SchaalmodellenTopic || Deel 13

De Spyker van TopMarques die ik heb heeft ook een stevig prijskaartje maar is dan ook de enige fabrikant die hem maakt momenteel. De Delta maken meerdere fabrikanten.

Gisteren nog iets betaald die per post onderweg is. Een Smart Crossblade 1:18. Op de doos staat Smartware. Maar wie is dan nu de fabrikant? Minichamps of Kyosho?

Denk dat ik een nette prijs heb betaald aangezien er momenteel een op Marktplaats staat met een vraagprijs van € 160. Wat vinden jullie een realistische prijs?

Moeilijk te zeggen. Ik zit altijd aan de lage kant en heb een hekel aan gegoogelde vraagprijzen. Die zeggen niets over of het is verkocht en voor welk bedrag.

Daarnaast is er ook best een afstand tussen nieuw in onbeschadigde verpakking en '20 jaar in een rokershol gestaan', of wat daartussen zit.

Hi-Story
h47wwMx.jpg

1hSIit8.jpg

mN8zRJk.jpg

VdsGPpG.jpg

DNA Models
UMKOI1R.jpg

Matrix
WPH73MY.jpg

Maxichamps
LgakWbH.jpg

(Ik kon weer niet kiezen)

Alfa zou ik altijd rood kiezen als Azzuro Nuvola niet mogelijk is. :p

Gisteren nog iets betaald die per post onderweg is. Een Smart Crossblade 1:18. Op de doos staat Smartware. Maar wie is dan nu de fabrikant? Minichamps of Kyosho?

Denk dat ik een nette prijs heb betaald aangezien er momenteel een op Marktplaats staat met een vraagprijs van € 160. Wat vinden jullie een realistische prijs?
Hangt van zoveel dingen af…, de staat van het lakwerk, schades en andere gebreken… moeilijk te zeggen. Zakelijke verkoper of particulier maakt ook uit voor de vraagprijs. Prijzen op eBay neem ik in ieder geval altijd met een korreltje zout in ieder geval.

Qua fabrikant, wat staat er op de doos? Vaak staat er wel iets van ‘Fabrikant:’ of ‘Gefabriceerd door:’

Ik heb ook een aantal Ferrari’s waar zowel HotWheels als Kyosho op staat. Qua afwerking neigen die meer naar Kyosho.

Cool, bizar ding. Gaaf dat ze 'm in productie hebben genomen. Tof model ook. Ik had ooit een 1:18 city coupé, geen idee wie dat model had gemaakt. Gekocht op de smart-stand op de AutoRAI voor idioot weinig geld.

Een Smart Coupe heb ik ook gehad van Kyosho, maar die kocht ik voor 5 euro omdat het achterlicht kapot was. Uiteindelijk heb ik die toen maar verkocht.

Op Marktplaats staat overigens nu eenzelfde Crossbladete die ik nu heb te te koop voor 160 euro.....

Laatst bewerkt:
Ontdek net dat de Lancia volgens de tracking gegevens zaterdag afgeleverd zou zijn. Waar is een raadsel. Er waren meerdere thuis en de deurbelcamera heeft op het betreffende tijdstip en de uren er omheen niks gedetecteerd. De verkoper gaat op onderzoek uit.

@Jay DoubleYou dan zie je inderdaad wat bekende foto's.

De Crossblade staat er ook bij. Maar bij de modellen die ik nog niet lang heb moet er wel een extreem goed bod komen wil ik er afscheid van nemen. En hierdoor haken (gelukkig) ook wat mensen af en staan ze langer in de vitrine. Sommige heb ik jaren geleden nieuw gekocht en staan er nog netjes. En sommige staan niet eens online te koop.

Laatst bewerkt:
Ik ben ook mijn oude Bburago’s (bijna) allemaal kwijt nu. Was eigenlijk al langer een wens omdat in de huidige vorm en omstandigheden mijn collectie helaas te groot geworden is. De focus komt te liggen tot aan de F40 en qua afwerking van hogere (en duurdere :rolleyes:) kwaliteit. Heb ervan genoten, maar is goed zo. ;) Mijn leven is op bepaalde vlakken en qua prioriteiten erg veranderd waardoor dit de beste keuze is.

Precies. We worden ouder en wijzer. Maar moet wel zeggen als ik destijds geen verbouwing had gehad er nu nog heel veel Daihatsu"s stonden. Ook al heb ik er geen spijt van. De diverse schalen en bijna 200 stuks maakte het tot een drukke vitrine. Met de 1:18 oogt het rustiger.

Precies. We worden ouder en wijzer. Maar moet wel zeggen als ik destijds geen verbouwing had gehad er nu nog heel veel Daihatsu"s stonden. Ook al heb ik er geen spijt van. De diverse schalen en bijna 200 stuks maakte het tot een drukke vitrine. Met de 1:18 oogt het rustiger.
Ik herken wel wat je zegt. Daarom heb ik een tijd geleden al de stap gezet om mijn 1/24 modellen weg te doen.
En 1/43 was nooit mijn ding, maar dan was het einde helemaal zoek. Daar is ook van alles in te krijgen.
Mocht ik nog verder ‘moeten’ inkrimpen dan gaan de F1-auto’s eruit. Eerst maar dit, dan zien we daarna wel weer.

Qua schaal ligt bij mij de focus op 1/18 en groter. Zit wel wat kleiner spul tussen omdat ik daar jeugdherinneringen aan heb, de speelgoedauto’s die het hebben overleefd, maar niet veel. :p

Ja, heb nog eens bijna 300 Matchbox en Dinky Toys staan. Maar dat noem ik mijn bewaarcollectie. Staat netjes in de originele koffers, helaas geen doosjes. Komt niks bij en gaat niks weg. Zowel mijn vader en ik waren de enige zoon. Gaat om de jaren 50 en 80. Dus ze zijn inmiddels op leeftijd. En wij ook. En we waren er redelijk zuinig op.

Klik voor foto's...

En van de jongens staan denk ik nog 250 hotwheels.

Tja, met 2 zoons en autoliefhebber was het te verleidelijk om ze te laten liggen in de winkels destijds. Maar de jongste is 12. Dus inmiddels ook een bewaarcollectie in ook weer hotwheels koffers.

En nog meer foto's...

In de links staat alles wat ik heb.

En die 850 is echt gewild. Heb beiden al verkocht. Met een beetje mazzel heb ik er nog 2 in bestelling staan bij een bedrijf.

Ik vind 1:43 wel een aardige schaal. Wat je alleen vaak hebt (ik weet niet of het alleen op die schaal is), is dat de ruiten 'melkglas' worden door het zonlicht.
1:18 is mooi qua detail maar neemt ook gelijk best wat plek in. Om over 1:12 nog maar te zwijgen :)

Zonlicht is een probleem voor alle modelauto's. Niet alleen de ruiten maar ook de banden en bestickering kan worden aangetast. Mijn modellen staan in een kamer waar de gordijnen alleen open gaan als ik er ben.

Mijn vitrine staat in het midden van de woonkamer tegen de muur die het minste zonlicht heeft, alleen in de ochtend schijnt het op die muur.
Zonlicht is een probleem voor alle modelauto's. Niet alleen de ruiten maar ook de banden en bestickering kan worden aangetast. Mijn modellen staan in een kamer waar de gordijnen alleen open gaan als ik er ben.

Ik heb overal in huis veel zonlicht en dat hou ik graag zo. Maar je ziet inderdaad dat dit de modelauto's aantast. Jammer.
M'n vader heeft een aantal modellen in de serre op een plankje, maar de helft heeft nu melkglas ruiten.

Ow, en in de woonkamer mogen geen schaalmodellen meer hier... :D

Ik heb overal in huis veel zonlicht en dat hou ik graag zo. Maar je ziet inderdaad dat dit de modelauto's aantast. Jammer.
M'n vader heeft een aantal modellen in de serre op een plankje, maar de helft heeft nu melkglas ruiten.

Ow, en in de woonkamer mogen geen schaalmodellen meer hier... :D
Hier gelukkig wel nog. En zelf besloten dat ik het dan wel beperk tot 1 vitrine ondanks het feit dat er 3 langs die muur passen.

Onze woonkamer is redelijk ruim. En bestaat een beetje uit 3 delen. En ik het smalle deel is een meter of 4 breed in het midden. En daar is voldoende licht. Maar geen direct zonlicht dus. Wel led verlichting in dev avond

En met mijn Daihatsu's is geen enkele verkleurd in de bijna 20 jaar dat ik ze had.

Ja, zonlicht is funest voor schaalmodellen helaas. Zowel de ruiten als de lak houden er niet van. Zelf heb ik ze ook zoveel mogelijk uit de zon gezet.

Vandaag naar de NAMAC-beurs geweest. Met een grote rugzak met 35 modellen heen, en terug met 20 andere modellen. Zomaar kans gezien om me te focussen op het thema Japanse auto's, dat valt niet mee als je een brede interesse hebt.

vAXzuah.jpg

60MnUHc.jpg

hIP58ke.jpg

GzbnVj1.jpg

4VOMxMV.jpg

OKfyH9L.jpg

eJWbIe8.jpg

imuPxfw.jpg

jNE4nuV.jpg

cZ20FNz.jpg

gUWG1ck.jpg

XtLFtx7.jpg

2zqRnfM.jpg

ZAJMREb.jpg

rF8jM5g.jpg

jiVeZdJ.jpg

UxM5Wrg.jpg

lqNd5sv.jpg

8q7iqnM.jpg

OV4qpjG.jpg

De meeste modellen zijn onderdeel van kioskseries, in dit geval series die alleen in Japan zijn uitgegeven. Lastig te vinden.

Laatst bewerkt:
Een dagje in Emmen leverde mij 2 schaalmodellen op van...
Guitar2a.jpg

... gitaren van de Rolling Stones en Pink Floyd. Dit zijn de eerste 2 die ik gekocht heb. Ik weet niet of ik er nog meer ga kopen. We zullen het zien of die een beginnende verzameling wordt. Ze hadden er trouwens heel veel verschillende en de ene was nog mooier dan de andere. En ze waren niet eens prijzig € 17,50.

Laatst bewerkt:
Ja zeker, Je kent ze? (uiteraard ja, want anders zeg je niet Deco Noord...)
Ik weet vooral dat ze er zitten. Heb zelf ook familie in Emmen en zodoende winkelen we daar dan wel eens, maar vooral bij Van Uffelen. Fijne winkel en mooie kleding. Bij Deco Noord ga ik denk ik ook nog wel slagen om mijn kamer wat meer Mancave-waardig te maken. :p

Zit momenteel in Tynaarlo. Komen binnenkort wat foto's van aankopen in Assen en Borger. Morgen ga ik naar Groningen. Zit daar nog een winkel waar ze 1:18 verkopen?

Ik weet vooral dat ze er zitten. Heb zelf ook familie in Emmen en zodoende winkelen we daar dan wel eens, maar vooral bij Van Uffelen. Fijne winkel en mooie kleding. Bij Deco Noord ga ik denk ik ook nog wel slagen om mijn kamer wat meer Mancave-waardig te maken. :p
Ik ben er een tijdje geleden ook al naar binnen gelopen. Toen heb ik de onderstaande Indian gekocht (Van zulk soort heb ik er nu een stik of 5) . Daardoor wist ik van de gitaren. Ik heb er nog heel veel meer moois gezien en het is maar goed dat ik geen ongelimiteerd geld heb, want ik had die winkel leeggekocht. En dan overdrijf ik maar een heel klein beetje.
indian.jpg

Zit momenteel in Tynaarlo. Komen binnenkort wat foto's van aankopen in Assen en Borger. Morgen ga ik naar Groningen. Zit daar nog een winkel waar ze 1:18 verkopen?
Deze enige die ik kan vinden is DEZE in Veendam (21 km vanaf Tynaarlo) Ik ben er alleen niet zeker van of dit een winkel is of alleen maar een webshop. Ik zou eerst even bellen als je er heen wilt.
Adres: Middenweg 92, 9645 BH Veendam
Telefoon: 06 21575273
Provincie: Groningen

Het is bij deze 2 aankopen gebleven. Zoals altijd staan er meer foto's in mijn album.

De Solido Caterham Seven
18e93026-e40a-44b9-8380-5d5912bef8dc.jpg
d6041d33-71cc-45cc-8260-de36a5471384.jpg
5d23035b-36ab-4526-91bd-dcb0a17c9406.jpg

fcd6c76f-8359-40c5-9318-28e6d6659b18.jpg

En de witte Mazda MX-5. Had al een NA van OttoMobile en nu dus een ND van First:18

9eb817b7-6430-430b-a258-6aadb30fd050.jpg
e28ddd06-ebf8-4571-a15b-6f8354f644c6.jpg
a08e3fe7-7c96-4385-a490-55bb6f148045.jpg
d7de7c8d-c311-4d72-815e-361fe978a3dd.jpg

Gave aankopen, en dat geldt ook voor de gitaren. Een MX5 NA is een van de weinige 1:18s waar ik geen afscheid van heb genomen. Een donkergroene Kyosho.

Weer eens wat tijd genomen om foto's te maken

Hi-Story
qhJcqGb.jpg

L9yNPmx.jpg

Neo
Tj6hMnj.jpg

Century Dragon
ZZWGUc7.jpg

Matrix
c1CItmb.jpg

Minichamps
AZ9lLz7.jpg