SchaalmodellenTopic || Deel 13

Die Datsun is leuk! In Autoweek heeft volgens mij een keer zo'n model gestaan van iemand die er 850000km mee had gereden. Misschien komt het kenteken van die auto? Ik zie daarachter nog een Marbella staan volgens mij, die heb ik in het geel.

Om wat tegengas te bieden aan die Ferrari's, hier wat minder snel Italiaans spul (wat soms inmiddels in het echt zeldzamer aan worden is dan een Ferrari..) wat ik onlangs heb gekocht. De Uno Turbo, A112 en Ritmo zijn van Kess en die dingen zijn flink aan de prijs zeg. Maar het zijn modellen die ik graag wilde hebben, dus dat moet maar even dan. De blauwe Uno ziet er heel erg realistisch uit qua verhoudingen, ik weet zo niet van welk merk die is.

P1050002_zpsehyddrkr.jpg

P1040936_zpsmwordydt.jpg

P1040951_zpsusgutfno.jpg

Ook gaaf! Heb een paar jaar geleden op een modelautobeurs een schaalmodel gezien van een 5-deurs Uno die ik ook erg mooi vond, maar kon mezelf inhouden om 'm mee te nemen. Af en toe staat-ie nog op Marktplaats.

Dit is een wat kleiner forum dan DiecastXchange waar ik eerder zat. Helaas had ik een aanvaring met 2 vervelende moderators zodat ik daar niet meer kom.

Hoe krijg je dat voor elkaar, kan me voorstellen dat de arbeid en toewijding alleen maar wordt toegejuicht?

@ QV, leuke Italianen.

Ben zelf helaas veel te druk, maar was nog bezig met de Mondeo ST ombouw en heb al een volgend project.

Wil deze namaken : link

In de schaal 1:50, dit is de basis.

IMG_20150228_100146.jpg

De trekker wordt voorzien van zwaailichten, gele verf, nieuwe stickers, 3e achter as, mobiele kraan en zijspiegels, de trailer wordt volledig omgebouwd naar gesloten dieplader met andere assen en uiteraard in de juiste kleur met stickers.

Heb genoeg te doen dus.

Die Scirocco vind ik echt prachtig. Zou ik heel graag willen, vooral in het groen.

Mijn nieuwste aanwinst, vandaag gekocht. Ging eigenlijk voor de Capri van Norev, maar deze vond ik veel leuker :D:

Citroën CX 2400 GTi (Norev 1/18) by stefanvanwijnen97, on Flickr

Morgen maar eens wat foto's met daglicht maken...

Stefan-V6 zei:
Weet iemand hier toevallig een website/winkel waar je accessoires voor modelauto's kan bestellen?

Ik heb spullen als decals en lampjes bij Arjan de Roos besteld:
de roos miniaturen

Een grote Franse site met veel onderdelen (veelal voor Ferrari:
legende miniatures
Ik heb hier nog nooit wat besteld, dus geen ervaring mee.

Een Duitse site (ook nog geen ervaring mee):
tremonia

Verder staat er veel op Duitse Ebay.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Die is ook nog lang niet up-to-date! Al heel lang niet meer bijgewerkt. :)

Ga trouwens eindelijk na een jaar of twee dat ik 'm in mijn bezit heb beginnen met het opknappen van mijn 1:8 (55 cm) Pocher Testarossa.
In de staat zoals de Testarossa nu is is-ie denk ik rond de 100-125 euro waard, ik heb 'm gekocht voor 30 euro! :)
Die dingen zijn in topstaat tussen de 200 en 400 euro waard. Een F40 rond de 500. Een F40 is compleet in onderdelen met doos zelfs 800 euro waard! Als het goed is komen er volgende week een aantal onderdelen binnen die ik via via uit Amerika heb laten komen.

Edit: Plaatje (van Google) zegt natuurlijk meer...
ferrari_testarossa_pocher_red_8.jpg

We zijn na bovenstaande quote alweer drie jaar verder, :eek: maar...

Vandaag eindelijk na jaren toch echt tijd gevonden om samen met mijn broer(tje) aandacht te kunnen besteden aan het opknappen van mijn 1:8(!) Testarossa-modellen!!! :LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL:

Beide auto's deels van onderen uit elkaar gehaald om te kijken hoe ze er aan toe waren en bij de Coupé gelijk de versnellingspook kunnen plaatsen.

Bij de Spider het wiel rechtsachter weer gemonteerd en de voorruit verwijderd. De voorruit was dermate slecht dat ik moet gaan zoeken naar een andere. Bij beiden ook wat reflectors teruggeplaatst die ik al eerder besteld had. Komende dagen de verschillende verkoop- en veilingsites in de gaten houden om wat emblemen en stickertjes en wat andere dingetjes te kunnen scoren, verder gaan we kijken in hoeverre het mogelijk is om verlichting in te bouwen. Dat lijkt me toch echt wel ontzettend gaaf. :D

Heeft iemand hier ervaring met kopen uit het buitenland (Las Vegas in mijn geval) en het betalen op Ebay?

Heb er inmiddels weer twee bij zoals bovenstaande. Alleen met rooklucht helaas. Iemand een tip hoe je dat kunt verminderen, of nog beter, verwijderen?

Mooie MINI's. (y)

Heb er inmiddels weer twee bij zoals bovenstaande. Alleen met rooklucht helaas. Iemand een tip hoe je dat kunt verminderen, of nog beter, verwijderen?

Antwoord is nog steeds welkom. ;)

Helaas kom ik er net achter dat er bij mijn 2008 California V8 (merk wat ik verzamel weet iedereen nu wel) wat onderdeeltjes missen. HW geeft aan in de FAQ dat ze geen spare parts verkopen. Iemand anders nog ideeën? Compleet nieuwe auto kopen vanwege twee onderdeeltjes is me op dit moment wat te gek. Meeste geld gaat nu op aan het opknappen van de Pocher Ferrari's.

Ik zie dat niemand op je vraag heeft gereageerd. Ik heb zelf geen ervaring met "berookte" modellen, maar wel met een partij Lego met rooklucht. Helaas heb ik geen goed nieuws. Ik heb de Lego 2x in de wasmachine gehad en er blijft een vreemde lucht aanhangen. Je kunt een model hoogstens afnemen met een sopje (evt. demonteren) en een tijd laten luchten, maar er zal altijd een vreemde lucht aan blijven hangen. Misschien bestaan er miniatuur interieur verfrissers die je aan de binnenspiegel kan hangen :) . Zo'n klein dennenboompje of zo.

Aangezien mijn HW Elite 2008 California wat schade heeft heb ik een andere (en mooiere) gekocht vandaag.
Wederom een rode Elite, maar met de velgen van de George Michael-versie. :cool:

Rode Elite normaal...
COPERTINA.jpg

George Michael Edition...
COPERTINA-05-def.jpg

Zodra ik 'm heb zal ik er proberen aan te denken wat foto's te posten.

Leuk topic dit!

Ik ben de laatste tijd aan het kijken of het mogelijk is van alle auto's die ik zelf heb gehad een verzameling schaalmodellen op te zetten, maar voorlopig nog maar weinig gevonden.
De meeste modelauto's zijn (zeer) bijzondere auto's en het lijkt alsof van de meeste gewone auto's nooit schaalmodellen zijn gemaakt?
Klopt dat of zoek ik niet goed?
Zijn er (mooie) modellen van bijv. Astra 3d('91) Astra sw('85), Mondeo sw('94) A4 Avant('98), Sharan/Alhambra ('00, '04, '09), etc.?
Het liefst kijk ik naar betere 1:18 modellen, maar weet niet of dat het nog moeilijker maakt...

Voor dat soort auto's is 1:43 een vaker gebruikt formaat. Er zijn wel mensen die elke auto naar wens kunnen maken, maar dan kun je het beste Google of een modelautoforum raadplegen, denk ik.

Ik heb ook weer 1 besteld, kon het niet laten.

81954.jpg

Moet ook wel aangezien ik zelf een st200 heb immers, tevens omdat hij nu nog betaalbaar (€78 incl vrachtkosten uit Fr) is.
Zie ze nu ookal voor €100 op Ebay staan. :(

Mooi! (y)

Hier nog een paar nachtjes slapen totdat de California komt. Vandaag de laatste dingen geregeld, en dan wachten... :rolleyes:

Edit: mijn eigen inmiddels op MP gezet

Bijzonder. Leuk ook om die verschillen te zien uit hetzelfde bouwjaar. De Delahaye lijkt dan een stuk jonger. Deze is namelijk ook van 1947... Maar nu is dat natuurlijk ook meer bedoeld als raceauto.
ferrari-125s-hot-wheels-elite.jpg

Ze zijn er mee gestopt, en alles is afgelopen week geveild. Oorspronkelijk lagen veel inzetprijzen wat hoog, maar omdat er vaak nauwelijks geboden werd liet de veilingmeester die al snel heel fors zakken. Zo heb ik de drie schaalmodellen op de foto, plus wat handgebouwde 1:43 modellen van andere fabrikanten voor redelijk weinig kunnen krijgen. Dat gold trouwens nog meer voor niet-autogerelateerde goederen zoals de vitrines van de winkel: daarvan heb ik een flinke partij met een totale geschatte waarde van een paar duizend euro voor enkele tientjes kunnen bemachtigen:)

Maar het verbaast me dat dit niet algeheel bekend was. Hierover werd toch ook op enkele schaalmodel-gerelateerde websites bericht?

Edit: Als je iets weg doet hoor ik het graag. ;)

De drie Ferrari's heb ik initieel gekocht voor de doorverkoop (de handbouw 1:43 modellen van andere merken zijn wel voor mezelf), maar ik moet nog even kijken wat een reële prijs is. De OMF stond van oorsprong in de winkel te koop voor 1.750 euro, maar in hoeverre dat realistisch is?

Veilinghuis had trouwens inderdaad ook op marktplaats geadverteerd.;)

Edit: dit zijn een paar van die andere 1:43 modelletjes. Gek genoeg zijn de Countach en Cizeta niet helemaal compleet, dus hoe de winkel dat ooit nog meende te kunnen verkopen voor 115/149 euro:confused:

3462lwm.jpg

Gaaf! (y) Mijn California is trouwens een grote ramp geworden. De verkoper had 'm in van dat doorzichtige strakke folie ingepakt als
bescherming omdat er geen doos bij zat. Dat hebben de ruitenwissertjes dus niet overleefd. :cry: Voorlopig dus even geen foto's.

Op een modelautobeurs hier in de buurt zojuist weer twee zeldzame modellen gescoord.

Geen Ferrari's dit keer maar twee maal een '97 Mercedes-Benz C36 AMG! Een Medical Car en een Safety Car.
Een leuke aanvulling voor bij de Formule 1-auto's in mijn collectie.

Edit: Schaal 1/18 van UT Models.

Ah, good old UT's! Leuke modellen en idd erg lastig te vinden!

Ik moet het doen met een nieuw model: er komt een Koenig Competition Evolution aan in 1:18 en die gaat er zeker komen!:cool: Heb ik goede herinneringen aan icm het circuit van Zandvoort.

Hier mijn collectie (unieke) oostblok modelauto's

UAZ 3909, Volga(gaz) 21p, Lada 2104
06-10-15%2B-%2B1

Volga(gaz) 3110 taxi, Lada 2112 politie, Dacia duster
06-10-15%2B-%2B8

Gazelle 32214, Gaz m20 pobeda, Izh 2715
06-10-15%2B-%2B5

Gazelle 3302, Uaz hunter, Dacia sandero
06-10-15%2B-%2B7

UAZ 450, Gaz 69, Moskvich 400-420
06-10-15%2B-%2B6

Lada granta, Trabant 601, Gaz 69
06-10-15%2B-%2B3

Lada 2112(zelf zwart geverfd) FSO classic
06-10-15%2B-%2B2

Lada niva, lada 2106 taxi (allebei gekocht in Armenië)
06-10-15%2B-%2B4

Gaaf man, die oostblok-modellen! :eek:

Die GAZ Pobeda heb ik ook staan, leuk modelletje voor weinig geld (50 cent bij de Action :))

Terug
Bovenaan