SchaalmodellenTopic || Deel 13

Last je het ons weten wanneer je met de Tuft Torpedo mag rijden?
Die kans is heel klein. Die rijdt bij de afdeling Bulk. Maar mocht het er een keer van komen, dan zal ik zeker foto's maken.
20260209_040211.jpg
20260209_040233.jpg

Geen idee hoeveel het er in totaal zijn, de Japanse modellen rond de 600.
Ik ben wel benieuwd of en zo ja, hoe je deze hebt tentoongesteld! Leuk dat je je aanwinsten laat zien in dit topic, er komen veel exotische modellen voorbij. Ga je veel naar beurzen? Ik ben onlangs naar de Veluwse beurs geweest en ben van plan ook weer eens naar de Namac te gaan, ik denk dat de laatste keer ruim 20 jaar geleden was. Eigenlijk heb ik al die tijd niks verzameld maar sinds dit jaar af en toe weer iets gekocht. Waar ik voorheen probeerde bij te blijven met de nieuwe releases van mijn favoriete 1:43 "mainstream" merken (Minichamps, Autoart, Spark, Ixo, Ebbro) en af en toe iets op Ebay kocht/verkocht, vind ik het nu vooral leuk om me te laten verrassen door wat er te krijgen is. Rondstruinen in winkeltjes met gemengde oude/nieuw voorraad is het allerleukst. Aan de ene kant is er veel veranderd, met name de opkomst van kunsthars en veel nieuw aanbod in 1:18 en 1:64, aan de andere kant ook weer niet. Destijds kocht ik ook veel nieuwe auto's en inmiddels zijn dat de youngtimers die ik leuk vind en zelf rijd.

Overigens heb ik alles nog uit mijn vorige verzamelperiode, ik heb wel vaak gedacht "ik moet alles verkopen" maar zag op tegen de tijd die dat kost. En alles weggeven aan een opkoper vond ik dan ook weer zonde. Ik weet nog niet precies welke kant het opgaat maar vooralsnog heb ik er weer veel plezier in.

Terug
Bovenaan