Klassiekerrijder
Asfaltkampioen
Rare jongens, ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij deze.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gelukkig is de azijn goedkoper, zoals je hebt gemerktDure hobby en een hoop ruimte nodig
Nee hoor was namelijk niet negatief bedoeld. Heb ze vroeger ook verzameld. Godsvermogen aan modellen gehad. Maar toen kreeg ik een relatie en toen waren die vitrinekasten niet echt een babe magnet.Gelukkig is de azijn goedkoper, zoals je hebt gemerkt![]()
Kan ik over meepraten. Was trouwens niet de reden dat mijn relatie ophield en heb ik ze gelukkig ook niet in een opwelling verkocht om haar gelijk te geven toen de relatie er nog wel was.Nee hoor was namelijk niet negatief bedoeld. Heb ze vroeger ook verzameld. Godsvermogen aan modellen gehad. Maar toen kreeg ik een relatie en toen waren die vitrinekasten niet echt een babe magnet.
Ik heb een opslag en daar staan alle 1/18 Bburago Ferrari's nog. Ook nog een paar special editions. Ik zie nu trouwens pas dat ze best wat waard zijn geworden. Laat ze nog maar ff Staan denk ikKan ik over meepraten. Was trouwens niet de reden dat mijn relatie ophield en heb ik ze gelukkig ook niet in een opwelling verkocht om haar gelijk te geven toen de relatie er nog wel was.
Ik heb een opslag en daar staan alle 1/18 Bburago Ferrari's nog. Ook nog een paar special editions. Ik zie nu trouwens pas dat ze best wat waard zijn geworden. Laat ze nog maar ff Staan denk ik
De F40 wordt aardig wat voor gevraagd.
Dat soort advertenties reageer ik ook het liefst op. Daarnaast hoef ik het niet voor het geld te doen, maar gewoon leuk om af en toe wat extra’s te hebben.Die Burago's zijn in enorme aantallen gemaakt. Vraagprijs is een ding, ervoor verkopen een ander. Ik maakt me maar weinig illusies over de waarde van mijn modellen, de meeste gaan omlaag in waarde nog voor je ze uitpakt. Je moet iemand tegenkomen die toevallig zoekt wat jij hebt en daar ook een redelijk bedrag voor over heeft.
Wat heb je zoal?2de kast krijg ik hier niet verkocht.
Het wordt steeds lastiger om op een leuke manier aan mooie schaalmodellen te komen, laat staan om er mee te handelen, dus ik denk dat ik dat laat voor wat het is. Ik verkoop nog wat makkelijke modelletjes en hou de rest van mijn collectie wel, maar daar komt (voorlopig) verder geen verandering of vernieuwing in.
Heb eens even rondgekeken en nagedacht wat er nog meer mogelijk is, en heb besloten om op autogebied wat anders te gaan doen!
De handel in schaalmodellen, zo kan ik me zo voorstellen, hangt heel erg samen met de economie? Geeft dat ook mogelijkheden om anticyclisch te kopen?Het lijkt bijna weer 2008-2009, toen niemand iets kocht.
Als investering zou ik het sowieso niet doen. Dan zijn er beleggingen die het beter doen. Gewoon kopen wat je leuk vindt als het uit kan. Net als met auto’s. Merk het hier in de youngtimer en horloge handel ook. Ik had wel een hal vol kunnen bollen met modellen die meer waard worden maar zekerheid heb je niet en zie ze allemaal maar goed te houden. Ik vind het nu vooral leuk te zoeken naar modellen die uniek zijn en die ik zelf leuk vind. Kan ik er zelf ook nog van genieten. De 5 GT Turbo bijvoorbeeld. Maar als die verkocht wordt ook goed dan kijk ik weer voor wat anders en hij kan van de bucketlist af. Net als dat horloges er voor zijn om ze te dragen.Als je genoeg geld hebt liggen, ruimte om ze zonodig een paar jaar te bewaren en kunt voorspellen wat later weer gaat verkopen wel. Dat zijn alleen wel wat veel factoren.
Zo heb ik ooit een 1/12 Ferrari 365 GTB/4 Daytona gekocht samen met een partij kleinere Ferrari’s voor het geld wat alleen die Daytona normaal al kostte.Ik koop enkel wat ik mooi vind, maar merk wel dat er winst te behalen is met sets (niet dat ik ga verkopen).
Alle Porsche 2.7/996/997 “RS” modellen qua fabriekskleuren in 1:18 en de meeste ook in 1:43 vind je zo snel nog niet. Enkele verdwaalde 993RS (vind ik nu zelf een lelijke auto, toen niet) en 964RS (lastig te vinden). Voor mensen die zich zo een auto kunnen veroorloven is het immers maar zakgeld wat je ook vraagt.
Ze staan hier, blijven hier en ik ben er blij mee.