Update van het wagenpark: Opel Frontera Sport Softtop 2.0 uit 1995
Mijn neef en ik doen mee aan de Carbagerun komende zomer en daarvoor waren we op zoek naar een geschikte auto. Lang zoeken en rondsnuffelen, werden we allebei enthousiast van bovenstaande auto; 4x4, beetje lomp en onbenullig en ook nog eens een cabrio.
Daarnaast is een Frontera ruim zat voor 3-4 personen en is er een prima kofferbakruimte.
Gisteren zijn we naar Ede gereden waar de auto stond; een kort rondje omheen gelopen en we zagen roest, verweerde lak, slecht overgespoten delen en smerigheid. Kortom: uitermate geschikt voor de carbagerun! Meteen naar het postkantoor gegaan met de verkoper en dus had ik opeens een 2e Opel op mijn naam staan!
Het rijden in een dergelijke auto is even wennen: het is toch een aardig bakbeest en met 115 pk op ruim 1600 kg is het ook geen strepentrekker. Maar het is wel erg vermakelijk. Op een modderig bospaadje ook al even de 4x4 uitgetest en dat is echt geweldig vermakelijk
Morgen gaat de auto de grens over voor een pre-Tüv keuring. Even kijken wat er allemaal nodig is om 'm door de Tüv te krijgen en 'm op Duits kenteken te zetten. In DLD is de wegenbelasting ongeveer 150-200 euro per jaar. In NL kost het 250 per kwartaal.
Mocht 'Tweety' niet door de keuring komen, dan wordt ie geschorst tot eind juni.
Nog even een plaatje van mijn 'wagenpark':