Sanoma: Swift en Clubman - rust is wedergekeerd (?)...

De knoop is doorgehakt en het setje AFL-projectorlampen(Hella) wordt morgen geleverd.
1 koplamp is kompleet de ander incompleet en smerig, kortom: een projectje! Morgen de staat van de lampen bekijken en inventariseren wat er nodig is om de boel weer op te knappen :)

De 'To do-lijst' wordt wat sneller afgewerkt dan verwacht maar goed: paar buitenkansjes :)

Het was even stil maar dat had een reden: lampen waren niet in de beloofde staat.

De 'smerige en incomplete' lamp hadden nog een extra nadeel: een bevestigingspunt is afgebroken en het chroom (binnenin) is erg lelijk.
De 'goede en complete' lamp had als nadeel dat er van de grote afdekkap een stuk is afgebroken.

Natuurlijk reageerde de verkoper niet op mijn e-mails (wederhoor, voorstellen voor oplossing, etc) , dus ik heb via een andere advertentie van hem om een reactie gevraagd en die kwam zojuist:
het is allemaal volgens afspraak gegaan ik heb in de mails alles vermeld ik neem niet terug heb de auto verkocht gr.

Dus dat klopt weer van geen kanten. Maar goed: maar even iemand zien te vinden die kan inventariseren of er misschien toch ergens nog wat van te maken valt of dat het zinloos is.

In ieder geval maar een melding bij Marktplaats maken van 'onbetrouwbare verkoper' en bij Meldpunt Internetoplichting.
Als het niet goedgeschikts kan, dan maar kwaadschiks :D Met een knokploeg naar Buitenpost is ook niet een oplossing.

@ Eelco: daar zeg je me wat... als me dat nou eerder te binnen was geschoten ;)

@ Rob: PM terug ;)

Klopt helemaal Jimmy!

Inmiddels ben ik er achter (de beste jongen heeft hyves (y)) dat hij z'n huidige auto sinds november heeft en deze nog níet verkocht is. Dus nog weer wat extra voedsel voor een gegronde aangifte :T

Inmiddels heb ik de auto 7 maanden en zijn we 17.000 km verder! Tijd voor een kleine update:

Auto bevalt nog prima (y) Verbruik is ongeveer 1 op 18 bij een redelijk stevige rijstijl. Geen boetes en schades meer.

Kleine onderhoudseurt is zonder bijzonderheden uitgevoerd: oliefilter en olie waren de grootste kostenposten, totaal was 150 euro.
Ze hebben ook de airco nagekeken want die werkte niet afdoende: dat bleek een kabelbreukje te zijn.
Deze maand werkte de airco wéér niet, ditmaal was het de compressor spoel (als ik het goed zeg) en deze is vervangen. Airco is leeggehaald en opnieuw gevuld en voor 150 euro zou het nu allemaal goed (zomerproeef) moeten zijn!

Banden had ik al een tijd geleden verwacht dat ze aan vervanging toe zouden zijn maar blijkbaar zijn ze slijtvaster dan ik had verwacht. De Toyo T1 Sports moeten nog even wachten ;)

De auto is tot nu toe een gewillige taxi en pakezel.

Bijna een jaar (27 oktober) en 25 duizend km's verder!

Inmiddels zijn de voorbanden zijn vervangen door een setje Toyo T1 Sports en de remschijven + remblokken zijn vervangen.
Wel had de motor wat last van 'stotteren': rond de 2000 toeren hiel ie soms wat in bij het indrukken van het gaspedaal. Via mijn vader hoorde ik iets over een toevoeging voor in de brandstoftank wat wellicht kon helpen: uitgeprobeerd en het stotteren is weg (y)

Kortom: weinig problemen!

Ook leuk: volgend jaar ga ik mee doen met de Carbagerun!
We willen eigenlijk met een team van 6 man meedoen maar een geschikt vervoermiddel is lastig te vinden: er is even gekeken naar een limousine maar de 1600 euro wegenbelasting en 1500 euro verzekering op jaarbasis, waren wat te gek.

Ach, het duurt nog even dus tijd zat!

IMAG0939.jpg

Vandaag even gekeken naar een ander setje velgen (17 inch) en het gaat om velgen zoals onder deze Meriva:
0009579443.jpg

Velgen zijn spiksplinternieuw voorzien van banden met een profiel van 5,5 - 6,5 mm.

Van de verkoper kreeg ik het volgende aanbod:

De 17 inch velgen/banden + mijn 16 inchers voorzien van winterbanden met 7mm/7,5mm (en gebalanceerd ed) voor 650 euro. Dan moet ik wel mijn 2 (zo goed als nieuwe) Toyo's bij 'm achterlaten.

Mooie velgen in elk geval (y)

Ik ga morgen even bellen en overleggen of die Nankangs vervangen kunnen worden door iets met wat meer kwaliteit.
De winterbanden laat ik dan nog even zitten: eerst eens kijken hoe dat setje 17 inch onder de Astra staat. Mocht ik dat toch niks vinden, dan kan ik altijd de 16 inch er weer onder zetten :)

Nankangs (n)

de velgen zelf zijn wel erg mooi, maar aan de andere kant, wat je nu hebt is toch ook mooi met nog zgan banden?

Zo goed als nieuwe banden geldt alleen voor de voorbanden, de achterbanden zijn binnenkort aan vervanging toe ;)

Huidige velgen zijn ook mooi: maar een setje 17 inch staat misschien nog wel mooier :) Mocht dat niet zo zijn, kan ik ze altijd weer verkopen en zet ik 't setje 16 inch er weer op.

Vanavond nog even richting de velgenman geweest en de velgen gekocht. Wel zonder banden omdat de Nangkangs niet echt betrouwbaar overkomen en de andere banden hadden nog maar 5mm profiel.

Er komt een setje Toyo's (NanoEnergy 2) omheen; wordt omschreven als een stille band met goede grip en redelijk sportief weggedrag.

Met paint even een kleine impressie gemaakt:

P11500412.jpg

Nieuwe%2520velgings.JPG

De set 16 inch staat inmiddels te koop op MP.

Die velgen zouden er mooi onder staan! :) maakt het allemaal net wat sportiever en stoerder!

Nou, daar is de eerste foto:

IMAG1050.jpg

Kleine verlaging zal nog net wat mooier staan, maar ook daarvoor moet ik even weer wachten tot een voordeelmomentje ;)

Betere foto's zal ik vandaag nog even proberen te maken.

Oohja, mocht er iemand belang hebben bij de 16 inch set met voor 6mm profiel en achter 3mm dan stuur maar even een PM ;)

Veel beter! staat erg mooi, zeker met dakspoilertje maakt het net wat anders dan alle andere astra's, net als jou binnenkant (y)

Ziet er helemaal top uit Gerwin, en zeker zoals Joost aan geeft met jou interieur heb je wel een erg strakke wagen.

Zag vandaag ook nog een metro-kleur Astra H SW met Xenon-lampen. Wat zag die bak er ook lekker sportief uit!!

Veel beter! staat erg mooi, zeker met dakspoilertje maakt het net wat anders dan alle andere astra's, net als jou binnenkant
Dakspoiler ben ik ook erg blij mee; Als ik een Astra SW zie zonder zo'n spoiler is vind ik toch wel saai...
Interieur is ook echt geweldig: enig nadeel is dat het beige zitgedeelte nogal snel naar blauw verkleurd door spijkerbroeken. Nu is het wel erg extreem, dus binnenkort de zittingen maar eens goed reinigen ;)

Zag vandaag ook nog een metro-kleur Astra H SW met Xenon-lampen. Wat zag die bak er ook lekker sportief uit!!
Xenon koplampen zitten ook nog in de planning... wellicht in eerste instantie met AngelEyes omdat die een stuk goedkoper zijn. ;)

Update van het wagenpark: Opel Frontera Sport Softtop 2.0 uit 1995 (y)

Mijn neef en ik doen mee aan de Carbagerun komende zomer en daarvoor waren we op zoek naar een geschikte auto. Lang zoeken en rondsnuffelen, werden we allebei enthousiast van bovenstaande auto; 4x4, beetje lomp en onbenullig en ook nog eens een cabrio.
Daarnaast is een Frontera ruim zat voor 3-4 personen en is er een prima kofferbakruimte.

Gisteren zijn we naar Ede gereden waar de auto stond; een kort rondje omheen gelopen en we zagen roest, verweerde lak, slecht overgespoten delen en smerigheid. Kortom: uitermate geschikt voor de carbagerun! Meteen naar het postkantoor gegaan met de verkoper en dus had ik opeens een 2e Opel op mijn naam staan!
Het rijden in een dergelijke auto is even wennen: het is toch een aardig bakbeest en met 115 pk op ruim 1600 kg is het ook geen strepentrekker. Maar het is wel erg vermakelijk. Op een modderig bospaadje ook al even de 4x4 uitgetest en dat is echt geweldig vermakelijk (y)

Morgen gaat de auto de grens over voor een pre-Tüv keuring. Even kijken wat er allemaal nodig is om 'm door de Tüv te krijgen en 'm op Duits kenteken te zetten. In DLD is de wegenbelasting ongeveer 150-200 euro per jaar. In NL kost het 250 per kwartaal.
Mocht 'Tweety' niet door de keuring komen, dan wordt ie geschorst tot eind juni.

Nog even een plaatje van mijn 'wagenpark':
578066_540350285986629_1700348571_n.jpg

Badge tuning:
482316_540513835970274_1312091456_n.jpg

Het beest:
734172_540513822636942_2056943317_n.jpg

734449_540513882636936_534229690_n.jpg

Badgetuning 2;
188851_540513919303599_2116147809_n.jpg

Interieur met comfortabele stoelen!
576052_540513939303597_820021648_n.jpg

581909_540513952636929_1808800676_n.jpg

Anti-Diefstalsysteem:
484652_540513965970261_616233288_n.jpg

Wat een ding Gerrie. Hoop alleen niet dat ie vantevoren al in vlammen op gaat met al die loshangende snoeren overal...;)

Maar die twee poken..pak je niet steeds de verkeerde pook..;)

@ Rob: Die snoeren heeft mijn achterneefje inmiddels al weggewerkt. (y) Ook heeft hij al een radio + boxen aangesloten (die jongen is nogal handig)

@ Poken: We hebben alleen de knoppen omgedraaid; de gearing pook is veel lager als de versnellingspook dus je grijpt nooit verkeerd! :) Alhoewel sommige mensen zich misschien ook nog wel vergissen ook :rolleyes:

Oohja: voor de TÜV hebben we ze wel weer even op de goede plek gezet... die Duitsers houden niet zo van grapjes.

Sanoma zei:
Oohja: voor de TÜV hebben we ze wel weer even op de goede plek gezet... die Duitsers houden niet zo van grapjes.
:D

En een radio aansluiten is niet zo lastig hoor, ik vertrouw erop dat jou dat ook lukt, Gerwin :)

Haha, radio aansluiten lukt me ook nog.

Maar die jongen kan het met zo'n dradenboel nogal simpel inclusief het doortrekken van draden en dergelijke. Echt zo'n klussertje :)

Resultaat van de TUV is ook terug:
Ruimschoots afgekeurd door oa: Lekke uitlaat, 2 slechte remschijven, 4 verkeerde banden (niet toegelaten maatvoering voor DLD) Afdekkapje van de accu ontbreekt, achterlamp staat verkeerd afgesteld, olielekkage motor en iets met een kupplungskugel...

Klopt Joël! Ook die is niet goedgekeurd voor het Duitse wegennet... al zit er een kentekenuitbreiding van de trekhaak bij de auto zelf. Kun je nagaan dat er nog best wat verschil is met de APK en de TUV.

@ Micha: Onderdelen zijn gelukkig redelijk goedkoop. Even kijken of we 'm tegen redelijk tarief kunnen restaureren. De auto is het namelijk wel waard :)

Ik zou 'm verbouwen in stijl van de Adam: Adam reclame stickers erop, zwarte wielen met één gele spaak, en doen alsof het de voorloper van de Adam SUV is :D

Wat het precies gaat worden zijn we nog niet uit. In elk geval zoveel mogelijk stickerwerk (y)

Inmiddels zijn de uitlaat, remschijven en -blokken vervangen. Sloten werken allemaal weer en er is een radio ingebouwd.
Voor de trekhaak hebben we een e-nummer van Thule gekregen, hopelijk is dat voldoende voor de TUV.
Nieuwe krukaskeerring is binnen en moet nog even een keer erin gezet worden; dan is de olielekkage verholpen.

Velgen/banden is nog een heikel punt maar gaan we waarschijnlijk wel uitkomen (uiteindelijk)

Ondertussen ook nog aan het zoeken naar een sleurhut; beetje comfort voor de overnachtingen!

Wat een gaaf ding! Heerlijk fout, en volgens mij behoorlijk geschikt voor de taak die je ervoor bedacht hebt. Qua stickers vind ik 't Adam-idee erg gaaf. Volledig Chinees bestickeren met muren, slangen en draken lijkt me ook wel geinig. Natuurlijk vanwege de Landwind.

Hij is ontzettend geschikt voor het doel; mijn neef is de auto eigenlijk al zat omdat ie niet moeiteloos door de TUV komt en het meer werk is als hij had verwacht. Maar eigenlijk zijn het maar een paar kleine puntjes en issie voor z'n leeftijd/km-stand nog in puike staat.

Er zijn genoeg dingen te bedenken! Vanwege (hopelijk) de Duitse nummerplaat, hadden we daar ook al wat dingen voor bedacht.
Daarnaast hebben we nog een tweety/vogel thema of een dierenambulance in gedachten. Eens kijken of we het tot uitvoering kunnen brengen ;)

Wat is er nu sport aan een frontera ?? o_O

Maar leuk robuust ding, kun je wel wat lol mee beleven tijdens die trip(y)

Leuke auto voor de Carbage Run! Dashboard is wel erg verouderd zeg, doet eerder jaren '80 aan. Veel plezier ermee!

Geel?
sponge.gif

Wat is er nu sport aan een frontera ??
Dikke velgen, sportstoelen en een cabriodak...denk ik :p

Hahaha, Spongebob is geen slecht idee Dakloos (y)

Iemand noemde gatenkaas met muizen ook als tip...maar eerst maar eens door de TUV met het ding!

En we zijn weer een eindje verder: uitlaat is gerepareerd, remmerij achter is vervagnen en enkele kabels zijn opnieuw aangesloten.
Morgenavond een barre tocht richting Limburg om 4 velgen op te halen.

Met Thule al wat contact gehad over het e-nummer...helaas is alleen het bijpassende e-nummer niet voldoende voor de TUV. Maar er kan eventueel een nieuw plaatje gemaakt worden.. hopelijk kost dat niet te veel tijd. Dan kan het nog nét :)

Zo, de combinatie is compleet. Vanavond is het kenteken van de volgende toevoeging op mijn naam gezet:
529432_158991977594784_2059267823_n.jpg

Een prachtige Kip T510 (dus het gevaarte is ongeveer 510 cm lang) uit 1978. Voorzien van een prachtig oranje bloemetjeszeil, oranje gordijnen en bruin gestreepte bekleding op de banken. (y)

Terug
Bovenaan