Lijkt me bepaald geen auto om je voor te schamen (waarom zou je je überhaupt voor een auto schamen?) en een keurig verbruik!
Een 100% rationele auto, nul emotie. Moet het mezelf nog verkopen. Het verbruik zat laatst zelfs op 4,4L/100km maar had daarna wat kortere ritjes en stond hij weer op 5. Heel goed verbruik voor z’n formaat!
Je blijft halsstarrig alleen de bips op de foto zetten
Ik heb blijkbaar een voorkeur. Heb ik met al het moois

.
Zal ongetwijfeld een goede auto zijn, in Dubai zie je bijna niet anders als taxi.
Ja, in Dubai ook vaak achterin gezeten bij die Camry’s! Er staat dan wel al 300k op de klok en deze heeft 38k inmiddels erop. En het is een premium (meest luxe). Comfortabel is ie. Ruim ook.
De acc werkt nog wel redelijk ouderwets. Een 2019 BMW of Mercedes doet dat echt veel beter. Als er geen auto direct voor is gooit hij de cruise er soms zelfs vanaf. Lane assist zeer matig.
Maar voor ‘immer gerade aus’ op de snelweg - niks dan lof. Je wilt niet hard rijden. Het is een sport om gewoon rustig je aan de snelheidslimiet te houden en dat verbruik onder de 5 te houden. Hij is verder goed geveerd, ligt stabiel op de weg en voelt niet zwaarlijvig aan. Hij weegt dan ook maar 1600kg meen ik. Fijne stoelen en prima JBL audio. Al had ik wel meer verwacht qua audio van de premium uitvoering, Lexus doet dat echt véél beter.
Andere update: prijs van de v6 2k omlaag gegooid afgelopen weekend. Alleen nog op Autoscout staan, geen zin in marktplaats mensen. Komende vrijdag een bezichtiging. Ben heel benieuwd. M’n vrouw rijdt deze week dus veel in de V6, ze wilt hem eigenlijk niet verkopen. Dus ik rijd veel in de ix3. En dat is toch wel echt een verdomd fijne wagen. Dakje open, h/k sound en draadloze CarPlay (dus spotify).. genieten! En het rijdt wel als een bmw, instant koppel is ook zo fijn in het dagelijkse verkeer. Assisted drive ben ik ook erg over te spreken.
Vandaag stond hij bij de dealer ivm defecte koplampafstelling. Kabelbreuk. Kwamen eerst nog met ‘dat zit niet in premium selection’. Bij ophalen zeiden ze gelukkig dat ik niks af hoefde te rekenen. Nog twee issues waar ik naar had laten kijken: bij het activeren van de cruise komt er een melding over de bestuurdersassistent en de regio - dat hebben ze gereset maar blijft terugkomen. Dus ik ga morgen maar weer langs, ga niet weer bijna 2 (!) maanden wachten tot ze plek hebben om het probleem vervolgens niet op te lossen. Tweede issue was het niet van het slot gaan van de deuren na parkeren en de auto ‘uit’ te doen. Gebeurde soms. Het is ze gelukt om het te reproduceren en schijnt opgelost te zijn. We gaan het meemaken.
Auto wel weer netjes schoongemaakt van binnen en buiten.
Vanmorgen bij het afgeven van de auto nog even bij de bmw en Mercedes showroom auto’s gekeken en gezeten. Altijd leuk. De ix3 in het wit vond ik mooi - in het zwart juist niet. De GLC EV was ik echt van onder de indruk, terwijl ik dat op de foto’s totaal niet heb. Ook het interieur en de stoelen.. erg mooi. Hebben ze toch wel weer goed gedaan..