Hoi Muddy,
Nou, als een poging ondernomen wordt om een auto of diens delen, achteraf dan, te redden is dat één en als er iemand zoals nu om vreemde van te voren bekende redenen terugkrabbeld is dat zeker méér dan alleen maar vervelend. Maar goed als de auto dan alsnog gered kan door nog even wat verder te polsen in de scene heeft e.e.a. toch baat gehad denk ik en ben je er zelf en zeker anderen mede op dit forum achteraf toch weer blij om, ondanks al de moeite die dat zoals in dit typische geval weer kost en zelfs al zou het het geeneens je eigen type auto zijn.
De scene zal er ergens vruchten van dragen en niet in de laatste plaats wij zelf die het allemaal regelen en verzorgen alswel degene die hem zich aanneemt. Het zal ergens ooit goed voor zijn als jij mij begrijpt en dat doe jij, ongetwijfeld, feilloos Muddy.
Ik blijf erbij als je in deze tijden van recessie en zolang na produktiestop alsnog gespot, een wagen als zo'n vreselijk zeldzame, notabene nederlandse 1510 in magere LS-uitvoering, tegenkomt dat je daar als liefhebber wat mee moet, zelfs als je nu zelf zo'n auto leuk vind of niet. De scene verwacht het van je en jij verwacht het van de scene weer terug als je ergens van een ander lid uit de scene of uit het forum iets verneemt wat je nog niet wist maar mischien wel al lang naar op zoek was... Dáár doe je het toch voor?!
Ik bedoel wij zouden allen blij zijn als wij elkaar een keer of vaker kunnen helpen en dat óók als voor deze 1510 LS of dit type Talbot in zijn algemeenheid dan bijna geen liefhebbers of eigenaren, hoe je het ook ziet van zo'n type Simca/Talbot, meer over zijn. Hetzelfde geldt voor de Samba met stalen dak. Verguist en vergeten.
Anders komen mogelijke anderen, later, nooit in de verzoeking om nu eens zo'n type te gaan bekijken, leren kennen en of zelf aan te nemen voor een mogelijke restauratie. Zeker bij het type Talbot/Simca 1510 is het redden wat er nog te redden is en er is nog maar zo weinig van over mensen... Het spreekt boekdelen als er op het laatste Simca wereldtreffen in Bastogne op 544 (!) Simca's, Talbots en Matra's etc., ect. geenéén 1510 te vinden was... De sceptici zullen desondanks zeggen "Geen wonder slopen zo'n auto. Niks waard nu en nooit niet"...
Nu, deze keer is het alsnog gelukt de auto of zijn delen te behouden. Dáár gaat het om, wetende dat soms alle verwoede pogingen ten spijt het echt niet lukken zal...
Gelukkig maar dat er op dit forum velen zijn die ver gaan om te redden wat er nog te redden is of in ieder geval dit ondersteunen en op de voet volgen. We sturen op geheel andere tijden aan mensen. Het wordt tijd dat anderen dat inzien en mee daarnaar handelen.
Een ander lid uit het hoge noorden ontfermt zich nu over de 1510 en haalt hem extra a.s. zaterdag op.

Ik ga nu de eigenaar van de auto vanavond laat bellen om e.e.a. te regelen.
Simcat