simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Hoi Driesdeal,

Neem jij even contact met mij op vanwege de lichtbak waarover wij recent praatten? (y)

SimcaTI, die TI waarvan jij een foto van het kenteken hebt is in eigendam van een lid uit de club. Voor die auto ben ik ooit extra met de trein naar Haarlem gereden vanuit het diepe zuiden van het land... De auto stond destijds bij een lid van de club en die thans in Friesland woont. Ik denk dat jij weet wie ik bedoel. De TI was destijds incompleet. Het interieur ontbrak en in het zeldzame dashboard had men met een schroevedraaier een gat gemaakt (...) om er een radio in te zetten. Het lid die de auto in bezit had had dit niet gedaan maar had hem zo gekocht. Het plaatwerk was op zich goed. Hij was toen al een poosje geleden ooit overgespoten. Omdat juist het zeldzame interieur ontbrak en het dashboard onherstelbaar was beschadigt zag ik af van de auto. Die jaren later toch weer opdook en aldus naar een lid ging. Het betreft overigens ook een 5 deurs. Dat lid heet deze TI sinds 2008 alweer in bezit. Uiteraard kan ik jou met hem in contact brengen als jij dat wilt.
Simcat

ik weet het hoe en wat van die ti en wie hem heeft gekocht in almere.
maar ik was benieuwd of die ooit nog op de weg komt?
aangezien het kenteken niet zo heel veel scheelt met die van mij.

@driesdeal:
jouw huis/garage is dadelijk blindelings te vinden met deze borden.

DSC02757.JPG

heren, wilt iemand deze simca van mij over nemen?
ik heb haar al redelijk lang (6jaar) tja sommige simca eigenaren winnen het met glans!

helaas moet ie aandacht hebben, en ik heb er naast mijn eigen bedrijf en de restauratie van mijn rallye geen tijd voor!
de rallye staat ook al 2 jaar te lang te stoffen...

ze heeft nog apk, en rijden is geen probleem!

tevens moet ik helaas een andere stalling gaan zoeken..!

simca 1000gl 1969 19-30-JF

mnreNyWpbwVQ==.jpg

kijk die ouwe dame maar eens in d`r ogen...

@Matrarancho

waarom krijg je geen melding als je een berichtje verzend?? bedoel van autoweek zelf!

maar je heb er weer een PB`tje terug!

mogen jullie me wat willen vragen over de 1000

[email subject="mijn email!"]simcalover@hotmail.com[/email]

thoontjepower zei:
@Matrarancho

waarom krijg je geen melding als je een berichtje verzend?? bedoel van autoweek zelf!

maar je heb er weer een PB`tje terug!

mogen jullie me wat willen vragen over de 1000

[email subject="mijn email!"]simcalover@hotmail.com[/email]

Helaas krijg ik geen bevestiging van een PB'tje.
Maar je hebt er weer één.

Gezellig he?? zo'n forum met allemaal Pb'tjes:LOL:
Ik wil ook...:eek:

maarreh Thoontjepower: Leuk project die ralley2. Ook wel een erg mooi ombouwset heb je er op. Die 1000 ziet er ook erg leuk uit voor een erg leuke prijs ook lijkt mij.
Ik al stuur ik geen pb'tje... Wij hyven dan wel weer:D

Succes en groetjes Harm

kijk hier word je blij van!

ik starte net de oud dame na zeker eenhalf jaar stil te hebben gestaan...

en natuurlijk sloeg ze direct aan! alsof ze nog warm was van de vorige rit!

ben trouwens gewoon naar mijn werkplaats gereden!
30minuten verderop

zonder slag of stoot heerlijk!

ik zou bijna gaan twijfelen.....

toch? hmmmm...

tja maar om haar nu weg te laten rotte....

ze is nu nog in top conditie (carroserie en technies)

je kan alleen al met overspuiten en de schermen vervangen al een plaatje op je oprit hebben staan!

goed te doen voor de komende zomer toch?

helaas niet bij mij! de rallye 2 staat al 2 jaar op de zelfde plek net als op de foto......
heeft er iemand niet een blikje tijd voor mij? :p

Is hier ook iemand die weet of er ook talbot samba rally`s zijn in nederland. Ben er zelf nog niet 1 tegen gekomen.

Ze zullen ooit geleverd zijn en een triest einde gehad hebben. Want sinds jaren inderdaad geen meert gezien of aangeboden op diverse verkoopsites.

matra parking only zei:
Is hier ook iemand die weet of er ook talbot samba rally`s zijn in nederland. Ben er zelf nog niet 1 tegen gekomen.

Ik ooit wel, eentje van dealer Schoonderbeek uit Hillegom. In 1985 was dat denk ik. Zaten aan de Olivier van Noortstraat 8 toendertijd. Maar mijn simca dealerlijst is ouder dan 1985 en de auto ???? Er staat nog wel eens wat in Frankrijk.

Simcat heeft het register, misschien weet hij meer.

Groet Harm

even zoeken en het kost wat maar dan heb je hem wel: https://www.leboncoin.fr/voitures/261192775.htm?ca=17_s

6985349588.jpg

Ja die is al eerder genoemd, stond ook op speurders of alleen op mp. Werd eerder 1750 of 1600 voor gevraagd. Ook 1200 vind ik veel te duur voor de staat waarin deze verkeerd. Het is wel met het laatste type grille. Maar als ik hem met deze

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/f_particulier_zakelijk-particulier/simca-talbot-solara-1-5-gl-pullman-104193927.html?pc=9963&q=talbot

vergelijk zou mijn keuze snel gemaakt zijn.

SimcaHarm zei:
matra parking only zei:
[...]
even zoeken en het kost wat maar dan heb je hem wel: https://www.leboncoin.fr/voitures/261192775.htm?ca=17_s
En dan zie ik af en toe rallyfilmpje op youtube waarin ze zo'n Samba na een stuurfoutje binnen een seconde tot schroot reduceren. Afschuwelijk. Bestaat er geen wet waarin een verbod op racen met zulke unieke auto's is opgenomen?

SimcaHarm zei:
Ja die is al eerder genoemd, stond ook op speurders of alleen op mp. Werd eerder 1750 of 1600 voor gevraagd. Ook 1200 vind ik veel te duur voor de staat waarin deze verkeerd. Het is wel met het laatste type grille. Maar als ik hem met deze

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/f_particulier_zakelijk-particulier/simca-talbot-solara-1-5-gl-pullman-104193927.html?pc=9963&q=talbot

vergelijk zou mijn keuze snel gemaakt zijn.
Mooie wagen. Voor € 1.200 kan je een minder goed exemplaar niet laten restaureren lijkt me.

Als we dan toch op Speurders zitten staat er nog meer leuks:

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/f_particulier_zakelijk-particulier/simca-1100-ti-uit-1974-104339642.html?pc=9963&q=simca

:LOL: Groet Harm

:cry:
Simcat zei:
Phoenixrood74 zei:
Wat bedoel je, Simcat?

DIE TI VERKOPEN....

Tja ik lette een paar dagen niet op en toen zag ik hem...

Ben het wel met Simcat eens 100%

Maar dacht als ik hem hier heen transfer is er misschien een liefhebber hier, als hij dan toch moet :cry: :cry: dan maar naar een liefhebber

Sterkte TI

:cry: Harm

SimcaHarm zei:
Simcat zei:
Phoenixrood74 zei:
Wat bedoel je, Simcat?

DIE TI VERKOPEN....

Maar dacht als ik hem hier heen transfer is er misschien een liefhebber hier, als hij dan toch moet :cry: :cry: dan maar naar een liefhebber

Sterkte TI

dank je wel,simcaharm.
je slaat de spijker gelijk op zijn kop.
het moet echt een liefhebber zijn want anders gaat deze ti niet weg.
het 3drs project heeft bij mij op het ogenblik voorrang en dan kan ik er niets anders bij hebben.
en de ruimte laat ook te wensen over.
je kan tenslotte niet alles hebben he.:confused:

simca ti zei:
SimcaHarm zei:
Simcat zei:
Phoenixrood74 zei:
Wat bedoel je, Simcat?

DIE TI VERKOPEN....

Sterkte TI

dank je wel,simcaharm.
je slaat de spijker gelijk op zijn kop.
het moet echt een liefhebber zijn want anders gaat deze ti niet weg.
het 3drs project heeft bij mij op het ogenblik voorrang en dan kan ik er niets anders bij hebben.
en de ruimte laat ook te wensen over.
je kan tenslotte niet alles hebben he.:confused:

Oeh wat verleidelijk. Maar met de blauwe nog zoveel werk op dit moment.

maak van die ti een mooie ralleye auto
of een race auto
dan maakt die achterlichten ook niet veel meer uit
zou leuk zijn zo,n ti ralleye op een cicuit op volle snelheid

@grapjas

Ja is ook een optie.
Wij weten natuurlijk dat jij een liefhebber bent van sportieve uitvoeringen van Simca.
Misschien is dit de ultieme uitdaging voor je om al je sportieve carriere dromen waar te maken...

Dus misschien kun je Ti overtuigen :LOL:

Groet Harm:confused:

Muddy Bandit zei:
Simca 1100LE zei:
Oeh wat verleidelijk. Maar met de blauwe nog zoveel werk op dit moment.

Alleen met die blauwe??:rolleyes:

Hahahah nou nee ook met rode en de groene. maar de blauwe heeft mijn prioriteit alhoewel het met de groene 1501 op dit moment zo goed gaat dat deze nog wel eens mee zou kunnen gaan naar de int meeting dit jaar. langzaam probeer ik ruimte te creëren voor de blauwe 1100 zodat het vele laswerk aan 's neerlands oudste 1100 kan beginnen.

Simca 1100LE zei:
.... alhoewel het met de groene 1501 op dit moment zo goed gaat dat deze nog wel eens mee zou kunnen gaan naar de int meeting dit jaar.

Hoe is het met de motor van de 1501, nog te redden of moet er een ander blok in?

Muddy Bandit zei:
Simca 1100LE zei:
.... alhoewel het met de groene 1501 op dit moment zo goed gaat dat deze nog wel eens mee zou kunnen gaan naar de int meeting dit jaar.

Hoe is het met de motor van de 1501, nog te redden of moet er een ander blok in?

Afwachten het wil allemaal nog niet zo snel als ik wil ...

Even iets anders, Dit kwam ik toevallig tegen : Simcalla

Graag een paar minuten stilte:cry:

https://www.youtube.com/watch?v=68Lu4F2hS0A

Hallo,

ik volg dit topic al geruime tijd als 'lezer', maar heb me nu dan toch maar eens geregistreerd.

Eerste reden hiervoor: Mijn 73'er 1100 LS:

Uploaded with ImageShack.us

en tweede reden: deze 1100 Special staat momenteel op een sloperij in het belgische Leuven, en ik zou graag zien dat deze gered wordt!

Papieren zijn kwijt, koppeling en remmen vast, (motor start en draait) en vloer aan de voorstoelen is doorgeroest. Verder is dit een geheel complete wagen die een tweetal jaar geleden nog op de weg was, en voor de rest weinig roest heeft. Ik heb er spijtig genoeg geen plaats voor...

Hij is wel erg leuk. Iemand een naam of tel nr van de sloop. Ik zit er morgen niet ver vandaan. :D

SimcaHarm zei:
Hij is wel erg leuk. Iemand een naam of tel nr van de sloop. Ik zit er morgen niet ver vandaan. :D

Oude Metalen LION - Wilsele (vlakbij Leuven)

vast tel nr: (0032) (0)16/25.92.72
GSM: (0032) (0)477/93.92.12

SimcaHarm zei:
Even iets anders, Dit kwam ik toevallig tegen : Simcalla

Graag een paar minuten stilte:cry:

https://www.youtube.com/watch?v=68Lu4F2hS0A

miste na afloop de aftiteling met wie er mee deden.
blijft een bizar gezicht die stillevens op de film.

Vanavond flink gesleuteld aan de 1501 Special, Helaas lijkt het met de motor een levenloos verhaal.
dit verklaart waarom deze wagen in de jaren 70 is wegezet want de lagers van de dynamo de lagers
van de waterpomp zijn beide stuk
de waterpomp an sich is stuk de dynamo is krom getrokken ( vraag me niet hoe )
en je zal op de foto zien die ik bijvoeg dat toen ik de cilinderkop bekeek me de tranen in de ogen schoten.......

Wat nu te doen. me vader zei al gekscherend we kunnen hem altijd nog in brand steken..

img0035rl.jpg

img0039bk.jpg

Jammer. De oplossing:

https://link.marktplaats.nl/535743979

Ik wens je veel geluk

Groet Harm

Simca 1100LE zei:
.... Helaas lijkt het met de motor een levenloos verhaal....

Ik was er al bang voor gezien de staat van de bougies die ik eruit draaide.
Tijd voor een donorauto erbij... mag compleet verrot zijn als de motor maar loopt.
Even een "gezocht"-advertentie op marktplaats zetten, wie weet.

Hoi Simca LE

Op Speurders.nl staat een 1301 te koop in Amersfoort.
Deze verkoper heeft (of had) ook nog een nieuw motorblok voor een 1301.
Dat lijkt me de beste optie.

Groet, Simca1100

aan simca 1100 le

ik heb nog een complete motor liggen
hij is compleet
en hij draait nog rond ook
is dat wat voor jou

Kijk aan, de motorproblemen lossen zich al op binnen 24 uur.(y)

Je kunt dus weer rustig verder sleutelen Wesley, tranen en slapeloze nachten zijn niet meer nodig.
Eventjes motorswappen en dan rijden:)

Muddy Bandit zei:
Kijk aan, de motorproblemen lossen zich al op binnen 24 uur.(y)

Je kunt dus weer rustig verder sleutelen Wesley, tranen en slapeloze nachten zijn niet meer nodig.
Eventjes motorswappen en dan rijden:)

Ik was de wanhoop al nabij :p

moet heel eerlijk zijn heb de wagen nu echt aan een grondige inspectie onderworpen en man knetter hard verder:D

vandaag een bezoekje gehad van simca harm die vandaag op doorreis was.
hele trailer gevuld met onderdelen van diverse simca`s/talbot`s modellen.
alles heel overgekomen?

hier ook een samba rallye foto.

2447412_orig.jpg

1960766.jpg

Terug
Bovenaan