SchaalmodellenTopic || Deel 13

En dan nu dan weer een Mini spam. De postbode had een pakketje uit Frankrijk. Dit maal de Kyosho 1:18 Mini Van AA Service. De doos was erbij, maar verre van mint en het zwaailicht op het dak ontbreekt. Op dit moment heb ik deze ook nog niet gevonden. Maar daar was de prijs van het model dan ook naar. Model ziet er dan ook werkelijk perfect uit.

3f63dd34-3868-4509-ac4f-654b9bd33c2d.jpg
91593837-7d25-4ab4-8fa6-4b8f339beea9.jpg
b082392a-3dfe-4dd4-b5d4-474621017838.jpg
e0f8ad18-71b2-4980-8fbd-ccdb6216860e.jpg
353464a5-e42c-4c76-8664-84b9491663a6.jpg

Heb nog veel meer foto´s....zal onderin deze post nog een keer de link naar het album zetten. Maar eerst nog eens de 3 Mini´s bij elkaar

d24d7be8-560f-44ba-95f0-51341fe8f23e.jpg
d1d2a09f-71ed-4174-ac16-836b270a7770.jpg

En hier de link voor het album met veel meer foto´s van wat ik heb en had.

Heb bij OttoMobile gevraagd of ze op basis van deze een model willen maken.

Die ziet er voor mij perfect uit. Mocht Otto hem ooit maken dan gaat de Kyosho weg. Maar niet eerder.

Heb er altijd 1 willen hebben. Maar vrees dat het er nooit meer van komt. Denk dat in en uitstappen een probleem wordt. Dan maar 1:18 bewonderen.

En hier kun je suggesties doen bij OttoMobile

Of een model laten customizen kan ook.

Dat kan bij dit bedrijf.

Ik heb veel links in mijn favorieten staan. Ben degelijke bedrijven nu het mailen in de hoop dat ze mij kunnen helpen.

Ik hoef alleen maar de houder met lampje te hebben. Dus hoop dat als iemand het kan maken de kosten meevallen. Denk dat als iemand het met een 3d printer kan maken ik al snel geholpen ben.

Zelf was mijn 1e auto in 1998 een 5-deurs Citroen AX 1.4 TRS uit 1988. Helaas is een identieke auto naar mijn weten niet gemaakt in schaal 1:18. Dus net als de Simca 1000, 1100, Peugeot 104 en 205 is dit ook met het hart gekocht en minder met het oog op het bedrag. Dus vanaf nu in mijn vitrine deze 1:18 OttoMobile Citroen AX Sport uit 1987.

Hebben jullie ook dat je auto's koopt uit emotie en het budget groter is en je mogelijk ook meer betaald dan de economische waarde?

e2c6293d-b74c-4ec2-ac7e-3f2369ce4ab2.jpg
046c7ba3-0a71-4049-9323-f278b291f724.jpg
dc8d49cd-73d1-4eb5-8716-7b12d9497e77.jpg
26c1ff1d-0c76-49a1-be53-c3610ac7f5b2.jpg
4834a413-4599-453b-9109-271297087a21.jpg
fd019817-ad82-4095-9408-b16630f0cf88.jpg

Wil je meer foto's van de AX zien of alles wat er in mijn vitrine staat en stond....dan klikken maar.....

Dat zijn de beste modellen. De 1:15 Daihatsu Teriossen (alle 4 de kleuren had ik) kon ook alles bewegen zoals tankklep, plank in de koffer ruim voor de dubbele bodem, hoofdsteunen er uit etc....

Dat zijn de beste modellen. De 1:15 Daihatsu Teriossen (alle 4 de kleuren had ik) kon ook alles bewegen zoals tankklep, plank in de koffer ruim voor de dubbele bodem, hoofdsteunen er uit etc....
Oké! Kost wat, maar dan heb je ook wat. En op zich heb ik met deze Peugeot ook wel wat jij hebt met jouw modellen, als er een liefhebber voor is mag die tegen een goede prijs wel weer weg.

Er is een deel wat pas weg gaat als ik er zelf niet meer ben.

De Simca 1100 heeft nu extra betekenis gekregen nu mijn vader dinsdag overleden is. En in die wagen heb ik de eerste 10 jaar van mijn leven op de achterbank gezetten. De sleutel van de DZ-21-TR ligt al bij het model. En van de week haal ik ook de originele nummerplaat uit de garage om in mijn garage op te hangen. Mijn ouders kochten deze nieuw in 1979 ivm mijn komst en brachten hem in 1989 naar de sloop. Vandaar dat sleutel en nummerplaat er nog zijn.

Zo herinneren dergelijke modellen aan (overleden) familieleden.

Er is een deel wat pas weg gaat als ik er zelf niet meer ben.

De Simca 1100 heeft nu extra betekenis gekregen nu mijn vader dinsdag overleden is. En in die wagen heb ik de eerste 10 jaar van mijn leven op de achterbank gezetten. De sleutel van de DZ-21-TR ligt al bij het model. En van de week haal ik ook de originele nummerplaat uit de garage om in mijn garage op te hangen. Mijn ouders kochten deze nieuw in 1979 ivm mijn komst en brachten hem in 1989 naar de sloop. Vandaar dat sleutel en nummerplaat er nog zijn.

Zo herinneren dergelijke modellen aan (overleden) familieleden.
Zo heb ik naast mijn Ferrari’s nu ook de VW T1-busjes van mijn overleden broer(tje), pas geleden gekregen van mijn schoonzus.

Gecondoleerd met het verlies van je vader.

Ongeveer drie tientjes, en ik vind 'm heel aardig van kwaliteit (ver boven het gemiddelde, net als de andere modellen uit deze serie).

FRSbhkK.jpg

xb9ORUK.jpg

DvP4KcO.jpg

Laatst bewerkt:
Veel sterkte Pascal!

Dat modelletje van die AC Sport is prachtig! Sowieso een kenmerkende auto en het blijkt maar weer dat dat zich heel goed leent voor zo’n schaalmodel!
Enig minpuntje is dat de banden te laag of de velgen te groot zijn.

Gecondoleerd Pascal!

Ik kwam dit topic een paar weken geleden tegen en dat gaf me het zetje om klusproject "vitrinekast-achter-de-schotten" eindelijk af te maken :rolleyes: Na het plaatsen van een dakkapel vorig jaar was er geen plek meer voor een reguliere vitrinekast, dus dan maar zelf aan de knutsel, met gebruikte glasplanken (vandaar dat de afmetingen net een beetje "off" zijn, misschien dat ik ze nog wel een keer met een glassnijder probeer op maat te maken).

De inhoud bestaat grotendeels uit Otto modellen, maar ook nog een paar oldies die ik 20 jaar geleden al had en sinds kort de Mattel Brickshop Honda/Acura NSX. Meeste 1:18, onze eigen (ex-)auto's in 1:43, maar daar mis ik er nog een paar van: Peugeot 306 Ph3 (Solido 3-deurs moet dat maar worden, 5-deurs nog nooit gezien), Honda Civic Tourer (good luck with that one :D) en E46 Touring. Maar goed, vooralsnog ben ik wel tevreden met hoe het eruit ziet als fase 1:

68f40406ab403.jpg

Misschien lijkt het van dichtbij anders, maar eigenlijk vind ik het wel speels staan hoe de plaatjes in het midden uitkomen.
Oh dan noem ik het voortaan ook gewoon zo :p Maar stoort me niet (genoeg) ook hoor, kreeg het qua verdeling van de hoogtes alleen net niet voor elkaar om er nog meer in kwijt te kunnen, dan werd het echt te vol.

Ja dat pakte goed uit: een simpel led stripje horizontaal boven en verticaal langs alle staanders. En lang leve de Home Assistant, schakelt en dimt mee met de reguliere verlichting

Oeps...een luxe probleem. Ik had bij Otto 2x een Volvo 850 BTCC besteld. Een voor mijn hobby te bekostigen en de ander wou ik zelf houden. Maar liep anders. Op Marktplaats liep het storm. Dus toen de gesloten doos binnen recordtijd weg was kreeg ik opeens een bericht of ik de in mijn vitrine geplaatst model niet wilde verkopen voor € 175? Euhh...even snel zoeken op internet leerde mij dat ik hem nog kon bestellen. Dus op de dag van ontvangst lagen ze alweer op het postkantoor om te verzenden.

Maar wilde er zelf nog 1, dus maar 2 besteld in België, maar uit voorzorg ook 2 in Nederland en 2 in Frankrijk.... allemaal wel duurder dan oorspronkelijk bij Otto en ik kon achteraf betalen. Denk zal echt wel ergens niet lukken. Maar blijkt dat bedrijven ze ongeveer nu pas uitgeleverd krijgen. Dus zo heb ik er tijden geen en nu zo 6..... Maar nu blijft er minimaal 1 in de vitrine. Een deel gaat op Marktplaats. Maar weet nog niet hoeveel ik nu verkoop of over een tijdje.

Zocht er hier nog iemand een?

Dat bod voor het model wat ik eigenlijk wilde houden kon ik niet weigeren. Maar als ik geen nieuwe had kunnen bestellen had ik het niet gedaan. Wil er toch wel een tijd van genieten.

Ik heb wel eens iets verkocht of geruild waar ik later wat spijt van had, maar dat gebeurt gewoon. Je leeft ermee of je gaat op zoek naar wat je mist. Heeft ook wel eens een verbetering opgeleverd: model in een mooiere kleur of voor een veel lagere prijs.

Ik heb wel eens iets verkocht of geruild waar ik later wat spijt van had, maar dat gebeurt gewoon. Je leeft ermee of je gaat op zoek naar wat je mist. Heeft ook wel eens een verbetering opgeleverd: model in een mooiere kleur of voor een veel lagere prijs.
Zo heb ik een aantal jaren terug op een speelgoed/modelautobeurs een blauwe VW Corrado van Welly gekocht, exact zoals ik ‘m vroeger had. Niet dat ik er slapeloze nachten van had en ‘m echt heel erg miste, maar voor 2 euro kon ik die niet laten liggen.

Voorbeeldje van Google…
e6ae4d0c-7285-4355-96bb-3b86718dfad8

Daarnaast had ik uit die serie verschillende uitvoeringen van de Mercedes W201 190 en een zilvergrijze BMW E36 3-serie sedan. Verder waren er ook nog een Mercedes SL R129, een Porsche 930 Turbo en een BMW E30 Cabrio als ik het me goed herinner.

Laatst bewerkt:
Modellen uit die serie zijn ook jarenlang bij Shell-pompen verkocht, je spaarde met tanken en legde wat geld bij (ongetwijfeld de inkoop van een model).

Waren dat niet andere? De Ferrari’s uit de Shell Collezione serie heb ik (uiteraard :p) wel nog. Daarnaast had ik ook de Supercar Collection, een Mercedes R129 SL, Lotus Elan, Aston Martin DB7, Jaguar XJ220, BMW 850 CSi, Porsche 930 Speedster, Lamborghini Diablo en verschillende Ferrari’s. Mijn eerdere Corrado en de Mercedessen kwamen volgens mij gewoon van Intertoys destijds. Kan op Google ook geen Shell-collectie terugvinden icm de Corrado.

Laatst bewerkt:
Ik heb die Corrado ook, volgens mij heb ik hem ook uit een winkel. Ik weet niet meer of nu hier was, of in Duitsland.

Gisteren was ik op de modelbeurs in Valthermond.

Ik heb daar mijn Marktplaats-aankoop gehaald:
54880676674_1f8ca7b710_c.jpg

Op de beurs heb ik ook dit duo gekocht:
54879566717_063f5ddd27_c.jpg

Beide zijn Rover SD1's. De witte is een Spaanse , de blauwe is een Chinese. Grappig is, dat die dubbele koplampen heeft, dat komt omdat ze een Amerikaanse versie als voorbeeld hebben genomen.

54880676654_426e34a765_c.jpg

En deze Norev Daewoo Chevrolet Nubira Sedan WTCC. Niet echt een model waar ik van zou hebben verwacht dat het gemaakt is door Norev. Dit is Matchbox-formaat.

54879566722_e20dd1a709_c.jpg

En dit duo, een IZH 2125 & Citroën Axel. Ik moet de Axel eens naast de Oltcit zetten, er zitten best veel verschillen tussen beide.

Niet op de beurs gekocht, maar via vriend Ali:
een Matchbox formaat is:
54880726400_2474eac029_c.jpg

54880651868_1f95481836_c.jpg

54880651873_ce5fc7a0b9_c.jpg

Dit is een Perka. Ook dit is Matchbox-formaat. Perka zegt me niets, en ik kan er ook weinig over vinden. Ze maken wat trucks, en hebben ook een Russische lijn. Met een Lada 2105/7, de Bonra en ook ZIL limousines.

De kwaliteit en details zijn mooi, dus ik ben tevreden. Alleen zou het een rode moeten zijn, maar deze kleurt beter bij mijn oranje koelkastmagneet en mijn 1:43 Polonez, ook in oranje.

Zojuist heb ik beiden Yaris modellen aan een liefhebber verkocht. De beste man heeft 1,5 uur in de auto gezetten vanuit België. En ik wist al waar hij mee kwam...een vorige week in Duitsland gekochte Yaris GR van 1 jaar oud met nog geen 14.000 op de teller. Hij blij met zijn modellen en ik even staan kwijlen bij de 1:1 versie.

Mocht iemand ooit de Spyker kunnen ophalen met hetzelfde principe dan houd ik mij aanbevolen :cool:

Terug
Bovenaan