Rembrandt - Mazda CX-80 E-Skyactiv 327 Takumi Plus 6-zitter

Viel mee. Turbo slangetje losgeschoten.
Had dus waarschijnlijk beter even de wegenwacht kunnen bellen. Die had het waarschijnlijk ter plekke kunnen fixen.

Maar ik zag me al zeulen met caravan en drie kinderen, met alle ellende van het ophalen van een vervangende auto.
En ach, we zijn prima thuisgekomen.

Dan was je conclusie (de turbo doet niet meer mee) wel de juiste.
Wij hebben dat ook eens gehad met een Zafira, in Duitsland. Best vervelend, een 82pk turbodiesel waarbij de turbo niet meer meedoet :cool:
Ook niet slecht gedaan, nog thuiskomen met de sleurhut zonder turbo!

De Alto blijft!

Het is nu een vijfpersoons auto geworden:
E8B6B973-BD2E-4AB9-97C6-39966B7E13CE_zpskvubsduc.jpg

We hebben een tweedehandse, zo goed als nieuwe, MultiMac op de kop getikt. Hiermee kan de Alto verder als tweede auto, voornamelijk voor het vervoer van vrouw en vier kinderen. En tot oktober kan ie dus zelfs dienst doen als gezinsauto.:cool:

De shortlist voor de vervanging van de Touran wordt hiermee ook uitgebreid.
Er is namelijk ook een vierzits MultiMac. Komt ineens een Audi A4/5 weer in beeld.o_O

Rembrandt zei:
We hebben een tweedehandse, zo goed als nieuwe, MultiMac op de kop getikt. Hiermee kan de Alto verder als tweede auto, voornamelijk voor het vervoer van vrouw en vier kinderen. En tot oktober kan ie dus zelfs dienst doen als gezinsauto.:cool:

Daar heb je mazzel mee. Heb ik me lens naar gezocht. Die dingen zijn zo zeldzaam en zo gewild dat ik me er over verbaas dat er nog steeds geen importeur voor is.

Heeft de Alto trouwens een gordel midden achterin? Ik meen van wel, maar anders zou ik de verzekering even inlichten. En dat geldt zeker igv een vierzits multimac.

Kwestie van doorgeven aan de verzekering dat het aantal inzittenden fabrieksopgave+1 is.
Moet ik voor de Alto nog doen en heb ik bij de lease-maatschappij al voorbereid. :cool:

De Alto heeft slecht twee gordels achterin en heeft dus fabrieksopgave 4-zits.

Rembrandt zei:
Kwestie van doorgeven aan de verzekering dat het aantal inzittenden fabrieksopgave+1 is.

Toch gelukt met de MultiMac (MM) en de verzekering. (y)
Ben jij in ieder geval ruim voor oktober klaar (met de auto). :D
Mijn inschatting is dat de "nieuwe" achterbank aardig wat gekost zal hebben maar de MM's behouden wel goed hun waarde mocht deze weer in de verkoop gaan.

Mijn ervaring met het zoeken naar een verzekeraar voor de MM was teleurstellend. Mede door de ontwijkende verzekeringsmaatschapijen (ANWB, FBTO en Centraal Beheer) ben ik niet verder gegaan op het MM verhaal. Wellicht kan je laten weten waar de MM wel wordt geaccepteerd.

Mijn ervaring met het zoeken naar een verzekeraar voor de MM was teleurstellend. Mede door de ontwijkende verzekeringsmaatschapijen (ANWB, FBTO en Centraal Beheer) ben ik niet verder gegaan op het MM verhaal.

gezien de posts die ik op andere fora zie over de multimac kan ik ze geen ongelijk vinden.

Interpolis gaat goed.
Kort gezegd: MultiMac is een kinderzitje en de zitplaatsen in het zitje zijn gedekt.

Beetje korte reactie,Carfanatic. Weinig onderbouwd. Ben toch benieuwd naar de rest van het commentaar.
Maar om je een beetje voor te zijn: een volwassene in de Multimac laten zitten (waar men met het nieuwe type mee adverteert) geeft voor de Nederlandse wetgeving problemen. Maar het vervoer van personen tot 1.35m (in een kinderzitje dus) is volledig volgens de regels.

Rembrandt zei:
Interpolis gaat goed.
Beetje korte reactie,Carfanatic. Weinig onderbouwd. Ben toch benieuwd naar de rest van het commentaar.

@ Rembrandt: Dan klopt de reclamecampagne "Interpolis. Glashelder." (y)

@ Carfanatic: Ook ik ben benieuwd naar de rest van het commentaar/onderbouwing.

Wat ik me een beetje afvraag: als je bij de nieuwe leaser ook zo'n MultiMac erin zet, en je rijdt de auto een jaar of vier, dan is de kans dat je oudste er tegen die tijd uitgegroeid is. En zoals je zelf aangeeft kan je geen volwassenen op de achterbank meenemen. In jouw situatie zou ik daarom toch voor een 7-persoons auto gaan. Voor de Alto is dit echter een uitstekende oplossing!

Lees ik hierboven dat er geen importeur van de MultiMac is? Waarom pakt niemand dat dan op als iedereen er zo lyrisch over is?

Barri zei:
Wat ik me een beetje afvraag: als je bij de nieuwe leaser ook zo'n MultiMac erin zet, en je rijdt de auto een jaar of vier, dan is de kans dat je oudste er tegen die tijd uitgegroeid is. En zoals je zelf aangeeft kan je geen volwassenen op de achterbank meenemen.

Als je vier jaar 20% bijtelling kan rijden ipv 25% heb je zo'n MultiMac er snel uit. En dan reken ik nog niet eens mee dat je zo'n ding inderdaad in no-time weer kwijt bent via Marktplaats.
En de MultiMac moet tot een leeftijd van 12 jaar mee kunnen. Nu heb ik al wel gehoord dat dat kan tegenvallen, maar ik heb relatief kleine kids, en de oudste is nu 5.
Een (dure) MPV kan dan altijd nog.

Bovenstaand is natuurlijk afhankelijk van het aanbod aan lease-auto's met lage bijtelling. Keuze tussen een 25% Passat van 40K of een 25% Touran van 40K valt waarschijnlijk wel uit in het voordeel van de Touran.

MultiMac is trouwens vrij eenvoudig te verwijderen, mocht je met een paar volwassenen op stap willen. En anders moet ik tig losse stoeltjes verwijderen.:rolleyes:

OK, in dat geval snap ik het wel!
Ik jouw situatie zou ik voor een Superb kiezen, hebben die kids ook lekker de ruimte! Een A5 zou ik ze niet aan doen...

Rembrandt zei:
Als je vier jaar 20% bijtelling kan rijden ipv 25% ......
Bovenstaand is natuurlijk afhankelijk van het aanbod aan lease-auto's met lage bijtelling.

Rembrandt zei:
Als de Suberb in het lijstje staat, is de keuze vrij snel gemaakt.....:)

Waar wacht je op.....
Mama in een Superb en papa in de Suzuki Alto: Vier jaar slechts 20% bijtelling bij 9 mille.

:)

Barri zei:
Aan de leasemaatschappij kan het niet liggen... :cool:

Aan de wagenparkbeheerder wel.
Mijn collega's en ik vragen al langer waarom de Superb niet wordt toegevoegd (Octavia zit er immers ook in).

Enneh, nu de Alto 5-persoons is, heeft mevr. Rembrandt weinig reden meer om mijn auto mee te nemen.
Of het moet de navigatie zijn. Maar ik heb haar al aardig kunnen overtuigen dat haar iPhone 6 beter navigeert dan het 4 jaar oude VW systeem.:p

Die MultiMac is trouwens wel echt een geweldig ding.
Makkelijk in te bouwen, meer ruimte (losse stoelen nemen veel meer ruimte in) en de kinderen vinden het prachtig.
En door de (nep)lederen bekleding is het gewoon een regelrechte upgrade voor de Alto.:)

Helaas ben ik je misgelopen bij het evenement in De Meern. Ik had graag een blik op de ingebouwde MultiMac geworpen.

Maan mocht er in de toekomst meer ruimte nodig zijn in de lease Touran dan is er nu een oplossing:

https://mobile.twitter.com/GuidoDerksen/status/632902464807809024/photo/1

:D

Een Caddy Maxi zou ik op zich geen slechte vinden, hoor. Als je 'm maar kan aankleden als een Highline+.;)

Maar: de geruchten worden steeds sterker dat de Superb wordt toegevoegd aan het lijstje bij mijn werkgever.
Die staat dus ook met stip op 1 van de shortlist.

Volgens mij is er met deze autodealer goed te praten. Hij maakt ven een limo zelfs een reclacmeobject voor vijf dagen. OK voor twee miljoen bezoekers maar toch...

Ik dacht aan de verre toekomst. :D
Wellicht dat er dan een Superb limo mogelijk is? ;)

We kunnen een nieuwe leasebak uit gaan zoeken.
Uitgangspunt: goedkoper dan nu, maar natuurlijk wel zo luxe en uitgebreid mogelijk.

Zoals verwacht/gehoopt zit de Superb erbij.
Makkelijke keuze, denk je dan, maar.............er zit een hele fijne "outsider" tussen, die in mijn huidige situatie net even de spijker op z'n kop slaat.

Dus......keuze nu al bijna definitief.

Maar voor de leesbaarheid van dit topic leg ik de shortlist natuurlijk nog wel even aan het publiek voor.:)

1. Volkswagen Passat Variant 1.4TSI 125pk Business Edition (handbak)
2. Volkswagen Passat Variant 1.4TSI 150pk Business Edition (handbak of DSG)
3. Skoda Superb Combi 1.4 TSI 150pk Ambition Businessline (handbak of DSG)
4. Skoda Octavia Combi 1.6TDi DSG Greentech Edition Business
5. Volkswagen Touran 1.4TSI 140pk DSG Highline

Ons wagenpark is erg vastgelegd in specifieke keuzes, waarbij benzine het uitgangspunt vormt.
Bovenstaande lijst is al een schifting op basis van "groot genoeg" (A3 valt af) en "sterk genoeg voor een 1500kg caravan" (Touran 1.2TSi valt af).

Opties?
Ja hoor, een trekhaak.o_O
Verder kan en mag niet.:(

Prive komt daar dan in de meeste gevallen nog een Multimac 4-zits (1260) bij.:cool:
en later ook wat updates als Sonniboys etc.

Eind van de week wil ik de definitieve bestelling eruit hebben.
Die hangt nog van twee dingen af:
- ik kan nog onder en boven eigen "level" leasen en heb van die auto's de specs nog niet. Hoewel ik niet verwacht dat daar de auto bijzit die ik zal kiezen, wil ik niks uitsluiten.
- ik ben nog niet helemaal uit de kleur, al is ook daarin de keuze (erg) beperkt.

Definitieve specs volgen later.:cool:

We kunnen een nieuwe leasebak uit gaan zoeken.
Uitgangspunt: goedkoper dan nu, maar natuurlijk wel zo luxe en uitgebreid mogelijk.

Makkelijke keuze, denk je dan, maar.............er zit een hele fijne "outsider" tussen, die in mijn huidige situatie net even de spijker op z'n kop slaat.

In combinatie met het eerdere bericht:
"Een Caddy Maxi zou ik op zich geen slechte vinden, hoor. Als je 'm maar kan aankleden als een Highline+."

Jij bent gaan praten met Auto Her@n over de Sail 2015 limo!
:LOL:

Best te pruimen zo'n Superb station:
SUP_CO_EXT_DAY_0F0F_HARMONY_0016.jpg

*plaatje gejat van FS'er die bovenstaande heeft besteld*

Even doorgepakt en zojuist besteld:
Skoda Octavia Combi 1.6TDi DSG Greentech Edition Business

Kleur: Brilliant silver metallic
Opties: DSG en trekhaak.

Rembrandt zei:
Even doorgepakt en zojuist besteld:
Skoda Octavia Combi 1.6TDi DSG Greentech Edition Business

Kleur: Brilliant silver metallic
Opties: DSG en trekhaak.

Prima keus, ik had verkeerd gegokt dus!:p Wat was je doorslaggevend argument?

@Adinsx, als het de Superb was geworden, dan was het die kleur geworden.

Maar: alles afwegend is de Octavia groot genoeg en een stuk goedkoper.
Ik had de Superb op 1 staan in mijn shortlist, omdat ik dacht dat de Octavia niet kon.
Eerst stond van de Octavia de Greenline versie in de lijst. Zelfde motor, maar vanwege de CO2 is daarvan het trekgewicht teruggeschroefd naar 1000kg. En de automaat was niet leverbaar.

Vandaar dat deze Octavia voor mij de outsider was.

Dat het goedkoper moest dan nu was wel duidelijk. Al moet het natuurlijk wel praktisch blijven.
Dus met verscheidene overwegingen tot deze eindconclusie gekomen:
- Volkswagen Touran is te duur en niet praktisch. Je houdt immers geen bagageruimte meer over aangezien je altijd de achterste stoelen omhoog hebt.
- Volkswagen Passat kan (met dezelfde motorisering) wat mij betreft niet op tegen de looks, uitrusting en catalogusprijs van de Superb
- Hoewel de Superb er wat "sexier" uitziet dan de Octavia, zijn de verschillen klein als je naar de details kijkt (uitrusting, grootte bagageruimte, breedte). In elk geval is voor beiden dezelfde Multimac passend, dus voor de ruimte van de kinderen (bijna) geen verschil. Beenruimte heb ik nog niet echt nodig achterin en dat heeft de Octavia trouwens ook al niet weinig.
- Doordat de Octavia nog voor 20% (of 21% bij levering 2016) gaat, is dat een groot financieel verschil t.o.v. de andere kandidaten.
- Met een vrouw die gestopt is met werken (bijna halvering inkomsten) en een vierde op komst zijn de 155 euro netto (!) die ik met deze auto per maand bespaar wel erg leuk meegenomen.

Komt nog bij dat de Edition best een leuke uitvoering is. Eigenlijk het enige jammere vind ik de koplampen. De xenonpitten maken de Octavia net even wat strakker.

Prima confi. Ik zit vanaf 2018 in hetzelfde schuitje omdat men 'PON-verplichting' heeft bij de nieuwe uitgeverij. Ga t.z.t. dus ook shoppen tussen Seat en Skoda. VW en Audi zijn me te prijzig. Succes met afwachten ;)

Van harte Rembrandt (y) Heldere afwegingen en luxe vervoer! Maar 6 passen er niet in, toch, ondanks Multimac?

Maar, uhm, is die schone dame inbegrepen bij de Octavia Edition :confused: Dan kom je nog extra zitplaats te kort... (op vrijdagmiddag zou ik "ligplaats" hebben getypt :) maar op zaterdag natuurlijk niet)

mooie Edition, Rembrandt. Ik zou gegokt hebben op de Superb maar je verhaal is helder.
Voor het vervoer van de vier kinderen, neem ik aan dat je de MultiMac 1260 niet telkens over gaat zetten? heb je een tweede op de kop kiezen tikken of ga je een nieuwe bestellen?
Want op het internet zijn nogal wat teleurgestelde klanten waarbij de levering van de MultiMac moeizaam verliep.

Dit moet 'm ongeveer worden.
(Deze heeft xenon en zwarte dakrails, maar komt aardig in de buurt).

D5A26FF7-C6CF-4223-A662-2F3F412D900B_zpslumah89g.jpg

Interieur van de Edition is best mooi en mooier dan dat van de Superb Ambition Businessline, vind ik.
Ik heb me maar weer (her)ingeschreven bij het Skodaforum. En daar heb ik al iemand gevonden die recentelijk ook een Multimac heeft geinstalleerd.
Heerlijk, dat internet.....:cool:

Dus.....foto van de Multimac achterin de Octavia:
B0907627-67B3-4D13-BACC-EF9D974690AB_zpsebiknw42.jpg

Dit is dus een vier-persoons Multimac. Alle kinderen (4) dus samen op de achterbank.
Ik hoef niet te wisselen, Altai, want de Alto heeft z'n eigen Multimac met drie zitplaatsen.(y)

Ik heb al contact gezocht met de fabrikant, dus ik hoop de Multimac op tijd binnen te krijgen.
En anders gaan we voorlopig gewoon met twee auto's onderweg. Altijd nog goedkoper dan met de Touran.:)

dat is een mooi plaatje:
1. Edition Rembrandt Octavia
2. De 4 persoons MultiMac
(y)

MultiMac Ik wist van deze (binnenkort) vier kindplaatsen maar te snel gaan typen. Type 3 of 4 persoons?:confused:
Het ziet er inderdaad gezellig druk uit. :)
Er is trouwens behoorlijk veel ruimte over tussen de " Maxi Cosi" en de bestuurdersstoel. Of is voor de foto de stoel naar voren gezet?
Wanneer de stoel al behoorlijk naar achteren staat is er wel een superbe beenruimte in de Octavia. :D

ketelapper zei:
Maar, uhm, is die schone dame inbegrepen bij de Octavia Edition :confused: Dan kom je nog extra zitplaats te kort...

Dame zit er waarschijnlijk niet bij, want anders had ie vast niet op onze lijst gestaan.:rolleyes:
En die zitplaats was geen probleem geweest, want ik kan me niet voorstellen dat ik én deze dame én Mrs Rembrandt tegelijk mee zou nemen.:p

Barri zei:
Welke motor en bak, heb ik daar overheen gelezen?

Het betreft de "nieuwe" 1.6TDI met 110 ipv 105 pk (geen 120 dus, zoals de nieuwe TDI's van VAG).
Met DSG, waardoor het max. trekgewicht gewoon op 1500kg zit. En dat was voor mij een voorwaarde vanwege de caravan.
Ik zal wel met de belading aan de slag moeten denk ik, want de Octavia is toch een stuk lichter dan de 7-zits Touran.

Heb nu geen BE meer nodig............o_O

Wordt wel een populaire auto hier. Maar dat is ook wel logisch als je naar de andere opties kijkt. Het scheelt toch al snel zo'n 80-90 euro per maand netto met de andere auto's.
Wel kiezen de meesten voor zwart. Vandaar dat ik wel tevreden ben met Brilliant Silver Metallic.

MultiMac...ik heb zoiets nog nimmer gezien. Zo leer je nog eens wat:)

Veel plezier alvast met de voorpret.

De voorpret bestaat uit het verzamelen van de zaken die er naderhand op moeten worden toegevoegd.
En dat proces is al in volle gang.:cool:

De achterkant zal zo worden (met toegevoegd een vaste trekhaak):
Uitlaten%208_zpsdf6qz64k.jpg

Da's dus een toevoeging (Milotec "uitlaten" ) en een verwijdering (alle model- en type aanduidingen).

Verdere toevoegingen (allemaal duidelijk dat het een familie-auto betreft :D):
- Multimac 1260
- Sonniboys
- tablethouder Skoda
- kinderspiegel Skoda
detskoe-zerkalo-seroe_000072549B_Y20-320x320.jpg

Daar komen nog wat kleine dingetjes in het interieur bij, zoals telefoonhoudertjes etc.
De auto wordt als het goed is al afgeleverd zoals ik het graag zie: zonder reclame-kentekenplaathouder en met luxe kentekenplaten.

Verder ben ik de verschillende VAGCOM codes al aan het verzamelen.:T
Helaas heeft de Skoda geen alarm, dus de piepjes bij openen/sluiten zullen niet terugkeren.
Maar een "needle sweep" zit er wel in.;)

Voorlopig gaat men uit van levering DIT jaar. Maar natuurlijk geen garanties.......

Ik heb ook gekozen voor een vaste. Geen gedoe met steeds erop klikken, en daarnaast ook handig bij parkeren :) Zo kan ik 'm op de oprit rustig tegen mijn Golf 2 aan laten rollen :D

Terug
Bovenaan