigenlijk redelijk goed de afgelopen weken.
Soms wil die wel eens haperen maar meestal is het een kwestie van even wachten en hij logt in. Zo niet is een refresh vaak voldoende, of een keer werkelijk op aanmelden klikken. De sessie blijft eigenlijk wel redelijk behouden nu.

En net was ik weer zomaar uitgelogd en kreeg ik foutmelding als ik wilde inloggen. Waren ze ook weer bezig? ;)

Dat snap ik maar dit speelt inmiddels al zó lang.

Ik heb in Firefox enige tijd geleden alle 'site data' gewist (klik slotje naast URL) in Chrome ook (klik schuifjes naast URL) en nu lijkt het allemaal redelijk stabiel. Je moet wel 3-5 seconden wachten voordat de frontpage je automatisch inlogt. Vervolgens moet je soms twee keer in het forum klikken om daar ook aangemeld te worden, meestal gaat het bij mij nu echter goed.

Geboortedata en adressen: ik verdraai nu bijna alles. Ik had pas nog kaartjes besteld ergens: Ook de NAWG riedel. Soms is het wel spannend: €300 aan kaartjes, 2 uur gereden met kinderen en dan maar hopen dat er niet één of ander enge huisregel is op controle op ID.

"Door een storing krijgt u geen elektronisch ticket maar bezorgen wij per FedEx de tickets op "Noordpool 34, Lapland" :ROFLMAO:

Voor email kan je bijvoorbeeld mailinator.com (publieke random inbox) of duckduck mobiel browser (alias generator) gebruiken voor éénmalige of maandelijks wisselende email addressen. Mozilla heeft ook een premium dienst hiervoor.

"Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later opnieuw."

Uitgelogd op de Stentor en Nu.nl maar blijf de melding houden. Nu ingelogd via andere browser.

Ik had het ook toen ik (opnieuw) rechtstreeks via het forum inlogde. Toen ik inlogde op de homepage ging het goed en was ik blijkbaar ook meteen op het forum ingelogd.

maar het is toch raar dat ik zomaar uitgelogd ben?
In principe word je altijd uitgelogd als je een sessie stopt (bijvoorbeeld de browser afsluit). Bij het opstarten moet je opnieuw inloggen en dat kan automatisch gebeuren (afhankelijk van de browser en eventuele eigen instellingen voor privacy en veiligheid). Je ziet dat aan het rode kruisje rechtsboven dat in een groen vinkje verandert - en in plaats van 'Inloggen' staat er dan 'Welkom'. En dat kost meestal een paar seconden.

Ik merk toch vaak dat de homepage wel inlogt, maar het forum niet. Andersom komt ook voor. Wisselen tussen devices geeft de ene keer een automatische inlog, de andere keer geen automatische inlog.

Er is geen touw aan vast te knopen. Het enige voordeel ten opzichte van voorheen is dat het (tot noch toe) al een tijdje zonder rare foutmeldingen gaat hier.
Maar ik moet wel veel vaker opnieuw inloggen dan bijvoorbeeld enkele weken geleden waarbij het juist wel redelijk automatisch ging.

En ook jammer dat de "onthoud mij" functie niet werkt met betrekking tot behoud van de sessieduur, maar steeds een nieuwe sessie aanmaakt. Mogelijk loopt het daarom vaker spaak.

Ik denk dat de fout bij MCW om het dpg account gaat. Wellicht is er iets in de foutlog terug te vinden?

Ik denk dat de fout bij MCW om het dpg account gaat
Die indruk heb ik ook vanwege de vermelding van de andere sites en hun inlog. @MCW ik wil het wel navragen maar heb daarvoor in ieder geval de (exacte als je dat terug kunt halen?) tijd nodig dat de foutmelding plaatsvond. Die kun je me ook in een persoonlijk bericht sturen, lijkt me handiger dan op dit open platform.

Ik ervaar die inlogproblemen ook nog steeds... dpg wil elke keer weer dat ik eerst al mijn persoonsgegevens in ga vullen.
En dat vertik ik gewoon, het gaat ze geen zak aan en ik ben ook helemaal niet gediend van gepersonaliseerde spam... en het druist ook tegen mijn gevoel in om daar valse gegevens in te gaan vullen.

Zo heel af en toe lukt het nog om in te loggen zonder persoonsgegevens te doneren (van forum "nieuwe berichten" eerst naar homepagina en dan weer terug naar forum en weer naar de nieuwe berichten), maar meestal beperk ik me wel tot het 1x per week lezen en dan zie ik helaas ook maar weinig nieuwe berichten die het nog de moeite waard maken om toch in te gaan loggen.

dpgMedia Account

Inlogpoging geblokkeerd​

Om veiligheidsredenen is het inloggen met wachtwoord tijdelijk niet toegestaan.

• Ga terug naar de loginpagina en kies voor inloggen met code.
  • Er wordt dan er een 6-cijferige code naar het emailadres gestuurd dat bij het account hoort.
  • De browser zal een pagina tonen met een invoerveld waar die code ingevoerd kan worden, waarna je ingelogd bent.

Status 406 : 0.91fd4817.1727804026.3ed48cf​

Terug
Bovenaan