ginkelvanmichiel
Kilometervreter
Ziet er zo op het eerste gezicht structureel zeer goed uit, Albert. Ik denk dat deze Solara het dubbel en dwars waard is!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
the Fox zei:Als je goed kan lassen is dat een mooie oplossing. Heb je voor die reparatie zelf plaatdelen moeten vormen of waren er overzetstukken te verkrijgen?Muddy Bandit zei:Ik heb uiteindelijk m'n eigen exemplaren maar voorzien van een nieuwe onderkant.

A.BRANDHORST zei:@Gillendgelesimca, dánk je. Dat is weer een andere auto waar ik een groot zwak voor heb, en al 5 jaar als een wezenloze vrachten geld in heb gepompt, maar het comfort is onbetaalbaar.
Inmiddels heb ik meer Talbot's ,maar de 505 gaat in principe niet meer weg...
the Fox zei:Deze is ook wel aardig: Simca 1308
Als je de advertentie door Google laat verlaten in het Nederlands komt er "CHRYSLER SIMCA 1308 GT, goed basisvoedsel" te staan
(bonne base de restauration). Zo'n wagen kan je natuurlijk niet laten staan.
skitmeister zei:2 fotos, gemaakt door mij toen ik 8 en 9 jaar was:
![]()
![]()
![]()
Hetgeen meteen het probleem van Simca duidelijk maakt. Na amper vijf jaar al zoveel roest. Spijtig hoor. Eigenlijk een wonder dat er nog origineel Nederlandse exemplaren op de weg zijn, vooral dankzij de inspanningen van enkele forum ledensimca1006 zei:Die 33 phase 1 is minstens net zo zeldzaam. Eind 86 kan ook gezien het kenteken van de 33. Die gele tourist was toen pas een jaar of 5 oud.
the Fox zei:Hetgeen meteen het probleem van Simca duidelijk maakt. Na amper vijf jaar al zoveel roest. Spijtig hoor. Eigenlijk een wonder dat er nog origineel Nederlandse exemplaren op de weg zijn, vooral dankzij de inspanningen van enkele forum ledensimca1006 zei:Die 33 phase 1 is minstens net zo zeldzaam. Eind 86 kan ook gezien het kenteken van de 33. Die gele tourist was toen pas een jaar of 5 oud..
ddrman zei:ik zie een skoda 130 bohemia
the Fox zei:Vergeet de R5, de 340, de T2 en de 33 niet. Omdat ik niet weet hoe oud Skitmeister nu is, vraag ik mij af wanneer deze foto's genomen zijn. Aan de auto's te zien in ieder geval nà 1987. Klopt dat, Skitmeister?
Simcat zei:........... Mocht er iemand in geïnteresseerd zijn in deze welhaast compleet uit het straatbeeld alsook de szene verdwenen Talbot-telg, laat het mij dan even weten via een pbee-tje dan breng ik een contact met de verkoper tot stand.
Simcat
Muddy Bandit zei:Simcat zei:........... Mocht er iemand in geïnteresseerd zijn in deze welhaast compleet uit het straatbeeld alsook de szene verdwenen Talbot-telg, laat het mij dan even weten via een pbee-tje dan breng ik een contact met de verkoper tot stand.
Simcat
Ik moet even overslaan.
Mag van m'n vrouw pas weer wat kopen als ik al die andere autoprojecten heb afgerond....![]()
Ik moet even overslaan.
Mag van m'n vrouw pas weer wat kopen als ik al die andere autoprojecten heb afgerond....![]()
Héé, dat lijkt Den Haag wel !...skitmeister zei:2 fotos, gemaakt door mij toen ik 8 en 9 jaar was:
![]()
Klassiekerrijder zei:Tja, zoiets verzin je toch ook niet? Moet wel een afkorting zijn.![]()
Hoi ,heb je het al bij de simcaclub gevraagd? Wellicht hebben zij alle info die je maar wensen kan...Bassimca zei:Beste mensen,
Goedeavond allemaal. Zal me even voorstellen hier. Bas de Boer, 27 en sinds paar weken bezitten we een Simca 1000 automatique. Momenteel zijn we druk bezig de auto klaar te maken voor de RDW keuring zodat ze NL kenteken krijgt. Omdat we geen papieren bij de auto hebben zijn we dringend opzoek naar een lijst/overzicht waarop chassis/serienummers vermeld staan met de bouwjaren. Samen met een verkoopverklaring van de oude eigenaar kunnen we hiermee naar de RDW keuring gaan. Vandaag heeft iemand van de RDW dit allemaal heel netjes aan ons uitgeled. Nu voel je de vraag al opkomen: is er iemand hier die een lijst of iets dergelijks kan mailen naar ons met het overzicht. Alles is welkom wat kan helpen voor een snelle afhandeling. Alvast bedankt voor de genome moeite, hierbij nog even wat sfeerfoto's om een beeld te vormen:
https://www.mijnalbum.nl/Album=F7ORJ3I7
gillendgelesimca zei:Hoi ,heb je het al bij de simcaclub gevraagd? Wellicht hebben zij alle info die je maar wensen kan...Bassimca zei:Beste mensen,
Goedeavond allemaal. Zal me even voorstellen hier. Bas de Boer, 27 en sinds paar weken bezitten we een Simca 1000 automatique. Momenteel zijn we druk bezig de auto klaar te maken voor de RDW keuring zodat ze NL kenteken krijgt. Omdat we geen papieren bij de auto hebben zijn we dringend opzoek naar een lijst/overzicht waarop chassis/serienummers vermeld staan met de bouwjaren. Samen met een verkoopverklaring van de oude eigenaar kunnen we hiermee naar de RDW keuring gaan. Vandaag heeft iemand van de RDW dit allemaal heel netjes aan ons uitgeled. Nu voel je de vraag al opkomen: is er iemand hier die een lijst of iets dergelijks kan mailen naar ons met het overzicht. Alles is welkom wat kan helpen voor een snelle afhandeling. Alvast bedankt voor de genome moeite, hierbij nog even wat sfeerfoto's om een beeld te vormen:
https://www.mijnalbum.nl/Album=F7ORJ3I7
the Fox zei:Wat jullie allang wisten maar ik nog niet is dat Simca niet zomaar een willekeurig gekozen naam was.
Simca: Societe Industrielle de Mecanique et Carrosserie Automobile
Ik las het op onderstaande website:
de geschiedenis van Simca en alle Simca / Talbot modellen