bij aanschaf van de Astra was het de bedoeling om 'm 3 jaar te houden en er de 250.000 km mee aan te tikken. Eind 2015 zou dat zover zijn, dus afgelopen mei werden de gedachtes over een opvolger voor het eerst concreet.
Rekenen, overwegen, kijken, rijden, rekenen, zoeken, wensenlijst... tja: en toen kwam er op het laatst steeds 1 model naar voren: de Punto Evo.
Uiteindelijk bleef er een wensenlijstje voor de (in mijn ogen) perfecte opvolger van de Astra:
5-deurs
Cruisecontrol
Climatecontrol
Deurstrips met chromen bies
Donkere lichtmetalen velgen
Bordeaux-rood interieur
Leren stuurwiel
Panoramadak
De eerste 5 wensen waren makkelijk te realiseren...maar alle punten combineren binnen mijn budget? Nee, dat werd 'm niet. Panoramadak en het bordeaux-rode interieur bleken pijnpunten en dus heb ik die in eerste instantie op een zijspoor gezet.
Maar plots stond de nagenoeg perfecte Evo te koop en ook nog in de buurt! Helaas geen panoramadak maar hij voldeed verder aan alle wensen!
Afgelopen woensdag even snel bij de auto gekeken en zaterdag de proefrit gemaakt en de knoop doorgehakt. Volgende week woensdag staat ie voor de deur! (en dinsdagavond gaat de Volvo eruit)
De kleur is vergelijkbaar met de Alfa lakkleur 'Nero Etna' In de volle zon dus met een bruine gloed, erg mooi:
Mooie afsluiting van het jaar