simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Is deze 1500 al bekend?

1030235_2.jpg

klik

Yep Paul,

Deze is bekend. Jammer dat de wagen geen liefhebber vindt. Een Simca uit 1965 met origineel NL. kenteken is welhaast utopie. Alwa shet maar voor de papieren.
Simcat

Trouwens heeft iemand nog ergens een 13/1501 motorkapje staan? Ik zoek er nog een voor een vriend in Duitsland die een 1301 uit 1970 restaureert. De wagen is van december 1970 en was feitenlijk voor de sloop bedoeld. Er had onder het dash een kabelbrand in gewoedt met vreselijke gevolgen. Gelukkig is de wagen alsnog goed terecht gekomen. Inmiddels is de wagen gespoten en wordt hij weer, minitieus, opgebouwd. Hij komt er beter dan nieuw uit te zien de oude Simca, compleet met rode hemelbekleding en rode skay-stoelen en zilverkleurige metallic-lak. Probleem is dat de motorkap te zeer beschadigt was. De spuiter zoekt nu een ander kapje om dit alsnog te spuiten zodat mijn vriend de wagen verder kan afbouwen. Als iemand wat heeft laat even at weten dan pik ik deze as. zondag even op. als dat op de route naar Bilthoven ligt voor de afsluitmiddag van het Simca-clubjaar waar ik naar toe rij.
Alvast bedankt, Simcat

Bassimca zei:
Beste mensen,

Goedeavond allemaal. Zal me even voorstellen hier. Bas de Boer, 27 en sinds paar weken bezitten we een Simca 1000 automatique. Momenteel zijn we druk bezig de auto klaar te maken voor de RDW keuring zodat ze NL kenteken krijgt. Omdat we geen papieren bij de auto hebben zijn we dringend opzoek naar een lijst/overzicht waarop chassis/serienummers vermeld staan met de bouwjaren. Samen met een verkoopverklaring van de oude eigenaar kunnen we hiermee naar de RDW keuring gaan. Vandaag heeft iemand van de RDW dit allemaal heel netjes aan ons uitgeled. Nu voel je de vraag al opkomen: is er iemand hier die een lijst of iets dergelijks kan mailen naar ons met het overzicht. Alles is welkom wat kan helpen voor een snelle afhandeling. Alvast bedankt voor de genome moeite, hierbij nog even wat sfeerfoto's om een beeld te vormen:

https://www.mijnalbum.nl/Album=F7ORJ3I7
hey bas. deze 1000 ken ik wel.
en ik weet wie hem als eerste gehad heeft.
die weet wel welk bouwjaar de diezend is.
ik stuur je hier een prive mail met mijn e mail adres.

Hallo mensen van dit topic.

Ik post hier zelden maar lees wel altijd mee.

Nu ben ik op zoek naar een linker voorspatbord voor een Simca 1000 uit 1976.
Liefst één waar geen auto (meer) aan vast zit.:D

Wie heeft er één of weet er één tekoop, het gaat om deze auto.
DSCF2926_resize.jpg

DSCF2883_resize.jpg

Bvd.

Greetzz Renate.

Ik heb het er af gehaald om een gat aan het binnenscherm te reparenen.
Toen bleek, geheel volgens verwachting overigens, dat ie rot is.

Greetzz Renate.

Renate ; Het Simcaclub magazijn kan wellicht een uitkomst zijn, eerst effe lid worden.

renate zei:
Is inderdaad een optie.

Greetzz Renate, die dit antwoord wel verwachtte.

Het valt aan de buitenkant wel wat mee. En hoe rot is rot? Een nieuw scherm is het beste maar deze lijkt nog goed op te knappen

succes met deze verder erg leuke auto

Harm

@ Harm: Wat je op de foto ziet is voor 30% plamuur, dus ja wat is rot?

Enne dank voor het compliment.

Greetzz Renate, die zo goed als zeker al een scherm heeft.

Hallo Renate,

Voorvleugels voor de 1000 zijn inmiddels zéér raar geworden. Vanwege het feit dat Simca's zo vreselijk roestten en nog steeds roesten is de stock van delen na het einde van de productie dientengevolge rap geslonken tot welhaast 0. Vleugels kosten daarom nu 30 jaar na stopzetten van de produktie welhaast een fortuin en het vinden ervan is welhaast een utopie. Probleem is dat schier alle 1000's op enig moment vervanging zullen gaan nodig hebben. Tracht dus altijd eerst daar waar mogelijk om de oude vleugel te restaureren. Spijtig genoeg is het gedaan met de tijden waarin men dergelijke delen van stock kon verkrijgen. Deze maleize zal zich stillaan almaar doen uitwijden over alle delen van wagens. Men zal eerst moeten investeren in een netwerk van mensen ofwel men zal lid moeten gaan worden of zijn van een club waarbij men contacten gaan zal opdoen en waarbij man dan wellicht nog eens aan delen kan gaan geraken ofwel men onderlaat dit en moet zo zien verder te geraken. De club verzet veel werk om betalende delen voor haar leden op stock te blijven kunnen houden en aldus is het oprecht bijbehouden van "nieuwe" old-stockdelen verbonden aan alsmaar stijgende kosten. Het zal daarom begrijpelijk zijn dat het verkrijgen van het lidmaastschap van de club onontkomelijk zal gaan blijken te zijn. Trouwens volgens mij heb jij wezenlijk geluk daar er thans op Marktplaats. nl (advertentienummer 294453656) een stel vleugels te koop staan. WACHT DUS NIET AF!
Simcat

Hallo Simcat,

Grappig dat je het over vleugels hebt.:LOL:

Maar dat kan ik ook wel begrijpen bij een simca.
Als ze maar ver genoeg heen zijn, gaan ze vanzelf wel vladderen.;)

Wij in het hoge noorden hebben het altijd over spatborden. Maar ik heb er eigenlijk nooit vanaf gegeten.

Ik zelf heb nog steeds 5 spatschermen ( vleugels) van een simca 1100 in de aanbieding.
2 achter en 3 voor (waarvan 1 wel slecht).

Het is geen top kwaliteit meer maar mijn inziens wel bruikbaar.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik gauw tevrede ben.

Voor de bagheera die ik op marktplaats had staan was helaas ook geen belangstelling.
Het was ook niet veel meer.

Indien iemand nog iets zoekt laat het even weten.
Hoewel de meest bruikbare delen al verdwenen waren. Of niet meer bruikbaar.
De motor is wel helemaal compleet en zet ik op marktplaats.

Groetjes

Hoi Bagheera,

Tja, het is wat dat belgisch, haha. :D Dat gaat vanzelf vooralleer je het in de gaten hebt als je er eenmaal woont. En dat terwijl ik in het franstalige gebeid van België woon, kan je nagaan. Eender gaat dat ook rap met het frans. Altijd handig, vooral met een voorliefde voor franse wagens, haha.:D
Simcat

stoterstangen90 zei:
Laat de constructie het toe om poyester replicaspatborden te maken en plaatsen?

Ja dat is een mogelijkheid. Het schijnt dat de Ralley 3 schermen kompleet leverbaar waren op die manier in plaats van de losse verbreders. Maar wie ze leverde is mij niet bekend. En van polyester kan een handig persoon bijna alles maken. Heb ooit de verbreders van mijn ralley ook zelf gemaakt met assistentie van een polyester techneut

Voor de Rally uitvoeringen had en heb je nog steeds polyester schermen, die je er zo overheen kon zetten.

Voor wat betreft de uitgezette vraag over het voorspatbordscherm: ik ben inmiddels voorzien.

Ik ben trouwens tot de ontdekking gekomen dat het scherm dat er op zat al het originele niet meer is. Ter hoogte van de sierstrip zit op dit scherm eem lichte bolling terwijl het een soort knik naar binnen (van boven naar beneden gezien) hoort te zijn.

Het bestaande stuk blik dat zich voorheen voorscherm mocht noemen, ga ik in het kader van arbeidstherapie proberen te redden.
Als dit zover is zal ik hier de resultaten tonen, als ook de vorderingen van de Simca waar ik nu mee bezig ben.

Greetzz Renate.

Hoi Stoterstangen,

Ik heb ook al op gewone 1000-tjes polyester vóórvleugels zien zitten. Ze pasten perfekt. Ze moeten er aldus zijn. Renate gaat nu haar vleugel opkuisen. Hopelijk gaat dit lukken. Denkelijk moet je dat eerst doen. Het zal geen cynicure worden het deel te redden maar men doet er veel ervaring mee op. Bovendien weet men de prijs van een nieuwe vleugel te waarderen nadien. Nogmaals er staan op dit moment een stel van die dingen te koop. Al la ze zijn gebruikt, maar indien ik een 1000 had zou ik zou ze niet laten staan immer wanneer wordt er weer een stel tesamen aangeboden? Zo is 't toch?
Simcat

Naar Bilthoven...

Gisteren gepoogd naar Bilthoven te gaan rijden inzake de afsluitmiddag van het clubjaar 2009 van de Simca Automobiel Club Nederland.:) Ik was voornemens om een capot van een 13/1501 mee retour te gaan nemen voor een bekende van mij uit de szene hier. Aldus koppelde ik mijn remorque achter mijn 206. Jammer dat het weer pijpenstelen regende. Onderwijl ik Eindhoven naderde bleek de lege remorque opeens te gaan zwiepen....:eek: Meteen ben ik op de standstreep gestopt om te gaan zien wat ginder gaande was. Naar bleek stond het electrokabel van de verlichting van de remorque zeer strak gespannen.:confused: Ik dacht eerst dat het kabel door de harde wind en regen zich wellicht nogeens extra had verwonden om het disselwiel. Nadien ik het kabel weer meer had laten vieren ben ik weer verder gereden. Na 200 meter echter begon het spel eender opnieuw. o_O Maar nu zag ik in mijn kijkspiegel naar achteren dat de remorque van de wagen los geraakte... :eek: Ik remde subiet en ik zag tot mijn stomme ongeloof dat de remorque rechts van mijn wagen voorbij reedo_O.... Ik schrok mij echt WEZENLOOS!!! :eek: Gelukkig had ik op dat moment een grote tegenwoordigheid van geest en reed ik met mijn wagen links van de op hol geraakte remorque om te behoeden dat deze terug de baan op zou keren. Als een miracel bleef hij echter op de standstreep bollen en schampte deze enige hondert meters langszij de barrière vooralleer hij tot staan geraakte. Ik ben toen nogmaals gaan zien wat er wel niet was gebeurd en zag tot mijn schrik dat het volledige binnenwerk van het dissel nog aan de remorquekogel hing achter aan de wagen en dat de buitenste koker van het dissel aan de remorque zelf volledig was doorgeroest en zomee was gesepareerd van deze:eek::(... Er had weet ik wat voor een accident kunnen ontstaan eens de remorque terug de baan was op geschoten...o_O Ik wil er niet aan denken... Toen bedacht ik mij dat het dissel reeds uiteen schoof toen ik voor de eerste maal ben wezen gaan zien wat er aan de hand was. Vandaar het strak staande electrokabel:confused:. Ik heb geeneens gezien dat het dissel aldus reeds uiteen aan het schuiven moet zijn geweest.... Jullie begrijpen dat ik eerst eens 10 minuten beduust en krijtwit heb staat turen naar het binnenwerk van het dissel wat nog aan de kogel hing... o_O Ik hoorde op dat moment niets en ik bemerkte ook geen regen en wind meer... Weer bij zinnen geraakt hoorde ik het verkeer langszij mij heen stuiven en claxoneren. Snel zette ik mijn wagen voor voor de remorque op de standstreep en bedacht ik dat juist het electrokabel mijn engel in nood is geweest. Het kabel zit namelijk linkszij de remorquekogel aan de wagen. Eenmaal het dissel nu volledig uiteen schoof werd het kabel wederom strak gespannen en heeft dit de remorque een ruk naar rechts in de richting van de standstreep gegeven. Was het kabel rechts van de kogel gemonteerd geweest was de remorque naar links de baan op geschoten en waren de consequenties schier niet te overzien geweest... Bovendien zo bleek had ik het disselwiel niet volledig had opgetrokken en dat nog kon rollen om zomee verhinderde dat die losse buis van de wagen die naar voren stak niet in het asfalt had doen grijpen. was het disselwiel volledig opgetrokken geweest had de koker over het asfalt geschoven met alle risico's van dien. Was deze ten slotte in het asfalt geschoven was de remorque zeker over de kop geslagen danwel alsnog over de baan geschoten...:( Rap verwittigde ik de collega's van de politie, en nadien werd de remorque weggesleept. Van naar Bilthoven gaan is toen niks meer gekomen.:( Eenmaal thuis denk ik wat niet allemaal had kunnen gebeuren... o_O
Simcat

wat een ingewikkeld verhaal zeg met die remorko_O
maar ja,je begint zelf eigenlijk al dat je een kapot moest gaan halen.
dit vraagt om moeilijkheden toch?:confused:
het blijft een feest om een fransbelgische tekst te ontleden.
veel woorden komen mij niet bekend voor.
aan het verhaal te volgen is het met een sisser en veel hartslagen toch nog veilig afgelopen?
ik miste je al bij de afsluitmeeting.
en nu gauw die remork helemaal kaal slopen en laten opknijpen die hap.
ik wil deze niet meer op de weg zien in mijn kijkertspiegelo_O
trouwens simcat,heb jij vrinden bij de klabakken?

Ik ben echt heel benieuwd wat nou een remorque is. Wie haalt me uit de spanning? :confused: Ik gok een Fiat Panda. Ik heb er namelijk ook zo'n hekel aan als ik door een Fiat Panda wordt ingehaald. :)

Dit is trouwens de Solara die bij GAOS staat. A. Brandhorst was er overigens al mee bekend zo bleek, hij had er zelfs al wat van verwijderd.

img2702n.jpg

Hallo Simcat

Je hebt wel heel veel geluk gehad.
Dat geluk zal je dan ook wel verdiend hebben.
In nederland zijn daar diverse spreekwoorden voor:rolleyes:
maar er heeft bij jou gelukkig een engeltje meegereden.(y)

Succes met je remorque.

Eens een keer wat anders met een aanhangertje.
Ik zie ze vaker gaan maar dan met zo'n mooie, afneembare trekhaak nog vast aan de dissel... schijnt ook moeilijk te zijn om die dingen op de juiste manier vast te zetten.

Trouwens best wel leuk die taalverschillen.
"een capot ophalen met een remorque"... dat een remorque een aanhanger was wist ik nog wel, maar bij die capot ophalen had ik wel zo m'n bedenkingen.
(een capot is hier dus een condoom in de volksmond :rolleyes: maar om die nu te gaan halen met een aanhanger...:))

Vrinden een "capot" in België is een motorkap in Holland:D

Laten wij maar eens lachen! Bedankt voor de vele reacties, haha.

Die Solara bij GAOS, daar zit nog een spiegel op de deur. Zit er ook nog een rechter spiegel op? Indien in orde en niet gereten zou ik beide willen hebben. Wie kan ze voor mij gaan regelen?
Simcat

een capot is hier dus een condoom in de volksmond maar om die nu te gaan halen met een aanhanger...)

Dat is dan waarschijnlijk nog uit de tijd dat ze werden gelost met de greep :D Tijd van de baby-boom geloof ik..

Nog maar een remorque, van een paar weken geleden, met bekende velgen
matra.jpg

Ben trouwens zaterdag nog even het industrieterrein van Doetinchem opgereden, waar toen de Rancho stond.. Deze is inmiddels geruimd!
KD-84-?? begon het kenteken me geloof ik

Zag het inmiddels wel weer zitten om die witte uit Stadskanaal te gaan halen, maar ´t zit financieel net ff te krap(feestdagen hè). En het is voor mij 266km heen en 266km terug rijden(de auto staat in Duitsland).
Zucht....:rolleyes:

Genoeg over aanhangers. Tijd voor Simca's. Op een website (zie link onderaan deze bijdrage) trof ik een overzicht aan van auto's die in het bezit zijn geweest van een zekere Henk. Onder de foto's een korte samenvatting van de bevindingen over de Simca's die hij ooit heeft gehad.

simca03.jpg

Simca 1100LS bouwjaar 1972. Het gaat nog beter, dus nieuwer en luxer. Wereld auto nooit problemen mee gehad. In gereden tot half 1976.

simca01.jpg

Simca 1100LS bouwjaar 1974. Weer een slechte, had de vorige nooit weg moeten doen. Maar ja berouw komt na de zonde en we hadden zulke goede ervaringen met Simca.

simca02.jpg

Simca 1100LS Station wagen bouwjaar 1975. De eerste bedrijfswagen, deze was zonodig nog slechter dan de vorige Simca.

Bron: volledig overzicht

Conclusie: 1972 was een goed Simca-jaar!

Pedigreepaul zei:
Ben trouwens zaterdag nog even het industrieterrein van Doetinchem opgereden, waar toen de Rancho stond.. Deze is inmiddels geruimd!
KD-84-?? begon het kenteken me geloof ik

Je bedoelt waarschijnlijk deze:

...de KD-77-DK die bij die autoboer vlak achter het hek stond, tussen een partij andere wrakken?
Zal me benieuwen of er toch nog een slachtoffer voor gevonden is, of dat die de pers is ingegaan.
Ik had hem destijds willen kopen om er een aanhanger van te maken, maar daarvoor was die zelfs al niet meer geschikt.
De uiterste vraagprijs was vorig jaar € 250,=, ik ben er toen hard bij weggelopen.

Hallo allemaal, even wat over een echte stoere auto

https://img17.imageshack.us/gal.php?g=bild1093.jpg

de deurstijl zoals de meeste er uit zien

niets is er meer orgineel aan deze auto!

Beide Rancho's, zowel de witte KD-75-DK als de rode KN-75-DJ bestaan nog volgens de RDW. De rode wagen is, als het goed is van een lid van de club zijn. Beaucoup de travaille, très beaucoup de travaille...:(
Simcat

Terug
Bovenaan