Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Goedendag zei:Je hebt prachtig werk afgeleverd bij die Pagani
JW01 (vanaf een Appel) zei:@ Pagani & Ferrari 250 GT California:
VEEEEEEEEEEEET!!
Vooral die Ferrari uiteraard...
Welke fabrikant is dat?
Mijn California is van CMC![]()
Midasracer zei:Je kunt beter vragen wat ik er niet aan heb gedaan, want vrijwel alle onderdelen moesten worden veranderd. Ik heb een bouwdraad op diecastXchange neergezet: bouwdraad Pagani Zonda roadster ombouw
Meest in het oog springend is natuurlijk het carbon. Alles is met carbon decals volgeplakt (meer dan honderd templates gemaakt) en daarna 7 lagen blanke lak eroverheen, strakgeschuurd met 2000 papier en gepolijst. Maar ook eigen knipperlichtjes gemaakt, schakelaartjes op het dashboard, eigen decals gemaakt enz. Ik wil nu leren hoe ik moet fotoetsen en kunsthars onderdelen maken voor mijn nieuwe Pagani's. Ik bouw er nog een stuk of 3, de F coupe in paarlmoer wit, een donkerrode cinque Roadster en de 760RS. Aangezien elke bouw ongeveer een jaar duurt, ben ik nog wel even bezig.
Midasracer zei:Je kunt beter vragen wat ik er niet aan heb gedaan, want vrijwel alle onderdelen moesten worden veranderd. Ik heb een bouwdraad op diecastXchange neergezet: bouwdraad Pagani Zonda roadster ombouw
Meest in het oog springend is natuurlijk het carbon. Alles is met carbon decals volgeplakt (meer dan honderd templates gemaakt) en daarna 7 lagen blanke lak eroverheen, strakgeschuurd met 2000 papier en gepolijst. Maar ook eigen knipperlichtjes gemaakt, schakelaartjes op het dashboard, eigen decals gemaakt enz. Ik wil nu leren hoe ik moet fotoetsen en kunsthars onderdelen maken voor mijn nieuwe Pagani's. Ik bouw er nog een stuk of 3, de F coupe in paarlmoer wit, een donkerrode cinque Roadster en de 760RS. Aangezien elke bouw ongeveer een jaar duurt, ben ik nog wel even bezig.
Motion Drive zei:Midasracer zei:Je kunt beter vragen wat ik er niet aan heb gedaan, want vrijwel alle onderdelen moesten worden veranderd. Ik heb een bouwdraad op diecastXchange neergezet: bouwdraad Pagani Zonda roadster ombouw
Ik heb dit net met veel interesse onder het genot van enkele kopjes espresso zitten doorlezen! Heerlijk! Ik krijg weer zin om ook met het modelbouwgereedschap aan de slag te gaan. Ik heb vroeger veel vliegtuigjes gemaakt. Sommige ook met dit soort belachelijke oog voor detail. Dat duurt lang, maar is wel de moeite waard! Ik ben zelf eens begonnen aan de ombouw van een Minichamps DB9, maar die is nooit af gekomen vanwege tijdgebrek. Zonde.
Maar supermooi! Als ik ooit een 1:1 Zonda koop zal ik bij je aankloppen voor het 1:18 model![]()
Midasracer zei:Motion Drive zei:Midasracer zei:Je kunt beter vragen wat ik er niet aan heb gedaan, want vrijwel alle onderdelen moesten worden veranderd. Ik heb een bouwdraad op diecastXchange neergezet: bouwdraad Pagani Zonda roadster ombouw
Ik heb dit net met veel interesse onder het genot van enkele kopjes espresso zitten doorlezen! Heerlijk! Ik krijg weer zin om ook met het modelbouwgereedschap aan de slag te gaan. Ik heb vroeger veel vliegtuigjes gemaakt. Sommige ook met dit soort belachelijke oog voor detail. Dat duurt lang, maar is wel de moeite waard! Ik ben zelf eens begonnen aan de ombouw van een Minichamps DB9, maar die is nooit af gekomen vanwege tijdgebrek. Zonde.
Maar supermooi! Als ik ooit een 1:1 Zonda koop zal ik bij je aankloppen voor het 1:18 model![]()
Ja zo zat ik ook. 30 jaar geleden was ik fanatiek vliegtuigjes, auto's en ruimteschepen aan het bouwen. Die hobby is opgedroogd door studie, werk en gezin. Gelukkig alle spullen bewaard en op een dag was ik de tv en computer zat en ben weer aan de slag gegaan. Mijn airbrush gereviseerd (een oude aerograph met uitgedroogde O-ringetjes van leer) maar de meeste postjes verf bleken nog bruikbaar. Het mooie van verbouwen is, is dat je veel meer ontdekt over een auto. Ik heb meer dan 1Gb aan foto's van Pagani verzameld en heb ook zijn boek doorgelezen. Ik kan deze auto's nu dromen. Ik ben inmiddels ook al begonnen met een studie naar de Ferrari F50GT. Tot een paar maanden geleden niet geweten dat die auto bestond, maar ik vind het een van de allermooiste Ferrari's en ga met veel plezier een Maisto of Hot Wheels F50 strippen en verbouwen. Er is een dichte resin F50GT te koop voor veel geld, maar een model met verwijderbare carrosseriedelen en gedetailleerde motorruimte vind ik toch een stuk mooier en is te maken voor onder de 100 euro aan spullen (en vele honderden uren werk, maar dat is de hobby).
JW01 (vanaf een Appel) zei:Kreeg gisteren een mail dat mijn LaFerrari binnen is!
Even geld overmaken en dan een paar dagen wachten. Zin in...
Ik maak wel even een leuk plaatje als het zover is. (F40, F50, Enzo, LaFerrari)
Midasracer zei:He dank je wel, ziet er goed uit. Heeft hem in preorder staan voor 95 euro. Zojuist besteld. Ik ben benieuwd.
JW01 (vanaf een Appel) zei:Ik heb zelf helaas geen ruimte voor de 458 Speciale (iets met volle kast) anders had ik 'm er zeker bij besteld.
Zelf heb ik dan wel weer de 430 Scuderia. Vond ik toen en vind nog steeds een erg mooi model.
Foto van Google, dus niet de mijne. Heb wel exact dezelfde...
![]()
JW01 (vanaf een Appel) zei:Hier trouwens een Maisto F50 Hardtop voor een tientje.![]()
Midasracer zei:Ik heb van het weekend van iemand op marktplaats een Hotwheels F50 gekocht, hopelijk een beter model.
Midasracer zei:Dat moet een waanzinnig gezicht opleveren, mijn Kyosho F40 superlight samen met de F50GT.
JW01 (vanaf een Appel) zei:Er was even wat vertraging, maar mijn LaFerrari komt morgen mijn kant op.![]()
Midasracer zei:Hier een link naar zijn prachtige werk:
foto's Michael Paul Smith.
Motion Drive zei:Dat is wat ik bedoel... Een Welly auto van 90 euro? Dat is hij toch gewoon niet waard... Dat is meer dan ik voor mijn Autoart modellen betaald heb... maar die krijg je tegenwoordig ook niet meer voor dat geld. Ik heb het idee dat Autoart wel BEHOORLIJK in kwaliteit is toegenomen, maar dat de prijzen onevenredig zijn gestegen. Of zijn de modellen deze prijzen echt waard?
10929241_1012402128805040_3179309953679828117_n by chevy4ever1972, on Flickr
10672221_1012402138805039_8450587999368287870_n by chevy4ever1972, on FlickrMotion Drive zei:Het lijkt wel alsof die velg rechtsvoren met een Samurai zwaard is afgewerkt... beetje jammer!
JW01 (vanaf een Appel) zei:@midasracer: zag 'm inderdaad al staan op MP. Als ik niet tevreden was over mijn LaFerrari kon ik 'm terugsturen en kon ik een ander krijgen. Kon dat bij jou niet?