SchaalmodellenTopic || Deel 13

Goedendag zei:
Je hebt prachtig werk afgeleverd bij die Pagani:eek:

JW01 (vanaf een Appel) zei:
@ Pagani & Ferrari 250 GT California:
VEEEEEEEEEEEET!! :eek::eek:

Vooral die Ferrari uiteraard... :D
Welke fabrikant is dat?

Mijn California is van CMC :D

Ik moet het doen met een HotWheels. :p
25727BG_box.jpg

Je kunt beter vragen wat ik er niet aan heb gedaan, want vrijwel alle onderdelen moesten worden veranderd. Ik heb een bouwdraad op diecastXchange neergezet: bouwdraad Pagani Zonda roadster ombouw
Meest in het oog springend is natuurlijk het carbon. Alles is met carbon decals volgeplakt (meer dan honderd templates gemaakt) en daarna 7 lagen blanke lak eroverheen, strakgeschuurd met 2000 papier en gepolijst. Maar ook eigen knipperlichtjes gemaakt, schakelaartjes op het dashboard, eigen decals gemaakt enz. Ik wil nu leren hoe ik moet fotoetsen en kunsthars onderdelen maken voor mijn nieuwe Pagani's. Ik bouw er nog een stuk of 3, de F coupe in paarlmoer wit, een donkerrode cinque Roadster en de 760RS. Aangezien elke bouw ongeveer een jaar duurt, ben ik nog wel even bezig :).

Midasracer zei:
Je kunt beter vragen wat ik er niet aan heb gedaan, want vrijwel alle onderdelen moesten worden veranderd. Ik heb een bouwdraad op diecastXchange neergezet: bouwdraad Pagani Zonda roadster ombouw
Meest in het oog springend is natuurlijk het carbon. Alles is met carbon decals volgeplakt (meer dan honderd templates gemaakt) en daarna 7 lagen blanke lak eroverheen, strakgeschuurd met 2000 papier en gepolijst. Maar ook eigen knipperlichtjes gemaakt, schakelaartjes op het dashboard, eigen decals gemaakt enz. Ik wil nu leren hoe ik moet fotoetsen en kunsthars onderdelen maken voor mijn nieuwe Pagani's. Ik bouw er nog een stuk of 3, de F coupe in paarlmoer wit, een donkerrode cinque Roadster en de 760RS. Aangezien elke bouw ongeveer een jaar duurt, ben ik nog wel even bezig :).

Als ik binnenkort even teveel vrije tijd heb ga ik dat doornemen. Super vet!

Midasracer zei:

Ik heb dit net met veel interesse onder het genot van enkele kopjes espresso zitten doorlezen! Heerlijk! Ik krijg weer zin om ook met het modelbouwgereedschap aan de slag te gaan. Ik heb vroeger veel vliegtuigjes gemaakt. Sommige ook met dit soort belachelijke oog voor detail. Dat duurt lang, maar is wel de moeite waard! Ik ben zelf eens begonnen aan de ombouw van een Minichamps DB9, maar die is nooit af gekomen vanwege tijdgebrek. Zonde.

Maar supermooi! Als ik ooit een 1:1 Zonda koop zal ik bij je aankloppen voor het 1:18 model ;)

Midasracer zei:

Geniaal! :D

Motion Drive zei:
Midasracer zei:

Ik heb dit net met veel interesse onder het genot van enkele kopjes espresso zitten doorlezen! Heerlijk! Ik krijg weer zin om ook met het modelbouwgereedschap aan de slag te gaan. Ik heb vroeger veel vliegtuigjes gemaakt. Sommige ook met dit soort belachelijke oog voor detail. Dat duurt lang, maar is wel de moeite waard! Ik ben zelf eens begonnen aan de ombouw van een Minichamps DB9, maar die is nooit af gekomen vanwege tijdgebrek. Zonde.

Maar supermooi! Als ik ooit een 1:1 Zonda koop zal ik bij je aankloppen voor het 1:18 model ;)

Ja zo zat ik ook. 30 jaar geleden was ik fanatiek vliegtuigjes, auto's en ruimteschepen aan het bouwen. Die hobby is opgedroogd door studie, werk en gezin. Gelukkig alle spullen bewaard en op een dag was ik de tv en computer zat en ben weer aan de slag gegaan. Mijn airbrush gereviseerd (een oude aerograph met uitgedroogde O-ringetjes van leer) maar de meeste postjes verf bleken nog bruikbaar. Het mooie van verbouwen is, is dat je veel meer ontdekt over een auto. Ik heb meer dan 1Gb aan foto's van Pagani verzameld en heb ook zijn boek doorgelezen. Ik kan deze auto's nu dromen. Ik ben inmiddels ook al begonnen met een studie naar de Ferrari F50GT. Tot een paar maanden geleden niet geweten dat die auto bestond, maar ik vind het een van de allermooiste Ferrari's en ga met veel plezier een Maisto of Hot Wheels F50 strippen en verbouwen. Er is een dichte resin F50GT te koop voor veel geld, maar een model met verwijderbare carrosseriedelen en gedetailleerde motorruimte vind ik toch een stuk mooier en is te maken voor onder de 100 euro aan spullen (en vele honderden uren werk, maar dat is de hobby).

Midasracer zei:
Motion Drive zei:
Midasracer zei:

Ja zo zat ik ook. 30 jaar geleden was ik fanatiek vliegtuigjes, auto's en ruimteschepen aan het bouwen. Die hobby is opgedroogd door studie, werk en gezin. Gelukkig alle spullen bewaard en op een dag was ik de tv en computer zat en ben weer aan de slag gegaan. Mijn airbrush gereviseerd (een oude aerograph met uitgedroogde O-ringetjes van leer) maar de meeste postjes verf bleken nog bruikbaar. Het mooie van verbouwen is, is dat je veel meer ontdekt over een auto. Ik heb meer dan 1Gb aan foto's van Pagani verzameld en heb ook zijn boek doorgelezen. Ik kan deze auto's nu dromen. Ik ben inmiddels ook al begonnen met een studie naar de Ferrari F50GT. Tot een paar maanden geleden niet geweten dat die auto bestond, maar ik vind het een van de allermooiste Ferrari's en ga met veel plezier een Maisto of Hot Wheels F50 strippen en verbouwen. Er is een dichte resin F50GT te koop voor veel geld, maar een model met verwijderbare carrosseriedelen en gedetailleerde motorruimte vind ik toch een stuk mooier en is te maken voor onder de 100 euro aan spullen (en vele honderden uren werk, maar dat is de hobby).

Dan zou ik een HotWheels adviseren. (y) Zit net iets beter in elkaar vind ik.

Poe wat een tijd die 400 uur, ik wou dat ik zoveel tijd over had om zoiets te kunnen en willen doen, respect daarvoor.
Ieder zijn hobby en zo moet het ook zijn.

Kreeg gisteren een mail dat mijn LaFerrari binnen is! :LOL:
Even geld overmaken en dan een paar dagen wachten. Zin in... :D
Ik maak wel even een leuk plaatje als het zover is. (F40, F50, Enzo, LaFerrari :cool:)

Kreeg gisteren een mail dat mijn LaFerrari binnen is! :LOL:
Even geld overmaken en dan een paar dagen wachten. Zin in... :D
Ik maak wel even een leuk plaatje als het zover is. (F40, F50, Enzo, LaFerrari :cool:)

Nice! Ik zoek nog steeds een deal voor de HWE 458 speciale in rood. Retail zou 99usd zijn, maar een aanbieder begon met 145usd, dus ik deed een tegenbod van 120usd. Echter hij verkocht ze zo snel dat de prijs snel werd verhoogd naar 170usd! Ik wacht nog wel even.

Informeer eens bij Marco van JMBmodels.

Daar ben ik sinds een paar jaar tevreden klant als het gaat om nieuwe Ferrari-modellen. (y) En wie weet als je 'm nu besteld (komt in februari) dat je nog een pre-order korting krijgt. Dat kan ik alleen niet beloven. Ik heb mijn LaFerrari vorig jaar al besteld dus kreeg ik 10 euro korting.

He dank je wel, ziet er goed uit. Heeft hem in preorder staan voor 95 euro. Zojuist besteld. Ik ben benieuwd.

Ik heb zelf helaas geen ruimte voor de 458 Speciale (iets met volle kast :D) anders had ik 'm er zeker bij besteld.
Zelf heb ik dan wel weer de 430 Scuderia. Vond ik toen en vind nog steeds een erg mooi model.

Foto van Google, dus niet de mijne. Heb wel exact dezelfde...
P1070987.jpg

Ik heb zelf helaas geen ruimte voor de 458 Speciale (iets met volle kast :D) anders had ik 'm er zeker bij besteld.
Zelf heb ik dan wel weer de 430 Scuderia. Vond ik toen en vind nog steeds een erg mooi model.

Foto van Google, dus niet de mijne. Heb wel exact dezelfde...
P1070987.jpg

ja prachtig ding, ik heb de blauwe elite Scud. Wat een auto. Ik heb net bij JMB de rode 458 speciale besteld. Komt bij mij mooi tussen de Pagani en de blauwe Scud te staan:
IMG_8634_zpsb50998be.jpg

Ik kan niet wachten.

Hier trouwens een Maisto F50 Hardtop voor een tientje. (y)

Die heb ik al, voor 5 euro gekocht. Maar geen fijne auto, de spiegels zijn van rubber en gaan alle kanten op. Ik heb van het weekend van iemand op marktplaats een Hotwheels F50 gekocht, hopelijk een beter model. Ik ga nu eerste de witte Zonda coupe afbouwen en daarna besluiten of ik verder ga met de Zonda serie of aan de slag ga met de F50GT. Die kietelt behoorlijk moet ik zeggen. Dat moet een waanzinnig gezicht opleveren, mijn Kyosho F40 superlight samen met de F50GT. En meteen een mooi bruggetje naar de F1 LM (helaas nog een UT, geen geld voor de Autoart).

Midasracer zei:
Ik heb van het weekend van iemand op marktplaats een Hotwheels F50 gekocht, hopelijk een beter model.

Deze? :D
Die Hotwheels is inderdaad wel beter dan de Maisto. Heb ze allebei. De open versie van Maisto en de Hardtop van Hotwheels.

Midasracer zei:
Dat moet een waanzinnig gezicht opleveren, mijn Kyosho F40 superlight samen met de F50GT.

Een Kyosho F40 Superlight zelfs? :eek: En ik maar denken dat het een HW Elite LM was. :p

Ik hoop nog een keer ooit een rode Ferrari 308 GTS te vinden van Kyosho. Helaas liggen die tegenwoordig ver boven mijn budget.
kyo08184Rg.jpg

Wellicht spreken we over hetzelfde. Officiële benaming is F40 Light Weight. Geen flauw idee wat dat precies inhoudt behalve dan dat deze zwarte velgen heeft en plastic schuifraampjes. Vond ik mooier dan de standaard versie. Later zag ik ook nog een versie met een grotere achtervleugel, maar ik had deze al. Toen nog te betalen (ik dacht dat ik er 70 of 80 euro voor heb betaald), tegenwoordig kosten ze een vermogen. Hier nog een op MP, maar al gereserveerd:
MP advertentie F40 light weight

Ja die 308 gts vind je ook niet meer, zijn veel te zeldzaam geworden. Wat dat betreft wordt het voor de gewone verzamelaar veel te duur. Ik vond dat de prijzen van HWE zeer redelijk waren, zeker gezien de mooie kwaliteit. Zo'n LaFerrari voor 100 euro is geen geld, je zit zo aan 500 euro vast voor een hars model. Jammer dat ze de Ferrari rechten kwijt zijn, ik verwacht niet veel van Maisto en Bburrago de komende jaren. Kijgen we weer die speelgoed troep. Geniet van je LaFerrari, ik ga achter de deur liggen wachten op mijn 458 speciale.

Tsja, heb zelf nog weinig Bburago's staan. Een '84-er Testarossa-ombouw naar Spyder, een 456 GT Cabrio, een gewone 456 GT en de groene AA-13.
Dan nog de 348 Evoluzione #177, twee 250LM's (eentje om laten bouwen naar Short Nose) en een aangepaste 348 TB met zwarte B-stijlen en oranje knippers. (Is er inmiddels ook als Elite, dus wie weet ooit...) Verder kan ik op een paar 1:24 modelletjes na weinig bedenken wat ik heb van Bburago.

Ik probeer kennissen ook af te raden een schaalmodel voor me te kopen omdat ik al veel heb. [size=x-small](maar ook omdat ik bang ben dat het een Bburago wordt.)[/size] :D

Verder hoop ik van ERTL een 275 GTS (ombouw) te vinden. Tijdens de feestdagen stond er een exemplaar op Marktplaats, maar die was me te duur.

Vreemde eend in de bijt in mijn collectie is een rood Bburago-model van dat Duitse sportwagenmerk met die snelle Kevers. :rolleyes:
Maar deze heeft emotionele waarde dus dat is de enige uitzondering die ik heb gemaakt. :p En die staat ook niet tussen de Ferrari's hoor... ;)

@LaFerrari: Ik kon 'm kopen voor 89,95. Hij staat nu al op de site van JMB voor 104 nog wat. :eek:

Inmiddels ook een Ferrari 250 GTO Elite op de kop getikt voor een prijsje waar ik geen "nee" tegen kon zeggen.
Moet nog even reageren, maar dat wordt waarschijnlijk wel wat. Dan kan mijn gewone HotWheels GTO naar een nieuw baasje.

Er was even wat vertraging, maar mijn LaFerrari komt morgen mijn kant op. (y)

Ik ben benieuwd, er wordt flink geklaagd over de kwaliteits issues van de HWE LaFerrari op de diecast forums. 50% van de modellen schijnt een QC probleem te hebben.

Het valt me nog mee wat ik lees, al is het natuurlijk leuker als het goed in elkaar zit. Ik was eerder bang voor zinkpest, zoals bij de 456M van HotWheels.

Nee het is gewoon slechte bouwkwaliteit. Spiegels of remklauwen vergeten, lijmvlekken, zwarte verf op rode delen, slecht passende deuren enz. Elite onwaardig, maar dat zal waarschijnlijk komen omdat dit hun laatste Ferrari modellen zijn die ze nog wilden produceren.

Zodra ik 'm binnen heb bekijk ik 'm goed en als-ie me niet bevalt zet ik 'm weer te koop en spaar ik door voor een BBR.
Heb nu ook een rode non-Elite 250 GTO te koop trouwens. Staat nog niet te koop op Marktplaats.

Ik ben trouwens enkele jaren gestopt met verzamelen, mijn prioriteiten liggen nu ergens anders. Maar ik weet zeker dat ik dit ooit weer op pak. Heb ook nog steeds een leuke collectie thuis.

Maar wat mij opgevallen is nadat ik een tijdje niet actief in dit wereld bezig ben geweest: wat is alles extreem duur aan het worden... daarentegen stijgt de kwaliteit ook wel... Maar ik heb het idee dat de prijzen onevenredig meestijgen in sommige gevallen (vaak liften ze mee op de populariteit van de duurdere modellen die hun prijs wel waard zijn heb ik het gevoel).

Ja prijzen zijn enorm en in veel gevallen gewoon absurd. Ik zou graag de F1 LM van Autoart willen hebben, maar 270 euro is voor mij gewoon teveel geld. Zelfde voor de Fujimi F50GT, kost 220 euro voor een harsmodel! Dan ga ik hem wel zelf bouwen op basis van de Hotwheels F50. Mooi project met veel detail en voor minder dan 100 euro aan materiaal. Welly kon je vroeger nog kopen voor 40 euro (Wiesmann GT, mooi ding, of de Lotus Elise, heb ik 3 van), maar 90 euro voor de Huayra is mij te gek. Ik hoop dat Maisto en Bburrago nog wat leuks gaan produceren, de Huracan van Bburrago is best een mooi model voor niet teveel geld. Maar mijn vitrines zijn bijna vol en voor mij is de hobby het modificeren van de modellen en er dan mooie foto's van te maken (vooral buiten met verschoven perspectief effect, wat Michael Paul Smith doet alleen dan in een andere tijdsetting. Hier een link naar zijn prachtige werk:
foto's Michael Paul Smith.
Ik denk dat mijn 458 Speciale ook niet standaard blijft. Daar ga ik fotogeetst gaas en carbon decals in zetten en het interieur beter detailleren.

Dat is wat ik bedoel... Een Welly auto van 90 euro? Dat is hij toch gewoon niet waard... Dat is meer dan ik voor mijn Autoart modellen betaald heb... maar die krijg je tegenwoordig ook niet meer voor dat geld. Ik heb het idee dat Autoart wel BEHOORLIJK in kwaliteit is toegenomen, maar dat de prijzen onevenredig zijn gestegen. Of zijn de modellen deze prijzen echt waard?

Motion Drive zei:
Dat is wat ik bedoel... Een Welly auto van 90 euro? Dat is hij toch gewoon niet waard... Dat is meer dan ik voor mijn Autoart modellen betaald heb... maar die krijg je tegenwoordig ook niet meer voor dat geld. Ik heb het idee dat Autoart wel BEHOORLIJK in kwaliteit is toegenomen, maar dat de prijzen onevenredig zijn gestegen. Of zijn de modellen deze prijzen echt waard?

Geen idee, ik heb ze nog nooit in het echt gezien.

Verder is mijn LaFerrari binnen, en het valt me reuze mee hoe het eruit ziet.
Aanbieder schreef nog dat er inderdaad een hele discussie gaande is, maar het model is met de hand gebouwd, dus daar komen de verschillen in afwerking vandaan.

Het lijkt wel alsof die velg rechtsvoren met een Samurai zwaard is afgewerkt... beetje jammer!

Inderdaad een erg fraai model! En leuk dat het hier in NL gebouwd is! Schijnt het eerste model van een auto te zijn van een lieve meneer die normaal vrachtwagens in elkaar schroeft. Een vriend van mij had hem afgelopen week op Interclassics & Topmobiel ook gekocht, vandaar dat ik het modelletje ken.

Leuk!

Motion Drive zei:
Het lijkt wel alsof die velg rechtsvoren met een Samurai zwaard is afgewerkt... beetje jammer!

Viel mij pas op toen ik de foto online zag. Maar klopt, die is niet helemaal mooi.
Maar ja, daarvoor ga ik 'm niet ruilen hoor.

Vandaag mijn HWE 458 speciale binnengekregen en boy oh boy wat is dat een slecht model. Van afstand ziet het er wel mooi uit, hier een foto met mijn 430 scuderia:

speciale07_zpswe892lup.jpg

speciale05_zpsba64wnwa.jpg

Maar echt overal zit lijm, de koplamp is beschadigd door een soldeerbout, de verf is op randjes erg dun, er staat een vingerafdruk in de verf van de rechter deurspiegel en de motor zit scheef in de motorruimte.
IMG_8680_zpsmvyjfke2.jpg

IMG_8681_zpsnqtbrgum.jpg

IMG_8682_zpsfz0s1rdx.jpg

IMG_8702_zpshvnpsadr.jpg

IMG_8689_zps31riurkx.jpg

Werkelijk schandalig dat dit model rond de 100 euro moet kosten. Het is duidelijk dat Hot Wheels allerlei onervaren personeel aan het werk heeft gezet om de modellen op tijd de deur uit te krijgen. Dit is echt de laatste keer dat ik een HWE koop, hoogstens evt. een ouder model tweedehands. Mijn 430 Scuderia is helemaal perfect en die kostte indertijd 75 euro.

update 28 januari. Ik heb deze auto te koop gezet op MP voor 99,95. Vind je de afwerking wel acceptabel, dan kan hij van jou zijn. In ieder geval inmiddels aanzienlijk goedkoper dan de huidige vraagprijs van 125 tot 150 euro.

Lijkt mij niet, zijn niet heel bijzondere modellen, maar 2 tientjes moet je toch kunnen krijgen ([size=x-small]ik had waarschijnlijk meer gevraagd, hoewel ook niet veel meer.)[/size]

@midasracer: zag 'm inderdaad al staan op MP. Als ik niet tevreden was over mijn LaFerrari kon ik 'm terugsturen en kon ik een ander krijgen. Kon dat bij jou niet?

@Patcore: 20 euro voor dat setje Bburago's is niet raar. Alleen in 1 koop wil niet iedereen. Dat is het, denk ik. Is voor de verkoper wel makkelijk maar kopers willen dat meestal niet.

@midasracer: zag 'm inderdaad al staan op MP. Als ik niet tevreden was over mijn LaFerrari kon ik 'm terugsturen en kon ik een ander krijgen. Kon dat bij jou niet?

Daar heb ik niets over gehoord. Maar ik lees over zoveel klachten op forums, dat het niet uit zal maken. Ik denk dat er met elke auto wel iets mis is. Ik heb foto's gezien van auto's die een spiegel of remklauw missen, of een ongelooflijk slechte passing van de deur, dus ik heb er geen vertrouwen meer in. HWE heeft deze serie gewoon afgeraffeld. Ik was van plan de auto uit elkaar te halen, alle lijmresten weg te halen en dan opnieuw op te bouwen. Maar ik heb er voorlopig geen tijd voor en ik ga me er toch aan irriteren. Er komt ook een Bburrago 458 Speciale. Meestal kost een Bburrago niet meer dan 30 euro, en dan is het de moeite waard zo'n auto voor een project te gebruiken. Dat doe ik liever dan een dure HWE uit elkaar te halen.

Van de week een AutoArt Huayra binnengekregen. Voor niet teveel geld uit Spanje gehaald, maar wel een paar probleempjes. Hij staat nu in ieder geval mooi te glimmen in parelmoer wit naast de Zonda Roadster:

IMG_8778_zpsfibzhjnc.jpg

IMG_8794_zpsj404expy.jpg

Ik ben inmiddels begonnen met de bouw van de coupe. Voor wie het boeit, de draad staat hier:
Bouw van een Pagani Zonda f coupe diecast

Verder heb ik op dezelfde site een tutorial gezet hoe ik de Zonda volgeplakt heb met carbon decals, mochten er hier liefhebbers zijn die ook dromen van een full carbon fibre diecast auto:
tutorial how to apply carbon decals

Dit is een wat kleiner forum dan DiecastXchange waar ik eerder zat. Helaas had ik een aanvaring met 2 vervelende moderators zodat ik daar niet meer kom.

Terug
Bovenaan