SchaalmodellenTopic || Deel 13

Norev Jet-Car
uQx9nWs.jpg

Schuco
9o4iWwP.jpg

Ixo
QNTXRlL.jpg

Kess
mzaIQ0T.jpg

Thanks. Volgende om ooit betaalbaar te vinden is de Cult Models 1/18 Scale CML018-2 Mini Clubman Estate HL White

Weet er een te staan, maar wil er minder aan uitgeven...dus moet ik geduld hebben.

Maar zullen tussendoor wel nog eerst andere komen. Hoewel ik bij deze 2 vans het geluk had dat ik ze relatief goedkoop heb gekregen t.o.v. de meeste vraagprijzen op eBay.

Wat staat bij jullie nog op de wensenlijst? En waarom nog niet in bezit? Zeldzaam? Duur? Geen plek in de vitrine? Of andere reden?

Mooi Mini's zeg!

Ik zou wel een 1:18 FSO Polonez willen, maar die was echt T#ring duur, voor dat geld zou ik dan neit een MR78 willen, maar een Caro. Maar die is er niet. Ik heb ook deze zomer in Polen een modelletje laten liggen, ook een Polonez. Dit was van de kiosk-serie, maar die was me gewoon te duur. Het was wel een speciale sport-uitvoering, dus wie weet dat ik hem dit jaar wel meenemen (als ik hem weer zie)

55084907243_9fcf7259be_c.jpg

Dit is misschien neit echt een modelletje, maar deze Wartburg 353 Tourist is oud DDR, die kosten normaal veel geld, minstens 30 euro. Dat is mij ook te duur, toen ik hem op de beurs in Bremen zag liggen voor 10 euro, toen moest ie mee.

Ook in Bremen kocht ik dit:
55085074220_7a4b6b1f0a_c.jpg

Minichamps Passat, en Welly Wartburg. De Passat was erg goedkoop.

55084706036_16df0e754b_c.jpg

En deze Siku's, de VW is een Norev. En een oude Matchbox.

Modellen 1:18 die niet bestaan zijn helemaal erg. Zie regelmatig dat mensen hun eigen auto als modelauto hebben. Nu is het met 3d printen wellicht handiger, maar het merendeel van de Daihatsu's die ik 1:1 heb gehad zijn nooit als model uitgebracht. Die hoop heb ik dan ook laten varen. Anderzijds is het voor mij ook iets positiefs. Ik hoef niet een 1:1 auto (en kleur) te hebben die je op iedere straathoek ziet. Dus heb "uniekere" wagens in bezit (gehad). Geef mij de schaalmodellen maar van de voor de meeste onbekendere merken, types en uitvoeringen.

En het goedkoper vinden van een model die je eerst (veel) te duur vond is ook een deel van de hobby. Het zoeken, maar zeker ook het voor jezelf financieel aantrekkelijk houden.

Als je met een onbeperkt budget kunt shoppen verliest de hobby wat mij betreft zijn charme. Je moet wat te wensen hebben. En wat je budget ook is voor iedereen persoonlijk. Zolang je maar tevreden bent met de aankoop (en uiteindelijke verkoop wellicht).

Ja, maar 100 1:18s zijn even wat lastiger neer te zetten. Dat vind ik ook indrukwekkend.

Ik had ooit 300+ 1:18s. Goed verkocht.
Van de honderd zijn denk ik 85 1:18. Voor de rest zijn het Shell-modelletjes in 1:38, verder 4x 1:12 en 3x 1:8. Had eerder ook nog een aantal 1:24 modellen, maar die heb ik verkocht om ruimte te maken. ;)

Ja, had in het verleden de 1:8 helmpjes van de shop. Maar daar zijn ze mee gestopt en de andere maat, meen 1:4, vond ik te duur worden. Had ze wel compleet en toen maar verkocht. Was in dezelfde week als de Daihatsu's weg gingen. En om elke wagen van de Verstappen shop te kopen gaat mij te ver. Heb mij toen voorgenomen om elke kampioensauto te kopen in 1:43 en is Spark als leverancier geworden. 1:18 is mij te groot voor een F1 wagen.

Kanttekening is dat ik deze Spark al in december 2024 (geen fout!) gereserveerd had bij Toms en hij is nu pas leverbaar dus....nu wachten tot hij hier is.

Ik ben vanmiddag heel even naar 't Harde gereden om een bezoek aan de miniatuurautowinkel. Leuk winkeltje, lekker rommelig en prima prijzen.

Het was de bedoeling om alleen de Transit te gaan halen, maar uiteindelijk heb ik iets meer dan 100 euro uitgegeven.

20260221_155646.jpg

Ford Transit 'Smallest Coq' uitgave​
Whats_App_Image_2026_02_21_at_16_29_05.jpg

20260221_160256.jpg

1977 Chevrolet Chevette GR II
20260221_160044.jpg

Jeep CJ-7 1985

20260221_160522.jpg

Skoda 110 R (1/24)
20260221_160534.jpg

Ongeveer 30 jaar geleden werkte mijn vader voor een bekend bedrijf waar o.a. machines werden ontwikkeld voor kaasfabrieken, één van de hoge heren daar reed een rode 3000 GT destijds.

Laatst bewerkt:
Geweldige auto, stampvol geavanceerde techniek. Inmiddels nauwelijks op de weg te houden door gebrek aan onderdelen, tenzij je afziet van zaken als vierwielsturing en actieve aërodynamica.

Laatst bewerkt:
Siku!! Nice! :eek: Daarvan kocht ik in de jaren ‘90 wel eens eentje op vakantie in Duitsland. Deze zijn denk ik wel iets ouder dan die ik kocht.

Die hovercraft had ik in blauw en volgens mij had ik de Mercedes R129 SL ook van Matchbox maar met donkergrijs interieur.

En volgens mij lag zo’n zelfde Mercedes ambulance ook bij mijn opa en oma in de speelgoedlade.

Lekker nostalgisch! Die Bedford CF heb ik nog nieuw in de winkel gekocht tijdens een vakantie in Engeland. De hovercraft, 911, ambulance, Passat en Jaguar mk.10 had ik vroeger ook allemaal. Leuke herinneringen.

Oké. In donkerblauw heb ik ze inderdaad wel gezien, maar echt het blauw van een STi zoals op veel Impreza’s heb ik zelf nog nooit op een origineel Nederlands exemplaar gezien.

Had een bod gedaan op een 1:18 Donkervoort, maar helaas niet gewonnen. Die staat nog heel erg hoog op de wensenlijst. Maar degene die er nu staan vind ik teveel.

En dan een deel van de foto's van de oranje Skyline C10. Deze is van Solido. In het verleden had ik een grijze normale uitvoering van Triple9. Wil je zien welke 33 modellen in schaal 1:18 nu in de vitrine staan of welke er eerder in stonden en reeds verkocht zijn dan klik hier.

be48b7b9-0702-41ca-bbc4-59d30be7db57.jpg
208897e1-f7c7-4317-8a39-3afea336ae2c.jpg

6a000c2a-ec41-4464-b0c1-8e9ce1312a30.jpg
8316a06b-a0e0-4c9f-907d-6ef863c5dde9.jpg

Voor meer foto's moet je even op de link klikken.

Er zijn op dit moment 3 versies van Solido. Naast deze oranje is er ook een versie in wit en rood. Ze zijn qua uitvoering ook afwijkend. Wel allemaal de Skyline C10 als basis. Maar dit is de meest opvallende kleur. In oranje heb ik nu de Simca, Bentley, Spyker en de Nissan dus in de vitrine staan.

Terug
Bovenaan