Kleine update:
Vandaag even een rondje langs de dealers gemaakt.
Bij de Skoda-dealer de combi al kunnen zien van de Octavia. Ook een Elegance Businessline met beige interieur.
Om toch niet helemaal meteen de anderen af te schrijven

ook nog even een bezoek gebracht aan de VW en Audi dealer.
Even tussendoor: blijft een K**-dealership in Apeldoorn: bij VW heel kaal, slordig, geen Passat Variant, geen Touran, geen prijslijst van de Sharan (wel een verkoper die zijn best deed), bij Audi totaal geen response van wie dan ook, terwijl ik de enige klant was.
Bij VW dus weinig kunnen doen. Alleen constateren dat de Skoda het wint van de Passat. Verschil is klein, maar de Skoda heeft een veel betere uitrusting en de afmetingen zijn zeer vergelijkbaar.
De Sharan wordt gewoon te duur. Mega veel ruimte, maar dan ook wel echt een bus, en zoals gezegd een Comfortline, dus verre van een Rembrandt-uitvoering.
Bij Audi: prachtige auto, die A4. En wat een verschil als je net uit een Skoda en een Passat komt!

Kwaliteitsbeleving is echt mega veel groter.
Maar de A4 Avant is me toch echt te klein. Daar ga ik met een gezin met drie kinderen niet veel lol aan beleven.
De A5 dan?
Hadden ze niet beschikbaar.

Stond er wel, maar was verkocht en dus afgesloten.
Wat is dat toch met die dealers?
Dus..............
Keuze is (voorlopig) de Skoda Octavia Combi 1.2TSI DSG Elegance Businessline.
Black Magic, met Crinkle Beige interieur.
Daarbij blijven drie uitdagingen over:
- moet nog passen met kinderzitjes, maar zo op het eerste gezicht zou het moeten lukken.
- DSG staat nog niet als optie in ons systeem, maar dat zou goed moeten komen. Was bij uitdraai ook nog niet bekend.

- men is bij ons niet zo gek op beige bekleding, dus daarvoor moet ik nog even l*llen als B.
Verder nog opties?
Ja, een trekhaak.
De Touran blijft het alternatief. Al denk ik dat ik dan nog wat alternatieve wegen ga bewandelen (tijd rekken met huurauto, nog een poolauto proberen).
En de A5 dan?

Die wil ik zeker proberen. Noem het midlife-crisis...........
@Davidoff: een Rembrandt-uitvoering? De Skoda komt daar het dichtst bij, omdat de standaard-uitrusting zo compleet is. Verder is er voor mij geen eer te behalen. De enige opties die bij ons verder nog toegestaan zijn zijn een automaat en.......de trekhaak.
Tja, laten we het er maar op houden dat de werkgever verder veel voordelen biedt in mijn geval.