SchaalmodellenTopic || Deel 13

Car-Nel
hEw2s5J.jpg

Rai's
sGRJjif.jpg

Hi-Story
DgRhd6p.jpg

O1tjuwW.jpg

J-Collection
ncBlTZt.jpg

IMG-1022.jpg
IMG-1016.jpg
IMG-1020.jpg
IMG-1014.jpg
IMG-1018.jpg

Jat even wat foto’s van broerlief.
Mitica heeft waanzinnig mooie modellen van de Grote Fiats.

Voor ons extra begeerlijk want ons pa had vroeger zo’n 132 alsook later zo’n Argenta. Beide 2000cc modellen, maar dan 1:1 nieuw uit de verpakking.

Geniet van de plaatjes!

Vandaag even de vitrine leegeruimd en opnieuw ingedeeld. Aanleiding was de verkoop van de Pontiac GTO the Judge in het geel. Due is vanmorgen op de post gegaan. Hopenlijk wordt er dit jaar nog een vervanger voor bezorgd. Heb een met een 2.8 motor besteld. Binnenkort meer....

En even een snel plaatje als ze buiten de vitrine staan.

c291826d-abaf-4ec8-b49d-417c28ec3304.jpg

Het vervoersbedrijf leek even roet in het eten te gooien met de levering dit jaar....eerst 30-12 in de app vanmorgen nog 2-1 en even later ging de bel....

Hieronder een deel van mijn foto´s. Mocht je er meer willen zien van de Granada of van de rest wat er in mijn vitrine staat of wat er stond (deze afbeeldingen staan onderaan). Klik dan hier.

De Pontiac is vervangen door een Ford Granada MKII 2,8 Injection 1982

fdf047fe-fd2a-4e0f-8a9c-1f3b65b7d60e.jpg
e9330002-95c5-49ba-b9eb-46ebc6de1868.jpg
93919ec1-031a-4baf-975e-c8dacebb2aed.jpg
26c9e2b0-c834-4a64-9b51-b802ae0ffa46.jpg
6113a6bf-c28e-427d-9dee-add3485078d9.jpg
5275c072-fdca-479b-b15f-d5211fe5fa2b.jpg
b4e93e90-fbef-41b1-ac79-2c782326d4e8.jpg

Jullie nog wat besteld? Hier zijn nog 2 wagens onderweg. Totaal verschillend. Een is mijn lesauto geweest, iets met een paar ringen op de grill...en de ander had ik sneller gewonnen dan ik zelf bedacht had. Maar ziet er in mijn ogen leuk uit. En vroeger (tot 2021) zat de ander in hetzelfde concern met een duurdere doelgroep

Welke Bugatti is het geworden? En hier op zoek naar een rode 1/18 Ferrari Mondial 3.2. Heb er al eentje, maar wil graag ook een Mondial T in mijn collectie. Dat is in de basis een Mondial 3.2, maar met o.a. het dashboard en blok van een 348 (3.4). Maar ja, zo heb ik meer nog onafgemaakte projecten: een 365 GTS/4 en een 430 Scuderia 16M.

Laatst bewerkt:
Wat is die Granada mooi zeg @PascalD :love:

Vorige week kwam de postpode met mijn pakje uit China:
55027502381_75ddf19d00_c.jpg

Een Citroen Fukang, ofwel een ZX uit China. Het is van Xcartoys en is Matchbox formaat. Hoewel mijn foto eigenlijk, ben mislukt is en het dus niet uitkomt, maar Xcartoys is echt mooi qua details, wel wat kleiner. Maar misschien komt het dat ze het formaat van een model in verhouding maken, ik heb ook een Daewoo en een Charade uit China en die zijn ook kleiner, maar mijn Elantra is wel wat groter.

Vandaag kon ik mijn marktplaatsaankoop halen:
55027752059_82eeee4983_c.jpg

Een Kiosk FIAT 126p met Predom caravan, vorig jaar tijdens de vakantie was deze overal op.

Daarnaast uit dezelfde serie, een Polonez Ambulance:
55027752064_e1746ae420_c.jpg

Moest het even opzoeken omdat ik hem in een fractie van een seconde gezien heb en een bod deed. Zie nu ook dat hij nog altijd in Spanje ligt terwijl ik hem al de 2e betaald heb. Gelijk na winnen van de veiling.

1:18 Top Speed Bentley Continental GT Coupe orange flame TS0222

Moest het even opzoeken omdat ik hem in een fractie van een seconde gezien heb en een bod deed. Zie nu ook dat hij nog altijd in Spanje ligt terwijl ik hem al de 2e betaald heb. Gelijk na winnen van de veiling.

Heb je trouwens PayPal? Dan kun je je geld het makkelijkst terugkrijgen als er iets mis gaat.

Deze komen nu beiden van ebay. Heb er diverse zoekopdrachten staan. En oa een is snel afgelopen en dan kijk ik of ik het zelf ook goedkoop vind en tijdelijk in de vitrine mag. Veel modellen verkoop ik uiteindelijk weer. Maar nu staat de teller op 1 verkoop en 3 gekocht :rolleyes:....dusde vitrine raakt voller en voller.

Heb je trouwens PayPal? Dan kun je je geld het makkelijkst terugkrijgen als er iets mis gaat.
Ja heb paypall en helaas ook al de ervaring mee. Laatst had ik nog 2 Volvo's voor weinig gekocht en behalve een tracking nummer kwam er niks. De vervoerder gaf in de app aan niks te hebben ontvangen behalve de aanvraag van de verkoper.

En 2 jaar geleden ook al eens door ebay geholpen toen de verkoper iets anders had gestuurd. Een Citroen toen ik een Simca besteld had. Kreeg geld terug en mocht die Citroen houden, die is toen gelijk verkocht.

Ja heb paypall en helaas ook al de ervaring mee. Laatst had ik nog 2 Volvo's voor weinig gekocht en behalve een tracking nummer kwam er niks. De vervoerder gaf in de app aan niks te hebben ontvangen behalve de aanvraag van de verkoper.

En 2 jaar geleden ook al eens door ebay geholpen toen de verkoper iets anders had gestuurd. Een Citroen toen ik een Simca besteld had. Kreeg geld terug en mocht die Citroen houden, die is toen gelijk verkocht.
Dat is prut! Ik heb het een keer bijna nodig gehad om hulp in te schakelen. Gelukkig kwam het alsnog goed toen ik bij de verkoper aangaf dat ik hem gerapporteerd had. :ROFLMAO:

Heb wel een keer gehad dat ik in China of Japan voor een marktconforme prijs een Enzo Test Car nieuw in doos dacht te kopen. Die ik heb in vol vertrouwen toen doorverkocht en geruild voor een ander. Toen kwam aan het licht dat het een schade model was en moest ik alsnog volle pond betalen voor het model wat ik gekocht had. (Leergeld noem ik het maar… :rolleyes:) Daarbij kwam ook nog dat ik 20 euro douanekosten moest betalen en het pakket was niet bij mij thuis maar op een centraal ophaalpunt afgeleverd. Was een duur model toen, maar goed. Lesje geleerd en sindsdien controleer ik modellen altijd, ook al zijn ze ongeopend. Ik doe het heel voorzichtig en bij verkoop vermeld ik dan ook altijd dat het alleen geopend is geweest om het model te controleren en om foto’s te maken.

Hier staat de Volvo nog dicht. En op verzoek zal ik deze ook openen. Maar heb er al 2 zonder controle verzonden. Keuze aan de koper.

En is balen ais er iets fout gaat met een bestelling. Zolang ik er financieel niet van lijd vind ik het minder erg. Vaak bestel ik hetzelfde model dan gewoon bij een ander.

Zolang ik er financieel niet van lijd vind ik het minder erg.
Zo denk ik ook. Ik weet wat mijn maandelijkse kosten en lasten ongeveer zijn, en die zijn over het algemeen maandelijks wel redelijk gelijk, dan leer je ook vanzelf wat je maandelijks overhoudt. Ben daarin ook dankbaar dat ik geen financiële zorgen heb. Waar mijn leeftijdsgenoten en klasgenoten vaak snoep en Red Bull kochten of weet ik het wat, daar kocht ik modelauto’s van! :ROFLMAO:

Gelukkig kan ik ook kopen wat ik leuk vind. Maar mijn rem is door de beschikbare ruimte in de vitrine bepaald. Anders zou er veel in de dozen blijven vrees ik.

Dat heb ik ook hoor. Heb nog een en ander in doos, maar dat is vooral omdat ik al heel lang een gesloten en (hopelijk stofvrije) vitrine wil. Er komt alleen dusdanig veel op me af door andere factoren dat het er niet van komt. Wel balen. :confused:

Eindelijk even tijd voor foto's...

Minichamps
d5sQui8.jpg

PXeXc52.jpg

Nissan China/Vitesse SunStar?
ieLClJN.jpg

Triple9
9L8MH7i.jpg

J-Collection
gDsip9C.jpg

Ebbro
jWSF1Sd.jpg

AutoArt
FflSFH6.jpg

Deze modellen waren verpakt met handenvol papier uit de versnipperaar. Die rommel en het stof zit overal, ik ben een uur bezig geweest om met een luchtbus (nee, geen buks) alles eraf te blazen. Niet helemaal gelukt.

Laatst bewerkt:
Liever zo ingepakt dan dat ze onherstelbaar beschadigd waren.
Ik heb wel eens gehad met een Ferrari California V8 van HotWheels Elite dat die verpakt was in van dat doorzichtige keukenfolie. Nu zijn de ruitenwissers bij dit model sowieso al een zwak punt, maar die lagen er wel mooi van af door de manier van inpakken. Daardoor heb ik intussen nu al 3 exemplaren van dat model gehad in mijn collectie. :rolleyes:

Ik heb honderden zendingen uitgepakt die op een andere manier waren verpakt en toch schadevrij aankwamen.
Ging mij er meer om dat het nu schadevrij is ontvangen. Helaas wel wat schoonmaakwerk. Maar altijd nog beter dan schade herstellen.

Om die reden wil ik alles met doos kopen. De meeste verkopers weten die zodanig in te pakken dat ze schadevrij arriveren.

Heb vandaag ook een miskoop ontvangen. Wil als het lukt op de mistlampen van de Granada Hella kappen zetten. Helaas heb ik op Ali de 1:10 versie gekocht, achteraf stond het gewoon duidelijk in de advertentie. Mijn eigen fout. Echter kan ik nu de juiste niet vinden. Als iemand de 1:18 versie weet te vinden voor weinig dan hoor ik het graag.

Eigenlijk gisteren al ontvangen, maar vandaag pas op de foto en in de vitrine gezet. Een witte 1:18 Audi 80 van Triple9. De reden van aankoop is wederom een herinnering...de AX die ik een tijd geleden kocht was mijn eerste auto die ik kocht na het behalen van het rijbewijs. Maar met de Audi 80 begon mijn 1e rijles.

Hieronder een deel van de foto's.

1d563b7e-7de6-4033-945b-265a0ddf5ecd.jpg
1dc75f75-f8ef-4127-a44e-47edfd48cab6.jpg
3eea479e-7b86-4963-a406-01c2b4d2cb87.jpg
4447a9e7-d6a9-4e7a-8cf1-add35c506a9e.jpg
3a33f54a-0631-4270-81f9-432856a03a77.jpg

Ik zie ‘m net voorbijkomen, mooie aanwinst!

Ja, kwam na mijn pauze. En weet nog niet zo wat ik er mee wil. Heb deze gelijk er op gegooid. Wil namelijk de indeling van de vitrine weer omgooien, maar heb er even geen tijd voor.

En het gebruikelijke diorama ligt ook op zolder bij alle lege dozen.

Dus tot zaterdag ligt hij even in de doos en daarna ga ik ruimte maken en ook betere foto's.

Ik weeg elk model omdat de glasplaten volgens de specificaties maar 5 kg per plank mag hebben.
Dat is nieuw voor mij! :oops: Ik gebruik al ruim 20 jaar glasplaatjes, gelukkig is het tot nu toe altijd goed gegaan. :ROFLMAO: Ik heb bij de meeste plaatjes 5-6 auto’s in 1/18 op een rij, en dan ongeveer 12 glasplaatjes.

Vandaag mijn Oost Europa verzameling weer iets uitgebreid. Een gesloten Zuk bus, een fris groene R.A.F busje en een Wartburg cabrio, allen 1:43, gekocht. Vorige week nog die leuke Poolse ambulance gekocht ( de 4x4 uitvoering had ik al)

Terug
Bovenaan