SchaalmodellenTopic || Deel 13

Deel van de achterstand ingehaald, er volgt meer

Maker onbekend
Arrow-Gou.jpg

Tecnomodel
1x1L3qW.jpg

Kioskserie
tncI6IK.jpg

Toyota China dealereditie
hbf0QoL.jpg

Hi-Story
1vCXeRU.jpg

1yDYHVb.jpg

Rb37uZR.jpg

HIla3DD.jpg

yEDTh38.jpg

1PVmaqt.jpg

SFZReVC.jpg

nkITVyt.jpg

Is de 33 Stradale nu al uitverkocht? :unsure:
Nicht verfügbar

Mijn handen jeuken als ik dit zie! Lijkt me de perfecte donor voor een idee wat ik al een tijdje heb…

Inderdaad al uitverkocht op carmodel.com:( Ik heb hem nu net ergens anders besteld, wel wat duurder helaas.

BBR heeft eerder een serie uitgebracht in het rood met gouden wielen zoals het prototype die overal op beurzen te zien was, deze was direct uitverkocht. Ik dacht dat ze toen geen rode meer gingen maken, maar blijkbaar dus wel. Dit is wel Alfa Rosso ipv de metallic kleur van het prototype, maar dat mag de pret niet drukken.

Nu nog achter een 33 Stradale uit 1967 aan, dat staat er wel leuk naast.

Deel van de achterstand ingehaald, er volgt meer

Hi-Story
nkITVyt.jpg
Leuk! Ik heb toevallig net gisteren de panda-zilveren Trueno van Hi-Story gekocht vanaf Rakuten:
imgrc0183807197.jpg

Het is, voor zover ik weet, het enige schaalmodel van de pre-facelift tweedeurs Trueno AE86. Je kunt eigenlijk alleen maar de driedeurs Trueno vinden of de twee- en driedeurs Levin. Er zijn wel modelbouwkits van de tweedeurs Trueno te vinden, maar die zijn dan ook gelijk een stuk groter en vaak van de facelift.

Die heb ik ook. Volgens mij heb ik nu alle versies van de AE86, ik weet alleen niet of het facelift- of prefacelift-uitvoeringen zijn.
Nice! (y)
De facelift is vrij subtiel en vooral herkenbaar aan de voorbumper: de lichten in de bumper van de facelift zijn langer en buigen om de hoek van de bumper heen.

Is de 33 Stradale nu al uitverkocht? :unsure:

Mijn handen jeuken als ik dit zie! Lijkt me de perfecte donor voor een idee wat ik al een tijdje heb…
Mijn idee werd gelijk van tafel geveegd. :ROFLMAO: ‘Als het nou € 50,- was…’ Tsja, daar vind je ze niet meer voor… :(

Weet niet of ik de vraag hier mag stellen, dus mag het niet dan hoor ik het graag.

Ben dus al tijden op zoek naar 3 glazen legplanken van de Milsbo vitrinekast van Ikea. Bij hun kan het schijnbaar alleen als ze het op voorraad hebben in het filiaal en dus direct meenemen.

Woon zelf in de gemeente Venlo waardoor ik minimaal 1 uur enkele reis heb om er te komen. Ben inmiddels meermaals bij 3 verschillende vestigingen geweest, ook in Duitsland. Telkens hadden ze er niks. Via chat, telefoon en mail kom ik er niet uit met hun. Zelfs een klacht indienen lukt niet omdat ze dit niet als klacht zien dat je het product enkel persoonlijk kunt afhalen. Ze verkopen een verder prima kast met begrijpelijk 3 legplanken. Extra dragers kun je netjes online bijbestellen, ook nog gratis. De kast bied plek aan 9 planken. En ik snap best dat ze liever niet verzenden, maar hoop op online reserveren (en betalen) en dan afhalen in een filiaal naar keuze.

Een enkele keer komen planken op Marktplaats te koop. Maar vaak binnen enkele uren weg.

Als je ze kunt krijgen zouden ze meen € 11,61 ex BTW kosten, maar ook dit krijg ik niet bevestigd door Ikea.

Net geprobeerd via een glaszetter planken op maat te laten maken. Maar 3 afhalen is een fractie goedkoper dan een compleet nieuwe kast bij Ikea.

Wie heeft er tips, adres voor platen. Binnenkort vakantie, dus rijd er graag voor. Ben nu ook al bijna 3 jaar bezig om ze te krijgen. Of wie werkt er bij Ikea en kan er 3 bemachtigen voor mij die ik kan afhalen mits de prijs ongeveer klopt.

Kortom..... HELP!

Nee, glazen legplanken verzenden lijkt mij al risicovol. Dus haal het bij voorkeur af of bestel bij een bedrijf die regelmatig glas verzend.

Ik kreeg net weer een offerte van € 356 voor 3 geslepen platen. Maar heb gisteravond gereageerd op een oud Facebook groepbericht. Hij heeft er minimaal 3, moet ze wel in Gent ophalen. Ritje van 200 kilometer enkel. Maar de prijs maakt veel goed en gelijk een ongepland dagtripje.

Dus ben helemaal happy als ze heelhuids in de vitrine zitten. En ik dus zoals ik mijn vrouw vertelt heb de modellen iets verder uit elkaar kan zetten ;)

Uiteraard wel. Maar dat was de eerste aanleiding voor mij om op zoek te gaan naar de planken. Inmiddels is wat extra ruimte ook wel fijn :cool: Maar ga nu ook niet gelijk modellen kopen om te vullen.

Heb nu de Volvo 850 BTCC sedan van OttoMobile ook maar in de doos naast de vitrine staan. Die haal ik er van de week wel uit.

Ik kreeg net weer een offerte van € 356 voor 3 geslepen platen. Maar heb gisteravond gereageerd op een oud Facebook groepbericht. Hij heeft er minimaal 3, moet ze wel in Gent ophalen. Ritje van 200 kilometer enkel. Maar de prijs maakt veel goed en gelijk een ongepland dagtripje.

Dus ben helemaal happy als ze heelhuids in de vitrine zitten. En ik dus zoals ik mijn vrouw vertelt heb de modellen iets verder uit elkaar kan zetten ;)
Slim! Jij je glasplaatjes en zij een dagje Gent. :ROFLMAO:

Ik had al een C1. De Aygo gaat er niet meer bij komen, de vraagprijzen zijn de 100 euro overstegen. :rolleyes:

Poeh, dat zou ik er ook niet voor over hebben. Heb voor mijn 107 al 35 betaald wat ik best veel vond voor een 1:43. Maar wilde ‘m echt graag hebben… :rolleyes:

En deze Aygo?

Da's keurig. Kopen en met 50% winst verkopen, ben je zo kwijt.

Mijn 107 was 8 euro in een blisterverpakking. Geruild met de andere modellen tegen wat doublures in mijn eigen verzameling.

Leuk die pre-facelift Honda Today! (y)
Ik zou er gelijk een set zwaailampen op zetten en er een Japanse politieuitvoering van maken. Maar dat komt ook door een bepaalde serie die ik vroeger keek...

Mijn 33 Stradale is ook binnen:) Ik wilde de 33 uit 1967 bij Laudoracing gaan bestellen en ze ook naast elkaar zetten. Ik weet alleen niet of dat dezelfde is van TSM, maar dan van een andere leverancier of het een compleet ander model is.

Ben hier in ieder geval al superblij mee, ondanks de toch wel erg uit de hand gelopen bedragen die je ervoor betaalt. Hij heeft dezelfde kleurstelling als mijn Giulia; Alfa rosso met zwarte wielen en rode remklauwen, kan dus niet beter;)

Met dank aan Klassiekerrijder. Ik was echt in de veronderstelling dat je geen rode meer kon krijgen, dus ik was ook niet meer aan het zoeken. Maar na het doorscrollen van de laatste posts zag ik de foto van jouw rood exemplaar.

55402737841_0b0cb6ede7_b.jpg

We zijn alweer een week of drie terug van onze vakantie uit Noordwest Spanje en daar was geen model te krijgen, zelfs geen kioskmodellen. Op de terugweg tijdens een overnachting in Frankrijk toch nog een kioskmodel weten te scoren. Deze is inmiddels al uit de verpakking.
55403125940_ba91e45817_b.jpg

Dagje Gent is ook weer overleefd voor de glasplaten. Leuke dag van gemaakt en gelukkig op de heenweg 5 minuten vertraging rondom Antwerpen en op de terugweg 10 minuten. Al met al een geslaagde dag. Gisteravond gelijk de platen in de vitrine gedaan. Mijn Milsbo vitrine heeft nu 9 glasplaten. Moet alleen nog eens een oplossing voor de verlichting vinden. Ben niet handig. En wil er Led in hebben. Heb al wat oplossingen gevonden op het net, maar omdat ik hem ook grotendeels stofvrij heb gemaakt weet ik er even geen oplossing voor. Hier moet ik nog eens iemand voor vinden.

Maar goed. Het moet over schaalmodellen gaan. De Volvo 850 BTCC Sedan staat al een paar dagen in de dozen (heb er 2 gekocht) naast de vitrine. Een ervan vandaag maar eens uitgepakt en in de nieuw ingerichte vitrine geplaatst.

Hier een kleine impressie. Meer foto´s uiteraard weer in mijn album.

55b87b8f-6b40-420a-83f6-604dfa24010d.jpg
2915269b-344a-4f5e-bda5-6eeb929ee748.jpg
18df6f79-a997-4e6e-b406-1add31c51dce.jpg
b96f5633-c29d-4fa1-8158-7dda8f86f0b8.jpg

Binnenkort kan ik weer foto's maken van de 2x 850 BTCC naast elkaar. Zoals jullie wellicht weten heb ik enkel de vitrine in de woonkamer en staat daar bijna altijd alles in. En verkoop ik om te rouleren. Maar niks gaat met verlies de deur uit.

Maar voor de 850 maak ik een uitzondering. De sedan heb ik er 2 van gekocht. En van de station komt nu mijn 6e exemplaar binnen binnenkort :censored:. Dit is voorlopig wel een blijvertje. En ook de 2e sedan zal voorlopig nog niet op Marktplaats komen.

Wat hebben jullie nog staan voor toekomstige verkoop?

Binnenkort kan ik weer foto's maken van de 2x 850 BTCC naast elkaar. Zoals jullie wellicht weten heb ik enkel de vitrine in de woonkamer en staat daar bijna altijd alles in. En verkoop ik om te rouleren. Maar niks gaat met verlies de deur uit.

Maar voor de 850 maak ik een uitzondering. De sedan heb ik er 2 van gekocht. En van de station komt nu mijn 6e exemplaar binnen binnenkort :censored:. Dit is voorlopig wel een blijvertje. En ook de 2e sedan zal voorlopig nog niet op Marktplaats komen.

Wat hebben jullie nog staan voor toekomstige verkoop?
Op de Kyosho- en BBR-modellen na is in principe alles tegen de juiste prijs te koop. Ik moet op den duur aan de rolstoelbus dus probeer mijn geld zoveel mogelijk bij elkaar te houden op dit moment. Aan de andere kant komt er steeds zoveel leuks voorbij op Marktplaats waar ik hebberig van word… :rolleyes:

Dat laatste heb ik ook, qua hebberigheid. Maar omdat ik de modellen van elke kant wil kunnen bekijken mij vaak ingehouden.

Met de extra glazen platen heb ik dus nu ook weer extra ruimte. En toen de 850 sedan binnen kwam kreeg ik spijt dat ik geen station gehouden had. Dus net maar weer een gekocht. En heb nog de 1:18 General Lee in pre-order staan.

En bijna alles is bij mij ook te koop. Maar heb ook enkele modellen uit emotionele redenen gekocht. Simca 1000 + 1100, Peugeot 104 + 205 GTI zijn daar voorbeelden van. En ook heb ik mijn jongens een model laten uitzoeken die ik dus ook nooit zal verkopen. En daarnaast heb ik de Matchbox en Dinky Toys waar mijn vader toen hij jong wa en ik zelf mee gespeeld hebben, alles aangeschaft in onze kinderjaren. In dit geval jaren 50 en 80 voornamelijk. Dat gaat uiteraard ook nooit weg.

Terug
Bovenaan