Rembrandt - Mazda CX-80 E-Skyactiv 327 Takumi Plus 6-zitter

IMG_5384_zpsd143d4fc.jpg

IMG_5387_zpsa9bb3c8b.jpg

IMG_5389_zps6759715c.jpg

Durashift zei:
Mooie update's.
Buitenkleur vind ik tof, valt tenminste op tussen al de andere Tourans.

Beige is wel een interieurkleur die jij vaak gehad hebt.. in de 308 toch ook.?

Qua buitenkleur: er rijden erg veel Night Blue Tourans rond, vind ik. Maar waarschijnlijk nie zo vaak gewassen als deze de afgelopen anderhalve week (3 keer). :cool:

Beige interieur op de 1e C5, 2e C5 en de 308. De Touran is dus al de vierde.
De enige zelf samengestelde auto die het niet had was de Astra, aangezien destijds de Cosmo (meest luxe) niet met licht interieur leverbaar was.

Oh ja, Ketelapper, die aanpassinkjes was ik nog vergeten. Vagcom! :)

Dat wordt:
- aanpassen alarm
- signaal alarm bij afsluiten en hopelijk nu ook openen
- coming/leaving home (twijfel nog of ik die via de mistlampen wil doen)
- rain close
En meer moet ik nog uitzoeken.

Wings of freedom zei:
Rembrandt zei:

Geeft die dan zelf aan dat het gaat regenen? Of rijdt die zichzelf dan de garage in? :D

WOF

Er zit een regensensor op. En dus gaat alles wat open staat (ramen in mijn geval) dicht als er regen gesignaleerd wordt.
Op zich een onzin-optie voor mij, want ik heb nooit een raam open en ook geen schuifdak.o_O
Die kan dus weer van het lijstje af.:)

Rembrandt zei:
Wings of freedom zei:
Rembrandt zei:

Geeft die dan zelf aan dat het gaat regenen? Of rijdt die zichzelf dan de garage in? :D

WOF

Er zit een regensensor op. En dus gaat alles wat open staat (ramen in mijn geval) dicht als er regen gesignaleerd wordt.
Op zich een onzin-optie voor mij, want ik heb nooit een raam open en ook geen schuifdak.o_O
Die kan dus weer van het lijstje af.:)

Nou, als de kids wat ouder zijn en met de knopjes gaan spelen? Je zal vast wel eens de blokkering vergeten terug te zetten..
Als het erop kan, waarom niet..
Tenzij het zo werkt dat als het regent en je het raam open doet om een slagboom te openen.. het raam pardoes weer sluit.

[size=x-small]het zal wel werken bij uitgeschakeld contact en afgesloten auto..?[/size]

Mijn oudste (net 4) speelt elke rit met de knopjes. Maar het raam gaat geen centimeter open.:p
Ze zit trouwens sinds deze week in een nieuwe stoel, net als de jongste. Zij naar een groep 2/3 en toen maar meteen een nieuwe bijpassende groep 1 gekocht. Ziet het er tenminste op de (steeds voller wordende) achterbank ook nog een beetje patent uit.:cool:

De oudere stoeltjes zitten nu in de Alto, waardoor we nu (voorlopig) geen stoelen hoeven te slepen bij autowissel.

Vanmorgen een flinke klap tijdens een rit onder de bomen. Dacht dus dat het een eikel was, maar op de bestemming ontdekte ik een diepe buts in de motorkap. Waarschijnlijk een steen(tje) geweest. Toch balen!

De nieuwe "achterbank" in beeld gebracht:

IMG_0937_zps2f2f0253.jpg
IMG_0934_zps1a0aa58b.jpg

De jongste riep meteen: Ik ook!
Dus ben nu op zoek naar een goedkope iPad (1).:cool:

Baaldag:
Gisteren lekker pizza gehaald. Rij ik met het hele gezin terug naar huis om het op te eten. schat ik de actie van mijn voorligger verkeerd in.
Ik dacht dat zij (bij rechtsaf slaan) nog wel voor de aankomende fietser langs zou gaan (die indruk maakte ze ook echt), maar op het laatst ging ze toch op de rem. Ik had echter ondertussen de beweging er ook al weer in zitten, en drukte dus mijn neus op de trekhaak.

Gevolg:
- fikse buts in de voorbumper
- koude pizza, vanwege afhandeling van de botsing (schade-formulier)
- kop thee over de net gereinigde vloer meteen bij thuiskomst, door de jongste.:(

Al met al niet één van mijn beste avonden.

IMG_0955_zps67681e68.jpg

Pizza laat je toch ook bezorgen? :p Heb je hele handige appjes voor.

Maar zonde joh. Succes met de afhandeling.
Vandaag wordt beter, de zon schijnt al. :D

gelukkig valt de schade mee, al blijft het vervelend natuurlijk.

En die kop thee krijg je er ook vast wel weer uit. Is het niet heel besmettelijk met kinderen? stoffen beige bekleding? Zelf zou ik ook snel voor een 'anders dan zwart' interieur gaan, maar dan zeker ook leer. lekker makkelijk schoon te houden ook

AsconaGT zei:
gelukkig valt de schade mee, al blijft het vervelend natuurlijk.

En die kop thee krijg je er ook vast wel weer uit. Is het niet heel besmettelijk met kinderen? stoffen beige bekleding? Zelf zou ik ook snel voor een 'anders dan zwart' interieur gaan, maar dan zeker ook leer. lekker makkelijk schoon te houden ook

De vloer betrof de vloer in huis. Grindvloer.
Was net klaar met de grote schoonmaak (moet met kinderen wat vaker, zo eens per jaar), maar daarbij was mijn eigen waterstofzuiger ontploft.
Had dus even een stofzuiger gehuurd.
Die had ik net teruggebracht. Dus dan is het erg zuur als er meteen weer vocht over de vloer gaat.

Beige bekleding is misschien wel iets besmettelijker, maar dat wordt, vind ik, wel schromelijk overdreven. Ik heb deze wagen nu anderhalve maand, maar er zit werkelijk nog geen vlekje in.
En mijn ervaring is, dat je de meeste vlekken er ook zo weer uit hebt.
Evt extra besmettelijkheid weegt bij mij op tegen de extra uitstraling die het geeft.

Ik heb trouwens altijd begrepen dat beige lederen bekleding veel besmettelijker is dan stof. Dat kan ik echter niet uit praktijk beamen, want ik heb nog nooit (vol) leer gehad.

Had je meer geraakt dan alleen de trekhaak dan?
Het ziet er niet uit als een giga-klap, dus als de ander geen schade heeft, waarom toch een schadeformulier?

Omdat het een lease-auto is, of omdat de ander bang is voor verborgen schade?

Schade is altijd zonde, maar inderdaad de klap lijkt niet al te erg.

Beige bekleding heb ik ook gehad in een Golf, was redelijk schoon na 180.000 km en 36 maanden, ondanks alle fastfood vreterijen. Nooit tussentijds schoongemaakt, enkel dan stofzuigen.

Pizzatje ophalen is wel ouderwets, maar sommige carry outs hebben geen delivery service, en dus zelf ophalen is de oplossing. PizzaHut, Domino's, PapaJohns, NY Pizza, is nou niet het beste.......

En het grindvloertje, tja zonde, heb je overwogen om de vloer te sealen? Grind is poreus, een laag blanke epoxy doet wonderen, helemaal in de "natte" ruimtes.

A3-White zei:
Pizzatje ophalen is wel ouderwets, maar sommige carry outs hebben geen delivery service, en dus zelf ophalen is de oplossing. PizzaHut, Domino's, PapaJohns, NY Pizza, is nou niet het beste.......

En het grindvloertje, tja zonde, heb je overwogen om de vloer te sealen? Grind is poreus, een laag blanke epoxy doet wonderen, helemaal in de "natte" ruimtes.

Kinderen van school halen, dan rijd je langs de pizzaria, en m'n dochtertje vind het dan leuk om het zelf te halen. Vandaar.;)

Grindvloer in een woonkamer sealen is lelijk. Glimt teveel of in elk geval meer.
In de "natte ruimtes" (keuken, bijkeuken) is het wel gesealed. Schoonmaken is op zich niet moeilijk. Je moet alleen een goede waterstofzuiger hebben.

Klap was inderdaad maar heel klein. Schade aan andere auto was er niet of in elk geval niet zichtbaar. Echter, bij een aanrijding als deze wil ik toch wel een schadeformulier. Ook al is alleen bij mij schade en/of schuld. Inderdaad ook vanwege berichtgeving aan leasemij.

Ik heb trouwens altijd begrepen dat beige lederen bekleding veel besmettelijker is dan stof. Dat kan ik echter niet uit praktijk beamen, want ik heb nog nooit (vol) leer gehad.

ik heb juist altijd begrepen dat leer veel makkelijker schoonhouden is dan stof. daarom zie je ook zelden cabrio's met stoffen bekleding.

Ik heb zowel stoffen bekleding gehad in mijn auto's, mijn voorgaande 2 auto's met vol leer, en de BMW nu half leer. Het leer was idd makkelijker schoon te maken dan stof, zeker als er iets vloeibaars overheen gaat. Maar ik denk ook dat het misschien wat overdreven is dat beige stof per definitie vlekt en voor mij zou ik dat er ook absoluut voor over hebben (y)

@rembrandt, helemaal duidelijk. Pizza halen is ook we leuk, alleen die stinkbrommers en die "interessant" ogende bezorgers. Een goede pizza is heerlijk, hier in Chicago hebben we de deep pan, duurt even voordat hij klaar is maar dan heb je ook een echte taart. Thin crust is mijn favoriet, al moet ik zeggen de pizza puff is ook interessant.

Helemaal goed met de grindvloer, veel mensen doen het niet in de natte ruimtes, een grote bacterie nest.

Bart81 zei:
Had je meer geraakt dan alleen de trekhaak dan?
Het ziet er niet uit als een giga-klap, dus als de ander geen schade heeft, waarom toch een schadeformulier?

Omdat het een lease-auto is, of omdat de ander bang is voor verborgen schade?

Ik zou altijd een schadeformulier invullen. Je kunt altijd makkelijker besluiten er niets mee te doen, dan na afloop het alsnog moeten regelen als blijkt dat er stiekem toch meer aan de hand was.

AsconaGT zei:
Maar ik denk ook dat het misschien wat overdreven is dat beige stof per definitie vlekt en voor mij zou ik dat er ook absoluut voor over hebben (y)

Nou... Dan mag je mijn bekleding komen bekijken. Ik heb inmiddels helemaal opgegeven om die te proberen schoon te houden of te krijgen. Het is alsof je op volledig afgewerkte vaatdoeken zit. Welk ei ooit bedacht heeft dat het een goed idee zou zijn om in een gezinsbak beige stof te plakken...

Maandag is de auto ingeleverd bij de dealer om de schade te herstellen.
Morgen kan ik 'm al weer ophalen.

Tot die tijd dus een vervangende auto: een Mocca-bruine VW Passat Variant 1.6TDi Comfortline Bluemotion (handgeschakeld).
De 20%-leasevariant, dus.
932F4276-4012-4B9D-B60D-F25440FFF623_zpscvoiosrb.jpg

Traag en rumoerig zijn wel de woorden die deze auto beschrijven. Ik zal dan ook blij zijn als ik weer in mijn benzine-Touran met DSG kan stappen.

Kilometerteller van de Touran staat ondertussen op de 70k. Mede door een flitsbezoek aan België.
Had daar een zakelijke afspraak, maar na 2,5 uur rijden viel meteen al op dat er opvallend veel lege parkeerplaatsen waren met daarbij de namen van personen die ik op de meeting verwachtte. Opkomst was dus minimaal.
Met een beetje rekken het toch nog een uur daar volgehouden en toen gaan lunchen in Maastricht. Beetje zonde van de tijd, maar wel een lekker ritje.:T

Traag en rumoerig? Ik had er vorig jaar eentje mee en ik vond het een heerlijke auto! (y)
Deze heeft ook 'XPP' in het kenteken zeker? Allemaal net op tijd op naam gezet, juni 2012 :D

Rembrandt zei:
Traag en rumoerig zijn wel de woorden die deze auto beschrijven.

Huh :confused: Daar kan ik me eerlijk gezegd totaal niet in vinden. Zeker het trage niet, wellicht omdat het vloeiender gaat? Heb er zelf meerdere malen in gereden.
Toevallig reed ik vanmiddag op de A7 bij Heerenveen oid waar je even een stukje 100 mag. Voor mij een Touran 1.6 TDI, ik in een A5 2.0 TFSI 211pk. Ik had hem in zijn 6 staan bij 100km/u, en gaf volgas, mooi dat die Touran sneller weg was dan mij. Nu weet ik natuurlijk niet in welke versnelling de Touran zat, dus wellicht een oneerlijk vergelijk. Maar met een 1.4TSI zal dit verschil wellicht alleen maar groter zijn.

Dus de omschrijving ''traag'' van een 1.6 TDI kan ik niet echt plaatsen. De souplesse tegenover de TSI blokken vind ik heerlijk :)

@Barri, XPP inderdaad.;)

Ik had de afgelopen dagen vrij en heb me vooral in de stad verplaatst. Daar komt het trage en rumoerige toch echt naar voren.
Maar toen ik 'm vanmorgen terugbracht, via wat snelweg-kilometers, was inderdaad de auto stil(ler) en soepel. Dus S-RS, ik denk dat beide indrukken mogelijk zijn bij deze auto. Het lijkt mij vooral een snelweg-auto. Wat ook weer past bij die typische lease uitvoering.:p

Maar, man wat rijdt die Touran dan ineens lekker. Benzine, DSG.:T
Bumper lijkt met "spotrepair" gerepareerd. Aan de rechterzijde is de steenslag verdwenen, links zit het er nog.
De auto ziet er weer spik en span uit, van buiten en binnen schoongemaakt. Mooi voordeeltje bij zo'n "nadeeltje".

Nou... Dan mag je mijn bekleding komen bekijken. Ik heb inmiddels helemaal opgegeven om die te proberen schoon te houden of te krijgen. Het is alsof je op volledig afgewerkte vaatdoeken zit. Welk ei ooit bedacht heeft dat het een goed idee zou zijn om in een gezinsbak beige stof te plakken...

ik heb wel eens smoezelige bekleding gezien, maar dat werd altijd weer super mooi schoon. Hoor ook wel eens dat je beige bekleding met van dat afstotende spul moet insmeren om het mooi te houden.

Beige bekleding is wel heel erg mooi, maar als het er uit ziet zoals jij beschrijft dat zou ik echt verschrikkelijk vinden

Na dik 4 maanden in de Touran rond te rijden (da's dus al weer dik €700,- netto extrao_O) zijn nu mijn collega's aan de beurt voor een nieuwe lease-auto.

Wat blijkt: als ik de Octavia Elegance Businessline had mogen bestellen was ik waarschijnlijk één van de weinigen geweest. Het blijkt dat ze deze uitvoering in november 2013 alweer geschrapt hebben en vervangen hebben door de Ambition Businessline.
Tja, dan is al het voordeel weg, en kun je beter voor de Golf Variant Highline gaan (wat dus de meeste van mijn collega's dan ook doen).

Vandaag verscheen de eerste Octavia op de parkeerplaats (x-Txx-xx). Een Elegance Businessline, dus die gast heeft mazzel en zal uniek blijven.

In mijn eigen categorie (1 hoger dan die van de Golf/Octavia) zijn de Highlines (Passat, Touran) verdwenen. Dat zijn (weer) Comfortlines geworden. Wat dat betreft ben ik dus wel blij met mijn Touran Highline.

Nu maar afwachten wat ze over drie jaar met de lease-regeling hebben uitgevroten.
Één van de nadelen van een lease-auto, al blijft het voor mij de voordeligste keuze.

Ondertussen natuurlijk lekker aan het veel-rijden met de Touran. Dus donderdag even op en neer naar Brussel voor een bezoekje aan de Auto Salon.:D

Vandaag bij Ketelapper langs geweest voor de VCDS(VagCom) aanpassingen.
De belangrijkste, en werkende, wijzigingen:
- Tellertest (sweep) bij starten
- Pieptonen bij ont-/vergrendelen
- Alarm aangepast (continue sirene)
- Coming Home/Leaving Home automatisch en via de mistlampen
- XDS aangezet

Dat laatste (electronisch sperdifferentieel) verwachtte ik niet te merken, maar de auto lijkt wel degelijk wat strakker te rijden.

Verder nog wat zaken die (voorlopig) mislukt zijn, of niet merkbaar zijn: bandenspanningcontrole (zie ik nergens terug), spiegel verstellen bij achteruit (is spiegel waarschijnlijk niet geschikt voor).

Bedankt Ketelapper.
Kon ik meteen de nieuwe S4 bewonderen. Wat een prachtbak.
Je hebt blauw en je hebt blauw.........
A8718527-928D-450D-BD6B-FA996A7C14FA_zpscqzj8jkd.jpg

Was leuk R (y) En gezellig even bijbabbelen. Zoals je al zei, net weer een kleine extra persoonlijke touch aan de wat gedwongen auto. Maar hele mooie Touran met goede looks door kleur en bekleding. Geen straf!

De "straf" wordt waarschijnlijk iets ingekort.
Kreeg te horen dat de lease-termijn met 10 maanden is ingekort, "omdat ik zoveel rijd".
Vervanging dus nu ergens eind 2015.

Dinsdag 15 juli eerste kennismaking met de mogelijke opvolger: de nieuwe Passat.
NieuwePassat_zps80040e5f.jpg

Tussenstanden:
Touran: 83.500
Alto: 10.750

Hoe maak je een burgerbak nog burgerlijker?
Hang er een caravan aan..... :p

E5551F76-87A0-4888-B0AD-905D6CEBDCC0_zps5cbjqvxy.jpg

Verder geen nieuws.
Behalve dat de nieuwe Passat wel leuk is, maar bij mij de keus voor wéér een Touran nog niet heeft vervaagd.;)
Ach, we hebben nog even.

Touran bevalt prima, de Alto wordt niet tot nauwelijks gebruikt.

Tja, je bent nu wel echt een gemiddelde Nederlander hoor Rembrandt :)
Ik wacht er nog even een jaartje mee (eerst de gezinsuitbreiding). Volgend jaar de sleurhut van schoonouders er maar eens aanhaken.

Kan niet wachten om, net als vroeger met mijn ouders, weer lekker te kamperen na zo'n tien jaar grotendeels vliegvakanties. Het geeft toch altijd net dat beetje extra sfeer op de camping. :)

Ik ben in de opstartende fase....(qua kamperen dan he, gezinsuitbreiding heb ik net weer achter de rug. Tweede rij is vol. ;))

De caravan is van vrienden. Zij hadden de auto kapot, dus heb ik de caravan naar de vakantie-bestemming gebracht.
In ruil kunnen wij, nadat zij weer weg gaan, de caravan gebruiken. Om het makkelijk te maken hebben we dezelfde plek gereserveerd.
Bevalt het, dan schaf ik zelf een sleurhut aan. Ben al aan het oriënteren.
Ik heb echter maar 1 trekhaak, dus zal de boot moeten verdwijnen.

Wel grappig:
We komen daar aan, komt er een klein blond mannetje op ons af:
"Wat heeft u een mooie auto. En zo mooi gewassen." (Is zeker twee weken geleden, red.)
"Hoe heet die auto?"
"Dat is een Volkswagen"
"Ohhh, wat een mooie naam!"

Als ze jong en naief zijn, vinden ze alles nog mooi.:p

speedtouch zei:
Er komt overigens een nieuwe Touran aan, misschien wat voor jou.

Daar ben ik ook zeer nieuwsgierig naar.
En aangezien de Touran van nu eigenlijk gelijk is aan het 2003-model, hoop ik dat de wijzigingen wat groter zijn dan bij de Passat, en daarmee die Touran wat aantrekkelijker is. Ook omdat verwacht wordt dat de 5- en 7-zits verschillend zullen zijn. De 7-zitter is bij ons de "standaard". Ik hoop dat deze wat meer lengte krijgt (a-la Sharan) want dat is iets wat ik mis in het ontwerp van de Touran.

Wat ook meespeelt is de uitvoering: Ik roep altijd "Een mooie citroen is een Exclusive-Citroen", omdat de Exclusive-uitvoeringen net even dat extra hebben. Maar ik heb ondertussen wel gemerkt dat dat bij VW voor de Highline geldt.
Het ligt dus ook aan wat onze wagenparkbeheer voor configuraties in gedachten heeft. Op dit moment bv is de Passat gebaseerd op de Comfortline, en de Touran op de Highline. Dat beïnvloedt mijn keuze wel degelijk.

Rembrandt zei:
speedtouch zei:
Er komt overigens een nieuwe Touran aan, misschien wat voor jou.

Daar ben ik ook zeer nieuwsgierig naar.
En aangezien de Touran van nu eigenlijk gelijk is aan het 2003-model, hoop ik dat de wijzigingen wat groter zijn dan bij de Passat

De Touran wordt TOTAAL nieuw volgens mij, ik geef ik alvast een link van een scoop van Autobild.de:

https://www.autobild.de/bilder/erlkoenig-bildergalerie-die-autos-von-morgen-4553257.html#bild78

Die plaatjes laten nog niet een indruk wekken van "TOTAAL nieuw".
Sterker nog (zoals ook in het Touran topic aangehaald): ik verwacht mijn Sonniboys weer te kunnen gebruiken, want vanaf de B-stijl zie ik nog weinig verschil.:p

Rembrandt zei:
Wat ook meespeelt is de uitvoering: Ik roep altijd "Een mooie citroen is een Exclusive-Citroen", omdat de Exclusive-uitvoeringen net even dat extra hebben. Maar ik heb ondertussen wel gemerkt dat dat bij VW voor de Highline geldt.
Het ligt dus ook aan wat onze wagenparkbeheer voor configuraties in gedachten heeft. Op dit moment bv is de Passat gebaseerd op de Comfortline, en de Touran op de Highline. Dat beïnvloedt mijn keuze wel degelijk.

De 'Rembrandt uitvoering' is ondertussen toch al opgenomen in de Dikke van Dale?:T

ENTE zei:
De 'Rembrandt uitvoering' is ondertussen toch al opgenomen in de Dikke van Dale?:T

:)

Helaas kan ik daar zelf met de leasebak niet helemaal meer in meegaan. Meer dan de "standaard-meest-luxe-uitvoering" zit er niet in.
Wat me er wel aan herinnert dat het tijd wordt voor een origineel lederen stuurtje in de Alto! :T

Maandag zitten er vier weken vakantie op en moet ik weer aan het werk.

De vakantie begon "goed": de reis naar de camping verliep in noodloop.
De Touran wilde niet harder dan 100, trok voor geen meter meer en maakte een tokkelend geluid.
Zal toch niet weer een distributie-probleem zijn? De eerste Touran had ook rond 75.000 km (deze staat op 89.000) een nieuwe distributie nodig.

Gelukkig was de bestemming niet ver meer, en stond de caravan al op z'n plek (zie boven), dus toch maar doorgereden naar de camping.
Volgende dag:
03D26247-0E97-4E27-857B-0472DDF9683B_zps3wbjhdxg.jpg

9C5D112E-74E0-41A2-AFD2-1A178740281C_zpslnuw7yxu.jpg

Tja, en wat krijgt Rembrandt dan natuurlijk als vervanger?
284716BA-44A3-46D3-B10B-4FD052F3119A_zpsogj63r74.jpg

:p

Wat een draak van een auto. Men zeurt wel eens over te veel knopjes op het dashboard, maar dit is de eerste auto waar dit commentaar wat mij betreft volkomen terecht is. De hele bediening van de auto vond ik onhandig.
Overigens wel een vrij ruime auto. Maar al met al was ik blij mijn Touran weer terug te krijgen.
Met "slechts" een vervangen waterpomp.

En dus is de Touran (voorlopig? :rolleyes:) weer gezond. Dan kan er weer wat achter.
Zoals gezegd was dit jaar een proefvakantie met caravan van vrienden.
Dat is zo goed bevallen dat we besloten zelf ook voor een caravan te gaan. En dat ging sneller dan gedacht......

In de buurt van de camping was een caravan dealer die caravans met de indeling die ik op het oog had had staan van vijf verschillende merken. Dus leek me dat mooi om eens te oriënteren. Er zat echter een caravan tussen die zó netjes was, en waar we beiden zó enthousiast van werden, dat we vrij snel de knoop hebben doorgehakt.
Resultaat: de Touran zal moeten wennen aan wat meer gewicht aan de haak.

Van:
9B4C55C6-CB23-4468-82B0-25CD58D2F368_zpsmxwpryjv.jpg

Via:
5C2FF436-8C89-4AC6-8CC0-C03738329A6E_zpsozyqifwa.jpg

Naar:
D542AA09-304D-41AA-A3E8-1E2DEE549E0F_zpsyfl7fm6j.jpg

Vrijdag opgehaald en vandaag even proefgezeten (voortent opzetten, alles even uitproberen....)
Volgend weekend lekker weg om het nieuwe speeltje echt uit te proberen.
(Zo goed als) leeg heeft de Touran er weinig moeite mee op de Nederlandse wegen.

Haha, geweldig!(y)

Goede keus ook om voor een Knaus te kiezen. Zeker die bouwjaren zijn nog ontzettend degelijk.
Wat voor type is het? Drie weken geleden nog 1300km met 1600/1700kg aan de haak gereden, ik vind het heerlijk.

Gefeliciteerd met de aankoop!

Het is een Knaus 500 TK Südwind uit 2003.
Het ding ziet er echt uit om door een ringetje te halen. Ongelofelijk dat deze volgende maand zijn 11de verjaardag viert.
Weegt leeg 1190 kg en mag max 1500 wegen.

Totale combinatie is 11.7 meter lang. En dat is nog exclusief de fietsendrager achterop.

Terug
Bovenaan