SchaalmodellenTopic || Deel 13

En qua bouwpakket. Ik heb het geduld en tijd er momenteel ook niet voor. Als ik met pensioen ga wil ik toch iets oppakken en dan denk ik aan het aanpassen van auto's. Vind het nu al knap als ik zie wat sommige kunnen en dan niet alleen de wielwissel, maar ook spuiten en andere aanpassingen. Maar goed moet nog jaren werken.....

Gisteren een Lykan gekocht van TopMarques. Een zwarte. Automerk was mij compleet onbekend, maar niet zo verwonderlijk als er maar 7 gebouwd zijn. Nu in afwachting tot de levering.

Laatst bewerkt:
Ja, tegen de tijd dat ik met pensioen ga heb ik nog voor een paar jaar bouw-werk klaarstaan. Allemaal behoorlijk zeldzaam tegen die tijd.

Hi-Story
qBw8t5X.jpg

Australische kioskserie
fKevEAi.jpg

B4ioTAZ.jpg

JJoHC8y.jpg

E8zibVb.jpg

Franse kioskserie
3zo2nMQ.jpg

5Gia8aH.jpg

Alfa-kioskserie
KSeqmBW.jpg

Le Mans-kioskserie
9lTU7DZ.jpg

Zijn hier ook mensen die Hot Wheels verzamelen? Ik ben er pas mee begonnen. Ik vind de modellen die op echte auto’s gebaseerd zijn leuk, niet de fantasie of cartoon auto’s.
Welke schaal verzamel je? Mijn collectie is voornamelijk gericht op Ferrari en Ferrari-gerelateerde modellen. Van HotWheels heb ik modellen in 1/18 en 1/64.

De Hotwheels 1:64s die in de winkels liggen zijn meestal van die fantasiedingen, de realistische modellen gaan voor prijzen die ik er niet voor over heb. Ik heb wel links en rechts wat Matchbox- en Majorette-modelletjes in 1:64 gekocht voor rond de euro per stuk.

Ik heb deze (aanklikken) Hotwheels liggen. Hier hebben mijn jongens van inmiddels 12 en 17 mee gespeeld. Maar echt verzamelen doe ik ze niet. Toen ze jong waren kocht ik ze vaak

Laatst bewerkt:
latest
Welke schaal verzamel je? Mijn collectie is voornamelijk gericht op Ferrari en Ferrari-gerelateerde modellen. Van HotWheels heb ik modellen in 1/18 en 1/64.
1/64 verzamel ik.

De Hotwheels 1:64s die in de winkels liggen zijn meestal van die fantasiedingen, de realistische modellen gaan voor prijzen die ik er niet voor over heb. Ik heb wel links en rechts wat Matchbox- en Majorette-modelletjes in 1:64 gekocht voor rond de euro per stuk.
De realistische zitten er ook wel tussen, voor 2 euro, zoals een Audi Quatrro, Porsche 911.

Laatst bewerkt:
Zijn hier ook mensen die Hot Wheels verzamelen? Ik ben er pas mee begonnen. Ik vind de modellen die op echte auto’s gebaseerd zijn leuk, niet de fantasie of cartoon auto’s.
Ik verzamel ook 1:64, ik moet zeggen ik vind Matchbox net wat mooier, maar Hotwheels heeft ook echt leuke modellen uitgebracht.

Bij de Galeria in Sczcecin lagen Welly's in matchbox-formaat, die heb ik dus meegenomen. Polonez Atu, Skoda Favorit en 100 MB en een Syrena.
54761375588_99f51764d3_c.jpg

Via marktplaats heb ik deze Getz gekocht, nu heb ik van al mijn bezitte auto's een modelletje

54761484960_3869e54cf0_c.jpg

Even een zijstap. Ik ben het overwegen om een pakketbrievenbus te kopen. Ben veel thuis, maar nu moet ik wachten op bezorging omdat ik het tijdstip niet aangepast krijg.

Modelauto's krijg ik dus in de schaal 1:18. Heeft er iemand ervaring met een dergelijke brievenbus? Ik verzend zelf altijd met zoveel mogelijk bescherming rondom de doos. En heb dus best een grote doos. En de meeste die ik vind lijken te klein.
Ik zoek er dus een waar 2 pakketdiensten achter elkaar in kunnen bezorgen. Zag er ook een met een cijferen, maar dat werkt voor mij niet.

Vragen die er zijn:

Welke heb je? Indien mogelijk met link.
Past daar stel 2 Otto modelwagens tegelijkertijd in? Wat zijn de afmetingen.
Kun je op de bodem iets maken voor een zachte landing van het pakket? Dacht zelf aan een soort dik schuim onderin te maken.

Geen idee. Heb het er ook wel eens over gehad met mijn ouders in de tijd dat er hier veel binnenkwam, maar dat is nu ook niet meer. Het is nu vooral nog kleinere brievenbuspakketjes en voor de grotere zijn we vaak wel thuis. Wat ik wel denk in jouw geval: als je er schuim inmaakt, kost dat dan geen ruimte die je dan niet meer hebt voor het pakket?

Dat inderdaad. Daarom twijfel ik ook of het zin heeft. Ze zijn redelijk aan de prijs en dan wil ik wel een waar ik mee vooruit kan. En waar de modellen niet gesloopt worden.

En de pakketpunten worden ook steeds drukker en vaak ook wat onvoorzichtiger met wegleggen. Die pakketmuren wil ik zo lang mogelijk vermijden.

Twijfel er dus ook sterk over.

Ik heb een vraagje, ik heb modellen die ik wil verkopen. Maar ik heb geen idee wat een beetje de waarde er van is, of ongeveer.

54786335605_e05e491bb1_c.jpg

Een Maserati van Bburago, schaal 1.18

en deze van Autoart, ook 1.18
54786229069_710c918fe5_c.jpg

Beide zijn in goede staat en zonder doosje. Marktplaats is denk ik de beste plek om te verkopen toch? EN dan ophalen of zouden jullie ook verzenden ?

Ik koop ze op een enkeling na nieuw met doos. Ik weet dus wat ik betaald heb. En omdat het voor mij een hobby is wil ik minimaal mijn aanschafwaarde er voor hebben of hij blijft netjes shinen in de vitrine. Overigens staat niet alles uit mijn vitrine te koop. En ik zet er bewust geen (minimum) vraagprijs bij. Al een paar keer verrast dat ze veel meer boden dan ik in gedachten had...

Verzenden doe ik ook. Gebruik zelf enkel PostNL omdat het hier een goed postpunt heeft. Maar vermeld wel altijd dat het voor risico van de koper is. Ik maak altijd een foto als ik het inpak die ik ook naar de koper zend. Maar ophalen heeft uiteraard de voorkeur. Toevallig is donderdag nog de Skoda opgehaald.

En de prijs kun je eventueel bepalen door te zoeken op Marktplaats naar soortgelijke modellen. Op eBay is er ook een mogelijkheid om verkoopprijzen ze zien. Zie het filter en zet het betreffende vinkje aan.

Ik heb een vraagje, ik heb modellen die ik wil verkopen. Maar ik heb geen idee wat een beetje de waarde er van is, of ongeveer.

54786335605_e05e491bb1_c.jpg

Een Maserati van Bburago, schaal 1.18

en deze van Autoart, ook 1.18
54786229069_710c918fe5_c.jpg

Beide zijn in goede staat en zonder doosje. Marktplaats is denk ik de beste plek om te verkopen toch? EN dan ophalen of zouden jullie ook verzenden ?
Ophalen zou ik doen als iemand in de buurt woont, en bij verzenden sowieso de verzendkosten in rekening brengen bij de klant. Dat is normaal op Marktplaats. Een bod of vraagprijs is altijd excl. verzenden. Die Bburago 3200 vraag ik me af hoeveel je daarvoor krijgt. Ik denk rond de 15 euro, de Mercedes weet ik niet. Wel zou ik als referentie ook eerst maar kijken wat een ander vraagt voor hetzelfde model zonder doos, en dan qua prijs daar ergens tussenin gaan zitten.

Ik heb beide gekregen en ik doe er niets mee. Ze liggen al tijden onder mijn bed.

Als ik het zo zie, dan gaat de Maserati naar de Kringloop-spullen, daar staan echt heel veel van te koop.

De Mercedes is wel veel waard zo te zien, ik zie prijzen van 90 euro tot 175. Ik denk dat degene die hem aan mij gegeven dit destijds niet heeft geweten.

Ga weer helemaal happy worden. Heb zojuist de betaling gedaan voor een nieuwe aanwinst voor in de vitrine.

Weer een gelimiteerd model. Met de Spyker heb ik een van de 500 in het oranje. De Peugeot 104 is een van de 300 in het groen. Maar het kan nog exclusiever. Nu een besteld in een kleur waar er maar 120 van zijn gemaakt.

Door omstandigheden heb ik wel zelf moeten verzoeken om hem pas maandag te verzenden. Dus nog even geduld....

Heb even jullie kennis en hulp nodig. Zojuist op een veiling de 1:18 Kyosho Mini Van AA services gewonnen. Was de enige bieder en voor een fractie waarvoor de meeste worden aangeboden.

Uiteraard had dat een reden. De wagen mist het zwaailicht op het dak. An sich voor mij geen probleem. Zonder vind ik ook niet erg maar toch wil ik hem compleet hebben en zie dan wel of ik hem plaats of niet.

Weet iemand dit zwaailicht (online) te vinden of is er een mailadres van Kyosho waar ik het wellicht kan bestellen?

Foto's als voorbeeld
c52ca5ab-c0d7-40c7-bed5-c29bc4e0dc66.jpg

16088345-e8b5-4943-9d35-f183320b871d.jpg

Heb net deze site gevonden en naar het mailadres op de site wat verzonden. Maar mocht iemand andere tips hebben dan houd ik mij aanbevolen.

Bij Kyosho doen ze niks aan spare parts. Mij konden (of wilden) ze in ieder geval niet helpen bij mijn Ferrari project, wel heb ik een andere site voor je die je in de gaten kunt houden. Hou er rekening mee dat de onderdelen dan uit Duitsland moeten komen. ;)

Duitsland is geen probleem en zie dat dit bedrijf maar op ongeveer een half uur van mij af zit. Woon op minder dan 2 kilometer van de grens. Ga er eens op zoeken. Dankjewel!

Deze Mini heb ik net ook in Frankrijk gekocht. En mijn Daihatsu's kwamen bijna allemaal uit Aziatische landen.

Weet niet of ik het al gedeeld had, maar ondanks dat ik al jaren Ferrari’s verzamel heb ik mijn oog op wat anders laten vallen. Nog niks gekocht, maar het kriebelt wel. Bij mijn bezoek aan een automuseum in Mulhouse (F) kwam ik oog in oog te staan met een 1:1-versie, en sindsdien kan ik deze Franse/Italiaanse Schone niet meer uit mijn hoofd krijgen… :love:
IMG-0518.jpg

1:18 Bugatti 57SC Atlantic van Solido. De versies van Neo en AutoArt zijn veel mooier afgewerkt, maar je betaald 4x zoveel.

Laatst bewerkt:
Ik niet meer zo. Toen HotWheels besloot te stoppen met de Elite Ferrari’s ben ik gestopt met actief verzamelen. Daarna nog wel eens geprobeerd met wat handeltjes leuke modellen in handen te krijgen, heeft me er twee opgeleverd, maar later lag dat ook weer stil toen Corona uitbrak.

Leuk! Zonder de 'gewone' ernaast leek het een vrij groot/vergroot model tov de 'gewone'. Maar zo duidelijk te zien dat dat niet zo is. Wat is de Cooper voor uitvoering precies?

Terug
Bovenaan