simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Wel een beetje laat maar ik wens iedereen nog een voorspoedig nieuwjaar!

Heeft er iemand nog zandzakken over?

Ook vanuit Drenthe nog voor iedereen de beste wensen voor 2012.

Ga je bijna kopje onder Tagora ?
Zet je de blauwe Tagora wel even op een terp ?

Als we straks de nieuwe site hebben voor de Simca-club zullen we dan dit forum voortzetten
op de plaats waar ie naar mijn mening eigenlijk hoort ?

Simca 1100

Als we straks de nieuwe site hebben voor de Simca-club zullen we dan dit forum voortzetten

laat de forumers zelf kiezen waar ze het voortzetten.
ik ben van mening dat je met dit forum hier een heleboel mensen bereikt die het leuk vinden om dit te volgen!
maar je kunt natuurlijk altijd een nieuw forum openen straks op de simca site!

simca ti zei:
ik ben van mening dat je met dit forum hier een heleboel mensen bereikt die het leuk vinden om dit te volgen!

Om dezelfde reden houden we ook het Elk Merk Waardig-topic op deze website, in plaats van een afzonderlijk forum te openen. Zo win je nog eens zieltjes.

grensrijder zei:
simca ti zei:

Om dezelfde reden houden we ook het Elk Merk Waardig-topic op deze website, in plaats van een afzonderlijk forum te openen. Zo win je nog eens zieltjes.
Mee eens. Ik lees dit topic altijd, maar zal niet naar een andere site gaan om alles te volgen.

@Phoenixrood74.

Ik lees ook wel eens wat in andere topics maar heb de indruk dat jij overal wel in voorkomt.:p

Groetjes Harm

Komt er in eens een Talbot Sunbeam voorbij:

https://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/fragmenten/264678/264681.d976a007-46202271.Rijjijalbruin.xml

SimcaHarm zei:
@Phoenixrood74.

Ik lees ook wel eens wat in andere topics maar heb de indruk dat jij overal wel in voorkomt.:p

Groetjes Harm
Ik vind heel veel merken interessant, dus ik lees inderdaad ook veel topics!

Leuk stukje idd over die sunbeam, ik weet nog dat m;'n buur er eentje had, een rode met zo'n donker getint glazen achterklep[?] het kenteken begon overigens met GX, later kocht hij een D-Kadett, de mensen in het dorp zagen het verschil niet tussen die twee, ik wel :)
Ik ben trouwens blij dat bruin weer in is, het hoort bij sommige auto's vind ik, een taunus TC1 zie ik het liefst in bruin, ook mijn twee audi 80's zijn bruin, een simca [1100] vind ik het leukst in geel.

Stif zei:
Ik ben trouwens blij dat bruin weer in is, het hoort bij sommige auto's vind ik...

Kan wel bij sommige auto's horen, maar toch...
Ik ben blij dat het bruin na 3½ jaar werken eindelijk van m'n Rancho af is.:)

SIMCA1100 zei:

Sinds dit forum geopend is, is het ruim 164.000 keer bezocht en is daarmee één van de best bezochte forums op de site van Autoweek. Dat betekent dat er heel veel mensen meelezen. Simca en Talbot leven nog steeds bij heel veel autoliefhebbers, dus ook bij mensen die zelf geen Simca, Talbot, Matra en Sunbeam hebben.

Tja, jij zit op het "Drentse Plateau" hoog boven NAP :) maar wees gerust de Tagora staat er lekker warmpjes en droog bij!

Ik verheug me op de Europese Simca, Talbot en Matra meeting in Mei! En natuurlijk op de vele andere evenementen.

SIMCA1100 zei:
Ook vanuit Drenthe nog voor iedereen de beste wensen voor 2012.

Ga je bijna kopje onder Tagora ?
Zet je de blauwe Tagora wel even op een terp ?

Simca 1100

Vandaag weer verder gegaan met de Rancho.
Er is nog veel werk te verrichten maar het tempo zit er goed in. Komende weken gaan we het dashboard en de motor demonteren en zullen we het plaatwerk gereed maken om de slechte stukken te vervangen. Alles gaat sneller dan ik verwacht had en zo hopen we dat de Rancho als alles een beetje mee zit zo ergens eind dit jaar weer klaar zal zijn. Graag wil ik er mee op de oldtimer dag in appelscha staan want persoonlijk ben ik best wel trots op de auto. Maar er is nog veel werk en weinig tijd.
Binnenkort zal ik weer even een paar foto,s plaatsen die foto,s nemen blijft er vaak bij je gaat een beetje op in het werk.

Erik

Beste medeforummers,

Ik heb een probleem...
Hopelijk kunnen jullie mij helpen dit op te lossen....
In Gorinchem woont een lid van de club, J. V. De vriendelijke baas is al op leeftijd, maar rijdt nog steeds in zijn Solara (y). Ik kwam de oude baas en zijn auto, bij stom toeval enkele maanden geleden, op het spoor toen ik voor mijn werk in Gorinchem moest zijn. Ik was was vroeg en ben het dorp toen ingereden op zoek naar een plekje om een hapje te eten. Daarbij stuitte ik, per toeval, op, een heuse mij nog onbekende Solara! Natúúrlijk had ik gelijk geen honger meer, hahaha, en enig zoekwerk kwam ik er achter waar de eigenaar van de zeldzame Talbot woonde. De oude baas was ZÓÓÓ blij dat hij EINDELIJK iemand had ontmoet die hem en zijn grote liefde, de Solara, kon helpen bij de onderdelenvoorziening en in contact kon brengen met gelijkgezindten... Het was een erg emotioneel tafereel toen ik hem en zijn vriendin, onder het genot van een bakkie, van de club vertelde waarbij ik zag dat de brave borst het niet droog hield en in tranen uitbarstte... Later, op weg naar mijn afspraak had ik gelijk de aanmelding van J en zijn vrienin om lid te worden van de club op zak!
J. zoekt DRÍNGEND een vóórste, dubbele, uitlaat voor zijn wagen. Nu dacht ik de juiste pijp te hebben en bezorgde ik hem die, toen ik laatst in den lande was voor het één en ander. Uiteraard had ik nieuwe bouten, veren en uitlaatpakking er maar meteen bijgedaan want je zult geheid zien dat die weer afbreken en of stuk zijn. Naar bleek past d enieuwe pijp echter niet... Er blijkt verschil in de buiging van de pijp en aldus past het nieuwe deel niet....
Inmiddels heb ik begrepen dat er in de dubbele uitlaten van Simca en Talbot een klein verschil zit in die buiging. Nèt genoeg om de uitlaten niet te kunnen gebruiken op elkaar.
Tot overmaat van ramp is inmiddels ook nog de APK. van de auto verlopen en heeft de oude man inmiddels óók nogeens een bon van 90 Euro in de bus gekregen... BÁÁÁLEN dus... :(:(:(
Helaas heeft hij geen garage om de wagen indien geschorst te stallen. Sowieso kost het binnen 3 maanden weer aanmelden van de auto extra centen die hij met zijn AOW niet ook nog kan betalen en bovendien staat de Solara dan alsnog op straat wat óók weer tot een, andere volgende, dure bon kan leiden...
Ik moet nu natuurlijk zorgen dat die voorste uitlaatpijp zsm. geruild wordt tegen een juist exemplaar. Naar blijkt kan ik echter niet zo snel geen juist exemplaar vinden... WIE KAN HELPEN???!!! :confused::confused::confused:. Kosten zijn uiteraard voor mijn rekening omdat ik de oude man de foute uitlaat heb bezorgt...
Alvast bedankt voor iedere hulp mensen!!!!!!!
Simcat

Heb je hier wat aan?
https://www.uitlaatshop.nl/default.asp?action=ShowCarProductDetails&KTypeNr=02507&UsnId=14987&CardataId=&ProductTypeId=1&PartNr=SA151

Nou, wat een EMOTIES, zo aan het begin van het nieuwe jaar. :cry:Nog twee opties: Automax in Utrecht en EPS uitlaten in Kiel-Windeweer. Als ze de uitlaat al niet op voorraad hebben, kunnen ze hem wel maken.

@Simcat, weet je baas wel wat je allemaal doet in zijn tijd?:)

Maar ik vind het stom om de APK zover te laten verlopen op enkel een stuk uitlaat, er bestaan genoeg lapmiddelen om een lekke uitlaat nog eventjes door de APK heen te helpen... en dat had een klantgerichte keurmeester vast ook wel gedaan.
En als het verschil alleen maar in een buiging zit dan is dat met een pers (of desnoods een slijptol en lasapparaat) ook zo op te lossen, elk fatsoenlijk garagebedrijf kan dit doen.

Jammer dat het niet hier in de buurt is...:(

En als het verschil alleen maar in een buiging zit dan is dat met een pers (of desnoods een slijptol en lasapparaat) ook zo op te lossen

Misschien kan ik wat beteken met een slijptol en een lasapparaat?

Ik woon 45 km van gorkum af. De kosten komen we wel uit.

Greetzz Renate.

Sneu verhaal.

Ik heb wel diverse voorpijpen en waarschijnlijk is dit eentje van een 1308, die waren net anders dan van een 1510 en Solara weet ik. Ik weet helaas niet precies wat van wie is en woon ver weg, Gister nog in Utrecht geweest....
Heeft iemand toevallig nog de originele nummers van de voorpijpen?
Groet Harm

grensrijder zei:
Vrijdag wordt dit probleem opgelost. :)

Nee hoor. Garage de Rie uit Bennekom belde mij met het bericht dat zij de voorpijp voor de Solara 1,6 niet meer op voorraad hebben. Wel hebben zij nog voorpijpen voor de 1307/8/9/1510 serie.
Ik zal dus naar een andere oplossing moeten kijken. Wellicht weet iemand nog iets.
Alvast bedankt!
Simcat

ginkelvanmichiel zei:
Heb je hier wat aan?
https://www.uitlaatshop.nl/default.asp?action=ShowCarProductDetails&KTypeNr=02507&UsnId=14987&CardataId=&ProductTypeId=1&PartNr=SA151

Hoi Michel,

Ook deze tip leidt tot niets: Niet op voorraad en niet meer leverbaar.
Bedankt in ieder geval!
Simcat

SimcaHarm zei:
Sneu verhaal.

Ik heb wel diverse voorpijpen en waarschijnlijk is dit eentje van een 1308, die waren net anders dan van een 1510 en Solara weet ik. Heeft iemand toevallig nog de originele nummers van de voorpijpen?

Hoi Harm,
Ik heb eens in Frankrijk opgevraagd waar het 'em nu in zit bij die voorste 1,6 uitlaatpijpen en welke typen er waren alsook de bijbehorende, originele, onderdeelnummers. Ik zou nogeens bij het clubmagazijn na kunnen vragen of hij daar wellicht niet op voorraad ligt. Ik ga het maar meteen doen.
Simcat

Even gekeken,

Ik heb hier een Bellanger 699 met als toepassing op de sticker voor 1308, Solara gls en SX en 1308 v/a 1980
Dat zou hem moeten zijn. Heb je anders maten?
Ik hoor Het graag Simcat, je hebt mijn 06

Groetjes Harm

Zou je ergens in Afrika of Azië wonen dan was het probleem binnen een paar uur opgelost door een lokale garage ergens op een willekeurige straathoek. Een zichzelf serieus nemende garage zou zo'n probleem toch moeten kunnen oplossen, of werkt men tegenwoordig alléén nog maar met producten die exact op maat zijn?

is dat uitlaatcentrum op de autoboulevard in utrecht niets? ik weet alleen de naam even niet...wel waar het zit.....

die hebben heel veel soorten uitlaten !....

Radar zei:
is dat uitlaatcentrum op de autoboulevard in utrecht niets? ik weet alleen de naam even niet...wel waar het zit.....

die hebben heel veel soorten uitlaten !....
Die had ik hierboven al genoemd: Automax.

Simcat zei:
grensrijder zei:
Vrijdag wordt dit probleem opgelost. :)

Nee hoor. Garage de Rie uit Bennekom belde mij met het bericht dat zij de voorpijp voor de Solara 1,6 niet meer op voorraad hebben. Wel hebben zij nog voorpijpen voor de 1307/8/9/1510 serie.
Ik zal dus naar een andere oplossing moeten kijken. Wellicht weet iemand nog iets.
Alvast bedankt!
Simcat

Heb je al naar het clubmagazijn gebeld? Tip van A.Brandhorst, weet je nog? Dat zou ik eerst eens proberen.

Hoi Simcat

Als het magazijn iets heeft is dat natuurlijk mooi. Ik heb wat ik had meegegeven op reis en die ligt vanavond ergens in Utrecht. Dus al meer in de buurt als thuis. Het is maar dat je het weet en is geheel vrijblijivend natuurlijk:cool:

Groetjes Harm

matra-1979-rancho-uk-ad_182741466.jpg

Vanavond ontving ik deze mail van de Franse Simcaclub.

De meeting staat in het teken van de Talbot Tagora, en er is er zelfs één te winnen!!

Klik hier voor meer informatie.

Dear Sir,

First of all our best wishes for the New Year.

Please be advised that the Club Simca France organizes for the fourth time a Talbot meeting.
This will take place on 29 & 30 September 2012 at The Blue Mine located in the department of Maine & Loire (49) in France.
This is an opportunity to celebrate 30 years of TALBOT TAGORA.
Amazing TAGORA will be presented: TAGORA V6 200hp, TAGORA Presidency (unique car), Tagore V6 full options, TAGORA V6 automatic (unique car), etc.
A beautiful Tagora GL will win in a bingo.
For more information, I invite you to visit the CSF web site : https://clubsimca.fr/manifestations/talbotmeeting/tm_2012/tm_2012.php
Thank you in advance to relay this information to your members.

Best regards,
Olivier RONDOUIN & Didier CHABOCHE

Als ik de mail zo lees gaat de Tagora een deelnemer winnen, niet andersom.:)

we zijn weer een stapje verder met het demonteren van de 3drs.
de gehele binnenkant is leeg.

DSC02620.JPG

langzaam maar zeker geeft deze body de naakte waarheid door.

DSC02643.JPG

DSC02658.JPG

hopenlijk zijn de foto`s nu wel de juiste grootte.

Moet maar eens een afspraak maken met de RDW om de blauwe te gaan keuren! Allemaal aparte Tagora's. Even een proefrit maken met de 200 pk V6 versie. Dit vermogen lukt ook met de 2.2 4-cilinder motor met Turbo (zelfde blok uit de 505 Turbo 2). Heb je al een mailtje terug gestuurd over de Nederlandse invasie?

Matrancho zei:
Vanavond ontving ik deze mail van de Franse Simcaclub.

De meeting staat in het teken van de Talbot Tagora, en er is er zelfs één te winnen!!

Klik hier voor meer informatie.

Dear Sir,

First of all our best wishes for the New Year.

Please be advised that the Club Simca France organizes for the fourth time a Talbot meeting.
This will take place on 29 & 30 September 2012 at The Blue Mine located in the department of Maine & Loire (49) in France.
This is an opportunity to celebrate 30 years of TALBOT TAGORA.
Amazing TAGORA will be presented: TAGORA V6 200hp, TAGORA Presidency (unique car), Tagore V6 full options, TAGORA V6 automatic (unique car), etc.
A beautiful Tagora GL will win in a bingo.
For more information, I invite you to visit the CSF web site : https://clubsimca.fr/manifestations/talbotmeeting/tm_2012/tm_2012.php
Thank you in advance to relay this information to your members.

Best regards,
Olivier RONDOUIN & Didier CHABOCHE

simca ti zei:
we zijn weer een stapje verder met het demonteren van de 3drs.
de gehele binnenkant is leeg.

langzaam maar zeker geeft deze body de naakte waarheid door.

Als ik de foto's zo zie is de body toch wel een heel stuk harder dan je eerder geplaatste foto's doen vermoeden.:cool:

foto's van gisteren te MECC,

DSC02484.jpg

DSC02483.jpg

als liefhebber van deze wagens, prachtig om nog eens "in het echt" te zien! Thanks mannen!

Terug
Bovenaan