SchaalmodellenTopic || Deel 13

Rare jongens, ...

fwaFugU.jpg

anEddvu.jpg

iQYiHmV.jpg

Dj6hkUy.jpg

4zhLJAl.jpg

yAHZprw.jpg

w517XQM.jpg

mdvBTiS.jpg

QlPRMuP.jpg

awj7aRO.jpg

i35oxPy.jpg

Ik vind die eerste grijze mooi. Geen idee wat het is, maar het ziet eruit als een Japanse auto met Italiaans ontwerp uit de jaren 60? Ik herken er duidelijk wat van de Fiat Dino Coupé in.

Gelukkig is de azijn goedkoper, zoals je hebt gemerkt(y)
Nee hoor was namelijk niet negatief bedoeld. Heb ze vroeger ook verzameld. Godsvermogen aan modellen gehad. Maar toen kreeg ik een relatie en toen waren die vitrinekasten niet echt een babe magnet.

Zou fijn als je eens topt met dat achterlijke commentaar overal

Nee hoor was namelijk niet negatief bedoeld. Heb ze vroeger ook verzameld. Godsvermogen aan modellen gehad. Maar toen kreeg ik een relatie en toen waren die vitrinekasten niet echt een babe magnet.
Kan ik over meepraten. Was trouwens niet de reden dat mijn relatie ophield en heb ik ze gelukkig ook niet in een opwelling verkocht om haar gelijk te geven toen de relatie er nog wel was.

Kan ik over meepraten. Was trouwens niet de reden dat mijn relatie ophield en heb ik ze gelukkig ook niet in een opwelling verkocht om haar gelijk te geven toen de relatie er nog wel was.
Ik heb een opslag en daar staan alle 1/18 Bburago Ferrari's nog. Ook nog een paar special editions. Ik zie nu trouwens pas dat ze best wat waard zijn geworden. Laat ze nog maar ff Staan denk ik:)

De F40 wordt aardig wat voor gevraagd.

Ook kocht ik in 1/43 iedere auto die ik toen heb gehad.

Ik heb een opslag en daar staan alle 1/18 Bburago Ferrari's nog. Ook nog een paar special editions. Ik zie nu trouwens pas dat ze best wat waard zijn geworden. Laat ze nog maar ff Staan denk ik:)

De F40 wordt aardig wat voor gevraagd.

Hangt er denk ik vanaf, ik zou me niet te snel rijk rekenen. De prijzen op eBay zijn lang niet altijd eerlijk, en op Marktplaats mag je blij zijn als je er 25 euro voor krijgt.

Het ging bij mij trouwens om twee 575 GTC’s van Kyosho. Is helaas ook niet meer waard wat het eerder nog wel was.

Die Burago's zijn in enorme aantallen gemaakt. Vraagprijs is een ding, ervoor verkopen een ander. Ik maakt me maar weinig illusies over de waarde van mijn modellen, de meeste gaan omlaag in waarde nog voor je ze uitpakt. Je moet iemand tegenkomen die toevallig zoekt wat jij hebt en daar ook een redelijk bedrag voor over heeft.

fGESzXE.jpg

aHiJ89D.jpg

Nh3XkyR.jpg

AiAzGR6.jpg

K31wxuG.jpg

AlMdEqV.jpg

Die Burago's zijn in enorme aantallen gemaakt. Vraagprijs is een ding, ervoor verkopen een ander. Ik maakt me maar weinig illusies over de waarde van mijn modellen, de meeste gaan omlaag in waarde nog voor je ze uitpakt. Je moet iemand tegenkomen die toevallig zoekt wat jij hebt en daar ook een redelijk bedrag voor over heeft.
Dat soort advertenties reageer ik ook het liefst op. Daarnaast hoef ik het niet voor het geld te doen, maar gewoon leuk om af en toe wat extra’s te hebben.

Laatst bewerkt:
Het wordt steeds lastiger om op een leuke manier aan mooie schaalmodellen te komen, laat staan om er mee te handelen, dus ik denk dat ik dat laat voor wat het is. Ik verkoop nog wat makkelijke modelletjes en hou de rest van mijn collectie wel, maar daar komt (voorlopig) verder geen verandering of vernieuwing in.

Heb eens even rondgekeken en nagedacht wat er nog meer mogelijk is, en heb besloten om op autogebied wat anders te gaan doen!

Mijn kast zit vol (te vol, collectie wisselt elk seizoen wel wat), 2de kast krijg ik hier niet verkocht. Wij hebben een grote living en die doet ook dienst als mijn home office. Heb een apart bureau, maar gebruik ik eigenlijk sedert 2020 en lockdowns nooit meer.

Vooral oudere 911 Turbo / 2.4-2.7-GT3-GT2-GT3RS tot en met de 997. Ook best wat classic Porsches en memorabilia, leukste is een lederen stuurtje uit een 924. Lego 1:8 997GT3 RS en Lamborghini Sian. Senna helm 1:1 en heel wat van zijn racewagens in 1/43.

De Porsche 991 en onwards zeggen me niks meer, als auto zelf is die te breed, log en lomp en als schaalmodel te duur geworden.

2de kast krijg ik hier niet verkocht.
Wat heb je zoal?

Het wordt steeds lastiger om op een leuke manier aan mooie schaalmodellen te komen, laat staan om er mee te handelen, dus ik denk dat ik dat laat voor wat het is. Ik verkoop nog wat makkelijke modelletjes en hou de rest van mijn collectie wel, maar daar komt (voorlopig) verder geen verandering of vernieuwing in.

Heb eens even rondgekeken en nagedacht wat er nog meer mogelijk is, en heb besloten om op autogebied wat anders te gaan doen!

Hierover meer in dit topic!

Laatst bewerkt:
Leuke verzameling, incidenteel komt er hier nog wel eens een Porsche-model bij maar ik merk dat ik zo langzamerhand het meeste wel heb. Ik hoef ook niet elke variant van elke generatie te hebben, een exemplaar is wel genoeg.

@Jay DoubleYou het handelen is momenteel ook niet echt makkelijk. Het lijkt bijna weer 2008-2009, toen niemand iets kocht. Ik krijg wel veel 1:50 trucks aangeboden, maar daar is vrijwel geen vraag naar.

oLxmYLl.jpg

iToB1CJ.jpg

kFP86cQ.jpg
(nee, hij krijgt geen gele stippen en wimpers)
zR24EVp.jpg

Gfd4gla.jpg

ZQN8ELa.jpg

G6h8fMA.jpg

(Ik moet nog beslissen welke van de twee blijft)

Als je genoeg geld hebt liggen, ruimte om ze zonodig een paar jaar te bewaren en kunt voorspellen wat later weer gaat verkopen wel. Dat zijn alleen wel wat veel factoren.

Als je genoeg geld hebt liggen, ruimte om ze zonodig een paar jaar te bewaren en kunt voorspellen wat later weer gaat verkopen wel. Dat zijn alleen wel wat veel factoren.
Als investering zou ik het sowieso niet doen. Dan zijn er beleggingen die het beter doen. Gewoon kopen wat je leuk vindt als het uit kan. Net als met auto’s. Merk het hier in de youngtimer en horloge handel ook. Ik had wel een hal vol kunnen bollen met modellen die meer waard worden maar zekerheid heb je niet en zie ze allemaal maar goed te houden. Ik vind het nu vooral leuk te zoeken naar modellen die uniek zijn en die ik zelf leuk vind. Kan ik er zelf ook nog van genieten. De 5 GT Turbo bijvoorbeeld. Maar als die verkocht wordt ook goed dan kijk ik weer voor wat anders en hij kan van de bucketlist af. Net als dat horloges er voor zijn om ze te dragen.

Ik heb nog nooit een model gekocht als investering. Wel iets waar ik goedkoop aan kon komen en waarvan ik wist dat ik het meteen voor meer kwijt kon. Op de lange termijn is dit een leuke hobby maar een slechte investering.

Met ruilen heb ik wel wat leuke aanwinsten gescoord, en ook dingen doorgeschoven met voor mij veel betere resultaten. Je moet (een deel van) de markt kennen en wat geluk hebben.

Prachtige modellen weer Tom! Die LandCruiser vind ik tof, maar ook de Jaguar XJ6, S-Klasse en de i30 N. De Honda N-One ook, grappig dat kleur zoveel kan doen, de grijze vind ik veel leuker, maar die Oranje lijkt haast een andere auto!

Ik merk dat ik eigenlijk nauwelijks meer 1:43 modellen koop, en als ik dan wat koop is het vaak Oost-Europees. ZO werd ik pas door een handelaar gevraagd of ik belang had bij dit model:

54288478239_141a3d7e29_b.jpg

Net als Klassiekerrijder hou ik ook bij wat ik in bezit heb, en toen ik de auto uit het doosje haalde viel me pas op hoe vies die eigenlijk is.

54287355812_9a4268193a_b.jpg

Vaak koop ik wat ik leuk vind, en daar viel deze Fox ook onder. Nieuw in doosje en voor weinig, we hebben hier een kraampjes winkel waar mensen een kast kunnen huren en dan hun spullen kunnen verkopen. Met 6 kasten van modelauto-verkopers wil ik niet te vaak heen, want er zijn ook nog 3 kasten met cd's waar ik veel interesse in heb.

Geweldige aanwinsten Peter, die Fox (met sturende voorwielen!) heb ik ook en de FSO zou bij mij ook mee gaan.

CDs komen bij mij eigenlijk ook altijd tweedehands binnen, van de kringloop.

Ik koop enkel wat ik mooi vind, maar merk wel dat er winst te behalen is met sets (niet dat ik ga verkopen).
Alle Porsche 2.7/996/997 “RS” modellen qua fabriekskleuren in 1:18 en de meeste ook in 1:43 vind je zo snel nog niet. Enkele verdwaalde 993RS (vind ik nu zelf een lelijke auto, toen niet) en 964RS (lastig te vinden). Voor mensen die zich zo een auto kunnen veroorloven is het immers maar zakgeld wat je ook vraagt.
Ze staan hier, blijven hier en ik ben er blij mee.

Ik koop enkel wat ik mooi vind, maar merk wel dat er winst te behalen is met sets (niet dat ik ga verkopen).
Alle Porsche 2.7/996/997 “RS” modellen qua fabriekskleuren in 1:18 en de meeste ook in 1:43 vind je zo snel nog niet. Enkele verdwaalde 993RS (vind ik nu zelf een lelijke auto, toen niet) en 964RS (lastig te vinden). Voor mensen die zich zo een auto kunnen veroorloven is het immers maar zakgeld wat je ook vraagt.
Ze staan hier, blijven hier en ik ben er blij mee.
Zo heb ik ooit een 1/12 Ferrari 365 GTB/4 Daytona gekocht samen met een partij kleinere Ferrari’s voor het geld wat alleen die Daytona normaal al kostte. :ROFLMAO:

Porsche-modellen zijn de laatste tijd aardig duur geworden, mogelijk zijn de licentiekosten gestegen. De 992.2-modellen zitten rond de 90 euro in 1:43- duurder dan de 'eigen' modellen van Spark. Ruimschoots boven wat ik ze waard vind.
Ik wacht wel weer op een facelift van de 1:1, dan gaan de overgebleven modellen in de uitverkoop. Niet dat ik de verschillen tussen de 992.1 en 992.2 overigens de moeite waard vind om een model voor aan te schaffen, laat staan elke versie (coupé, cabrio, GT3, alle pakketten). Van de 911 heb ik een 1:43 van elke generatie, en meerdere van de G (mijn favoriete 911).

Ik ben momenteel bezig met het opruimen van mijn ouderlijk huis. Mijn moeder gaat binnenkort verhuizen en er moet dus voor 41 jaar aan spullen en andere rommel worden opgeruimd. Daarbij vond ik een aantal leuke dingen die ik al jaren kwijt was. Zoals deze radiografisch bestuurbare Mercedes.
20250304-140548.jpg

Ik weet absoluut niet meer waar of wanneer ik deze heb gekocht. Ik weet alleen dat de zender op een gegeven ogenblik stuk ging en dat de auto vervolgens in een donker hoekje op zolder terecht kwam. Het is nu dus een echte barn-find. Als ik me niet vergis is de auto een Mercedes CLK DTM. In het echt zou deze ergens tussen 2000 en 2010 op de circuit hebben rond gereden. Ik weet niet of de auto het nog doet, maar ik zoek er wel een goed thuis voor. Er zit geen zender bij. Gratis af te halen in Hoorn (NH).

Laatst bewerkt:
Ik liet vanmiddag een foto van mijn nieuwe Fuego zien aan een neef. Toen hij hoorde dat deze winkel in Purmerend zat, was hij verbaasd. Hij kende die winkel niet, terwijl deze er al jaren zit. Kort verhaal lang: We zijn in de auto gestapt om er even te kijken, met als gevolg:

20250312-195125.jpg
20250312-195227.jpg

20250312-195257.jpg

20250312-195318.jpg

Terug
Bovenaan