Sanoma: Swift en Clubman - rust is wedergekeerd (?)...

Dat is inderdaad een leuke Astra (y). Ik vind 'm ook wel erg goedkoop....... Zorg dat je die stoelen goed uitprobeert. Slecht zitten in een auto is echt vervelend!

@ Rob: Ik heb zo'n interieur 1x eerder gezien en ik vond het toen al prachtig!
En blijkbaar moet ik de deuren nogmaals inspecteren voor de bekerhouders ;)
B-Stijlen wrappen hoeft van mij niet zo, ik zou er nog eerder Xenon-verlichting inbouwen of een setje andere velgen er onder ;) Er zou sowieso een handsfree kit in moeten komen ;)

@BRG/Rob: Radio heb ik wel, dus das geen probleem! Echter is een setje velgen bij die golf inderdaad een pré en dan wordt ie alweer een stuk duurder dus ook niet echt aantrekkelijk ;) Dus das inmiddels geen optie meer.

@Mechanix: wat ik zo kon zien was het inderdaad schade: beetje op een uitstekende plek en in een 'schaaf'vorm.

@Kristian: zeker erg ruim en valt gelukkig in dezelfde belastingcategorie als de HB-versie van de Astra. Het verbruik scheelt ook nog geen liter op de 100km, waardoor de SW eigenlijk geen minpunten heeft tov de HB.

@Ruud: auto heeft 6mnd bovaggarantie dus daar zit de 'goedkoopheid' niet in ;) Maar ik neem bij het volgende bezoek zeker even iemand mee :)

@BMdoubleyou: Klopt! Ik heb geen zin aan rugklachten na een lange zit, dus dat is inderdaad een belangrijk test punt!

Dat is voor mij steeds de belangrijkste reden dat Opel altijd is afgevallen. De vectra had geen lekkere stoelen, de Astra niet.
Verder prima uitvoering, die VW is een stuk kaler!

En nu nog even op je auto opties:

De eerste Alfa staat bij Vaartland.nl. Dat betekend dat je bij een normale prijsstelling 1200 euro duurder uit bent ;) Die internetmeeneemprijs is namelijk een nogal vaag verhaal.

De tweede: niet gek! Valt me wel op dat dit bedrijf altijd goedkope alfa's heeft staan. Bruine interieur is een plus, navi een min (want erg storingsgevoelig) maar de auto staat weer ver weg, dus bij een eventueel garantiegeval moet ik een dag vrij nemen ;)

Die derde vond ik in eerste instantie een hele goede optie! Maar toen ik op hun website las dat je voor een 'normale' aflevering met 6 maand bovaggarantie 1200 euro moet bijbetalen... tja :(

Dat is echt het grote nadeel: denk je een keer een leuke auto voor een nette prijs te zien staan, blijkt dat de bijkomende kosten érg groot zijn.

En over het algemeen is de inruilwaarde van mijn auto maximaal 3000 euro...en dit keer niet: dus onder de streep is het veel aantrekkelijker ;)

Er staan nog wel een paar andere 147's te koop ;). Ik zou toch nog ff gaan zoeken en die Astra laten staan. Je gaat die Alfa missen :)!

Ik zou ook zeker een 147 prefereren boven de Astra, of eenderwelke C-segmenter! Maar ik was er eigenlijk al vanuit gegaan dat het geen Alfa zou worden. Dan is de Astra een erg goede optie. Helemaal als 'ie gewoon BOVAG-garantie heeft (y)

Die Astra heeft zeker een fraai interieur, het extrieur van die auto vind ik dan weer minder.......

Zo'n facelift 147 smoelt vele malen beter! Geen focus meer op het oog?

Haha, mooi dit: gaat het weer de 147 kant op! Ik geef jullie ook groot gelijk: prachtige auto! Maar ik heb daar al flink naar zitten zoeken en ik heb nog geen 1 gezien waarvan ik zoiets had van 'Yes, dat is 'm!'.

Maar ik ben de Alfa pas gaan waarderen sind ik bij een Alfa-dealer heb gewerkt. Deze Alfa-dealer was al veeeel langere tijd Opel-dealer dus ook dat merk ben ik erg gaan waarderen en heb de Astra-H (inclusief de SW) altijd een mooie auto gevonden.
Als ik er dan ook nog 1 tegenkom met een bijzonder (mooi) interieur en die op korte afstand staat, dan is dat wel een belangrijk pluspunt. Maar goed: nu eerst er even een nachtje over slapen (of 2) en dan zien we wel weer!

@AvdB: nee, eerst even geen focus meer op het oog gehad. De zwarte was voor mij perfect vanwege het interieur maar de rest van het verhaal was een grote tegenvaller. Als er weer zo'n focus op mijn weg komt, dan zou het zeker een goede optie zijn.

Op dit moment is de Astra SW voor mij een goede optie en heb hopelijk morgen een grote sloot aan complete info over de auto ;)

De Astra was goed (érg goed zelfs, zowel qua rijden als onderhoud) , de onderhandeling was goed en het autobedrijf staat in de buurt als goed en eerlijk bekend. Mijn vader is nog meegegaan voor een eerlijk oordeel en die deelde die punten.

Nu was alleen de vraag: wil je als 24 jarige in een Opel Astra SW rijden? Ik heb de H altijd al een mooi model gevonden, mits in de juiste kleur/uitvoering (een grijze Essentia is mij veel te oubollig).
Deze Astra is mooi zwart met getinte ramen en een (redelijk) uniek interieur, dus de knoop is gisteravond doorgehakt en vanmiddag gaat het papierwerk geregeld worden (y)

Nog even kijken wat er allemaal nog geregeld moet worden voor aflevering. Sowieso moet er een Parrot in en de garage wilder er een nieuwe kentekenplaat opzetten omdat de plaat aan de voorkant een flinke deuk heeft. Vanmiddag maar even overleggen dat het er 1 met opgelegde letters mag zijn ;)

Hahahaha :) Bedankt voor de steun YC! :p

Plaatjes bij het praatje:

131852293401.JPG

131852293403.JPG

131852293404.JPG

Matige foto's, maar de auto ziet er wel keurig uit. Dat two-tone interieur is leuk, ik zou alleen die houtinleg niet willen. Netjes hoor!

Ik vind dat 'hout' juist wel weer erg geslaagd! Heeft een warm effect en is beter dan dat saaie en kille alu-look dat daar ook kan zitten. In combinatie met de two-tone kleuren staat het zelfs nog beter!

Maaruh, ondanks dat BRG het gras al voor jouw voeten had weggemaaid;), toch gefeliciteerd! Ik kijk uit naar de foto's, En plaats die dan even in dit topic, anders moet ik dat Opel-topic gaan volgen....

Het 'hout' is inderdaad een mooi glimmend stuk plastic en valt in het echt reuze mee! Zoals Rob zegt: geeft icm het beige, een warm effect :)

Foto's zal ik natuurlijk (ook) hier plaatsen: ik ben niet een actieve updater met betrekking tot mijn auto, maar alle beetjes helpen ;)

Dank Mechanix!

Ik ben vandaag nog even bij het autobedrijf geweest en wat papierspul geregeld: donderdag gaat de auto naar de schadehersteller dus volgende week zal de aflevering ergens zijn.
Daarnaast vandaag ook afgesproken dat ze de oude nokia-carkit vervangen door een parrot setje:
parrot_ck3100_bluetooth_carkit.jpg

De politie gaat strenger controleren op handheld bellen, dus laat ik het risico maar niet nemen ;)

Gefeliciteerd!
Die Astra ziet er super uit. Dit type interieur maakt hem echt wel veel exclusiever!
Mijn vader heeft dezelfde motor in de Zafira. Vindt het echt zeer fijn rijden. Als hij koud is laat ie wel ff goed weten dat hij diesel drinkt. Maar eenmaal op temperatuur blijft hij op de achtergrond.
En die Parrot CK3100 werkt ook prima i.c.m. de CD70 welke ook in jou Astra zit.
Veel plezier ermee,
En even een paar goede foto's hier posten wanneer je 'm in bezit hebt!

Gefeliciteerd met de aankoop! Het interieur is op de foto's niet mijn smaak, maar wie weet hoe het er in het echt uitziet. Fijne kilometers met de Astra (y)

Dank heren :)

Interieur moet inderdaad aardig uniek zijn in Nederland! Ik heb geen flauw idee hoeveel er zijn geleverd in deze interieur-kleurstelling ;)

@ Renaultje: Het interieur is inderdaad wel smaakgevoelig maar ik persoonlijk vind het gelukkig wel mooi :D

@ Gehaktstaaf: Je verhaal mbt de motor kan ik zeker beamen! Eerste 5 minuten is het echt een hakkelaar maar daarna issie mooi rustig en lekker soepel.
Mooi om (uit praktijkervaring) te horen dat die Parrot goed met de CD70 overweg kan.

Komende week kan ik de auto waarschijnlijk ophalen: ze belden gisteren dat de Astra bij schadehersteller stond, dus dagje later dan gepland.

Hierbij nog even 2 betere foto's:
p1140212.jpg

imag0478.jpg

Gefeliciteerd. Een wat bijzondere overstap, moet ik zeggen. Chique interieur.
Veel fijne km's gewenst.

De 1 gaat van een Peugeot naar een Alfa, de ander van een Alfa naar een Opel haha :D

Maar het is inderdaad een bijzondere overstap, een 147 diesel zou wat dat betreft logischer zijn. (maarja: beperkt budget+redelijk specifieke voorkeuren= beperkt aanbod en keuzes maken)
Maar ik heb gewerkt bij een Opel/Kia/Alfa dealer waardoor ik van elk van de 3 merken de 'charmes' heb leren kennen. (anders had ik noooit een 147 gereden ;))

Kortom: een bijzondere maar een weloverwogen en doordachte keuze!

Sanoma zei:
De 1 gaat van een Peugeot naar een Alfa, de ander van een Alfa naar een Opel haha :D

Maar het is inderdaad een bijzondere overstap, een 147 diesel zou wat dat betreft logischer zijn. (maarja: beperkt budget+redelijk specifieke voorkeuren= beperkt aanbod en keuzes maken)
Maar ik heb gewerkt bij een Opel/Kia/Alfa dealer waardoor ik van elk van de 3 merken de 'charmes' heb leren kennen. (anders had ik noooit een 147 gereden ;))

Kortom: een bijzondere maar een weloverwogen en doordachte keuze!

Bijzonder was ook niet negatief bedoeld :). En inderdaad, de overstap van Peugeot naar Alfa is misschien ook wel bijzonder.

En natuurlijk is het ook altijd maar afwachten wat er te krijgen is op de tweedehandsmarkt. Hopelijk ga je lang plezier hebben van je nieuwe aanwinst.

Blijft een briljant interieur. Heeft haast wat Lanciaans in zich zitten. Ik verwacht dan ook een complete fotoreportage daarvan, Gerwin ;)

@Bella Macchina: ik had door dat 'bijzonder' niet in negatieve zin was, ik ben het namelijk met je eens :)

Soms moet je echt tegen een leuke auto aanlopen en in dit geval heeft het 'briljante interieur' (bedankt voor de omschrijving) Rob!) een groot deel van de doorslag gegeven :) (zal zorgen voor wat extra interieur foto's ;))

Komende week nog even wat foto's van de Alfa maken voor in het archief: is/was toch een zeer prettige en betrouwbare metgezel!

Vanmiddag de auto even afgespoten in een wasbox en daarna een paar fotootjes gemaakt:
P1140218.JPG

P1140227.JPG

P1140214.JPG

P1140224.JPG

P1140229.JPG

P1140220.JPG

P1140236.JPG

P1140241.JPG

Morgen even informeren wanneer ik de Astra kan ophalen (y)

Mooie foto's hoor! Alleen kijkt 'ie op de tweede foto wel een beetje sipjes en verdrietig....

Tja, net zo verdrietig als de eigenaar ;)
Nee gekheid: wordt wel een lastig moment als ik 'm inlever...maar wie weet wordt ie ook weer aan iemand uit de buurt verkocht! :)

Net contact gehad met de garage:

Auto is klaar en de afspraak gemaakt om 'm donderdag op te halen (y)
Tevens kreeg ik net al de polis van de (1 jaar gratis) BOVAG pechhulp per mail, dus blijkbaar hebben ze mij daarvoor alvast aangemeld :)

Edit: en op RDW.nl zie ik dat de APK op december 2012 staat (y)

Omdat er wellicht mensen zijn die mijn topic lezen en mij/ons willen helpen, het volgende:

In het Opel-forum-topic-dinges-geval.com zijn we druk bezig om een nieuwe meeting te organiseren, nu heeft 1 van ons (Hotdog) zich ingeschreven voor een wedstrijd zodat we met z'n allen op wintersport kunnen! (dat zou toch een geweldige meeting zijn ;))

Maar daarvoor moet gestemd worden: we staan op plek 2 en hebben nog enkele 10-tallen stemmen nodig om op de eerste plaats te komen!
Natuurlijk zijn alle collega's, vrienden, familie, etc uitgenodigd en zelfs in wat topics op dit forum is de oproep al geplaatst, maar ook hier de vraag;

[size=large]Wie wil ons helpen en op ons stemmen?[/size]

2 belangrijke punten:

- Door het stemmen ga je akkoord met de voorwaarden waarin onder ander staat dat je géén spam ontvangt (y)

- Je mag met meerdere e-mailadressen stemmen (graaag zelfs! We zijn zelf al druk om te graven in ons mailadressen archief)

Klik hier als je ons de sneeuw in wil helpen!

Hey Pipo, in plaats van ons foto's te laten zien van de Astra of verhalen te lezen hoe geweldig hij wel niet is....ga je dit posten:rolleyes:

Haha Ruud, dat was een bericht van gisteravond!

Ik heb inderdaad de Astra vanavond opgehaald:

Aflevering was lekker simpel: papierwerk werd geregeld, auto naar buiten gezet en omdat ik bij een Opeldealer had gewerkt, mocht ik alles zelf uitvogelen :) Paraplu meegekregen als cadeau.
M'n vriendin was even meegegaan en daar ook goedkeur van: vooral het interieur is top (y)

Net nog even wat papieren doorgekeken: alle codes erbij en zelfs een uitdraai van de complete onderhoudshistorie zat er bij :eek: Netjes! En het viel me op dat de bestuurdersstoel zelfs geen slijtagesporen had! (van het in/uitstappen, had de Alfa al wel flink bij aanschaf)

Kortom: zeer blij en tevreden! Al mis ik de Alfa wel een beetje! Maar vast niet al te lang :)

Over 2 dagen moet ik nog even terugkomen: de lm-velgen zijn eraf geweest en dan moeten ze nog even weer gecontroleerd/opnieuw vastgezet worden.

Binnenkort zal ik even wat foto's maken :)

Ik kan oprecht niet wachten op foto's van je briljante interieur. Mooi dat vriendinlief het ook geslaagd vindt!

Foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's, foto's!!!:LOL:

waar is het witte streepje op het verstel-wieltje van het luchtroostertje aan de rechterkant in de middenconsole?

Mooie foto's hoor, vooral de bekleding vind ik echt geweldig!! Super kleurencombinatie!

@ Fer: Hij zal het wieltje wel helemaal naar beneden hebben gedraaid zodat je die niet ziet.

En je middenspeaker zit midden boven in het dash. Waar ook dat "bolletje" zit en de luchtroosters.

Briljant interieur!

Oh wacht, dat had ik al gezegd;) Nee, maar serieus hoor. Op jouw foto's oogt het minstens zo mooi als op die advertentiefoto's. Echt heel gaaf! Vooral in combinatie met de donkere lakkleur staat het erg sjiek. Is het hout trouwens echt hout, of is het heel erg plastiekerig?

Verder staat 'ie er erg strak bij hoor! Veel geluk ermee.

Jeps, interieur ben ik ook helemaal weg van.

Mis ik nog 1 ding aan de auto? Jeps, mistpitjes voor! :cool:

Gefeliciteerd hoor Gerwin! En die bekleding is echt geweldig!

Over de mistlampen.. tsja, je moet wat te dromen houden he ;)

@Fer: denk inderdaad dat ie naar beneden gedraaid is! Zou het anders ook niet weten ;)

@Ruud: Die speaker had ik al gedacht :D Het bolletje had beter in een kadettje kunnen zitten :LOL:
En ik ben het met je eens: mistpitjes ontbreken nog... evenals xenon, trekhaak, OPC-pakketje... maarja das voor later :)

@Rob: Mmm, kan me niet herinneren dat je het hebt gezegd :p Bedankt he! Ben zelf ook erg blij met de kleurstelling: 1 van de grootste pluspunten aan de auto. Het 'hout' is gewoon plastic... kan er geen hout van maken, behalve de 'looks' ;)

@Voiture: in het echt valt het hout (mij) reuze mee gelukkig :) Parrot is inderdaad niet fraai.. maar niks aan te doen!

@Frank: Dankenu!

De motor is trouwens ook echt geweldig: sleurt príma! De mensen die gisteren hebben meegereden, gaven allemaal aan dat ze de auto behoorlijk snel vonden. (ideaal die 130km/u bij Hoogeveen (y))

Mooie foto's! Die stoelen zijn wel erg gaaf! Fijne kilometers met de Astra, maar dat zal wel lukken. Is een prima auto (y)

Bedankt Renaultje en Isla!

Alweer lekker wat kilometers gereden afgelopen weekend (300) en wat bevalt het toch goed: lekker veel power, soepele motor, heerlijk schakelen ;)
Verbruik is op dit moment 1 op 19.2 (met wat langere stukken en een wat pittigere rijstijl)

Dus nog geen spijt van de inruil, al mis ik dat hoog in de toeren jagen van de Alfa toch wel :)

Alsof de duvel ermee speelt: Vanmiddag liep ik naar het station en toen stond er een gefacelifte Astra met een beige interieur! Maar dan zoiets:

astra_int_4.jpg

Stoelen vind ik dan wel mooier dan bij jou, maar de deuren weer niet. Als geheel oogt jouw interieur mooier (in mijn ogen).

Ik heb heel veel in deze astra's gereden, tientallen, misschien wel meer dan 100, en nog veel meer van deze auto's gezien. Maar werkelijk nog nooit dit interieur gezien. En staat erg mooi bij zwart.

zal hem vast nog wel in het echt een keer zien, denk dat je er een goede koop aan hebt gedaan, ook mbt aanschafprijs/inruil

enige mindere vind ik het 'hout', niet dat het echt lelijk is, hoort ook wel beetje bij deze bekleding maar toch

in ieder geval fijne kilometers gewenst

Terug
Bovenaan