SchaalmodellenTopic || Deel 13

Ik ben er wel achter dat focussen op een bepaald merk niet mijn ding is, daarvoor heb ik teveel interesses.
Eigenlijk merk ik dat bij mezelf de laatste jaren ook. Ferrari is bij mij 30 jaar geleden eigenlijk een beetje ontstaan omdat ik veel 1/18 Bburago’s kreeg van anderen, en het is zeker wel een merk waar ik nog steeds groot liefhebber van ben. Maar door het verdwijnen van bepaalde auto’s uit het straatbeeld en topics op dit forum als die van EMW is mijn interesse in auto’s wel breder geworden.

Zou ik op de manier gaan verzamelen zoals jou bijvoorbeeld, dan zou ik terug moeten naar 1/43. Eerlijk gezegd vind ik dat voor mezelf net wat te klein.

Hoe groter hoe mooier, Ik heb een paar 1:12s en dat is echt fantastisch. Maar de keus in 1:43 is zoveel groter op het gebied van wat ik zoek, dat ik er nu geen grotere schalen meer bij wil. En 1:43 wordt steeds mooier.

Hoe groter hoe mooier, Ik heb een paar 1:12s en dat is echt fantastisch.
Dat is helemaal top! Ik heb zelf 4 Ferrari’s in 1/12. 3x 250 GTO en een 365 GTB/4 ‘Daytona’. Daarnaast heb ik zelfs nog 2 Testarossa’s en een F40 in schaal 1/8! En er komen nog steeds mooie 1/12 Ferrari’s op de markt. Ik moet me soms echt inhouden…

Die interesses heb ik ook in divers merken. Maar moet mij op de een of andere manier een beperking geven anders koop ik veel te veel en staat het maar te verstoffen. En Daihatsu was destijds een leuke beperking.

Overigens is de Solido redeye Dodge Challenger vervangen door....een Challenger, maar nu een groene van Solido.

Kon hem voor een leuke prijs krijgen en hij staat nu naast de groene Charger.

Overigens is de Solido redeye Dodge Challenger vervangen door....een Challenger, maar nu een groene van Solido.

Kon hem voor een leuke prijs krijgen en hij staat nu naast de groene Charger.
Die manier van verzamelen spreekt me ook wel aan. En dan bij een goed bod weer verkopen?

Precies. Verwacht geen mega winsten. Ik vind quitte spelen al voldoende. Heb er inmiddels 5 verkocht. Maar er is nog wat plek over in de vitrine. Wagens staan nu lekker ruim.

En een paar gaan dus nooit meer weg. Maar voor een groot deel sta ik open voor een bod. En ik koop bij voorkeur inclusief originele doos. Op dit moment is ook alles in de vitrine voorzien van een doos. En in geval van Ottomobile ook de bruine doos naast de witte.

Vanmiddag kwam ik deze 1/24 Opel Kadett D tegen en ik kon hem niet laten staan. Het merk is White Box.
20241012-185340.jpg

Het plakbandje op de deur heb ik pas na het maken van deze foto verwijderd. Kwestie van prioriteiten stellen, denk ik...

Helaas moeten jullie het doen met de link van mijn album. Kan nog altijd geen foto's plaatsen via mijn mobiel.

Vandaag de 1:18 Spyker C8 Aileron van TopMarques gekregen in Dutch orange. Is een van de 500 in deze kleur. Is ook gemaakt in geel, rood en grijs. Maar dit is voor mij de enige juiste kleur.

Helaas moeten jullie het doen met de link van mijn album. Kan nog altijd geen foto's plaatsen via mijn mobiel.

Vandaag de 1:18 Spyker C8 Aileron van TopMarques gekregen in Dutch orange. Is een van de 500 in deze kleur. Is ook gemaakt in geel, rood en grijs. Maar dit is voor mij de enige juiste kleur.

Gaaf hoor! Probleem met mij is dat ik teveel auto’s mooi vind. :ROFLMAO: Ik herkende je foto’s van Marktplaats, waar ik vrijwel dagelijks kijk. Leuk album met foto’s ook.

Klopt. Daar staat een deel op. En ik vind ook veel mooi.

Heb de Spyker nu ook in de vitrine staan. Door de onderplaat vult dat gelijk de vitrine.

Maar doe op dit moment ook weinig moeite, advertentie staat er en verder doe ik er weinig aan. Alleen de Transit zou ik vanwege het gewicht willen laten gaan, misschien daarvoor iets meer moeite gaan doen. Heb ook al de A-team van staan. Dus 1 is voldoende.

Maar heeft allemaal geen haast.

Ja, vitrine begint zijn maximale te eisen. Staat goed vol.

Gelukkig heb ik ter compensatie van de bussen ook kleinere 1:18 staan zoals de Simca's, Mini en zo.

Heb oa ook alle 3 de kampioenauto's van Verstappen in 1:43 van Spark. Wellicht dat die een keer uit de vitrine verdwijnen.

En eventueel kan de Spyker ook ergens op een plek staan. Er zit toch een eigen vitrine om heen.

Ja, vitrine begint zijn maximale te eisen. Staat goed vol.

Gelukkig heb ik ter compensatie van de bussen ook kleinere 1:18 staan zoals de Simca's, Mini en zo.

Heb oa ook alle 3 de kampioenauto's van Verstappen in 1:43 van Spark. Wellicht dat die een keer uit de vitrine verdwijnen.

En eventueel kan de Spyker ook ergens op een plek staan. Er zit toch een eigen vitrine om heen.
Over kasten gesproken: Ik ga toevallig vanavond even oriënteren op wat nieuws bij een bekende grote Zweedse winkel in Groningen. Hoop iets te kunnen vinden met deuren.

Mooi Spyker Pascal! En ook de eerder geplaatste Kadett van Dennis vind ik ook erg leuk! Mooie Jazz of nee City Tom!

Ik heb nog wat leuks gekocht. Ik begin met de mist simpele
54089557727_218b4cbb2a_b.jpg

Hij lijkt op de foto erg bespeeld, maar in het echt valt het mee. Deze merkloze Chevrolet Chevette.

Zaterdag ben ik met mn vader naar de beurs in Valthermond geweest, we dachten dat het tot 17 uur duurde, maar om 15 uur was het afgelopen. We waen om 1345 daar, toen waren ze al aan in het inpakken..
54090763019_5fc0d102ed_b.jpg

54090763014_89c1c07dd3_b.jpg

Bij het 2e kraampje vond ik deze GAZ-14 Tsjaika, een Sovjet Limousine. IN mijn ogen de dikste Limo die gemaakt is, zoals alle van alle Sovjet modellen zijn er gedetailleerdere , deze oude USSR zijn wel de heilige graal onder de modellen. Met een prijs van 5 euro was dit een koopje. Nog een Siku-kar gekocht en we zijn maar weer gegaan, mijn vader had gelukkig nog bandjes voor zijn oude Siku amwb-auto gekocht, maar voor de rest was het een flop. Maar de GAZ maakte eigenlijk alles goed.

Vandaag moest ik weer en blokje wandelen van de fysio, en ik besloot om even bij de kraampjes winkel te kijken, ik had bijna een ZUK busje gekocht, en toen zag ik deze:

54089664827_7953723ee8_b.jpg

Ik heb de ZUK terug gelegd en deze 1:24 Skoda Favorit meegenomen. Mooi nieuw in doos.

Mooie Škoda, Peter!

Wat is het geworden? Ook een Milsbo?
Qua kast nog niks gekocht (wel een hoop andere dingen die je blijkbaar nodig hebt zoals gewoonlijk… :rolleyes:), maar ik neig toch weer (voor de derde keer) naar een Billy. Alleen dan qua ontwerp weer iets moderner en mooier. Nu wit met betere verlichting en glazen deuren met zwarte afwerking ervoor. Dat laatste (deuren) had ik bij mijn vorige en huidige kasten nog niet, maar aangezien mijn kamer best wat stof aantrekt lijkt het me nu toch wel verstandig voor het behoud van mijn auto’s.

Laatst bewerkt:
Ik heb een grote en niet bepaald goedkope kast voor mijn Porsche 911 RS/GT3(RS) & Senna schaalmodellen. Wetende wat ik nu weet zou ik echt voor een kast gaan die perfect sluit en met ventilatie. Een vriend van me heeft dat voor zijn 1/18 Ferrari collectie en moet die dus nooit afstoffen, gewoon het filter vervangen, terwijl ik... Dat zou me de extra kost en elektriciteitsverbruik zeker waard zijn.

Wetende wat ik nu weet zou ik echt voor een kast gaan die perfect sluit en met ventilatie. Een vriend van me heeft dat voor zijn 1/18 Ferrari collectie en moet die dus nooit afstoffen, gewoon het filter vervangen, terwijl ik... Dat zou me de extra kost en elektriciteitsverbruik zeker waard zijn.
Ik denk alleen dat mijn portemonnee van de aanschaf niet heel blij wordt als ik het zo hoor. Of valt dat mee?

Ik denk alleen dat mijn portemonnee van de aanschaf niet heel blij wordt als ik het zo hoor. Of valt dat mee?
Goh, gekocht ergens in 2005-2006. Ik vond het toen erg duur met mijn budget, maar hoeveel, geen idee meer, .zeker >1.000€.
Het is echt een zwaar spel, toen we verhuisd zijn was het echt sukkelen met dat ding. Maar ik zou sowieso een kast nemen met ventilatie kon ik het herdoen. Filtertje vervangen is minder werk dan 30+ 911s and the likes afstoffen (wij hebben een open haard zonder aslade).
En, wat er allemaal instaat kost een veelvoud van de aanschaf van die kast. Los daarvan zijn schaalmodellen heel erg duur geworden.

Goh, gekocht ergens in 2005-2006. Ik vond het toen erg duur met mijn budget, maar hoeveel, geen idee meer, .zeker >1.000€.
Het is echt een zwaar spel, toen we verhuisd zijn was het echt sukkelen met dat ding. Maar ik zou sowieso een kast nemen met ventilatie kon ik het herdoen. Filtertje vervangen is minder werk dan 30+ 911s and the likes afstoffen (wij hebben een open haard zonder aslade).
En, wat er allemaal instaat kost een veelvoud van de aanschaf van die kast. Los daarvan zijn schaalmodellen heel erg duur geworden.
Bedankt voor de tip. Bij de Ferrari’s merk ik het ook. Voor minder dan 200 euro lukt het bijna niet meer tegenwoordig, als je kwalitatief echt een leuk model wilt. Ik weet nog in de tijd dat ik de Hotwheels Elite Ferrari’s in de pre-order kocht kostte me dat rond de 90 euro, en dan had je echt een leuk model. Had ik er met de wetenschap van nu toen maar twee van elk gekocht en eentje in de doos gelaten! Maar ja…

Ongeveer 1 keer per jaar ga ik naar de beurs in Houten toe, gisteren was weer het zover. Ik ben met onderstaande thuis gekomen. Ook nog een Lancia Hyena gezien die ik wel zou willen hebben, maar we gaan daar geen E 110 aan uitgeven.

Het "probleem" is nu dat de twee Fiat plankjes en het "Tsjechië plankje" in de vitrinekast wel erg vol beginnen te raken.

54098377114_c5ccdc880f_b.jpg

54098377089_60dc0acf89_b.jpg

54098039471_005055f9ce_b.jpg

Jaja, 5-speed. De Skoda spatlappen zijn natuurlijk helemaal geweldig.
54098496030_de3a6f6487_b.jpg

Deze kan natuurlijk mooi naast de gele Felicia Van Plus.
54098293543_7fc78a2304_b.jpg

Deze Maserati is een serieus mooi model, zowel qua verhoudingen als qua details.
54097177667_3731c47fe9_b.jpg

Leuke aanwinsten! Die Quattroporte, 128 en Uno heb ik ook. Ik ben helaas nog niet zo mobiel dat ik een paar uur over een beurs kan slenteren dus ik heb Houten een keer overgeslagen.

Lekker divers! Škoda en Maserati kom je niet dagelijks tegen in één collectie. ;)

Het zijn natuurlijk heel veel Alfa's die ik heb, maar op een gegeven moment heb je wel zo'n beetje alles wat je leuk vindt, dus daar komt relatief weinig bij. In het verlengde liggen dan andere Italiaanse auto's.

Maar ik heb ook wel een zwak voor oude, Oost europese auto's en daar zijn tegenwoordig veel, heel betaalbare modellen van.

Mooie Italianen weer.

Op Instagram zag ik dat er hier in de buurt gestart wordt met een cursus modelbouw. Niet dat ik me gelijk heb opgegeven, maar ben eerst wat informatie aan het verzamelen om echt ook te kijken of het is wat ik ervan verwacht en wat de mogelijkheden zijn.

Dit wordt hopelijk wel vervolgd. Had een aantal Posts in het verleden met dingen die ik graag wilde, maar uiteindelijk niet haalbaar waren of niet doorgingen door omstandigheden.

Mooie Crafter en MAN. Ik ontdekte laatst dat de Crafter er ook in 1/24 is, zit eraan te denken om die ooit aan te schaffen.

Gaaf idee! Ik heb in het verleden veel gebouwd, maar helaas geen tijd en ruimte meer.
Ik ook niet echt op dit moment, maar het contact met de cursusleider loopt heel makkelijk dus hoef nu ook nog niet direct te starten. En echt modelbouwen zit er voor mij motorisch niet in, maar op het gebied van schade herstellen, spuiten en detailleren zou ik graag nog wel wat meer willen leren.

R8q9LVO.jpg

uOYT4Sn.jpg

WvVobAC.jpg

CA8yM9t.jpg

Et5vQRw.jpg

nFsMiRk.jpg

ob9kohB.jpg

rhR4NTN.jpg

iw63D9l.jpg

Ik ben meer verzamelaar van straatauto's dan racers, maar de Japanners maken echt onweerstaanbare racers. Die Skylines en NSX zien er fantastisch uit, vind ik.

Terug
Bovenaan