simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

A.BRANDHORST zei:
Het zijn horrorfoto´s hieronder, maar onlangs dacht de eigenaar van deze Talbot1510 er goed aan te doen om afscheid te nemen van zijn auto´s. Deze is dus uit de schuur inmiddels naar buiten ´verhuisd´. Nog niet weg, maar dat duurt niet lang meer denk ik. Heel triest dit, maar ik kan niet alles redden helaas...
sdc16197.jpg

Hoi A. Zie je wel, dat lid uit Nijmegen wil deze zeldzame 1510 LS graag hebben voor de delen en de papieren! Ik wist het wel!
Ik heb hem gebeld en hij wil graag meer ervover weten. Ik heb helaas geen e-mail van jou, A. , vandaar dat ik A. vd.H even heb gemaild met de beide telefoonnummers van het lid uit Nijmegen. Bel jij hem omtrent de auto A.?
Bedankt,
Simcat

@ simcat...

mocht deze auto gered worden, wil jij misschien een woordje voor me doen voor het deel 3 vd voorruit? :rolleyes:

wel een leuke wagen !..wat zou er nog meer in de schuur staan?

Radar zei:
@ simcat...

mocht deze auto gered worden, wil jij misschien een woordje voor me doen voor het deel 3 vd voorruit? :rolleyes:

Ben je geïnteresseerd in oude deels 3's ?

ik heb een 20tal voorruiten staan dus heb er wel een aantal.

Radar zei:
@ simcat...

Hoi Radar, Ik zal kijken wat ik kan doen kerel. Inmiddels is er wel al contact geweest tussen A. Brandhorst en mij over de 1510. Dit omdat i.d. bleek dat het lid van de club uit Nijmegen de auto graag wil hebben. Inmiddels heb ik d eeigenaar van de 1510 gebeld en ingesproken op zijn antwoordtapparaat. Hopelijk meld die meneer zich op tijd bij mij voordat de auto wordt opgehaald.
Ik heb geen idee wat er nog in die schuur staat. Wellicht zullen wij het aanstonds horen. Ik hoop het.
Simcat

Heren Simca liefhebbers,

Als Honda liefhebber zullen jullie wellicht afvragen wat ik hier in godsnaam doe, maar ik volg al lang dit topic.... waarom? omdat ik gewoon geniet van hoe jullie juist deze wagens koesteren ( en ook een zwak heb voor de diverse types Simca ). Ik kan me de reactie van Simcat( die wellicht "paniekerig" overkomt) ook goed voorstellen...als ik dat projecteer op oude Honda's.... ik wil maar zeggen, ieder zijn merk, wat overeenkomt is onze liefde voor youngtimers/ klassiekers van een bepaald merk, en dat dat nu toevallig niet een geijkt "klassieker" merk is, nou ja boeie...

Ik ben ook geweest ( thuiswedstrijd) in het mecc ( zie de foto's paar pagina's terug) en heb meer genoten van de simca stand en andere "huistuin en keuken wagens" dan van het themamerk dit jaar, Porsche, of de rest van de "niet voor de gewone man te betalen" klassiekers die er stonden.

wou het maar even kwijt, en nog maar eens zeggen , dat ik dit topic super vind! Chapeau heren.

greetz!

Simca 1100LE zei:
Radar zei:
@ simcat...

Ben je geïnteresseerd in oude deels 3's ?

ik heb een 20tal voorruiten staan dus heb er wel een aantal.

jazeker ben ik erin geinteresseerd!...gaaf zelfs.....
anders hoor ik graag via PB voor hoe of wat.....

thnx alvast voor je reactie!

Simcat zei:
Radar zei:
@ simcat...

Hoi Radar, Ik zal kijken wat ik kan doen kerel. Inmiddels is er wel al contact geweest tussen A. Brandhorst en mij over de 1510. Dit omdat i.d. bleek dat het lid van de club uit Nijmegen de auto graag wil hebben. Inmiddels heb ik d eeigenaar van de 1510 gebeld en ingesproken op zijn antwoordtapparaat. Hopelijk meld die meneer zich op tijd bij mij voordat de auto wordt opgehaald.
Ik heb geen idee wat er nog in die schuur staat. Wellicht zullen wij het aanstonds horen. Ik hoop het.
Simcat

ik ben benieuwd.....!!...Anders hoor ik het graag via PB o.i.d.!...thnx alvast !

Mensen de zéér zeldzame Talbot Simca 1510 LS is gered!!,(y):D:D:D

Ons vermoeden was correct, de auto zou opgehaald worden door een sloper...
De zéér vriendelijke eigenaar van de auto belde mij vanavond.(y) Het lid waarover ik sprak en die al een 1510 heeft mag hem hebben! Ik moet het lid nog even mailen. Hij weet nog niet dat hij aldus "beet" heeft, hahaha. We moeten wel natuurlijk wel spoedig vervoer regelen.
Zo zien jullie maar, soms kun je meer dan je denkt en zodoende toch nog ook zo'n auto weer redden al is het dan vermoedelijk voor de onderdelen. Het kenteken is ook nog bekend. Jammergenoeg is het wel al ingeleverd. Als het zo zou zijn dat de auto weer op de weg zou komen is dat altijd fijn om te weten. Het is in ieder geval een van origine, Nederlandse, auto.:D
Wat je niet allemaal doet voor de szene met vanmorgen een huielnde peuter op de ene arm en de telefoon in de andere hand en vanavond onder werktijd, in dienst op straat bellend tussen alle meldingen door...

Kijk en dan is het toch maar weer gunstig dat iemand een register bijhoudt en zomee weet waar anderen in den lande net zo'n auto hebben èn beter nog, ook kunnen gebruiken... Dus mensen vlijtig gegevens van auto's en jezelf blijven mailen naar het register of via een PB.-tje.

Simcat

(y)helemaal geweldig weer Simcat.
ik beloof je even dat ik spoedig even naar de garage ga voor het 605 onderdeel.
ik mail je daar nog wel even prive over..

de Horizon gaan we het eerste weekeind van februari ophalen.
ben benieuwd wat ik gekocht heb haha...
horizonautomaat-2.jpg

@Simcat:

(y)(y):T Je hebt weer een top prestatie geleverd. Geweldig hoe je dit toch weer klaar gespeeld hebt. IK ben weer trots op jou.
Auto staat waarschijnlijk ver weg voor mij maar laat het vervoer nou niet de zaak laten mislukken.

@Matra.

Ik ben net zo benieuwd als jou. Als je op de terug weg langskomt kan ik hem meteen bewonderen. Want hoe hij ook is, zo'n oude Talbot s al een wonder op zich. We laten ons blij verrassen:p

groet Harm

gaaf dat de wagen gered is van het noodlot!.....
ik hou het in de gaten....top gedaan !!!

Hoi Matra,

Fijn dat jij dat 605 deel gaat ophalen! Tof!!! (y) De man in Australië kan bijna niet meer wachten... mail mij even de gegevens betreffende IBAN en BIC en de uiteindelijke prijs incluis de verzending naar Down-Under.

Alvast bedankt

Ben vanavond nog even wezen kijken, en inderdaad stond de 1510 er nog. Deel III is ecter pleiten!!!:confused::confused:

Heb ook de voicemail ingesproken van de man, want SimcaTi zoekt ook eea waarbij de man hem misschien zou kunnen helpen.helaas heb ik de man zelf dus nog niet gesproken..

Mooi dat er dus toch nog delen gered gaan worden van deze 1510. Heel best is ie niet, dat weet ik wel...

@ A.Brandhorst

Jij natuurlijk als speurder ook bedankt voor de tip van de 1510. (y)
Let wel; Sommige mensen luisteren nooit hun voicemail af... Soms is een briefje door de deur efficienter.
Jammer voor Radar van dat Deel 3

Groet Harm

hee...dat is jammer.....maar misschien zit het nog in het dashboardkastje of bij de kentekenpapieren....ik hou hoop!

:D

Hoop ik ook voor jou Radar. Maar is die verzameling van jou ook te bekijken? lijkt me wel bijzonder.
Groet Harm

Hallo Radar en hallo mensen,

De 1510 LS is gered, maar laten wij hier in Godsnaam niet direct van alle kanten de eigenaar ervan lastig vallen om zaken als een Deel III jongens...
Dat zal blijken als de auto veilig in Nijmegen staat.
Zoals gezegd er wordt aan gewerkt. Ik vind het niet tactisch als er mensen mee bezig zijn en anderen hossen daartussen door.
Hoe goed bedoeld ook, (y), wij kennen de situatie van deze meneer niet. Ik zou dat in ieder geval niet waarderen. Du calme...
En neen, er is, helaas, géén kenteken meer bij.
Simcat

the Fox zei:
Simcat zei:
Hallo Radar en hallo mensen,
Radar is ook een mens hoor :) .

dat is een feit... haha...

maar sorry...ik heb het niet bedoeld als opjagen ofzoiets.....

het was een vrijblijvende vraag....

@ simcaharm...ja hoor..geen probleem...wil je dat per PB zien?
wel zal dat later in de week zijn, want ik moet er dan nog even foto's van maken...

Hoi Radar,

Ik heb je een pb'tje gestuurd.

@Simcat: T' is dat ik geen adres wist, anders was ik misschien al onderweg geweest .....:LOL:

Af en toe worden we hier op het forum zo in extase gebracht dat de emoties de overhand krijgen. dat gevoel moet jij toch zeker ook kennen?:D

Maar verder zullen we ons beschaafd gedragen hoor.

Groet in alle kalmte.. Harm

(waar staat ie nou?) :)

Vandaag even een "new old stock" Weber 36DCNVA gasfabriek en een revisieset voor de Rancho opgescharreld.

En voor de snelle beslissers: BCCP heeft er nog 1 op voorraad.;)

Mijn ervaring is dat bij textiel de prijzen gehalveerd worden wanneer de laatste in de schappen ligt en bij auto-onderdelen de prijzen verdubbelen. Ik hoop dat BCCP zich hier niet schuldig aan maakt.

the Fox zei:
Mijn ervaring is dat bij textiel de prijzen gehalveerd worden wanneer de laatste in de schappen ligt en bij auto-onderdelen de prijzen verdubbelen. Ik hoop dat BCCP zich hier niet schuldig aan maakt.

BCCP heeft mij deze gasfabriek netjes volgens het "textiel-systeem" geleverd, en ze hebben ook nog uitgebreid tijd genomen om info en vergelijk met andere gasfabrieken te geven... daar is totaal niets op aan te merken dus.(y)

-GESPOT- Ik spotte bij de Jumbo in Arnhem gisteren een donkerbruine Simca 1510 met kenteken uit 1978. Ik heb 'm daar ook eerder gespot afgelopen maanden.

Het was helaas te donker voor een foto. De auto was in gebruikte, redelijke staat. Wel totaal beslagen ramen. Dat komt natuurlijk door een kierende carrosserie, het slechte weer en mindere deurrubbers. :rolleyes:
Ik ben zeker geen Simca-kenner, maar vond 'm hier wel het vermelden waard.

TéDé-I zei:
-GESPOT- Ik spotte bij de Jumbo in Arnhem gisteren een donkerbruine Simca 1510 met kenteken uit 1978. Ik heb 'm daar ook eerder gespot afgelopen maanden.

1978 kan niet in geval van een 1510 TéDé-I. Vermoedelijk is het kenteken aldus van 1979. Hoe luidde dat kenteken?
Simcat.

Muddy,
Inderdaad een dubbele Weber 36 DCNVA. De vraag is, wèlke dubbele Weber 36 DCNVA van de schier 100 verschillenden het is welke bij zowel bij de 1308/Solara/1510/Horizon/Bagheera/Murena 1.6/Rancho, af fabriek, in de verschillende te beleveren landen hebben geleverd?
Mensen stellen het zich zoooo gemakkelijk voor met deze carburators. Deze carburators waren in zéér veel landen te koop en aldus ook geleverd op de genoemde modellen van o.a. Talbot , afgezien van de aldaar geldende en aldus voor weer andere landen afwijkende vastgestelde uitlaatgasnormen (óók al voor die jaren al in sommige landen geldend!), waarbij tevens vermeld dient dat deze dingen ook zelfs in sommige landen zowel als zelfs óók op een 1.3, 1.5 en 1.6 motor met telkens weer andere sproeiers geleverd werden alsook andere kanalen intern in de deze Weber 36DCNVA carburators. Tot slot, kan het net zo goed een een Fiat Ritmo 36-DC-carburator zijn! Maar goed, ik hoop dat jouw wagen erop loopt in alle lastdelen daarvan. Laat mij eens even weten wat er voor sproeiers inzitten?

Simcat

kwestie van proberen!gewoon monteren en er mee gaan rijden.
je merkt vanzelf wel of de motor te kort komt of dat i te rijk is afgesteld.
met een carbo kun je heel eenvoudig de mengselverhouding veranderen.
en als de motor niet zo best rijdt zet je gewoon de sproeiers en dergelijke over van de oude carbo.
zorg voor voldoende reserve onderdelen en je kan dan lekker gaan uitproberen.
mijn 1.6 motor loopt prima op de 2 dubbele webers van een bagheera.

Simcat zei:
Hoi Muddy, jij hebt een PB-tje.
Simcat

PB-tje terug.
Is een Weber 36 DCNVA 16/100 2G, hoort dus op een Murena 1.6 thuis.
Moet dus lukken, en anders inderdaad een andere sproeierbezetting erin... dat zijn de grote kosten ook niet.

Mensen,

Voor hen die als lid, morgen, naar de ledenvergadering van de Simca Automobiel Club komen, neem in dat geval de papieren van jullie Simca's, Talbots en of Matra's mee want ik heb de laptop bij mij met daarop het voertuig- en kentekenregister voor aanvullingen en of mutaties daarin!
Mede hierdoor blijft het register zo up to date mogelijk en hoef ik weer minder langdurig mensen te bellen en of te mailen voor ontbrekende of veranderde info betreffende hunzelf en of hun auto's.
Alvast bedankt!(y)
Simcat

De nieuwe Weber is zojuist gemonteerd, geeft gelijk een wereld van verschil met de oude gasfabriek.
De fabrieksinstellingen waren meteen al prima, heb alleen het stationair toerental iets lager gezet.
Kortom, was een klusje van een klein uurtje... gewoon plug and play zeg maar.

BCCP, bedankt voor deze prima gasfabriek.:D

Ik ben nieuw hier en lees dit topic ook met belangstelling , lang geleden had ik ook 2 Simca's 1100 waaronder een TI .
Nu kwam ik een advertentie tegen van een volgens mij erg zeldzame Simca :

Simca 900 1963 !!

Wat een onzinverhaal in de advertentie. De 900 was gewoon een goedkope uitvoering van de 1000 die er verder nagenoeg hetzelfde uitzag.

Simcat zei:
Mensen de zéér zeldzame Talbot Simca 1510 LS is gered!!,(y):D:D:D

Ons vermoeden was correct, de auto zou opgehaald worden door een sloper...
De zéér vriendelijke eigenaar van de auto belde mij vanavond.(y) Het lid waarover ik sprak en die al een 1510 heeft mag hem hebben! Ik moet het lid nog even mailen. Hij weet nog niet dat hij aldus "beet" heeft, hahaha. We moeten wel natuurlijk wel spoedig vervoer regelen.
Simcat

DUS NIET!:(
Het lid uit de club wil de auto nu toch weer niet hebben. Jammer... Regel je eerst dat deze auto gered werd, want hij stond gereed om door een opkoper van ouid ijzer opgehaald te worden, bel je de eigenaar, via via, met daarbij een huilende peuter van 2 in de ene hand en in de andere hand een telefoon, kom je met de eigenaar aan de praat en wil de man de auto GRATIS (...) afgeven, heet het na een week: Liever niet, geen plek...
GGGRRR soms denk ik wáár doe je het eigenlijk voor?!
Tja, dat wéét je toch van te voren...
Ik probeer de auto alsnog te redden althans de delen ervan voor één van de handvol mensen die in Nederland nog een 1510 hebben.... WIE?!
Ik KÀN niet alles redden ook al zijn het de delen ervan... De delen van deze 1510 passen prima op een Solara....
Overigens het kenteken van deze originele nederlandse 1510 is welliswaar opgestuurd maar wèl bekend!

Interesse? MAIL mij via een persoonlijk bericht via het forum.
Simcat

@Kishazi. Altijd leuk mensen die meelezen. Je rijdt heel andere auto's maar altijd welkom

@Simcat. Het zit je niet mee zo na al die inspanning. ik mail je even.:)

Groet Harm

Simcat zei:
DUS NIET!:(
Het lid uit de club wil de auto nu toch weer niet hebben. Jammer... Regel je eerst dat deze auto gered werd, want hij stond gereed om door een opkoper van ouid ijzer opgehaald te worden, bel je de eigenaar, via via, met daarbij een huilende peuter van 2 in de ene hand en in de andere hand een telefoon, kom je met de eigenaar aan de praat en wil de man de auto GRATIS (...) afgeven, heet het na een week: Liever niet, geen plek...
GGGRRR soms denk ik wáár doe je het eigenlijk voor?!

Fijn...:confused:
Op het laatste moment toch weer terugkrabbelen, eigenaar waarschijnlijk boos omdat hij met de "troep" blijft zitten, en de bemiddelaar moet alles maar weer sussen en in goede banen leiden.... snap je nu waarom men donorauto's liever rechtstreeks aan een oud-ijzerboer geeft in plaats van aan een liefhebber?

Maar dat is tegenwoordig de dagelijkse praktijk: je zet je belangenloos in voor en ander, probeert alles netjes te regelen maar uiteindelijk blijf je zelf weer met de brokken zitten omdat de belanghebbende opeens niet meer zoveel belang heeft.:(
Daarom ben ik hier jaren geleden al mee gestopt, ik heb geen zin meer om als pispaaltje ge(mis)bruikt te worden tussen aanbieders en ontvangers.
Als ik eens iets vind waar iemand wat aan kan hebben dan geef ik alleen nog de tip door, en laat de belanghebbenden het verder dan zelf maar met elkaar regelen.

Hoi Muddy,

Nou, als een poging ondernomen wordt om een auto of diens delen, achteraf dan, te redden is dat één en als er iemand zoals nu om vreemde van te voren bekende redenen terugkrabbeld is dat zeker méér dan alleen maar vervelend. Maar goed als de auto dan alsnog gered kan door nog even wat verder te polsen in de scene heeft e.e.a. toch baat gehad denk ik en ben je er zelf en zeker anderen mede op dit forum achteraf toch weer blij om, ondanks al de moeite die dat zoals in dit typische geval weer kost en zelfs al zou het het geeneens je eigen type auto zijn.
De scene zal er ergens vruchten van dragen en niet in de laatste plaats wij zelf die het allemaal regelen en verzorgen alswel degene die hem zich aanneemt. Het zal ergens ooit goed voor zijn als jij mij begrijpt en dat doe jij, ongetwijfeld, feilloos Muddy.

Ik blijf erbij als je in deze tijden van recessie en zolang na produktiestop alsnog gespot, een wagen als zo'n vreselijk zeldzame, notabene nederlandse 1510 in magere LS-uitvoering, tegenkomt dat je daar als liefhebber wat mee moet, zelfs als je nu zelf zo'n auto leuk vind of niet. De scene verwacht het van je en jij verwacht het van de scene weer terug als je ergens van een ander lid uit de scene of uit het forum iets verneemt wat je nog niet wist maar mischien wel al lang naar op zoek was... Dáár doe je het toch voor?!
Ik bedoel wij zouden allen blij zijn als wij elkaar een keer of vaker kunnen helpen en dat óók als voor deze 1510 LS of dit type Talbot in zijn algemeenheid dan bijna geen liefhebbers of eigenaren, hoe je het ook ziet van zo'n type Simca/Talbot, meer over zijn. Hetzelfde geldt voor de Samba met stalen dak. Verguist en vergeten.
Anders komen mogelijke anderen, later, nooit in de verzoeking om nu eens zo'n type te gaan bekijken, leren kennen en of zelf aan te nemen voor een mogelijke restauratie. Zeker bij het type Talbot/Simca 1510 is het redden wat er nog te redden is en er is nog maar zo weinig van over mensen... Het spreekt boekdelen als er op het laatste Simca wereldtreffen in Bastogne op 544 (!) Simca's, Talbots en Matra's etc., ect. geenéén 1510 te vinden was... De sceptici zullen desondanks zeggen "Geen wonder slopen zo'n auto. Niks waard nu en nooit niet"...
Nu, deze keer is het alsnog gelukt de auto of zijn delen te behouden. Dáár gaat het om, wetende dat soms alle verwoede pogingen ten spijt het echt niet lukken zal...
Gelukkig maar dat er op dit forum velen zijn die ver gaan om te redden wat er nog te redden is of in ieder geval dit ondersteunen en op de voet volgen. We sturen op geheel andere tijden aan mensen. Het wordt tijd dat anderen dat inzien en mee daarnaar handelen.
Een ander lid uit het hoge noorden ontfermt zich nu over de 1510 en haalt hem extra a.s. zaterdag op. (y)
Ik ga nu de eigenaar van de auto vanavond laat bellen om e.e.a. te regelen.

Simcat

end of story toch?
gisteren de eerste meeting bezocht met de 1100ls.
het magazijn bezocht van de club en warme choco gedronken,gluwein kon ook he matrancho?
het magazijn ziet er weer top uit.
laat het weer een mooi oldtimerjaar worden met vele gezellige meetings en evenementen.

simca ti zei:
end of story toch?
gisteren de eerste meeting bezocht met de 1100ls.
het magazijn bezocht van de club en warme choco gedronken,gluwein kon ook he matrancho?
het magazijn ziet er weer top uit.
laat het weer een mooi oldtimerjaar worden met vele gezellige meetings en evenementen.

Ik vond de nieuwe opzet van het evenement super. Veel mensen gesproken, maar helaas niet allemaal.
de Gluhwein bij het magazijn was geweldig.

Zelf ben ik overigens heel trots op de nieuwe website van onze club! Daar heb ik alweer vele uurtjes in zitten en er zullen er nog vele volgen.

Matrancho@het ziet er geweldig uit de website..
daar mag je zeker trots op zijn...
Hoop dat het forum daar ook wat meer leven krijgt.

Ik hoop het ook, voorlopig nog even bezig met wat instellingen, zodat het wat toegankelijker wordt.

Was nieuwsgierig geworden toen ik las over de niieuwe website. Mij reactie:"Super!" Echt een wereld van verschil met de oude.
Trots kun je erop zijn! (y)(y)

Gelijk ook maar eens even gekeken. De kritische mens in mij zegt dat de blauwe balk onderaan veel te hoog is, waardoor je heel veel moet scrollen om de pagina's te kunnen lezen. Dat surft niet echt lekker. :(

Terug
Bovenaan