Rembrandt - Mazda CX-80 E-Skyactiv 327 Takumi Plus 6-zitter

Leuk hoor, nog een paar dagen te gaan. Ik vind het persoonlijk ook altijd leuk om de uitgaande auto netjes te maken.
Van binnen is ie verrassend netjes, moet ik zeggen, na zes jaar kinderen vervoeren. :p
Buitenkant wordt eind van de week door de wasstraat gedaan.

1 september gaan de kinderen weer naar school en ik naar een nieuwe werkgever.

Geen idee. Ik hou al die dagen niet meer bij wat ze er allemaal voor bedenken. Ik vind Vader- en Moederdag wel genoeg. :ROFLMAO:
Ha, nou ja, dit heeft niets met Rembrandts mooie nieuwe stap te maken, maar het is wel fascinerend dat deze dag in zeer veel landen, maar dan weer niet in Nederland gevierd wordt.

Och, och.
Nou ja, nog even, Rembrandt!

Zo, de “opstelplaats opladen elektrisch voertuig” is klaar (het mag nog geen uitrit heten.:p):
ArirGqF.jpeg

Ye1I7c3.jpeg

Laatst bewerkt:
Ik zie ze alleen door te klikken op dat oogje in het plaatje.
Is de inritvergunning al binnen? Krap plekje zo maar prima voor het laden alleen.

Mobiel krijg ik het met Imgur niet meer voor elkaar. :rolleyes:
Even aangepast op de laptop.
Ik zie ze alleen door te klikken op dat oogje in het plaatje.
Is de inritvergunning al binnen? Krap plekje zo maar prima voor het laden alleen.
Krap valt wel mee. Bijna 9 meter lang en dik 2,5 meter breed.
De "naam" zegt genoeg.....;)

Dan vertekent het plaatje best wel :D

Onkruiddoek er op en dan grind?
Stukje afgraven, bandjes en rasters erin en dan grind. Zodat grindstrook vóór het huis wordt verbonden met het grind wat achterin al ligt (waar de kliko’s staan). Laatste stukje gras moet er ook nog uit.

Maar nu kan ik in elk geval laden. De kabel was net te kort om in de “oude” situatie te laden. ;)

Gras heb ik gedeeltelijk in mooie tegeltjes naar de achtertuin getransplanteerd. :cool:

Het ambachtelijke grondwerk! Maar alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst én jouw nieuwe baan natuurlijk.

Nu aftellen naar woensdag voor het afhalen van de nieuwe auto.
De Allspace wordt vrijdag bij huis opgehaald.
(Die heb ik nog even nodig om eind van de week mijn spulletjes in te leveren bij mijn werkgever).

Nou, ga je nog slapen vannacht of blijf je wakker van de spanning? :sneaky:

Morgenochtend ophalen denk ik of maak je het verlangen nog wat groter door er eerst nog een paar keer naar te kijken en dan einde middag op te halen?

Ik zou met de Mazda je werkspullen inleveren. Goed excuus voor een inrij ritje én ff showen wat een baanswitch kan opleveren. ;)

Het was niet de bedoeling.
Maar de vrouw wil nog wat met de kinderen doen eind van de vakantie…..en we hebben dan twee auto’s staan……en ík ga dan niet met de Tiguan!
:p

Morgenochtend lekker uitslapen, ontbijten en dan de auto halen.

De Mazda is in ontvangst genomen.
Tezamen met een lekker taartje. Leuk!
8sq6ZjW.jpeg

Na een uitgebreide kennismaking met verschillende instellingen was het tijd om te gaan rijden.
Wat een apparaat is dit, zeg! Echt een heel ander gevoel dan de Allspace.

De auto herkent me nu al en zet dan alle instellingen goed. Zodadelijk even de vrouw laten rijden en instellen, zodat beide bestuurders volautomatisch herkend worden.:cool:

De auto staat nu aan de lader. Gewoon om even te checken of het werkt.
Ik heb eigenlijk alleen nog maar elektrisch gereden.

De "oprit"is wel krapper dan verwacht. Behoeft nog wat aanpassing......:rolleyes:

Even "oud" en "nieuw"bij elkaar:
vuj3jOf.jpeg

iqZekVM.jpeg

MXBOuR5.jpeg

Maar......AFK.........Ben effe rije! :cool:

De Mazda is in ontvangst genomen.
Tezamen met een lekker taartje. Leuk!
8sq6ZjW.jpeg

Na een uitgebreide kennismaking met verschillende instellingen was het tijd om te gaan rijden.
Wat een apparaat is dit, zeg! Echt een heel ander gevoel dan de Allspace.

De auto herkent me nu al en zet dan alle instellingen goed. Zodadelijk even de vrouw laten rijden en instellen, zodat beide bestuurders volautomatisch herkend worden.:cool:

De auto staat nu aan de lader. Gewoon om even te checken of het werkt.
Ik heb eigenlijk alleen nog maar elektrisch gereden.

De "oprit"is wel krapper dan verwacht. Behoeft nog wat aanpassing......:rolleyes:

Even "oud" en "nieuw"bij elkaar:
vuj3jOf.jpeg

iqZekVM.jpeg

MXBOuR5.jpeg

Maar......AFK.........Ben effe rije! :cool:
Dat taartje ziet er lekker. Hoe laat kunnen we langs komen om hem te helpen op te eten

Mooie mazda heb je voor de deur staan en dat je veilig je kilometers mee kan maken.

Haal je nog stam weg van de haagbeuk dan heb je net iets meer de ruimte den ik.

Dat taartje ziet er lekker. Hoe laat kunnen we langs komen om hem te helpen op te eten
Met vier kinderen…..dacht je dat er nog wat over was? :ROFLMAO:
Haal je nog stam weg van de haagbeuk dan heb je net iets meer de ruimte den ik.
Dat kleine kolommetje wilde ik al weghalen, maar had ik laten staan om het even aan te kijken. Maar die gaat nu ook weg.
En ik verwacht dat de auto er alleen ‘s nachts staat, om op te laden.
Mooie auto, mooie kleur. Ben benieuwd hoe hij bevalt. Als je de reviews leest, zijn die niet allemaal des "japans" zeg maar.
Tot nu alles heel positief.
Zelfs de verplichte “Brusselse piepjes” vallen me mee in deze auto.;)

Ziet er gaaf uit, de voorzijde ziet er gewoon imponerend uit, bijna Amerikaans-achtig groot als je snapt wat ik bedoel ;) . Gefeliciteerd en veel rijplezier!

Mooi man!
En ook de nieuwe kentekenserie zie ik, vanmiddag haalde een collega van mij nog z’n nieuwe met HZ…..op

Maar heel eerlijk, die VW is ook nog steeds een plaatje! In het echt vond ik dat al een bakbeest, als ik ‘m zo zie staan naast de Mazda verbleekt ie bijna :ROFLMAO: :oops:

Mooi man!
En ook de nieuwe kentekenserie zie ik, vanmiddag haalde een collega van mij nog z’n nieuwe met HZ…..op

Maar heel eerlijk, die VW is ook nog steeds een plaatje! In het echt vond ik dat al een bakbeest, als ik ‘m zo zie staan naast de Mazda verbleekt ie bijna :ROFLMAO: :oops:
Voordeel van een showroom auto denk ik. Ze hebben zo lang mogelijk gewacht met het kenteken. :cool:

Het is vooral die neus die ‘m imponerend maakt.
In het begin reed het als een vrachtwagen vergeleken met de Tiguan. Maar het begint al te wennen.
Ik zette ‘m net even in de sport-stand…….:eek:

Dat ziet er (nog steeds) mooi uit hoor! Inderdaad nog even stammetje wegbeuken en je extra oprit is helemaal CX80-klaar! Veel plezier ermee gewenst :)

Ik weet van buren hier om de hoek dat de Tiguan Allspace echt geen kleine auto is, maar vergeleken met de Mazda oogt die toch wel kleiner en smaller. :D

Even de neuzen bij elkaar gestoken..............
WGApuBD.jpeg

Vandaag veel in de auto gezeten, veel uitgeprobeerd.
Gezichtsherkenning en verschillende instellingen tussen mij en mijn vrouw: fantastisch!
Scherm in combinatie met Apple Carplay: helemaal goed. Mooi formaat. Navigatie met Apple Kaarten zit ook in het head-up-display. Dat display is voor mij ook nieuw, en werkt heel fijn.
Algehele bediening met knoppen en draaiknop: werkt echt super.

Vanavond nog even de matrix-verlichting getest met een rondje Hoge Veluwe: daar ontsnapt geen wolf aan.:ROFLMAO:

Electrisch rijdt ie heel mooi soepel. Op benzine is hij wat lastiger te doseren bij wegrijden. Je geeft sowieso vaak te snel te veel gas. Dat is denk ik ook wat die auto-journalisten bedoelen met die niet zo subtiele aandrijflijn.
Ik denk dat het een kwestie van doseren is.
Effe NIET doseren en in Sport-stand vol door accelereren? WOW! :devilish: Dan lijkt die dik 2 ton aan gewicht ineens niet meer aanwezig. Heerlijk. (Al zul je het in Nederland weinig kunnen gebruiken).

Interieur van de Mazda is echt een stukje ruimer dan dat van de Tiguan. Derde zitrij is ook voor de langste (mijn oudste zoon van bijna 14) goed te gebruiken.

De "opstelplaats elektrisch voertuig" blijkt echt wat krapper dan gedacht. De Mazda kan er wel staan, maar aangezien daarachter de kliko's staan, zullen er geregeld kinderen langs gaan om de kattebak te verschonen, etc. Er blijft erg weinig ruimte over om langs de auto te lopen.
Maar....zoals gezegd zal de auto overdag toch vooral gewoon voor het huis staan, en alleen 's nachts op de 'inrit" om te laden.
De situatie overdag (er komen hier dagelijks meer dan 7000 fietsers langs) is nu niet ideaal om elke keer in en uit zo'n vak te steken.

Al met al gaan dit hele fijne lease-kilometers worden.
Ik ben blij met mijn keuze.

Oh, vergeet ik bijna de mooiste: die Japanners snappen dat mensen ouder worden. In de Tiguan heb ik, om instellingen aan te passen in het scherm, mijn leesbril nodig. Bij de Mazda is het lettertype sowieso al groter, maar er is ook een optie om het lettertype NOG een slag groter te maken. :geek:
Ouwe-lullen-bak dus! :ROFLMAO:

Ik ben erg benieuwd naar het verbruik icm kilometers. Zelf kijk ik naar wat anders, van CX60 naar 6e naar Model Y en rij een 70-75k km per jaar.

Ik liep laatst langs een witte CX-60 en daarnaast een CX-80 in deze zelfde rode kleur. Die rode knalde er echt uit in de zon op de parkeerplaats, ondanks dat het ook een heel gedekte, chique kleur is. Prachtig!

Mooi ding, volgens mij hebben we die niet hier op het eiland. Mazda heeft mooie kleuren rood, ze gebruiken een gekleurde clearcoat. En aan het interieur te zien is het ook genieten. Veel plezier er mee!

Van harte met de nieuwe koets (y) (y) (y)

Nu op naar nieuwe job maandag en twee van de vier belangrijkste levenscomponenten zijn opgefrist ;)
(gezin / huis / baan / auto)

Terug
Bovenaan