SchaalmodellenTopic || Deel 13

jSDjwLG.jpg

SWEb4pD.jpg

4sBc8Sr.jpg

sOHDCZs.jpg

IItfDXH.jpg

BCptdyK.jpg

AuVBVaZ.jpg

wjH0KMo.jpg

7UezSUm.jpg

p91XCF1.jpg

dNyoD3v.jpg

lzfe48J.jpg
Vraagje: wanneer je foto's post, zijn die van modellen die je net hebt gekocht?

Het zijn er redelijk veel, maar de laatste jaren is het hier een erin, minstens een eruit. Ik wil er geen geld instoppen dus ik ruil met andere verzamelaars.

Het is niet altijd 1 op 1 ruilen, maar soms ook wel. Ik heb wel eens het geluk iemand tegen te komen die precies zoekt wat ik heb, of iemand kent die zoekt wat ik heb. Soms wordt het wat complex. :)

De foto's zijn overigens makkelijk: lichtboxje van 6 euro bij aliexpress, smartphonecamera en een beetje simpel nabewerken. Het wordt veel mooier met een echte camera en photoshop, maar daar heb ik geen tijd meer voor.

Dank je! Er is blijkbaar een grote partij oude Ebbro's op de markt gekomen, ik zie ze in meerdere webshops opduiken voor aantrekkelijke prijzen. Ik had het geluk dat ik lang geleden een partij goedkope modellen had gekocht die iemand -gunstig voor mij- wilde ruilen voor een forse partij Ebbro's. Apart, want ik had die partij best vaak aangeboden zonder interesse. Ik denk dat hij er een klant voor had.

Eerder vandaag heel even wezen kijken bij de nieuwe Renault 5, omdat ik er benieuwd naar was. Ik kon er nog niet mee rijden , maar heb er wel even ingezeten. Super leuke auto. Een waardig retro bakkie. Niet goedkoop, de auto waarin ik gezeten heb, was 36k. Ik hield er wel een goody-bag aan over met onder andere een 1:64 model van Norev.
20241107-155541.jpg

Ik heb ook nog wel een paar schaalmodellen van de F1, maar ik zou eigenlijk een Chevrolet Corvette C3 schaalmodel willen hebben, het liefst 1:18. Iemand een idee?

Die Ebbro's was mij ook opgevallen. Zie een Daihatsu waar ik destijds een paar jaar betaalbaar naar zocht nu voor een schijntje voorbijkomen op eBay

Bezig met een goede advertentietekst voor een aantal van mijn modelauto’s, hierin probeer ik veel voorkomende vragen gelijk al te beantwoorden. Scheelt hopelijk veel heen-en-weer mailen. Ook is het van sommige modellen best lastig de waarde te achterhalen. Zo heb ik bijvoorbeeld een Fiat Dino van BoS Models in schaal 1/18. Daarvan staat er (op dit moment) geen één op Marktplaats.

Heb waarschijnlijk ook weer wat leuks in het vooruitzicht als het allemaal doorgaat! Aan de ene kant krimpt mijn collectie, maar breidt toch uit… :unsure:

Hoe zit dat? Tegenwoordig ruil ik veel en leg dan soms een paar tientjes bij op een model wat ik nog niet heb.

Zo nu en dan koop ik wel eens modellen voor de handel die goed lopen in de verkoop, en als ik daarvan dan weer een paar heb dan lever ik die in op een duurder model voor in mijn eigen collectie. Modellen uit mijn eigen collectie zijn niet voor de verkoop. Als het rond is én doorgaat laat ik mijn nieuwe aanwinst hier uiteraard ook zien. ;)

Kleine, maar geen onverwachte hint: het gaat om een rode Ferrari die ik nog niet heb! :p
Helaas is ook deze deal niet doorgegaan. De inruilprijs die ik kreeg was echt… ehh… jammer. :rolleyes: Dan maar zelf verkopen!

De afgelopen middag ben ik op de markt weer even langs de kraam met miniaturen gelopen. Hij had weer een hoop leuke auto op de kraam staan. Dit keer heel veel oostblok auto, waaronder de Skoda 120. Maar ik heb me beperkt tot 1 aankoop. Het is de Lada Niva van WhiteBox in 1/24.
20241116-194151.jpg

20241116-194118.jpg

Matra Rancho! Altijd leuk. Zelf dan nu officieel het eerste schaalmodel verkocht. Bedrag is binnen, kan de auto mooi nog voor het weekend de deur uit. Dan maar nadenken wat ik met de rest ga doen. Voor de tweede auto heb ik ook al een bod, de rest volgt hoop ik ook snel. Dan mijn laatste doos uitpakken, en een deel daarvan op Marktplaats zetten. Eentje daarvan hou ik zelf… Welke dat wordt laat ik daarna nog wel even zien.

Voor de tweede auto heb ik ook al een bod, de rest volgt hoop ik ook snel. Dan mijn laatste doos uitpakken, en een deel daarvan op Marktplaats zetten. Eentje daarvan hou ik zelf… Welke dat wordt laat ik daarna nog wel even zien.
Tweede auto die te koop stond ook verkocht voor een leuk bedrag, nummer 3 en nummer 4 gaan minder hard dan ik dacht. Toen ik dit jaren geleden deed waren er veel van deze modellen in omloop, maar toen werd er ook nog wel leuk op geboden. Is nu blijkbaar toch anders. We zien wel, en anders moet ik helaas toch maar een keer mijn verlies pakken. Ik hoef er mijn brood niet mee te verdienen, dus dat scheelt. Gewoon leuk voor erbij…

Gefeliciteerd met de verkoop. Ik merk ook dat verkopen niet altijd lekker gaat, maar ik ben dan ook niet echt bezig met inkrimpen van de verzameling. Ik wil alleen wat anders, en dan kun je met ruilen soms bijzonder leuke deals maken. Soms krijg je een of twee leuke modellen en de rest gaat meteen weer in de ruil omdat het niet je ding is, maar zo ben ik met wat omwegen regelmatig aan bijzonder gaaf spul gekomen.

WMJ1ZCv.jpg

pTGRvQV.jpg

e0nYMxV.jpg

faKk7tK.jpg

HuM7EiE.jpg

Qm3hgDD.jpg

cHxVZo0.jpg

uk00VDu.jpg

UiooX7Q.jpg

Gefeliciteerd met de verkoop. Ik merk ook dat verkopen niet altijd lekker gaat, maar ik ben dan ook niet echt bezig met inkrimpen van de verzameling. Ik wil alleen wat anders, en dan kun je met ruilen soms bijzonder leuke deals maken. Soms krijg je een of twee leuke modellen en de rest gaat meteen weer in de ruil omdat het niet je ding is, maar zo ben ik met wat omwegen regelmatig aan bijzonder gaaf spul gekomen.

Ruilen (met iets bijbetalen van mijn kant) deed ik kort voor de Corona-periode een tijdje, en dat heeft me in mijn privécollectie hele leuke modellen opgeleverd waar ik voorheen alleen maar van kon dromen. Ik kan ook begrijpen dat prioriteiten van mensen tegenwoordig financieel ergens anders liggen door alle veranderingen de laatste jaren. Daarom heb ik nu besloten om de auto’s in mijn ruilvoorraad te verkopen, en mocht ik kleine partijen tegenkomen (5-10 Ferrari’s) voor leuk geld dan koop ik die.

Laatst bewerkt:
Een ruilvoorraad heb ik ook, ooit eens van iemand die er meteen vanaf moest voor weinig geld een complete verzameling gekocht. Dat geld gaat niet terug mijn eigen verzameling in, maar blijft in ruilmateriaal zitten. Als ik iets verkoop, koop ik er ook weer wat voor terug. De voorkeur blijft ruilen met gesloten beurs.

Een ruilvoorraad heb ik ook, ooit eens van iemand die er meteen vanaf moest voor weinig geld een complete verzameling gekocht. Dat geld gaat niet terug mijn eigen verzameling in, maar blijft in ruilmateriaal zitten. Als ik iets verkoop, koop ik er ook weer wat voor terug. De voorkeur blijft ruilen met gesloten beurs.
Zo heb ik het eerder ook gedaan. Alleen deze keer was de inruilwaarde zo laag dat ik nu al twee modellen per stuk voor minimaal 30 euro meer los verkocht heb dan dat ik ervoor zou krijgen bij een handelaar. En nogmaals, ik snap dat hij er ook aan moet verdienen maar het moet wel leuk blijven. En de twee waarvan ik dacht die het eerst kwijt te zijn, die zijn er nog!

Strategie aangepast: Een tijd geleden heb ik een account aangemaakt op 2dehands.be. Dus ik plaats ook daar mijn Marktplaats-advertentie. Blijkbaar lopen de aangeboden modellen daar wel. Heb al een bod en ben al in onderhandeling met iemand.

Verder nog iets leuks: ik ontdekte vanmiddag dat er ook een Pontiac Matiz is geweest!

Edit: Geduld is een schone zaak! Zojuist het ene exemplaar nog verkocht, en die blijft toch in Nederland. Misschien dat de andere naar België gaat.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk had ik het nog niet meegemaakt, maar het hoort blijkbaar bij de tijd waarin we nu leven. Maar goed, ik heb ze opnieuw op MP gezet.

Ik hoop dat je dit keer wel een serieuze koper vindt.
Twee anderen zijn gelukkig wel verkocht, dus heb wel weer iets ruimte. Ze staan niet in de weg, maar beetje ruimte is ook wel weer fijn. Ook een aantal niet-schaalmodelgerelateerde dingen (is dat een woord? :p) verkocht, dus maakt niet uit. Volgend jaar maar weer proberen.

Mooi rood is niet lelijk! :p

Had ik bijna (weer) mijn schaalmodellen verkocht, (weer België) loopt het toch vast op de prijs. In principe was ik wel akkoord met het bod, maar had wel aangegeven dat ik het wat laag vond. Toen ik antwoordde op de vraag wat ik dan eigenlijk wilde heb ik helaas geen reactie meer gehad. Nou ja, komt wel weer een ander…

Terug
Bovenaan