SchaalmodellenTopic || Deel 13

Gelukkig zit hij om fysiek te bezoeken ver weg (vanuit Venlo). Maar online staat er nog een pre-order...nu wachten op bezorging tzt

Een tijdje terug 2 schaal en miniatuurmodellen van een BMW M3 gekocht, 1op 18 van een M3 van 2020, en een 1 op 43 model van een M3 Competition van 2023:

3kn2fQh.jpg

7lBoAgg.jpg

XW6aG0g.jpg

De Ferrari is zichtbaar een paar niveaus hoger dan de andere twee, daarop had ik 'm ook uitgekozen. Dit is een auto die voor mij een kwaliteitsmodel waard is. Dat model was vreemd genoeg overigens lastig te vinden, maar dat heeft mogelijkte maken met de idiote licentiepolitiek van Ferrari.

De Alfa coda tronca is een ander model waarvoor ik eigenlijk op zoek was naar een hoge kwaliteit. Ik heb namelijk van alle andere generaties van de Spider handbouwmodellen, maar de coda tronca is nooit door handbouwers uitgebracht. Het is dus een Vitesse, een Maxicar of deze DeAgostini- allemaal goedkope modellen. Dit is tot dusver de beste.

WfbWxYm.jpg

orKzhhi.jpg

HVvRvp1.jpg

POBqiOR.jpg

JfGQ31J.jpg

dray3kT.jpg

ZDWz8kl.jpg

Mooie schaalmodellen! (y)

Ik heb nu een schaalmodel van mijn eigen auto, een paar dingetjes zijn wat anders, maar verder zo goed als mijn auto in het klein:

Ik heb pas bij de Walmart dit 1:24 model gekocht voor 25 dollar. Stond tussen het speelgoed.

20250329-131007.jpg

Mijn vitrine is inmiddels ook aardig vol. Maar weer eens wat verkopen.

De Daihatsu collectie die ik had nam met 200 stuks bijna net zoveel in beslag als de 1:18 modellen die ik nu heb. Overigens staat het merendeel, meen nog 175 altijd te koop. Ik was tevreden met de deal. Of de handelaar dat nu 2 jaar later nog is betwijfel ik. Hij vraagt ook een veelvoud van wat ik er voor betaald had. Ik heb er geen verlies op geleden.

En nu tegen de juiste prijs misschien wat 1:18 weg doen. Ga er geen verlies op lijden dan blijven ze. Alleen de Transit mag met verlies weg. En nog zoveel wensen...net nog een veiling van een 1:18 AX GTi verloren...het zoeken naar de leuke betaalbare pareltjes is net zo leuk.

net nog een veiling van een 1:18 AX GTi verloren...het zoeken naar de leuke betaalbare pareltjes is net zo leuk.
Dat zeker, maar ook gevaarlijk. Zeker als je ze gebruikt voor de handel. Is bij mij één keer misgegaan (schade), sindsdien controleer ik de modellen toch altijd maar wel even voor ik ze doorschuif, ook al betekent dat wel dat ik ze moet openmaken. Dat was ook de enige keer dat ik eentje uit Japan kocht en ook nog 20 euro invoerkosten moest betalen.

Ik maak ze allemaal open. Ik koop ook alleen wat ik mooi vind. Ze staan te shinen in de woonkamer.

Maar om geen opslag te krijgen van 1:18 modellen moet er eerst uiteindelijk iets weg. Maar kan nog wat schuiven.
Heb al genoeg 3 inch in huis in de opslag staan. Dus is niet echt handel. Want bij een bod onder mijn aanschaf gaan ze niet weg. En op dit moment is de enige met schade de Transit.

En de Spyker kan ik eventueel nog ergens anders zetten omdat deze eigenlijk al in een mooie vitrine zit. Die staat nu in zijn geheel er in.

Overigens heb ik bijna al mijn Daihatsu's via eBay gekocht, maar voor de huidige regels veel geluk gehad qua invoerkosten.

Kon het niet laten. Gisteravond die gele Rieger laten reserveren en vanmorgen betaald.... Is van MCG. Ik heb van die fabrikant ook al de D-Kadett.

Bedenk net dat ik de laatste aankoop hier niet vermeld had. Een Alpine A290 van Solido.

Laatst bewerkt:
Ruim een jaar geleden heb ik iemand geholpen zijn collectie 1:18s te liquideren. Veel duur spul, AutoArt, Kyosho, CMC. Daar zat ook niet veel tussen wat me interesseert, maar er is toch wat hier blijven hangen. Tussendoor heb ik nog 'even' mijn kniebanden gescheurd waardoor ik stukken minder mobiel was en niet bij de opstelling kon waarin ik grotere modellen fotografeer. Nu dus eindelijk op de foto. Helaas was er op dat moment geen gereedschap voorhanden om ze van de voet af te halen

Audi 80 type 89 en 100 type 44, Triple9
EGpNH3q.jpg

B38JI1m.jpg

Audi Coupé GT5E, MCG
7N44cPX.jpg

Tesla Model 3, LS Collectibles
VZC9RFy.jpg

Die 80 wil ik misschien nog in het wit kopen. Dat was namelijk mijn lesauto destijds.

Met de verkoop gaat het ook goed dit jaar. Net de Skyline naar het postkantoor gebracht. Of ik de Audi koop een Lancia Delta Integrale of iets anders weet ik nog niet.

En ook de groene Challenger heeft de vitrine verlaten. Heb deze in het groen en een oranjetint gehad. Misschien nu weer in een andere kleur kopen.

Laatst bewerkt:
Gisteren op pad met de jongste voor een handbaltoernooi in Arnhem, ze zijn er 1e geworden. Maar je hebt er veel ruimte tussen alle wedstrijden. Dus maar eens op Marktplaats kijken wat er in de buurt te koop staat. In mijn favorieten stond nog iets dat een paar kilometer verder stond. Een Skoda 130L 1988 van Ixo. Dus maar even naar Velp gereden na het toernooi.

En wil zodra het kan weer even wat bij Otto bestellen. Zijn weer leuke modellen geïntroduceerd.

9a57ec0b-980e-4e31-8e84-903c2eeda41c.jpg
f80250e4-56d5-4cb1-94dd-35f60d3e255f.jpg
fa797863-bdb9-489f-88e1-f810fe10e285.jpg
9d67da86-55ce-4a43-85c9-c99fb79a58d5.jpg

Terug
Bovenaan