SchaalmodellenTopic || Deel 13

Weer even een update. Helaas nog altijd geen passend lampje gevonden voor de Mini Van. Diverse bedrijven aangeschreven maar niemand kon iets voor mij betekenen.

Volvo's 850 BTCC heb ik straks 4 over. Een blijft de komende tijd in de vitrine staan.

En kon van de week de verleiding niet weerstaan om wat te kopen. Ben alleen nog op zoek naar de juiste aantallen. Hun site zegt 250 in deze kleur. Maar onder de auto staat 048/350...heb ze al een mail verzocht om uitleg.

Maar weer een hoop tekst...tijd voor foto's van de Fiat Panda 4x4 Sisley van Laudoracing in 1:18.

caea010f-f805-47ec-99d8-cab0edcdb958.jpg
e73c0e67-e32b-4ff8-919d-16f7d05e2f2b.jpg
f816862b-4bfa-4559-addf-37d76fce6d45.jpg
927b417e-43a2-4503-b927-18e96205975b.jpg
f3e14281-fc8e-4b83-8282-1709f67ae066.jpg

En dit is een model waarbij ook de verpakking gezien mag worden.

f48e23c6-b20b-42d3-9378-496aa47441b2.jpg
5a84e0d7-f302-4581-bf33-bb04489130a4.jpg

Mooi spul hoor, van Laudo. Het is dat ik niet de ruimte heb om alles te verzamelen, maar in Fiats en Alfa’s zijn ze wel erg goed!

Ja, ziet er mooi uit. Ook gelijk mijn eerste 1:18 model met een trekhaak :cool:

Nadeel is ook dat ik veel leuk vindt. Vitrine is dan ook een van uitersten qua modellen. Van een Panda naar een Lykan tot wat Mini's en een Spyker etc.

Wat leuk, ik heb ook afgelopen week een Panda gekocht in 1:18 van Laudoracing! Ik koop nooit 1:18, want die kosten me veel te veel ruimte, maar het was om het plaatje compleet te maken. De 1:43 en 1:87 had ik al, toen ik een tijdje gelden een 1:24 tegen kwam, ben ik gaan zoeken naar meerdere schalen. Meer is er niet in een beetje goede kwaliteit voor zover ik kon vinden.

54919864610_6a8548e5df_b.jpg

54919810614_7851f8f8b0_b.jpg

Wat leuk! Doet me denken aan de rode Oer-Panda van mijn oma toen ik klein was. Zo wil ik eigenlijk verschillende schalen van de Ferrari F40 bij elkaar zien te krijgen. Grootste die ik nu heb is schaal 1/8, en ik zou in ieder geval nog de 1/12 van Kyosho willen hebben. Dichterbij een echte dan 1/8 kom ik waarschijnlijk niet. :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Zo'n reeks heb ik van de Dyane in 1:43, 1:24 en 1:18, in dezelfde kleur. Er is ook een 1:87, maar die kost meer dan de 1:24.
Die afweging heb ik met bepaalde modellen ook regelmatig omdat ik verschillende schalen heb. Kleinste serie bij mij is 1/100. Maar ik probeer altijd te denken of ik het de prijs waard vind om het aan te schaffen en of de kwaliteit mooi genoeg is voor die prijs. Zo heeft Herpa een, in mijn geval, F40 in 1/87 waar de kleppen voor en achter open kunnen. Dat is op die kleine schaal best bijzonder.

Ja, de 1:87 Dyane is niks bijzonders maar de prijzen van 1:87 zijn idioot gestegen. Meer dan ik ervoor over heb. Wellicht wil iemand er nog eens vanaf in een ruil, maar in dit geval zie ik er vanaf.

Ik zal later even mijn nieuwe aanwinsten op de foto zetten. Een paar bijzondere modellen uit China.

Dat geldt bij mij niet voor 1:87. Dat is een schaal die ik niet verzamel, ook al is er best wat leuks in te vinden. Kleiner dan 1:43 doet me niet veel.

Prachtig rijtje Panda’s! Is ie er ook in 1:12? ;)

Die trekhaak is inderdaad bijzonder. Heb ik nog nooit gezien op een schaalmodel.

Deze wat verouderde site toont zelfs een schaalmodel van een Seat Panda!
Al vind ik de afwerking van KK tegenvallen. Ik heb zelf op de gok voor (gelukkig) niet al teveel ooit twee Ferrari’s gekocht, maar afwerking is niet van geweldig niveau en de koplampen zijn na verloop van tijd wit uitgeslagen dus geen KK meer voor mij.

Ben nog altijd op zoek naar een origieel lampje voor op mijn Mini. Maar op Ali heb ik een bedraad zwaailicht gekocht die eigenlijk voor op oa een RC vrachtwagen e.d. is. Stroomkabel er af. Nog een dun rubber afdichtringetje om de voet van de lamp zodat de 2 gaatjes afgedekt zijn. Staat er los op. Ben tevreden met het resultaat. Uiteraard gaat de zoektocht naar het origineel door.

5cff57e2-4790-40fd-9b41-1a44a3404c5f.jpg
5e867d52-75b4-4e21-94a2-af03fde985c1.jpg

En zoals het hoort te zijn. Een voet en daarop een nog kleiner lampje.

c52ca5ab-c0d7-40c7-bed5-c29bc4e0dc66.jpg

Die onderste heb ik een tijd geleden van internet opgeslagen. Was er maar iets te vinden. Verschillende zoekopdrachten uitstaan en gemaild naar diverse bedrijfstakken.

Dat zal best. Maar heb nog niet eens een normale printer laat staan een 3d printer.en behalve een plaatje heb ik geen exacte maten hiervan.

Iemand een link naar een goede webshop voor (Ducati) moto schaalmodellen?

Ik zou graag een Ducati line up verzamelen van de Desmoquattro tot en met de Panigale V4 -> in concreto : 851 / 888 / 916 / 996 / 998 / 999 / 1098 / 1198 / 1199 /1299 / Panigale V4. Allen in Ducati Rosso & onbeschadigd + de doos erbij.

Budget is niet direct een issue, maar ik ben ook niet achterlijk.

Weet iemand of er een schaalmodel bestaat van de AC Aceca in 1:18? De Dinky Toy en 1:43 kan ik wel vinden.

Klopt, had ook op oa ebay gezocht. En ook bij Solido een aanvraag gedaan. Maar heb al meerdere aanvragen gedaan. :cool:

De hoop is dat ze ooit gemaakt worden, maar hoe groot is die kans.....

Heb oa een Daihatsu Charmant station 1978 (Liefst deze), een mini van identiek aan een op het internet (deze) en de AC Aceca aangevraagd. En nog wel wat waar ik niks van kon vinden. Dus suggesties zat voor hun :ROFLMAO:

Voor de liefhebbers van modellen van Solido. Om aan hun suggesties door te geven moet je hier klikken.

Voor de liefhebbers van modellen van Solido. Om aan hun suggesties door te geven moet je hier klikken.
Solido heb ik eigenlijk ook geen hoge pet van op. Solido is een aantal jaren geleden van eigenaar gewisseld en er was in het archief niks meer te vinden over hun oude modellen. Ik stelde een tijd geleden een vraag over reserveonderdelen maar ze waren niet bepaald behulpzaam.

Ging vooral om dit dakje (van Solido-Daytona) wat ik hier probeer op mijn HW Mattel te passen…
IMG-3048.jpg

Heb zelf een paar modellen van Solido oa de Delta, Caterham en Alpine Heb er tot nu toe geen klachten over en qua reserve onderdelen geen ervaring.

Weet wel dat ik bij Kyosho ze niet kan bestellen voor mijn Mini Van helaas.

Weet wel dat ik bij Kyosho ze niet kan bestellen voor mijn Mini Van helaas.
Van Kyosho heb ik zelfs nooit een reactie gehad. Inmiddels heb ik via verschillende fora en YouTube wel de info gevonden die ik zocht, maar toch jammer.

Van Kyosho kon ik de koplampen wel gebruiken…
IMG-0554.jpg

Blijf de hoop houden dat ik het onderdeel ooit ga vinden. Maar zou prettig zijn dat ze op zijn minst reageren en nog beter dat het te verkrijgen is.

Blijf de hoop houden dat ik het onderdeel ooit ga vinden. Maar zou prettig zijn dat ze op zijn minst reageren en nog beter dat het te verkrijgen is.
Precies. Al zit ik zelf ook wel eens na te denken om een 3D-printer te kopen en dat te leren. Ik denk dat als je op Europees niveau kijkt of zelfs wereldwijd dat de (doel)groep die naar onderdelen zoekt misschien best nog wel eens redelijk kan zijn. Als je ziet dat webshops als deze al kunnen blijven bestaan, dan zal de vraag naar specifiekere onderdelen zoals voor jouw MINI er ook wel meer zijn. De zin om te ondernemen in zoiets zit er bij mij wel, maar heb lichamelijk door mijn beperkingen niet altijd de energie om wat te doen.

En nog een rode Panda erbij. Dit is de 4x4 van Schuco (al eens eerder hier voorbij gekomen), want ik had nog geen 4x4. Het is een heel erg mooi model, maar als je kijkt naar de Minichamps ernaast, die ik ergens tussen de 15 en 20 jaar in huis heb, kan ik niet zeggen dat de kwaliteit en detaillering in die tijd een stuk beter geworden is. Het ligt misschien aan het te zichtbare rode metaal aan de binnenkant rond de ramen, dat had eigenlijk zwart moeten zijn. Er is ook nog een 4x4 van Brumm, maar die zijn vaak wat minder mooi, wel iets goedkoper.

54954947352_02d74df0c5_b.jpg

54956020218_29553e6a32_b.jpg

Deze een paar maand geleden in Italie gekocht, het bekende kioskmodel. Ik vind het wel leuk om het zo te houden als ik het heb gekocht, maar van de andere kant neemt het wel aardig wat ruimte in. Nog maar even over nadenken.
54955845631_d2d97f3391_b.jpg

Weet iemand of er een schaalmodel bestaat van de AC Aceca in 1:18? De Dinky Toy en 1:43 kan ik wel vinden.
Als-ie er is heb ik 'm nog nooit gezien. Ik heb 'm wel in 1:43
k9Ge8CO.jpg

Mooie modellen, die Panda en DAF 66! Beide in mijn verzameling, dus de kans dat ik ze kan waarderen is ook vrij groot... ;)

Overigens is mijn Panda wel netjes binnen de lijntjes gekleurd
tkvz8YL.jpg

Laatst bewerkt:
Als-ie er is heb ik 'm nog nooit gezien. Ik heb 'm wel in 1:43
k9Ge8CO.jpg

Mooie modellen, die Panda en DAF 66! Beide in mijn verzameling, dus de kans dat ik ze kan waarderen is ook vrij groot... ;)

Overigens is mijn Panda wel netjes binnen de lijntjes gekleurd
tkvz8YL.jpg

Jouw Panda lijkt er inderdaad wat mooier uit te zien dan die van mij inderdaad :rolleyes:

Dat vind ik jammer aan 1:43, de afwerking (dus niet de kwaliteit) vind ik vaak bedroevend. Als je kijkt naar bv. het achterste zijraam van die Primera, dat had in mijn ogen echt beter gekund als je het vergelijkt met het 1:1-model.

Ik denk niet dat je een hele schaal kunt afserveren op een scheef geplakt raamstijltje. Ik heb 1:18s gehad die veel slechter waren, waar de hele vorm niet klopte.
De Primera is een vrij zeldzaam model, dus ik wil er niet teveel aan knoeien, maar als het simpel op te lossen is ga ik het doen.

1:43 Kan heel mooi zijn qua afwerking, kijk maar eens naar de BBR modellen die ik eerder al eens gepost heb. Kost dan wel wat. Maar Minichamps deed het een jaar of 20 geleden ook al heel goed. De Alfa 75 V6 bijvoorbeeld van Laudoracing in 1:18 vind ik echt een lelijk model; de neus is iets te schuin, de achterlichten kloppen niet en de wielen zijn te grof. Daarom heb ik hem nooit gekocht, ondanks dat ik een groot liefhebber ben van de Alfa 75.

Maar die Primera oogt inderdaad niet helemaal lekker. De c-stijl klopt niet helemaal en de neus lijkt ook net wat te laag. Maar van sommige auto's mag je inderdaad al bij zijn dat er een schaalmodel is. Ook de Qashqai lijkt in zijn geheel iets te laag.

Het aparte vind ik nog steeds dat er legio populaire auto's zijn waarvan helemaal geen model bestaat, of alleen een speelgoedauto van decennia geleden.

Kioskseries
YzVYcYz.jpg

ati2ewf.jpg

LLxglEs.jpg

zm5cJmE.jpg

KTOC8H2.jpg

Recent heb ik mezelf 'getrakteerd' op dit schaalmodel. Dit 1:43 model is van Perfomance-versie, terwijl ik een Single motor-versie heb, maar wel een model van na de facelift én de juiste kleur (Midnight).

Model is van Norev en voelt kwalitatief keurig. Via Polestar zelf kost dit model €60 + €20(!) verzendkosten. Dit vond ik wat gortig, maar toen ik erachter kwam dat ze ook bij Norev zelf te koop zijn voor de helft van de prijs, zat ie toch snel in m'n winkelmandje :).

IMG-6309.jpg

Wat een mooie modellen weer @Klassiekerrijder! Die Japanse polite auto's zijn tof zeg. Wat is die eerste rode eigenlijk?

Die Predom Caravan heb ik ook. Je had in Polen dit jaar ook eentje bij de benzinepomp met een FIAT 126 ervoor. Helaas bij elke Shel waar ik was, lagen ze niet (meer).

Terug
Bovenaan