Sanoma: Swift en Clubman - rust is wedergekeerd (?)...

Zo, sinds lange tijd weer een update! ongeveer 10.000 km verder sinds de aanschaf en even een quote uit een ander topic mbt de reperatie van de probleempjes:

Yes, mijn auto is klaar en kan 'm vanavond gewoon na sluitingstijd omwisselen!

Alle puntjes zijn gefixt... een klein geluidje wat ik rv hoorde bij 120 km/h konden ze niet vinden. Maar mocht dat erger worden, dan moest ik even terugkomen. Verder hebben ze netjes alles geregeld (y)
Onvoldoende oliedruk motor-melding kwam door een gezakt oliepeil: er kon weer een litertje bij in. Dus mijn olieverbruik is ongeveer 1 liter op 8000 km... ik weet niet wat normaal is bij een 147? want ik weet dat ze wel een flinke slok olie lusten :p Maar goed: ze leggen even een flesje olie in de auto, dus dan heb ik in ieder geval wat op reserve mocht ie dorst krijgen :D

Daarbij een gratis leenauto (Suzuki Swift, nieuw model) meegehad, dus dat was fijn.

Tot op heden verder geen bijzonderheden: even weer kijken hoe het met de olie gaat en wanneer ie weer een beurtje moet hebben.

Zal binnenkort nog even weer wat fotootjes plaatsen, want die zijn offline zie ik ;)

Nu druk met vakantie naar Italië regelen: eerste twee weken van augustus (y)
Vakantiecheck in de garage kan binnenkort en daarbij nog even Wegenwacht Europaservice afsluiten: dus daar hoef ik me dan geen drukte over te maken. Vooral omdat het ruim 1500 km rijden is ;)

Alleen nog de route bepalen (door Duitsland en dan via Zwitserland of toch Oostenrijk?)... lastig in die periode en wegwerkzaamheden: en dan nog een hotelletje vinden! Dus als er tips zijn: ik hoor het graag! (y)

Even op de nieuwe pagina hevelen!

p1090116.jpg

Zo, sinds lange tijd weer een update! ongeveer 10.000 km verder sinds de aanschaf en even een quote uit een ander topic mbt de reperatie van de probleempjes:

Yes, mijn auto is klaar en kan 'm vanavond gewoon na sluitingstijd omwisselen!

Alle puntjes zijn gefixt... een klein geluidje wat ik rv hoorde bij 120 km/h konden ze niet vinden. Maar mocht dat erger worden, dan moest ik even terugkomen. Verder hebben ze netjes alles geregeld (y)
Onvoldoende oliedruk motor-melding kwam door een gezakt oliepeil: er kon weer een litertje bij in. Dus mijn olieverbruik is ongeveer 1 liter op 8000 km... ik weet niet wat normaal is bij een 147? want ik weet dat ze wel een flinke slok olie lusten :p Maar goed: ze leggen even een flesje olie in de auto, dus dan heb ik in ieder geval wat op reserve mocht ie dorst krijgen :D

Daarbij een gratis leenauto (Suzuki Swift, nieuw model) meegehad, dus dat was fijn.

Tot op heden verder geen bijzonderheden: even weer kijken hoe het met de olie gaat en wanneer ie weer een beurtje moet hebben.

Zal binnenkort nog even weer wat fotootjes plaatsen, want die zijn offline zie ik ;)

Nu druk met vakantie naar Italië regelen: eerste twee weken van augustus (y)
Vakantiecheck in de garage kan binnenkort en daarbij nog even Wegenwacht Europaservice afsluiten: dus daar hoef ik me dan geen drukte over te maken. Vooral omdat het ruim 1500 km rijden is ;)

Alleen nog de route bepalen (door Duitsland en dan via Zwitserland of toch Oostenrijk?)... lastig in die periode en wegwerkzaamheden: en dan nog een hotelletje vinden! Dus als er tips zijn: ik hoor het graag! (y)

Waar in Italië ben je van plan?

Wij zijn diverse keren in italie geweest (toscane, umbria, Le marche etc,), en hebben dus ook verschillende hotelletjes gehad;)

Ik ga naar Acquapendente, vertrek op zaterdag 31 juli (zwarte zaterdag in DLD volgens mij....):

Route uitgestippeld door GoogleMaps die mij op zich niet verkeerd lijkt.

Ergens op de helft zoek ik een hotel voor het overnachten, zodat de reis in 2-en gesplitst kan worden ;)

Gerwin: zei:
Ik ga naar Acquapendente, vertrek op zaterdag 31 juli (zwarte zaterdag in DLD volgens mij....):

Route uitgestippeld door GoogleMaps die mij op zich niet verkeerd lijkt.

Ergens op de helft zoek ik een hotel voor het overnachten, zodat de reis in 2-en gesplitst kan worden ;)

Oef mooie plek(y). Vlak voor de grens van Zwitserland/Italie zit op de Grote Sint-Bernhardpass (zo reden wij tenminste altijd) een hotelletje. Lag redelijk goed. Enige nadeel aan de doorgaande weg. Positieve, als je de volgende ochtend vertrekt, heb je geen wachtrij voor de tunnel! Wij hebben hier 2 keer overnacht.

Verder hebben wij nog is Aosta zelf (bovenkant) overnacht. Was niet je-van-het. Maar gezien de prijs (3-sterren) goed te doen voor 1 nachtje.

1 kanttekening: ik zie dat jij vanuit het noorden komt, en gelijk duitsland in gaat. Wij komen uit regio-rotterdam, en gingen belgie -- luxemburg -- frankrijk -- zwitserland. Heb je net een weg langs meer van Geneve. (Erg mooie weg overigens). Door naar Genua (heerlijke weg, erg mooi, maar heel gevaarlijk) de kustlijn gevolgd. Schitterend! Aanrader in elk geval. Zou je bij Grosseto er af kunnen (wij zaten in 2008 in Montenero, vlak bij Acquapendente).

Als je nog tips nodig hebt, of een waaaaaanzinnige ijssalon wilt weten (goedkoop, en waanzinnig goede smaak) laat het even weten:).

ALs ik het goed lees dan ben jij daar dus ook eens in de buurt geweest en is het een aanrader (y) das mooi om te horen! :D

Maar het is inderdaad handig om een hotelletje dichtbij de Gothardtunnel te zoeken: weet jij nog het adres van het hotel waar je zat?

Ik weet niet of via Be-lux-fra handig is voor mij: ik zit binnen 10 minuten in Duitsland...en als ik het zo zie is het via Duitsland ongeveer 2-3 uur korter qua reistijd. Misschien dat dat vanuit r'dam anders is natuurlijk ;)

Meer tips en goede ijssalons zijn natuurlijk van harte welkom: PM-en staat vrij haha :cool:

ALs ik het goed lees dan ben jij daar dus ook eens in de buurt geweest en is het een aanrader (y) das mooi om te horen! :D

Maar het is inderdaad handig om een hotelletje dichtbij de Gothardtunnel te zoeken: weet jij nog het adres van het hotel waar je zat?

Ik weet niet of via Be-lux-fra handig is voor mij: ik zit binnen 10 minuten in Duitsland...en als ik het zo zie is het via Duitsland ongeveer 2-3 uur korter qua reistijd. Misschien dat dat vanuit r'dam anders is natuurlijk ;)

Meer tips en goede ijssalons zijn natuurlijk van harte welkom: PM-en staat vrij haha :cool:

Vanuit Rotterdam is het anders ja. We kunnen wel bij Venlo Duitsland ingaan (na 2 uur rijden), maar dat is alleen voordelig als we door Oostenrijk gaan.

Met betrekking tot de ijssalon zal ik je een PM-sturen als ik het gevonden heb:).

het hotel: https://www.booking.com/hotel/ch/ho...01234059;sid=5c0bd89728cca677548c70d08648319b

Nog geen 10 minuten rijden de volgende dag, en je bent de grens over. Tenminste, als je 8 uur vertrekt.

Vanuit R'dam zal inderdaad be-lux-fra het meest ideaal zijn, denk vanuit 'het oosten' dat Duitsland het best is.

Ik zie trouwens dat het hotel bij de St. Bernhardpas/tunnel is... mijn geplande route loopt eigenlijk langs de Gotthard. Ik heb de route ook even over de Bernhardpas gedaan: 1,5 uur langer...

Toch even uitzoeken wat de beste route is ;) Bedankt in elk geval voor de info (y) ik zie je PM wel verschijnen :D

Vanuit R'dam zal inderdaad be-lux-fra het meest ideaal zijn, denk vanuit 'het oosten' dat Duitsland het best is.

Ik zie trouwens dat het hotel bij de St. Bernhardpas/tunnel is... mijn geplande route loopt eigenlijk langs de Gotthard. Ik heb de route ook even over de Bernhardpas gedaan: 1,5 uur langer...

Toch even uitzoeken wat de beste route is ;) Bedankt in elk geval voor de info (y) ik zie je PM wel verschijnen :D

Als het goed is heb je een PM gehad:). Als ik nog wat leuks heb hoor je het wel;).

Hm ander half uur is wel veel. Andere kant je hebt vakantie:p. En, het is een mooie route. In Aosta heb ik eventueel nog wel een overnachtingsplek voor je. Maar volgens mij was die ook via de St. Bernhard te bereiken. Het was wel goedkoop, en goed ontbijt. Mensen spraken ook Engels en Duits.

Een prachtig gebied is het zeker, wij zijn al 3 keer geweest naar de Toscane/Umbrië. Wij reden altijd via Nijmegen A73 - A76 - Duitsland- Zwitserland via Gotthardtunnel en overnachtten dan in de caravan op de eerste parkeerplaats nadat je de tunnel uit bent gereden ;) Vervolgens gewoon van de Italiaanse grens naar Milaan - Bologna - Florence. De laatste keer zaten we in Monticello Amiata, redelijk dichtbij Acquapendente. Mooie stadjes zijn in ieder geval Montepulciano, Pienza en Montalcino, ook leuk zijn de zwavelbaden van Saturnia. We zijn al eens eerder in Civitella del lago geweest in Umbrië, vlakbij Orvieto wat ook een pittoresk stadje is, naast Todi. De reistijden vallen al gauw tegen, voor Siena, Arezzo, Perugia, Assisi en Narni zal al gauw 1,5 - 2 uur moeten worden uitgetrokken. Daarnaast schijnt ook Cortona erg mooi te zijn. Acquapendente ken ik verder zelf niet, maar je zit zo te zien aan een natuurreservaat, dus dat moet wel goed zitten :)

Als het goed is heb je een PM gehad
Check! (y)

Hm ander half uur is wel veel. Andere kant je hebt vakantie. En, het is een mooie route. In Aosta heb ik eventueel nog wel een overnachtingsplek voor je. Maar volgens mij was die ook via de St. Bernhard te bereiken. Het was wel goedkoop, en goed ontbijt. Mensen spraken ook Engels en Duits.
Whaha, ja: zou blijf ik bezig :p Het is inderdaad vakantie maar zover ik het nu kan zien, is de Gotthardtunnel niet eens zo verkeerde keuze (we rijden er op zondag doorheen, dat moet een iets rustigere dag zijn) en dan nog een beetje op tijd vertrekken... moet vast goed gaan :T

De ijstip gaat natuurlijk ingepland worden op de route: dat wil ik meemaken :D

@ Daewoo-Chevrolet: bedankt voor de bezoektips! Ga eens op internet kijken waar het ligt en hoe het eruit ziet voor een eerste impressie. Binnenkort dan even een kaart halen bij de ANWB en dan de tips even aankruizen (y)
Mijn plan is echter wel om vóór de Gotthard te overnachten..we rijden namelijk om (zwarte) zaterdag 31 juli, dus ik ben een beetje bang voor wat drukte ;)

Tips:

CR%20Florence.jpg
CR-Umbrie.jpg

Wij hebben ze ook allebei thuisliggen. In ieder geval alvast een behouden reis en fijne vakantie! (y)

@Gerwin: het is en blijft jou vakantie:p. Ik hoor graag je bevindingen;).

Met betrekking tot de tips van D-C. Deze hebben wij ook. Uitstekende boekjes(y).

@ DC: Ik zal die boekjes eens bekijken bij de boekhandel: Bedankt voor de tip!

In ieder geval alvast een behouden reis en fijne vakantie!
Thanks!

@ Il Garisoli: Haha dat is het zeker! :cool: Maar altijd goed om ook van anderen eens te horen wat hun ervaringen en tips zijn, zo kom je misschien nog dingen tegen die je anders niet had gevonden! (y)

Mini-update:
Vorige week de auto nog even voor een vakantiecheck in de garage gehad: 'knap wagentje' volgens de monteur... hoefde alleen een halve liter olie bij.
Toen heb ik 'm verteld dat ie 2000 km geleden nog olie had gehad en dat verbaasde hem. Dus ik maar weer een mailtje naar 'mijn' garage gestuurd. ;)

De beste man is op vakantie en is terug als ik op vakantie ben, dus tja: over 3 weken daar maar eens over kletsen. Een andere man van de garage had het over Flush :confused:

In overleg met vriendin besloten om over Oostenrijk richting Italië te gaan: rustigere route en daarnaast ook nog iets meer mogelijkheden om eventuele drukte te ontlopen, goedkopere overnachtingsmogelijkheden (Zwitserland: gauw over de 100 euro, Oostenrijk: 60 euro) Daarbij is Oostenrijk wel iets duurder vanwege Vignet én tol..maar is maar iets van 5 euro verschil tov zwitserland.
Lekker vroeg vertrekken om zo ook nog op het rustpunt nog even een relaxte 'vakantiedag' te hebben (y)

Het blijft een prachtige auto, die 147 (y) vooral de kleur en velgen staan hem goed.

Over het olieverbruik: Als ie niet lekt of walmt zou ik me er niet al te druk om maken, mn pa zn 156 1.8 TS verbruikt vanaf nieuw al 0,5 liter olie op 2000 km.

mijn signum zo'n halve liter per 3000 km, en iets meer als ik op de duitse autobahn ga scheuren.
niks om je druk over te maken, mij werd gezegd dat bij 1 liter op 800 km ik me echt zorgen moest gaan maken..

over zwitserland/oostenrijk: langs oostenrijk moet je "om", maar ik zou op dit moment ook voor oostenrijk kiezen omdat in Zwitserland gebouwd wordt aan de weg. Bijna de hele Gotthard-route mag je max 100, en dat schiet voor je gevoel ook niet op.

Let wel, dat wanneer je in Oostenrijk "IG-L" op de matrixborden ziet staan, je ook echt aan de snelheid moet houden.
Want, als je te hard rijdt, bega je een verkeersovertreding én een milieudelict. dubbele boetes dus..

Het deel tussen Kufstein (waar je vanuit duitsland oostenrijk in gaat) tot aan Innsbruck (waar je de brennerpas-straat in gaat) staan deze borden. goed opletten dus!

Het blijft een prachtige auto, die 147 vooral de kleur en velgen staan hem goed.

Over het olieverbruik: Als ie niet lekt of walmt zou ik me er niet al te druk om maken, mn pa zn 156 1.8 TS verbruikt vanaf nieuw al 0,5 liter olie op 2000 km.
Thanks! Kleur begin ik ook steeds mooier te vinden, vooral met de zon erop: dan komt het blauw prachtig naar voren (y)

Nee, walmt niet en ook nog nooit olievlekken zien liggen...dus dan is het gewoon een gezonde drinker :)

mijn signum zo'n halve liter per 3000 km, en iets meer als ik op de duitse autobahn ga scheuren.
niks om je druk over te maken, mij werd gezegd dat bij 1 liter op 800 km ik me echt zorgen moest gaan maken..
Ach, dan zal ik me er verder ook niet al te druk over maken... ik vond het in eerste instantie opvallend veel ;) maar goed: bij jullie hetzelfde dus!

over zwitserland/oostenrijk: langs oostenrijk moet je "om", maar ik zou op dit moment ook voor oostenrijk kiezen omdat in Zwitserland gebouwd wordt aan de weg. Bijna de hele Gotthard-route mag je max 100, en dat schiet voor je gevoel ook niet op.

Let wel, dat wanneer je in Oostenrijk "IG-L" op de matrixborden ziet staan, je ook echt aan de snelheid moet houden.
Want, als je te hard rijdt, bega je een verkeersovertreding én een milieudelict. dubbele boetes dus..

Het deel tussen Kufstein (waar je vanuit duitsland oostenrijk in gaat) tot aan Innsbruck (waar je de brennerpas-straat in gaat) staan deze borden. goed opletten dus!
Het is inderdaad wat om (3 kwartier...dus ach ;)) Onderweg in Oostenrijk slechts 1 wegwerkzaamheid (volgens de Oostenrijkse ANW:cool: bij Insbruck, maar daar komen we zondagsochtends al aardig op tijd langs..dus verwacht ik niet veel oponthoud.

Bedankt voor je waarschuwing mbt die matrixborden! Dat is inderdaad een goede om op te letten (y)

Morgen nog even een 2 maandenvignet halen en dan in Oostenrijk zelf nog 1 tolweg (brennerpas) betalen, daarnaast hopelijk geen prenten uit dat land :)

Zo, weer veilig terug in Nederland sinds vrijdag: de Alfa heeft zich prima gehouden en was een zeer comfortabele metgezel (y) Geen problemen gehad gelukkig! :D

Mooi gebruik gemaakt van wat tips uit dit topic (y) Helaas de IJssallon niet aangedaan: bleek toch niet echt op de route te liggen.

Vakantie:

Heenreis eerst richting Oostenrijk verliep prima: om 5.30 vertrokken en we konden in Duitsland redelijk doorrijden. Veel Baustelle en bij Köln een uur vertraging opgelopen in een langzaamrijdende file (gelukkig niet stilstaand) ondertussen de Duitse radio aan en het werd ons duidelijk dat als we een uur later waren vertrokken, we véééél meer file hadden gehad.
Duitsland rijdt verder prima door, echter op de 'onbeperkt' stukken viel het mee hoe hard iedereen reed: meestal netjes 130/140 en ik ben lekker met de stroom meegereden.

Oostenrijk is een nieuwe ervaring: de Fernstrasse is erg bochtig met steile stukken en opdringerige Oostenrijkers (die daarentegen in Duitsland weer zachter rijden...) Vrachtwagens en sommige caravanrijders zijn lastige obstakels.
Hotel was perfect in orde (Tannenhof in Ehrwald, aanrader (y)) lekker ontbijt, vriendelijk personeel en lekkere schnitzel!

Volgende dag rond half 10 vertrokken richting Italië. Rijden in Italië is echt even wennen: hoe verder je naar het zuiden gaat hoe slechter de weg wordt. Veel tunnels, bochten, hobbels, gaten, etc. En ook de mensen beginnen beroerder te rijden: de rechter rijstrook wordt zeer weinig gebruikt. Ook geven ze bij het inhalen richting aan naar links en blijft de richtingaanwijzer aanstaan totdat ze naar rechts zijn gegaan en dan gaat het knipperlicht naar rechts soms uit. Afslaan naar een andere weg, daarvoor is een richtingaanwijzer niet nodig leek het. De meeste auto's hebben parkeerschade.

Mensen rijden daar veel in stadsauto's: IQ, Panda (ook veeeel oude pandaatjes), Smart, Lancia Yps/Musa. Weinig Alfa en Opel, VW. Veel Frans en Duitse Luxemerken. Geen enkele Ferrari, Lambo, Maserati gezien...alleen ontzettend veel Porsches.

Verblijf in Acquapendente was geweldig: heerlijk weer (2x een buitje, rest was 30+ graden met een briesje) 1 dag naar Rome geweest en daar Colosseum/St Pieter en Trevi Fontein gezien. Geweldige stad: aanrader!
Verder de Lambrusco ontdekt en geleerd dat rode wijn best lekker kan zijn. Italiaanse pizza's zijn niet overdadig belegd en hebben een zeer dunne bodem :p
Boodschappen zijn duur: weinig chipskeuze, lipton met bubbels kennen ze niet en het brood is er niet geweldig (erg droog allemaal). Wel erg lekkere pasta(saus), wijn en pesto.
De Italianen kunnen veelal geen Engels of welke taal dan ook...alleen het Italiaans beheersen ze. Maar ze doen ontzettend hun best om dingen uit te leggen (met handen en voeten) dus je komt er meestal met de mensen wel uit. Erg positief (y)

Terugweg eigenlijk hetzelfde als de heenweg met als verandering dat er erg veel regen viel en dat in Duitsland de meeste mensen opeens érg snel reden ipv 130/140. 160 kwam meer voor en daarbij ook veel 'knipperende lampen' in de spiegel gezien met snelheidsduivels. Zelf ook 2x de 200 aangetikt.

Oostenrijk
1059758552_5_vdrt.jpeg

1059758675_5_K-o8.jpeg

Huisje
1059758702_5_p0Ov.jpeg

1059758787_5_Wmqb.jpeg

Rome
1059758903_5_pQuS.jpeg

1059758977_5_KOEj.jpeg

1059759065_5_cCkX.jpeg

Toen ik wat foto's van een Carabinieri Alfa maakte... moest ik even bij de beste man komen om de foto te showen en omdat hij nog wel een ideetje had:p

1060770075_5_sIk9_1.jpeg

Slecht weer (2x kort gelukkig)
1059759130_5_u91e.jpeg

1059759184_5_3cbD.jpeg

Meer van Bolsena
1059759303_5_2g3i.jpeg

Terug in Oostenrijk
1059759427_5_C-4g.jpeg

Agent was inderdaad erg tof: we dachten eerst dat we een eerder gemaakte foto van hem misschien moesten wissen. Keek niet erg vrolijk. Maar dat viel achteraf reuze mee (y)

@ Timon: Neee, helaas lag die IJssalon een eind uit de buurt... wel (vanzelfsprekend) ergens anders ijs gehad wat overigens ook érg goed was maar goed.

Oh wat jammer... Kweet idd dat het een eind uit Acquadente nogwat was. Maar goed, ik dacht misschien als je in die buurt komt...

Nou jah, andere keer beter (hopelijk:)).

Overigens zat in Rome de beste van Europa... Die toch wel ???:LOL:

Zeker jammer... als er een uitstapje was heb ik ook steeds gekeken of het in de richting was, maar nee :(
Maar ik hoop zeker een volgende keer beter, prachtig land (y)

Welke (van de vele) is de beste in Rome dan? :p

Zo mooi tripje met de Alfa (y) Inderdaad erg leuk die foto met die politieagent ;)

Mooie alfa ook, is de kleur nu heeel donkerblauw of meer zwart?

Mooie auto! Ik rijd zelf ook dezelfde alfa met dezelfde motor en die bevalt mij uitstekend, dus ik snap dat je er erg blij mee bent.

Zeker jammer... als er een uitstapje was heb ik ook steeds gekeken of het in de richting was, maar nee :(
Maar ik hoop zeker een volgende keer beter, prachtig land (y)

Welke (van de vele) is de beste in Rome dan? :p

Dan moet ik h'm ff opzoeken. Volgens mij vlak bij de Trevifontein.

Google: IJssalon Il Gelato di San Crispino. Niet echt super zichtbaar zeg maar. Tis een klein winkeltje, maar lekker...:p

Mooie alfa ook, is de kleur nu heeel donkerblauw of meer zwart?
Dan is ie meer donkerblauw. In de regen lijkt ie grijs maar als de zon er op staat is het meer blauw...wel aparte maar mooie kleur (y)

Mooie auto! Ik rijd zelf ook dezelfde alfa met dezelfde motor en die bevalt mij uitstekend, dus ik snap dat je er erg blij mee bent.
Ah, kijk! Altijd leuk om te lezen dat iemand hetzelfde model auto rijdt (y) En ik zie in je profiel dat jullie thuis wel meer fraaie auto's hebben: mooi wagenpark, complimenten!

Volgens mij vlak bij de Trevifontein.
Tja, daar ben ik (met wat omzwerfingen) wel geweest...maar het was er druk :eek: we konden al nauwelijks fatsoenlijk een foto van de fontein maken en we moesten maken dat we terug bij de bus kwamen :D

Volgens mij vlak bij de Trevifontein.
Tja, daar ben ik (met wat omzwerfingen) wel geweest...maar het was er druk :eek: we konden al nauwelijks fatsoenlijk een foto van de fontein maken en we moesten maken dat we terug bij de bus kwamen :D

Ja het is daar altijd stervensdruk volgens mij. Komt ook omdat het niet echt breed is. En je moet goed zoeken, maar goed dan heb je ook wat...:).

Zooo, sinds lange tijd weer een update! Weinig tijd om het nog een beetje bij te houden omdat ik druk bezig ben met mijn huurhuisje!
En daarbij is er eigenlijk weinig spannends met de auto aan de hand, gelukkig.

Wat er wel is gebeurd:
Inmiddels is de 147.000 km gepasseerd en dat betekend dus dat ik sinds de aanschaf alweer ruim 20.000 km met de 147 heb gereden en nog steeds bevalt het geweldig! :D

Afgelopen zaterdag heeft ie een beurtje gehad: belangrijkste kostenpost was het monteren van 2 nieuwe voorbanden. Voortijds trok de auto nog naar rechts en stuurde iets bibberig: beide nu geen last meer van.
De remblokjes zouden de volgende beurt niet halen, maar de monteur vond het ook zonde om ze te vervangen omdat 10.000 km nog wel moest lukken: dus over 10.000 km even naar de garage voor de remblokjes. Erg netjes dat ze daar zo eerlijk in zijn (y)

Verder was alles in orde, dus dat is goed nieuws :cool:

'Mooi dat hij nog bevalt en dat de garage zo eerlijk is(y).
Gooi er eens ff wat nieuwe foto's tegenaan dan! ;)

De garage bevalt prima (y) Maar ja: onderhoud is dan ook bij zo'n soort dorpsgarage, dus misschien dat het daar ook doro komt ;)3

Nieuwe foto's heb ik helemaal niet eigenlijk :p Dus binnenkort maar eens een setje maken... is toch lekker smerig :)

Zo, even dit topic omhoog schoppen..

We zijn inmiddels zo'n 1,5 jaar en 44000 km verder: de teller staat alweer op 170.000 km!

Omdat ik verwacht dat ik de komende jaren dit aantal km's blijf rijden, rijst de vraag: dieselen? (Geelhoed, kom er maar in! :))

Als ik uitga van brandstof en wegenbelasting, kom ik uit op ongeveer 1000 tot 1300 euro besparing op jaarbasis. (Diesel: verbruik van 1 op 19, en gewicht van tot 1200 kg)

Kortom, is het beter om gewoon de Alfa te houden, om een zuinigere benzine auto te zoeken of te gaan dieselen...lastig.

Ik zeg: Alfa Romeo 147 JTD van na de facelift. Erg mooie auto (uiteraard) en een erg betrouwbaar en fijn blok. Opgelost! :D

Haha, jaa: dat zou natuurlijk wel een zeer makkelijke oplossing zijn! Maar die zijn nog flink aan de prijs!

Tsja, wie mooi wil zijn moet financieel krom liggen ;)

Maar een JTD van voor de facelift dan? Die zijn toch wel betaalbaar?

Of een mooi exemplaar....

Wel een mooie kleur hoor, maar zo'n aftermarketradiootje verpest heel het dashboard. Daarnaast vind ik dat 'ie opvallend weinig heeft gelopen voor een diesel, ondanks de drie eerdere eigenaren.
Desalniettemin blijft het een schitterende auto!

Geen climate, geen cruise, geen bekerhouder onder de radio...wat een armoe :p

Maar wel een nette km-stand en prijs! (y) en netjes dat ze waarschuwen dat er een onderhoudsbuurt moet plaatsvinden:
De laatste onderhoudsbeurt is uitgevoerd bij 88.000km!
En als de distributieriem nog niet is vervangen, dan moet dat gebeuren bij 120.000 km...dus voor mij is dat een half jaartje rijden en dan komt er al een flinke kostenpost aan.

Dit weekend even gekeken bij een ClioIII en Ibiza....
De Ibiza was een nette auto, complete uitrusting, goede prijs en kreeg een nette inruilprijs. Eigenlijk zou het rationeel gezien een goede keus zijn...maar iets maakt het dat 't me niet overtuigd of het 'yes' gevoel geeft.

Toen ik in mijn 147 stapte, wist ik opeens wat het was: het interieur gaf mee een comfortabel en 'knus' gevoel. De Ibiza zeer zeker niet...

De ClioIII geeft mij een stuk meer dat comfortabele gevoel. Volgende week komt er bij een garage 1 binnen (complete uitrusting) en hebben ze wat foto's, nu heb ik even 'proefgezeten'.

Zeer aanlokkelijk was een mooie BMW 1 serie... maar dan moet ik m'n budget net wat te ver oprekken ;)

Ik denk niet dat zo'n 1-serie je wel een knus gevoel geeft. Het zit ongetwijfeld goed in elkaar, maar ik word er allesbehalve warm van.

Ik denk niet dat zo'n 1-serie je wel een knus gevoel geeft. Het zit ongetwijfeld goed in elkaar, maar ik word er allesbehalve warm van.
Ik had er nooit ingezeten en ik dacht precies hetzelfde. Maar ik heb erin gezeten en het was een erg prettig interieur vond ik zelf. Kon ook komen door de fijne sportsoelen. ;)

301095_261483920539935_100000349883012_883040_921030835_n.jpg

@ Kristian: zeer goede optie! Echter (als ik streng voor mezelf ben) wel 2000 over budget ;)

Ik vond het wel meevallen hoor, maar het was dan ook een basis-116i. De rode ziet er erg goed uit moet ik zeggen! Wat een verfrissing tussen al die grau- en schwarz-tinten. Ik zag gister een rode 3-serie (e90) en dat ziet er gelijk heel anders uit.

@Rob: De exterieur kleur was ook hetgene wat mij aantrok aan de auto. In een wat completere uitvoering zijn het leuke auto's, in basisuitvoering vind ik het ook niet wat ;)

@BRG: Geen originele opmerking :p

Zo, weer een week verder en maar even een update:

De Ibiza was een nette auto, complete uitrusting, goede prijs en kreeg een nette inruilprijs. Eigenlijk zou het rationeel gezien een goede keus zijn...maar iets maakt het dat 't me niet overtuigd of het 'yes' gevoel geeft.
Is het niet geworden. Ik had een erg twijfelgevoel maar de verkoper heeft het mij makkelijk gemaakt: Ik had op 10 sept. met hem de afspraak om voor het volgende weekend te beslissen. 13 sept in de ochtend kreeg ik een e-mail van de verkoper of ik al een beslissing had genomen.
Toen was de keuze érg snel gemaakt.

Binnenkort nog even een prijsje laten maken voor deze Clio.
0008129351.jpg

Prijs is inmiddels wel met 500 euro verhoogd zag ik, dus ik weet dat er extra marge op zit.:) Ook staat de auto bij Vaartland, dus dat betekend onoverzichtelijke prijsstellingen.
Internetprijs, showroomprijs, gunstig handelsaanbod, taxatie via de website, inruilbonus, en-wat-al-niet-meer.

Die Clio ziet er niet slecht uit, maar had die Renault niet ook last van elektronische storingen enzo?

Die Clio ziet er niet slecht uit, maar had die Renault niet ook last van elektronische storingen enzo?
Zover ik tot nu toe heb gehoord is deze diesel in het vorige model Clio geen succes en heeft de facelift/nieuwe versie van bovenstaande, de electrische problemen ;)

Met de 2006 Clio's zou niet zoveel mis moeten zijn.

Terug
Bovenaan