Sanoma: Swift en Clubman - rust is wedergekeerd (?)...

@Rob: ik ben het met je eens! In t geheel vind ik t interieur van mijn Astra mooier, al zouden een paar geheel beige stoelen zeker niet misstaan :)

@Joost: Tja, sierlijsten zijn inderdaad niet geweldig maar in het echie valt t mij wel mee: stoor me er niet aan :) Denk wel dat dit de mooiste sierlijsten voor dit interieur zijn ;)
Of misschien de donkerbruine zoals op het plaatje van rob ;)

Zoals je al hebt meegekregen: misschien meeten we zaterdag nog ff als het me uitkomt ;)

Even een kleine update:

Inmiddels alweer 1600 km (!) verder: de kilometers vliegen erbij op :) En de Astra bevalt echt uitstekend (y) Ik heb tot nu toe nog geen grote minpunten kunnen ontdekken. Behalve dat volgend jaar de banden + remblokken aan vervanging toe zijn (bleek bij de Nationale Opel Testdag)... dus dat wordt even een wat hogere rekening in de loop van volgend jaar.

Het verbruik is gestegen van 1 op 19 tot 1 op 17,5... dat komt hoofdzakelijk door mijn rechtervoet. Als ik iets meer oplet, dan krijg ik de 1 op 19 wel weer in beeld :)

Wat me wel opvalt is dat de MP3-cd in de speler soms niet goed wordt gelezen: kan zomaar zijn dat ie in het midden van een liedje overspringt naar het volgende nummer of een nummer helemaal niet pakt en in het ergste geval, kreeg ik de melding: 'leesfout'. Wellicht een keer met zo'n cd-speler schoonmaaksetje aan de gang ;)

Ondertussen beetje mezelf lekker maken op marktplaats met het zoeken naar een setje velgen, achterspoiler (OPC-line) en xenon koplampen... maar met 4 nieuwe banden in het verschiet, toch maar even verstandig zijn ;)

Goed om te horen dat de Astra naar wens is. Maar van die banden wist je toch al wel bij aankoop? of trek je zo hard op met gierende banden? :D

Bandjes wist ik inderdaad! Ik had nog de hoop dat het 2 stuks waren, maar het zijn toch echt alle 4 die dan in 1x aan de beurt zijn ;)

Chippen zou tzt ook leuk zijn: 150PK (y)

Oei, ga je nog aan de wintersloffen dan? Want met een krap profiel de winter in zou ik zelf niet prettig vinden.

@Ruud: Nee, geen wintersloffen (in eerste instantie) eerst eens proberen hoe het zo gaat. Een setje nieuwe zomerbanden is altijd te krijgen ;)

@Renaultje: Het zijn allemaal wel aanpassingen voor langere termijn. Elk daarvan is toch wel behoorlijk duur ;)

Kleine update: Schade! (eerste in 6 jaar :( )

Ik heb de Astra met de achterkant tegen de zijkant van de auto (Mini Clubman van nog geen jaar oud) van een collega gezet: ongeveer 600 schade bij haar auto en ongeveer 400 euro bij de mijne.

Ging allemaal niet zo hard maar door de verblindende zon (kwam van achter) toch de afstand verkeerd ingeschat. (n)

Voordeel is wel dat de achterbumper in z'n geheel wordt geschuurd, in de primer wordt gezet en weer wordt gespoten: er zaten aardig wat krasjes en beschadigingen op en die zijn dan weer weg (y)

Tevens wordt nu mijn plan voor een achterspoiler opeens actueel: voor 50 euro wil de schadehersteller 'm primeren en spuiten. Monteren wil ie ook wel doen maar heeft daar is nog geen prijs van bekend.

Met uitzondering van een af-en-toe-bijgeluidje in de motor (metalige rammel) is verder alles nog steeds helemaal in orde; kilometerstand is inmiddels 182.500 km! :D

O, da's balen! Altijd vervelend. Maar gelukkig 'krijg' je er dan wel weer een strakke bumper voor terug.

Uiteindelijk ga ik er wel op vooruit inderdaad! Weer een strak gespoten achterbumper en dus wellicht de spoiler.

Zo zou de spoiler ongeveer staan:
velghforum3.jpg

(die getinte achterlichten vind ik eigenlijk ook erg strak (y))

3100b1b5561c63851c344aade49e33c6.jpg

Nieuwe vervolgupdate;

Achterspoiler + ingekorte antenne staan in bestelling en worden maandag geleverd (y) Volgende week gaat de auto naar de schadehersteller en eind van de week zal het geheel wel weer klaar zijn :)

Ben erg benieuwd hoe het resultaat is!

Ben benieuwd Gerwin naar het resultaat, denk dat het erg strak gaat staan.

Ben ook benieuwd of de andere antenne het ontvangsty (negatief?) beïvloed.

Daar ben ik ook benieuwd naar: de man van GM Tuningparts gaf aan dat de ontvangst goed is bij de antenne die ik heb besteld. Dus daar ga ik dan ook gewoon vanuit! :)

Gisteren de spoiler en antenne binnen gekregen, donderdag gaat de auto naar de schade hersteller en krijg ik waarschijnlijk een sinqesjento als vervangend vervoer. Back to basic t/m maandag!

Ondertussen nog lekker aan het rondkijken naar een bestemming voor de zomervakantie: waarschijnlijk een week Italië in dit appartement.
Bewust 1 week: 2 weken sowieso niet (vanwege 'externe factoren' ;)) en 1,5 week heeft een meerprijs van 450 euro. (natuurlijk heeft dat met het langere verblijf te maken maar ook vliegtickets en huurauto worden die week in verhouding duurder (hoogseizoen))
De Astra mag lekker in NL blijven.

Helaas, de auto nog steeds niet bij de schadehersteller: had de planning nog te vol. Dinsdag nieuwe poging!

@sanoma, goede vakantiebestemming maar een fatsoenlijke auto ga je daar wel nodig hebben. Goede kennissen van mij hebben een B&B iets noordelijker (www.rosanelpozzo.com) en de zgn 'witte wegen', wat vaak gewoon doorgaande wegen zijn, kunnen soms best een uitdaging zijn. Ben daar al verschillende keren geweest maar er zitten stukken tussen waar de Altea niet boven kwam. De Jeep had daar geen problemen mee maar daarvoor waren de oude stadjes en dorpjes weer een hele uitdaging :D

@sanoma, goede vakantiebestemming maar een fatsoenlijke auto ga je daar wel nodig hebben. Goede kennissen van mij hebben een B&B iets noordelijker (www.rosanelpozzo.com) en de zgn 'witte wegen', wat vaak gewoon doorgaande wegen zijn, kunnen soms best een uitdaging zijn. Ben daar al verschillende keren geweest maar er zitten stukken tussen waar de Altea niet boven kwam. De Jeep had daar geen problemen mee maar daarvoor waren de oude stadjes en dorpjes weer een hele uitdaging
Aah, die was ik al tegen gekomen! Vooral de 'olive' kamer vind ik erg mooi (y) 2 jaar geleden zat ik ook in midden Italië maar dan net de andere kust: het weggetje naar het huisje zelf was ook érg stijl.. maar de Alfa kon het destijds wel aan :D

Kleine (goedkope)_ auto's zijn die van de Fiat Panda klasse: zou dat voldoende zijn voor die omgeving, of toch een klasse hoger?

Helaas zijn sinds gisteren de tickets 150 euro duurder geworden :eek: maar goed: tis vakantie en dat kost geld...dus tja ;) Komend weekend maar rekenen of vliegen dan nog steeds voordeliger is, of dat met de auto een net zo goede kans maakt!

Olive is inderdaad mooi maar Pietro ligt beter ;) Is sowieso wel een aanrader daar.
Kleine autootjes zijn en rijden er voldoende en die voldoen in de regel wel maar zorg dat je een goede kaart bij je hebt, vertrouw je tomtom niet en houd in je achterhoofd dat het op die kleine wegen vaak niet mogelijk is om te keren. Geeft interessante situaties als het je auto ontbreekt aan kracht en grip op een helling waar je alleen nog maar achteruit kan :D Die witte wegen (via bianchi) zijn vaak (doorgaande) verbindingswegen en worden regelmatig door Tomtom ook zo gezien, ze lopen vaak door een schitterende omgeving maar de hellingspercentages (soms meer dan 30%) zijn niet overdreven.

Ik geloof graag dat het een aanrader is: ziet er ook gewoon goed uit (y) maar dit jaar wordt het voor ons waarschijnlijk toch Ripa :) al goed contact met de (Nederlandse) eigenaars gehad en erg behulpzaam.

Haha, jaa.. die witte wegen zijn soms echt een ware uitdaging. Het geasfalteerde is soms al een ware survivaltocht maar als je die leuke kiezelweggetjes inrijdt weet je niet altijd wat je tegenkomt. En je hebt gelijk wat betreft de tomtom: 1x een (binnendoor) weggetje ingereden met een stijgingspercentage van veel en vol kuilen en gaten... ben ik bijna boven: afgezet met betonblokken o_O Dus toen met zwetende handjes de auto in de achteruit gezet en steeds remmend teruggereden/gegleden... sjonge jonge: wat een belevenis :T

Ripa ziet er ook prima uit, is sowieso echt een mooie omgeving. Qua wegen is het daar gelukkig nog redelijk avontuurlijk, past goed bij de omgeving. Je moet alleen even je kop erbij houden ;) Probeer daar ook zo'n stads- of dorpsfeest eens bij te wonen trouwens, altijd leuk, in Arcevia bijv.

Dorpsfeesten zijn inderdaad gezellig: 2 jaar geleden zat ik dus in Aquapendente en er was ook net een 1 of ander feest(je) aan de gang: podium op het plein stoelen ervoor 'kroegjes' eromheen waar volk buiten zat (y) En dan icm het heeeerlijke weer... geweldig :)

Italië is echt een geweldig land!

Yep, hier ook een Italiëfan. Die feestmanier komt me idd zéér bekend voor, mooie thema's ook altijd, feest van de slakken, van de uien, de artisjokken enz :D
Wel eens op Sardinië geweest? Is ook een aanrader!

Haha, inderdaad! Ik heb bij het rondneuzen naar vakantie appartementen al heel wat rare feesten gezien :D

Sardinië ben ik nog niet geweest: 2010 was ook nog maar de eerste keer dat ik er op vakantie ging, vorig jaar nog wel een bruiloft in Genua gehad (leuke stad voor een paar dagen) en dus dit jaar weer naar het midden van Italië.
Volgend jaar misschien maar eens wat verder naar het zuiden (y)

De auto staat bij de schadehersteller (y)

399881_337721539582839_100000349883012_1142079_1782184802_n.jpg

Als leenauto een Mazda6 station... op zich niet verkeerd maar wel flink wennen! En irritant dat bij het remmen steeds het olielampje begint te branden ;)

Tja, ik had 'm al verwacht maar gisteren issie binnen gekomen: mijn eerste snelheidsboete in 6 jaar! :(

8km/h te hard (gecorrigeerd) en dus 54 euro! Voor dat geld wil ik natuurlijk wel de foto, dus vanmorgen even gebeld: vriendelijke man en de foto wordt zsm opgestuurd (y) ben benieuwd :D

Balen Sanoma.

Wanneer werd je geflitst, trouwens? Ik verwacht namelijk ook een bekeuring... :rolleyes:

@ Renaultje: dan moet ik vanaf morgen extra op mijn snelheid letten... als de auto klaar is tenminste :p

@ Joel: Zeker balen, maar ach: eerste in 6 jaar..dus mag ook best een keer ;) En 20 februari was mijn flitsdag!

Januari mag ik hopen? ;)

Ik werd namelijk 11 januari geflitst, en nog niets binnen. Heb dus de stiekeme hoop dat ie niet voor mij is. :p

Januari inderdaad :D

Maar de foto's gaan digitaal, dus volgens mij zou je de boete dan al binnen moeten hebben: een maand líjkt me wat lang duren! ;) Maarja: je weet het nooit!

Sanoma zei:
Tja, ik had 'm al verwacht maar gisteren issie binnen gekomen: mijn eerste snelheidsboete in 6 jaar! :(

8km/h te hard (gecorrigeerd) en dus 54 euro! Voor dat geld wil ik natuurlijk wel de foto, dus vanmorgen even gebeld: vriendelijke man en de foto wordt zsm opgestuurd (y) ben benieuwd :D

Troost je, het kan altijd erger dit binnen 1 kwartier:

Leenauto terugbrengen naar de garage:
aftanken en geflitst: 101@70

terugweg

Eigen auto halen:
aftanken en geflitst: 76@70

Ze belden niet zo lang voor sluitingstijd dat ik mijn auto weer kon halen, vandaar de "haast" op de heenweg.

Oef..das inderdaad een stuk erger: vooral die 31 km/h te hard zal flink in de papieren lopen.
Of heeft de garage 'm (als service) betaald ;)

Nee, die kwam een week later dan die met mijn eigen auto.

31 te hard = in dit geval € 360 :cry:

Het was overigens wel een vrij prijzige garantieklus, ik doe maar net alsof ik daarvan 10% moet betalen. :rolleyes:

Jeeetje, wat een geld... dan valt die van mij eigenlijk nog best mee :D
Tja, dan maar het positieve er van in zien: soms is het niet anders ;)

Ik heb trouwens de foto alweer binnen!
IMAG0617.jpg

Maar mijn eigen auto nog niet... morgen worden de bumper en spoiler gespoten en gemonteerd en dan kan het nog 2 dagen drogen: maandag middag mag ik 'm ophalen.

Op mijn opmerking over het olielampje, reageerde de man als volgt: 'Oooh, dan mu'j dr maar eem een litertje bij in gooi'n a'j wult'.
Nou, we rijden maar even door!

Auto heb ik terug:

Voor en na:
P11500412.jpg

IMAG0621.jpg

2 andere
IMAG0627.jpg

IMAG0626.jpg

Tja, nou vraagt de auto om een OPC-line pakket, verlaging en een setje grotere velgen :p Maarja, eerst sparen!

@ Voiture: ik zou mijn auto het liefst tot het volgende om'vormen':
0008495426.jpg

Misschien een ander setje velgen, maar op bovenstaande zitten alle OPC-line spoilers.

@ Renaultje: dank! Het werk is gedaan door een schadehersteller, dus zelf niks voor hoeven doen ;)

Spoilertje staat echt mooi!
Velgen lijken nu ineens wel een stukje kleiner!
Met dit setje velgen:
Opel-Astra-Stationwagen-Benzine-Zwart-019--25908887-Medium.jpg

En xenon koplampen zou de Astra voor mij helemaal af zijn!

@ Renaultje: De bumper ziet er erg netjes uit! De spoiler ga ik nog wel even mee terug: enkele heele kleine 'pitjes' zichtbaar! ;)

@ Rob: Marktplaats blijft een heerlijke 'showroom', dus wie weet wat er nog gaat gebeuren :p

@ Martijn: Díe velgen zouden perfect zijn :)

@ Voiture: Ach, zo verschillen de smaken (gelukkig) :) OPC-line vind ik persoonlijk erg mooi voor de Astra H Station!

Maar motortuning (naar 150pk) of xenon staan als eerst volgende op de planning: dat zijn de (iets) minder dure aanpassingen.

Ondertussen een set originele xenon koplampunits op het oog:
Link
Nieuw kosten ze rond de 500 euro.

Nadeel van deze is, dat ze nog niet gemonteerd zijn geweest door de huidige aanbieder... hij weet dus niet zeker of de verstelling werkt.

Terug
Bovenaan