Twix
Asfaltkampioen
Vraagje: wanneer je foto's post, zijn die van modellen die je net hebt gekocht?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vraagje: wanneer je foto's post, zijn die van modellen die je net hebt gekocht?
Dat gaat niet makkelijk, weet ik uit ervaring. Zelf moet ik vaak toch wel een paar tientjes bijleggen. Al gaat het bij mij om 1/18.Het zijn er redelijk veel, maar de laatste jaren is het hier een erin, minstens een eruit. Ik wil er geen geld instoppen dus ik ruil met andere verzamelaars.
Die keuze was er wel. Ik heb gekozen voor de groene.@D E N N I S: Leuk modelletje, al zou ik zelf liever een gele hebben. Waarschijnlijk had je alleen geen keuze darin.
Leuke zoekopdracht. Ik hou het even in de gaten voor je.Ik heb ook nog wel een paar schaalmodellen van de F1, maar ik zou eigenlijk een Chevrolet Corvette C3 schaalmodel willen hebben, het liefst 1:18. Iemand een idee?
Ik heb de gele als concept en de groene als productie-auto. Leuke kleuren.Die keuze was er wel. Ik heb gekozen voor de groene.
Helaas is ook deze deal niet doorgegaan. De inruilprijs die ik kreeg was echt… ehh… jammer.Heb waarschijnlijk ook weer wat leuks in het vooruitzicht als het allemaal doorgaat! Aan de ene kant krimpt mijn collectie, maar breidt toch uit…
Hoe zit dat? Tegenwoordig ruil ik veel en leg dan soms een paar tientjes bij op een model wat ik nog niet heb.
Zo nu en dan koop ik wel eens modellen voor de handel die goed lopen in de verkoop, en als ik daarvan dan weer een paar heb dan lever ik die in op een duurder model voor in mijn eigen collectie. Modellen uit mijn eigen collectie zijn niet voor de verkoop. Als het rond is én doorgaat laat ik mijn nieuwe aanwinst hier uiteraard ook zien.
Kleine, maar geen onverwachte hint: het gaat om een rode Ferrari die ik nog niet heb!![]()
Als je toch de ruimte hebt, dan inderdaad maar allebei!Ik kon niet kiezen tussen wit of rood...
Tweede auto die te koop stond ook verkocht voor een leuk bedrag, nummer 3 en nummer 4 gaan minder hard dan ik dacht. Toen ik dit jaren geleden deed waren er veel van deze modellen in omloop, maar toen werd er ook nog wel leuk op geboden. Is nu blijkbaar toch anders. We zien wel, en anders moet ik helaas toch maar een keer mijn verlies pakken. Ik hoef er mijn brood niet mee te verdienen, dus dat scheelt. Gewoon leuk voor erbij…Voor de tweede auto heb ik ook al een bod, de rest volgt hoop ik ook snel. Dan mijn laatste doos uitpakken, en een deel daarvan op Marktplaats zetten. Eentje daarvan hou ik zelf… Welke dat wordt laat ik daarna nog wel even zien.
Gefeliciteerd met de verkoop. Ik merk ook dat verkopen niet altijd lekker gaat, maar ik ben dan ook niet echt bezig met inkrimpen van de verzameling. Ik wil alleen wat anders, en dan kun je met ruilen soms bijzonder leuke deals maken. Soms krijg je een of twee leuke modellen en de rest gaat meteen weer in de ruil omdat het niet je ding is, maar zo ben ik met wat omwegen regelmatig aan bijzonder gaaf spul gekomen.
Zo heb ik het eerder ook gedaan. Alleen deze keer was de inruilwaarde zo laag dat ik nu al twee modellen per stuk voor minimaal 30 euro meer los verkocht heb dan dat ik ervoor zou krijgen bij een handelaar. En nogmaals, ik snap dat hij er ook aan moet verdienen maar het moet wel leuk blijven. En de twee waarvan ik dacht die het eerst kwijt te zijn, die zijn er nog!Een ruilvoorraad heb ik ook, ooit eens van iemand die er meteen vanaf moest voor weinig geld een complete verzameling gekocht. Dat geld gaat niet terug mijn eigen verzameling in, maar blijft in ruilmateriaal zitten. Als ik iets verkoop, koop ik er ook weer wat voor terug. De voorkeur blijft ruilen met gesloten beurs.
Op dit moment staat er op 2dehands even niks van mij, daar komt vandaag nog het exemplaar wat ik al wel op Marktplaats heb.Interessant, mail je eens een link naar je advertenties daar, ik vind ze niet direct terug?
Hobby mag geld kosten.Leuk, maar wel fors geprijsd.
Beide zijn er nog steeds. De koper heeft zich niet aan de afspraak gehouden.Zojuist het ene exemplaar nog verkocht, en die blijft toch in Nederland. Misschien dat de andere naar België gaat.
Twee anderen zijn gelukkig wel verkocht, dus heb wel weer iets ruimte. Ze staan niet in de weg, maar beetje ruimte is ook wel weer fijn. Ook een aantal niet-schaalmodelgerelateerde dingen (is dat een woord?Ik hoop dat je dit keer wel een serieuze koper vindt.