rzasa: Renault Scénic 1.6 16v Authentique 2014: trekhaak/lekkage/iets erbij?

Hier nog een broertje met gedeeltelijk dezelfde velgen:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mazda/m955999139-mazda-626-1-8i-exclusive-bj-2000.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
$_85.JPG

Dit exemplaar heeft spatlapachtige dingen viel me op.
Ik zal er eens extra op letten, maar volgens mij heeft de 00-DF-XP serie ook standaard een trekhaak.

Voor mijn 626 heb ik op marktplaats een boardcomputer gekocht die op de plaats van het klokje komt...ik ben benieuwd of het echt plug and play is, maar het schijnt te werken!

Leuk!

Jammer dat ik je zondag niet gesproken heb. Je Mazda ziet er prima uit. Wat voor velgen komen er onder?

Ik heb de Mazda zondag alleen van een afstandje gezien, maar hij zag er goed uit. Ik vond de kleur wat donkerder dan ik had verwacht aan de hand van de foto's, maar dat is zeker niet negatief. Ik vind de kleur prachtig en het maakt zo'n ietwat behouden auto toch leuk en bijzonder!

Wat ontzettend leuk die boordcomputer! Mooi dat het ook plug & play was! (y)

Leuk die velgen! Die lijken me zeker niet misstaan onder de auto!

Ik moet zeggen dat ik de huidige zeker niet vind misstaan, ze doen me een beetje denken aan Ronals.

Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik geen foto heb gemaakt van de Mazda. Ik had me het wel voorgenomen, maar toen zei je dat je ging... Is ook zo raar om een sprintje te trekken en even snel een foto te maken ;)

De kleur heeft mij aangenaam verrast, stond heel erg goed, en maakt de misschien belegen auto, heel wat leuker, frisser misschien zelfs.

Enneh, het was leuk om je in real life te zien EN spreken!

Van hetzelfde Peter!

De velgen gaan niet door...er zat teveel corrosie aan. Als ik toch moet gaan schuren en spuiten, zijn er wel goedkopere alternatieven te bedenken. Deze moesten 150 opbrengen.

Ik zoek nog even verder.

Wel leuke velgen, alhoewel de huidige ook niet verkeerd zijn. 150 euro is wel aardig wat voor een setje velgen als ik bekijk dat ik vandaag 150 euro heb betaald voor een complete set lm velgen met 5 mm winterbanden.

Oei en daar komen neem ik aan nog banden overheen?

Overigens, ik heb gehoord dat er in Groningen of in de buurt van een Japanse sloperij zit, ik moet dat nog steeds checken, maar wie weet zijn daar ook wel velgen te vinden . :)

Dan wordt het in plaats van het hippe "kijken of de auto uit de zoektocht van een medeforummer iets is" "kijken of de Mazda velgen wat zijn " is ook leuk :)

Ach, ik hou Marktplaats in de gaten en er komt op een goede dag vast wel wat leuks voorbij.
Geen haast mee.

Precies, dat is de beste instelling. Dan is de kans ook groter dat er vanzelf een keer een koopje opduikt. Gebruikt evt eens de afdeling demontageauto's op de site schadeautos.nl, daar staat wellicht ook wel een leuke set bij die onder een demontageauto zit.

Mazda 626
Een export auto is misschien niet helemaal de bedoeling, maar voor 300 euro en leuke velgen eronder (EN enkele leuke onderdelen ;) )

velgen

overigens, ik heb Danny zijn tip gedaan, misschien heb je wat aan de onderstaande wagens:

Schadewagens

Leuk om eens een keer wat voor jou te zoeken, in plaats van omgekeerd :)

Pjötr zei:

Net even te duur...ik wil wachten op 15 inch velgen. Ik heb voor nog zgan banden erop zitten, die wil ik wel overzetten.

En onder het mom van kijken mag altijd:
https://ww3.autoscout24.nl/classified/276395523?asrc=st

Mooi ding zeg...

Ralph,
ik moet bekennen, ik kan eigenlijk geen argument bedenken wat zegt "niet doen" wat een gave auto zeg, die Laguna!! :eek: Mooie uitvoering ook!

Oh, zal ik maar het volgende zeggen dan?
"Nee niet doen, is een Renault, kan niets zijn...
Slechte auto's, Mazda's zijn vele malen beter" (klinkt dit gemeend en overtuigend? :) )

Tja, er zijn meer goede argumenten; de auto zal in de maandelijkse kosten duurder zijn (mrb en verbruik). Ik vang never het bedrag voor de 626 wat ik ervoor betaald heb, tenminste niet als ik nog wat reparaties laat uitvoeren. En nu geld uitgeven met het ook op ons nieuwe huis, is ook niet zo slim misschien. Ten slotte staat de Laguna in Zeeland, al is dat laatste niet onoverkomelijk. Verkopende partij is overigens een bekende naam in Renaultland.

Nou ja, als de Mazda weer in orde is (uitlaat begint ook wat te pruttelen), kan ik hem altijd nog voor een fiks bedrag te koop zetten. (zeg 2250,- de prijs van de Laguna)

Ze gaan kennelijk wel snel weg, dus proberen kan altijd. Prachtige Laguna ook. Ik zou het wel weten...

Op Flickr kwam ik bovenstaande auto tegen, de Engelse spotters noemen dit al een spot... dus wellicht even "niet zo exclusief" weghalen! ;)

Maar inderdaad, het is wellicht niet heel handig om de Mazda te vervangen door de Laguna, maar fraai is ie wel...

Zo zag ik pas een ontzettend mooi Ypsilon, precies zoals ik hem zou willen, met als bonus nog een panorama dak.. Alleen de Getz ervoor vervangen nu is gewoon niet handig...

We blijven maar gewoon kijken, ook leuk :)

Hmm, beetje vreemd om dat ding op de foto te zetten. Misschien voor iemand die een register van witte 626-en bijhoudt?
Ik heb besloten om de Mazda aan te pakken en om hem dan te koop te zetten op wat gratis websites, en dan kijken of dat wat teweegbrengt. Zo niet, dan tuffen we vrolijk verder. Hij blijft lekker ruim en zuinig, voor mij twee dikke plussen.

Nog wel een dingetje tijdens een tegenwoordig typisch Nederlandse stortbui:
k9i81l.jpg

Hahaha, ja ik denk het..

Maar zonder gekheid, naar aanleiding van de witte ben ik eens gaan neuzen.

Een Sedan... (er was nog een Engelse Sedan, maar die kon ik niet linken)
Engelse 626

US-spec..

Oké ik hou op met flickr-foto's plaatsen... ;)

Maar die lekkage is wel jammer... Is dat een verstopt afwatering-gat?

Nou het regende wel heel hard. Dus ik neem aan een samenloop van omstandigheden en dat het water via het raam naar binnen is gesijpeld.
Leuk, die US-specs 626!

Zulke woorden zeiden ze ook over m'n Getz.

Feit is wel, ik blijf de 626 leuk vinden, wel een Hatchback hoor. De velgen in jouw knipsel zijn ook leuk!

Sla je slag Peter: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mazda/m963880161-mazda-626-1-8-hb-comfort-2000-blauw.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr
(weer eentje uit de DX-FP reeks...)
Deze is wel relatief goedkoop; dat is niet goed voor de prijsontwikkeling! Overigens heeft een 626 naar mijn weten wel degelijk een distributieriem.

Deze valt af, deze lijkt op eentje die al op het forum verkeerd. Oh EN ik wil geen radio met "bluethoot". Maar als ik kijk naar de velgen vind ik de jouwe toch stiekem wel heel erg leuk Ralph!

Maar deze is niet duur nee, oh en die mat in de kofferbak.... Ik heb echt een minuut lopen kijken wat ze in de kofferbak hadden uitgespookt

Rammeltje in de uitlaat is ook een beetje een 626 kwaal. Onze oude rijdt al anderhalf jaar met rammelende tussenschotjes. Zit vaak in de uitlaat dus vervangen is geen must.

Thanks Michel. Hij gaat donderdag naar mijn monteur, ik vraag hem of hij toch even de brug op mag.

Ja, de mij bekende mankementen worden aangepakt (airco, airbaglampje, raamstripje, speaker, cv lv). En dan zet ik hem te koop.

Oké! Ben benieuwd hoop dat ie snel verkocht is, EN dat de Laguna dan nog te koop staat

Aan de andere kant, voor een leuke zoektocht ben ik ook wel te porren! :)

Je hebt helemaal gelijk Michel. Maar ik ben uiteindelijk toch een Renaultman. De Mazda is ook nog niet weg, en eigenlijk moet ik er ook minimaal de aanschafprijs voor terugkrijgen... We zijn met een huis bezig en mocht dat concreet worden, dan krijgt dat absoluut voorrang.

Het lijkt erop dat Dirk mij een rit naar Zeeland heeft bespaard. Dirk, als ik ooit iets voor jou kan betekenen in de Kop van NH, zeg het dan maar.

Die zal ik onthouden!

[size=x-small]Gaat nu snel alle autosites afspeuren naar leuke youngtimers inde kop van NH[/size]

Oooh, was de Laguna niets? :( Foto's, Feiten, Verhalen! Mazda houden, versus leuke zoektocht! Ik weet het antwoord wel Ralph! :)

Nee, die Laguna is het geld niet waard. Te veel details waar iets aan moet gebeuren. Een eventuele andere auto moet gewoon netjes zijn.

Ik krijg op m'n telefoon de link niet werkend, maar hoe vind je deze?

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=276271442

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=253062146

Mechanix zei:
rzasa zei:
Ja, de mij bekende mankementen worden aangepakt (airco, airbaglampje, raamstripje, speaker, cv lv). En dan zet ik hem te koop.

Jammer! Bevalt de 626 toch niet zoals gehoopt?

Hij bevalt eigenlijk heel goed. Ik heb hem gekocht omdat ik een ruime auto zocht waar ik lekker in kan zitten. En daarin voldoet hij. Maar als autoliefhebber doet hij mij verder erg weinig, deze Japanse lobbes.

Ik zou persoonlijk niet eens de moeite nemen om die eerste te bekijken. Voor die prijs kan het niet veel soeps zijn. Vergelijk 'm maar met die andere van Peter. Meer km en een pak duurder, maar geen leren bekleding. Qua kleur vind ik 'm wel mooi, over die velgen ben ik nog niet uit....

Maar niet lullig bedoeld hoor, maar kon je niet eerder bedenken dat een 626 gewoon een Japanse auto is? Of had je echt verwacht dat er onder dat 'sprankelende' uiterlijk een zeer karakteristieke auto zat verborgen?

rzasa zei:
Je hebt helemaal gelijk Michel. Maar ik ben uiteindelijk toch een Renaultman. De Mazda is ook nog niet weg, en eigenlijk moet ik er ook minimaal de aanschafprijs voor terugkrijgen... We zijn met een huis bezig en mocht dat concreet worden, dan krijgt dat absoluut voorrang.
Ik heb je hier nog niet gehad voor de hypotheek dan:)

rzasa zei:
Mechanix zei:
rzasa zei:

Hij bevalt eigenlijk heel goed. Ik heb hem gekocht omdat ik een ruime auto zocht waar ik lekker in kan zitten. En daarin voldoet hij. Maar als autoliefhebber doet hij mij verder erg weinig, deze Japanse lobbes.
Ik heb het wel eens heel misprijzend de meest karakterloze auto genoemd. Dat is die ook wel een beetje maar ik waardeerde hem wel enorm en hij heeft ons op plekken gebracht. En uiteindelijk voor zo'n 13 in 1 dozijn auto heeft ie toch wel een speciaal plekje tussen al het youngtimer geweld hier.

Nee het zit zo; ik heb bijna 3 weken naar een leuke Laguna gezocht. Op een gegeven moment moest mijn geleende auto terug, en heb ik die zoektocht gestaakt en ben ik voor deze gegaan. Was even klaar met zoeken, snap je. Vakantie stond voor de deur, gaan met die blauwe banaan.

rzasa zei:
Mechanix zei:
rzasa zei:

Hmm, altijd lastig als verstand en gevoel niet met elkaar worden verenigd. Maar dat zag je nog niet aankomen toen je de auto kocht?;)

Ha die Niels. Die staat al heel lang om de hoek. Nee, een Laguna met 2 ton op de teller schiet niet op.
Nogmaals, ik heb de 626 gekocht omdat ik op dát moment een auto nodig had. Een prima ding voor een redelijke prijs. De Xsara was dat ook, maar de beperkte ruimte begon te irriteren. Voor hetzelfde geld was het de groene Laguna geworden die toen letterlijk om de hoek stond, maar dat ding stonk zo ongelooflijk...toen is dus de keus op de Mazda gevallen. En het zit en rijdt prima. Een verstandige keus zogezegd.

Forumgenoten, jullie hoeven mij nu nog niet te attenderen op Laguna's. Ik weet wat er nu te koop staat. Maar mocht er een knapperd met een ton op de teller opduiken, dan hou ik me aanbevolen.

Terug
Bovenaan