Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ViererFahrer zei:Ik blijf het maar vreemd vinden dat dit ding de naam Megane mag hebben. Het heeft niets met de megane te maken zoals deze bij mij bekend is.
Moderator
Bart81 zei:ViererFahrer zei:Ik blijf het maar vreemd vinden dat dit ding de naam Megane mag hebben. Het heeft niets met de megane te maken zoals deze bij mij bekend is.
Dat zou je waarschijnlijk in 1996 ook precies zo gezegd hebben over de Renault Megane Scénic. Dat was destijds ook een nieuwe variant van de Megane met een carrosserievorm die nog niet echt gemeengoed is.
Rembrandt zei:Mooie auto, maar hij oogt (ook) hier vrij log.
Komt waarschijnlijk ook door dat Twingootje ervoor.
Toch snap ik het niet helemaal. Een electrische auto zou meer ruimte moeten bieden bij hetzelfde formaat. Waarom zijn die dingen dan allemaal zo pompeus?
Er kwam hier net een Ioniq5 door de straat rijden………wat een log ding is dat! Zelfs naast mijn Allspace. En dat zegt wat.![]()
Rembrandt zei:(..)
Toch snap ik het niet helemaal. Een electrische auto zou meer ruimte moeten bieden bij hetzelfde formaat. Waarom zijn die dingen dan allemaal zo pompeus?
(..)
Durashift zei:Er kwam er één vanochtend mij voorbij op de A1 tussen Amersfoort en Eemnes. Op de trailer, wél met een NL kenteken erop (P-..)
Zo van achteren oogt het wel harmonieus. In mijn ogen ID.4 proporties maar dan mooi afgerond.
Ik zie alleen geen registratie ervan op kentekenradar.
https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/

DeefSjapel zei:Er is nog een minpunt en dat zijn de levertijden! Wat ik van de verkoper te horen kreeg is dat de eerste productiedatum in Maart 2023 is, levering 4 maanden later als er niks tegen zit. Je moet dus 12 maanden wachten voor je je electrische Megane op de oprit hebt staan.
By the way, hier hebben meer automerken last van.
DeeTwee zei:Ik mag erzaterdag even in rijden (een halfuur...maandag een uurtje in rijden. Ben benieuwd!)
Volt zei:DeefSjapel zei:Er is nog een minpunt en dat zijn de levertijden! Wat ik van de verkoper te horen kreeg is dat de eerste productiedatum in Maart 2023 is, levering 4 maanden later als er niks tegen zit. Je moet dus 12 maanden wachten voor je je electrische Megane op de oprit hebt staan.
Het schijnt ook nogal af te hangen van waar de auto geproduceerd wordt. De Polestar, Hyundai en Kia zouden iets sneller leverbaar moeten zijn. De Kia Niro EV lijkt mij ook een proefrit waard.
DeefSjapel zei:Volt zei:DeefSjapel zei:Er is nog een minpunt en dat zijn de levertijden! Wat ik van de verkoper te horen kreeg is dat de eerste productiedatum in Maart 2023 is, levering 4 maanden later als er niks tegen zit. Je moet dus 12 maanden wachten voor je je electrische Megane op de oprit hebt staan.
Het schijnt ook nogal af te hangen van waar de auto geproduceerd wordt. De Polestar, Hyundai en Kia zouden iets sneller leverbaar moeten zijn. De Kia Niro EV lijkt mij ook een proefrit waard.
In de levertijden van de merken die je nu opnoemt heb ik me nog nioet verdiept. Dat komt wel ter sprake tijdens de proefrit.
Onderstaande auto's staan op mijn lijstje om nog een keer mee te gaan rijden :
Polestar
Kia Niro EV
Volvo XC40 /C40 recharge
Skoda Enyaq
BMW i3 Electrisch (jammer dat die range zo laag is, maar toch ff mee rijden)
Victoire : Renault Mégane E-Tech EV60
En évoquant un petit monospace, l’ID.3 séduira mieux les familles grâce à son habitacle à la fois plus accueillant et lumineux, et à son agilité supérieure en ville. Mais la Mégane n’a rien d’inhospitalier et maîtrise davantage de chapitres : mieux amortie, bien mieux équipée, vraiment plus intuitive en matière d’info-divertissement, la française offre surtout un dynamisme inédit, supérieur à celui de l’ID.3 et de toutes les autres compactes 100 % électriques. De quoi titiller davantage d’utilisateurs de modèles thermiques… malgré un prix toujours intimidant dans cette pertinente version.
Rutger DC zei:https://www.youtube.com/watch?v=lQnJQOFDarU
Dat is een nogal pijnlijke uitslag voor de Renault.
Jan 7666490 zei:Je 'favoriete' auto laten staan omdat er max een paar weken per jaar een caravan achter moet... Dat is nog een aardig staaltje 'prioriteiten niet op orde hebben'![]()
adinsx zei:Jan 7666490 zei:Je 'favoriete' auto laten staan omdat er max een paar weken per jaar een caravan achter moet... Dat is nog een aardig staaltje 'prioriteiten niet op orde hebben'![]()
Hoho, dat ie 51.500,- kost is ook best relevant hè![]()
Al is de huidige 205 pk C-segment station natuurlijk ook duurder dan nodig, maar met de caravan wel zo lekker
Oh, ook zonder caravan natuurlijk.
Jan 7666490 zei:Het is je eigen, eerste, argument. Hoho jezelf dus![]()
Denk dat men het zonder link ook wel begrijpt hoor. Is alleen niet zo relevant in een Megane E-Tech Electric topic![]()
adinsx zei:Jan 7666490 zei:Het is je eigen, eerste, argument. Hoho jezelf dus![]()
Haha, het eerste argument is inderdaad: Caravan, dus met de E-tech lukt dat niet. Daarna is er nog de optie: als tweede auto en dan speelt de geldboom waar niks aan groeit een rol![]()
adinsx zei:Denk dat men het zonder link ook wel begrijpt hoor. Is alleen niet zo relevant in een Megane E-Tech Electric topic![]()
Daarom netjes als linkje, voor de niet-volgers![]()
adinsx zei:Niet zo zuur Jan, ik deelde even mijn half-uur-ervaring met de E-tech en dat ik hem in die samenstelling gerust zou bestellen. Mag wel toch, dromen?
En in elk topic? Ik ben inactiever dan ooit hier![]()