Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wilde haast al vragen of je ‘m af-fabriek niet zonder typeaanduiding kan bestellen, maar dit was natuurlijk een demo-/voorraad-/showroomauto.Helaas werkt Mazda nog met de oude "pinnetjes-constructie" voor de model-tekens, waardoor die niet zo eenvoudig te verwijderen zijn. Dan zou ik de achterklep moeten laten spuiten. Dat gaat me iets te ver.
Mazda blijkt een conservatief merk.Jeetje.. dit was in 2003 al zo. Jammer want zou stuk mooier zijn zonder al die embleempjes. Geldt dat niet alleen voor CX-8 en zijn AWD en skyactiv er niet af te föhnen?
Kentekenhouder is al hele verbetering
Dan heb je iets wat zeldzamer is dan een Ferrari.Ik heb niet het idee dat mensen door hebben welke auto dit is. Staat er nu wel achterop, maar dat zegt 98% van de mensen niks.![]()
Ik zou denk ik behoorlijk kortsluiting hebben gekregen hiervanZe hadden er zelfs gaatjes voor geboord.
Tsja, wie is er niet groot mee geworden?Mooie update, leest als een onwijs fijne auto. Fijn hè nog zo’n fysieke draai knop met ergonomisch handige software…
Ik heb recentelijk een CX5 ingeruild voor een Volvo (bij dezelfde dealer trouwens) maar mis die centrale controller behoorlijk. Ik snap je volledig, werkt super fijn in de Mazda.De Mazda controller in de middenconsole is perfect. Het scherm is touchscreen (ook tijdens rijden in Apple Carplay) maar dat heb je eigenlijk nooit nodig. Met de draaiknop en de " shortcut-buttons" kun je heel snel naar de juiste plek. Navigatie (ik zag veel kritiek op het " letter-wiel" in reviews) doe ik met Siri via voicecontrol. De " nieuwe" Siri met Apple Intelligence werkt sneller en beter dan eerder, en bevalt tot nu prima.
Ik vind dit de grootste misser in de nieuwe Mazda's (6e en CX-5). Ook al pas je een groot scherm toe, hoe moeilijk is het om dat te combineren met die controller in de middenconsole. Het werkt namelijk super. Ook in combinatie met een touchscreen.
Dat automatisch overnemen heb ik destijds in mijn Focus ook heel snel uitgezet. Dan kom je er pas achter hoe idioot veel verkeersborden er staan, de auto remt dan op de gekste momenten af.
In mijn huidige auto werkt het ook gewoon door de RES knop in te drukken. Nu ik er bij nadenken gebruik ik dat echt heel veel.
In de bebouwde kom automatisch op Vmax ingesteld, buiten de bebouwde kom op Vmax +10.
Idem. Ik ben te lui om het goed weg te werken, dus de kabel hangt gewoon van de dashcam - naast de binnenspiegel - naar beneden naar de middenconsole. Prachtige oplossing wel. : - )Handig, zo'n usb aansluiting daar! Als ik dat had, had ik ook weer een dashcam opgehangen.
Als je een automatisch dimmende binnenspiegel hebt, zou er een aansluiting moeten zitten.Handig, zo'n usb aansluiting daar! Als ik dat had, had ik ook weer een dashcam opgehangen.
Loshangende kabels krijg ik echt een storing in m’n hoofdIdem. Ik ben te lui om het goed weg te werken, dus de kabel hangt gewoon van de dashcam - naast de binnenspiegel - naar beneden naar de middenconsole. Prachtige oplossing wel. : - )
Oei dit is wel Nice om te weten. Ga morgen maar is zoeken. Al heeft mijn auto heel handig eentje onder het Dashboard kastjeAls je een automatisch dimmende binnenspiegel hebt, zou er een aansluiting moeten zitten.
Zo heb ik de regeneratie op max (hoef nauwelijks te remmen)
Of de remlichten gaan branden weet ik eigenlijk niet. Ik houd er wel altijd rekening mee dat ik flink vertraag zonder remmen (als in: goed kijken wat er achter me zit).Dat is wel het nadeel, ook bij een EV. Zouden ze standaard moeten laten branden, net als achterlicht bij dagrijlicht.
Ik heb het idee van niet, ik merk bij de Zoë dat mensen soms echt op mij afkomen en kleven wanneer ik rem op de motor.Of de remlichten gaan branden weet ik eigenlijk niet. Ik houd er wel altijd rekening mee dat ik flink vertraag zonder remmen (als in: goed kijken wat er achter me zit).
Bij mijn Focus kan het ook niet volgens de dealer. Als er bij minder zicht zoals mist of regen niet wordt geschakeld naar dimlicht, doe ik dat ook handmatig inderdaad. Al doet de Focus dat best snel zelf.Vwb de achterlichten: bij de VW’s had ik dit zelf gedaan. Bij de Mazda lukt dat niet. Bij de dealer zeggen ze dat het niet kan.
Met zware regen of met mist vind ik dat niet prettig. En zet ik dus alsnog de lichten handmatig aan. Maar liever zou ik het gewoon aan hebben in combinatie met dagrijverlichting.
Onze Camry heeft op het instrumentarium twee rode streepjes die oplichten zodra de remlichten aan gaan. Ik vind dat echt een fijne vinding.Of de remlichten gaan branden weet ik eigenlijk niet.