Renault Megane E-Tech Electric

MCW 84 zei:
Bizar dat we goud op auto's mooi zijn gaan vinden. Op de XM al helemaal wanstaltig. Net als dat lelijke koper.
.

Tsja, chroom/zilver is nou eenmaal 'uit'. Zo werkt het nou eenmaal met mode. Kleuren komen en gaan;). Al is het nu inderdaad wel duidelijk dat chroom voorlopig 'voorbij' is.

der Magistrat zei:
Kan dit gezeur eens stoppen?
Dank.

Ach, Jan probeert nog een beetje zijn plekje te verwerven hier met inmiddels 85 posts...

der Magistrat zei:
Ik kan dat goed-achtige nog wel smaken. Ik zie het hier ook wel af en toe op recente Outbacks, het staat wel fris of zo.
Ik ben vooral niet zo van de SUV, maar goed, dat heb ik al wel wat vaak herhaald op dit platform. :)

De combinatie goud met de donkerblauwe kleur bevalt me vooral, niet op elke lakkleur staat het namelijk.
Oh en vergis je niet, de E-Tech lijkt een SUV maar is dat zeker niet qua formaat. Slechts 6 cm hoger dan een Mégane IV en relatief kort met 4,2 meter.

Edit: Ah, ik heb de Megane E-tech-ling
lhrlPY5l.jpg

adinsx zei:
der Magistrat zei:
Kan dit gezeur eens stoppen?
Dank.

Ach, Jan probeert nog een beetje zijn plekje te verwerven hier met inmiddels 85 posts...

der Magistrat zei:
Ik kan dat goed-achtige nog wel smaken. Ik zie het hier ook wel af en toe op recente Outbacks, het staat wel fris of zo.
Ik ben vooral niet zo van de SUV, maar goed, dat heb ik al wel wat vaak herhaald op dit platform. :)

De combinatie goud met de donkerblauwe kleur bevalt me vooral, niet op elke lakkleur staat het namelijk.
Oh en vergis je niet, de E-Tech lijkt een SUV maar is dat zeker niet qua formaat. Slechts 6 cm hoger dan een Mégane IV en relatief kort met 4,2 meter.

Ha, krijg nou inderdaad, ook maar 6cm hoger dan een Model 3.
Hm, toch vind ik de proporties niet helemaal je-van-het, maar het is toch minder een SUV dan gedacht.

Renault15 17 zei:
Terwijl de uitleveringen nu inmiddels wel aardig op gang komen, krijg ik vandaag het bericht dat de voorspelde leverdatum van mijn MéganE vandaag verschoven is van eind november naar eind februari. (n):(

Je hebt een PB Dave (y)

Vanaf een foto is het echt een gigantische auto, beetje het andersom van een Ioniq 5.

Maar als je de wheelgap terugbrengt met een cm of 5 dan heb je een auto die maar 4 cm hoger is dan mijn Megane 2....en niet eens overdreven slecht smoelt.
Hij is alleen veeeel te duur.

Als je hem overweegt doe dan vooral geen private lease maar financier hem en betaal hem af in dezelfde looptijd als de fictieve PL.

Toen deze auto gepresenteerd werd was ik wel enthousiast, de looks zijn m.i. goed (in ieder geval zeker in vergelijk met zijn concurrenten). Al hoeven die gouden inzetstukken van mij niet en zou ik die in carosseriekleur bestellen. Alu of matgrijs had dan een stuk mooier geweest maar dat is smaak.

En ook de prijs leek interessant. Leek zeg ik, want met name daardoor is mijn enthousiasme behoorlijk getemperd. Een vanafprijs van plm. € 37k geloof ik, allemaal leuk maar ik zou qua range absoluut de EV-60 variant zou willen hebben. De instapversie sla ik graag over, dus uitrustingsniveau Techno is wat mij betreft het minimum. Wat ik begrijp is dat een warmtepomp wel aan te raden is bij een EV, die zou ik ook nemen. Kom ik toch weer uit op ongeveer € 50 k. En dan hebben we het over een Renault die qua formaat en afmetingen tussen een Captur en benzine Megane IV instaat (wat dat betreft is de naam Mégane waarschijnlijk een slimme marketingpoging om de prijs te kunnen verantwoorden).

Vind ik echt krankzinnig veel geld! Wil ik op redelijke termijn elektrisch rijden dan zal de prijs toch echt met een plm. € 10 k naar beneden moeten wil het een beetje interessant worden als particulier. Steeds vaker daalt het besef bij mij in dat de Clio waar ik nu sinds twee jaar in rijd en die ik dacht te kopen voor 5-6 jaar, zomaar eens 10+ jaar bij zijn baasje zou kunnen blijven als de prijzen zo hoog blijven. Voor mij geen ramp want ik heb alle vertrouwen in die auto, maar voor de fabrikanten wel. Als je het van een (krimpende) zakelijke markt moet hebben en de particulieren laten het afweten dan heb je wel een probleem. Tenminste ik neem aan dat dit een volumemodel moet zijn.

Vandaag weer een exemplaar in een parkeervak gezien. Grijs van kleur.. Vorige week naar de linker zijde van een rood gekleurd exemplaar kunnen kijken.
Proporties blijf ik toch een beetje raar vinden. Raampartijén ultra smal (hoogte..ofwel het gebrek daaraan) en dan de bolle, hoge, voor en achterkant. Het is toch een beetje een raar, vierkant opgeblazen, model geworden, naar mijn mening.

Terug
Bovenaan